Met de Mercedes C220d All-Terrain knal je in een keer naar je vakantiehuisje in Italië.
Na het succes van de Mercedes-Benz E-Klasse all-terrain is er nu ook een C-Klasse All-Terrain. de auto werd een paar weken geleden door collega @RubenPriest aan jullie voorgesteld. Deze compacte alleskunner maakt nu zijn debuut op de IAA in München.
Het recept is natuurlijk identiek. Men neme een C-Klasse, deze verhoog je met een paar centimeter. Met zwarte bumpers en andere details kun je duidelijk maken dat jou C-Klasse net even wat cooler, stoerder en capabaler is.
Mercedes C220d All-Terrain in het echt
Althans, dat is voor ons in Europa het geval. Met name in de Verenigde Staten houdt men absoluut niet van stationwagons, maar wél van crossovers. Op deze wijze kan de C-Klasse All Terrain aan de man gebracht worden als een soort medium-luxury crossover-utility-vehicle. Wat is marketing toch mooi!
Hoe ziet de Mercedes C220d All-Terrain eruit als je ‘m in het echt mag aanschouwen? Goed! op de persfoto’s was nog een wit exemplaar te zien in de meest wilde omgevingen. In dit geval kwamen we ‘m midden in een Duitse stad tegen in het zwart.
238 km/u, 1 op 25!
Dit specifieke model is, zoals vermeldt, een Mercedes C220d All-Terrain. Dus met een tweeliter viercilinder diesel, goed voor 200 pk en 440 Nm. Meer dan voldoende om op de Autobahn hoge snelheden (238 km/h!) te halen zonder dat het verbruik desastreus wordt. Gemiddeld moet de Mercedes C220d All-Terrain zo’n 1 op 26 lopen (aldus Mercedes). Hoef je toch minder vaak te tanken op de vakantieroute.
Als je vervolgens je vakantiehuisje in Italië gaat op zoeken, is die bodemspeling wel heel erg prettig. Met name de laatste paar kilometer naar de verblijfsplaats zijn altijd erg spannend. Met deze Mercedes C220d All-Terrain vlieg je overal zo overheen.
bischero zegt
Haha, ik ben bij veel (afgelegen) huisje geweest in Italië, maar zelfs met verlaagde en classic Alfa’s ben ik nergens in de problemen gekomen. Van het absolute noorden tot het diepste zuiden. Eerder te brede auto’s is frequent een probleem.
Deze week nog een NL X5 een awesome inschattingsfout zien maken, ondanks dat ik stond te roepen dat het echt niet kon. Eigenwijs wordt door menig verward met wijs.
4×4 is dan wel weer een wenselijke optie.
tinnemans zegt
@bischero; gewone personenauto’s zijn veel terreinwaardiger dan veel mensen denken. En veel SUV’s weer veel minder. Je loopt over het algemeen veel eerder tegen je bandenkeuze aan dan tegen de bodemvrijheid.
bischero zegt
@tinnemans: spot on!
tinnemans zegt
@bischero; ik rij weleens met m’n BMW E65 waar dat eigenlijk niet hoort, maar wel prima kan. Gewoon rustig blijven rollen. Zolang de postbode ergens kan komen, of ander lokaal verkeer in hun bejaarde Peugeot Partner, lukt het mij ook wel. ;)
bischero zegt
@tinnemans: toen ik mijn auto bestelde was de vraag/opmerking van de ‘adviseur’ ook typerend: waar neemt u een sport onderstel met 17” velgen ipv standaard onderstel met 18/19” velgen? Niet vragen waar ik de meeste kms rijd, om dan echt advies te kunnen geven. Gravel rijden is met 19” moet comfortabel en leidt onherroepelijk tot schade 😵💫
En op de bochtige wegen is een comfort onderstel gewoon niet zo lekker 😜
tinnemans zegt
@bischero; ik heb ook 17″ velgen, ipv 18/19, en adaptieve dempers die over het algemeen in de sportieve stand staan. :)
remarkable zegt
De velgen lijken wat aan de grote kant onder deze auto. Voor de rest wel een dikke bak, kom maar door!
pindakoning zegt
@remarkable: die velgen spreken het hele concept vd auto tegen. Wie verzint zoiets
tinnemans zegt
@pindakoning en @remarkable; het concept is dat deze auto gekocht gaat worden door mensen die weliswaar doen alsof ze stoer gaan doen met hun auto, maar dat echt niet gaan doen.
smex zegt
Dit front staat de C Klasse zo veel beter dan het lelijke blobvis AMG pakket front op de normale C Klasse.
mattr zegt
Prima tekstje getikt, maar wát is nu de indruk van de auto wanneer je hem in het eggie ziet?
tinnemans zegt
@mattr; dat staat in de tekst hoor;
Quote; “Hoe ziet de Mercedes C220d All-Terrain eruit als je ‘m in het echt mag aanschouwen? Goed!”
MarcoM zegt
Diesel, hou toch op Mercedes, uitfaseren die hap.
bischero zegt
@marcomanta: beredeneer niet alleen vanuit het overgesubsidieerde, weinig rijdende Nederland. In grote landen is er geen subsidie op EV, rijdt een beetje ondernemer of Sales employee 80dkm per jaar. En dan is dit een prima blok en brandstof.
MarcoM zegt
@bischero: ongetwijfeld rijdt het super, zelfs fijner dan de benzine uitvoering, maar met dank aan VW heeft diesel een forse deuk opgelopen en wordt het gewoon uitgefaseerd.
Stijnson zegt
@marcomanta: lees dit artikel ff https://www.ad.nl/auto/moderne-diesel-net-zo-schoon-als-elektrische-auto-aldus-de-consumentenbond~a5630fdd/