Gooi die haren maar los!
Het was onontkomelijk, maar nadat Meredes enkele weken geleden de facelift van de conventionele C-Klasse onthulde, hebben de Duitsers vannacht de doeken getrokken van de coupé en cabriolet uitvoeringen. In plaats van op het Autosalon van Genève, mogen beide bolides zichzelf aan de wereld tonen op de New York Auto Show.
De vernieuwde C-Klasse coupé en cabriolet zien er, afgezien van de carrosserievorm, praktisch hetzelfde uit als de gefacelifte C-Klasse. Dit betekent dat we de veranderingen ten opzichte van het vorige model vooral aan de voorkant moeten zoeken. Een andere grille, voor- en achterbumpers, velgen en kleuren maken allemaal onderdeel uit van de facelift. High Performance LED-lampen zijn standaard voor alle modellen, maar er kan eventueel ook gekozen worden voor Multibeam LED-lampen. Eveneens standaard zijn de reusachtige schermen in het interieur. Binnenin geeft Mercedes de wagens een 12,3″ digitale cockpit, evenals een 10,25″ infotainment scherm.
Interessanter zijn de nieuwe motoren die de C-Klasse in het vooronder krijgt. Het gaat hier om een aantal viercilinders, waarvan er één voorzien is van EQ Boost. De C-Klasse komt er aanvankelijk als C200 en de C220d, die samen met de C43 het gamma van de bolide vormen. De vier-in-lijnmotoren, benzine en diesel, produceren respectievelijk 184 en 194 pk en beschikken over 280 en 400 Nm koppel. De C43 produceert wederom 390 pk en 520 Nm koppel.
De 1,5-liter viercilinder in de C200 is voorzien van EQ Boost, die op bepaalde momenten 14 pk extra produceert. Daarbij is de C200 ook beschikbaar met 4MATIC. Voor wat betreft de C220d zegt Mercedes dat de 2-liter diesel voldoet aan de normen van Euro 6d. Meer motorenconfiguraties volgens in een later stadium.
De nieuwe C-Klasse cabriolet en coupé komen in juli op de markt.
lincoln zegt
LOL ..
Op bepaalde momenten 14 peekaa extra ..
Op de momenten dat je 184 peekaa op zijn ofzo ??
Hoe moet ik dit zien ..
zegheteens zegt
@lincoln:
Dit verdient inderdaad nog wel wat uitleg. Gelukkig is Google mijn beste vriend, en ik vond dit (gaat wel over de S-klasse, maar zal wel vergelijkbaar zijn):
A new intelligent charging system, which includes an electric auxiliary compressor, and an integrated starter-alternator provide for outstanding power delivery and smooth running, accompanied by further reductions in fuel consumption. The integrated starter-alternator brings together starter and alternator in a powerful electric motor (16 kW/22 hp), providing a boost function for the combustion engine during acceleration as well as making gliding and recuperation possible.
raceface zegt
@zegheteens: dus gwn een elektromotor op de krukas.. mooi die marketing lariekoek die ze daarbij verzinnen altijd.
lincoln zegt
@zegheteens:
Vanuit je starterkrans ??
Is in theorie wel mogelijk lijkt me ..
Slijtgevoelig wel ..
Slim gevonden iig ..
zegheteens zegt
@lincoln:
https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuw/uitgelegd-mercedes-nieuwe-zes-in-lijn-met-eq-boost.html
Nog wat extra uitleg.
lincoln zegt
@zegheteens:
Top maat ..
Perfecte uitleg ..
zegheteens zegt
@lincoln:
Of je sarcastisch bent of niet, dit is het beste wat ik kan doen. Mijn technische kennis beperkt zich tot het begrijpen van de tekst in de link, maar om het verder uit te leggen gaat mij te ver.
lincoln zegt
@zegheteens:
Overschat mijn technische kennis niet ..
Ook leuk dat ze de voordelen van de 6lijn blokken in beeld brengen ..
Alsnog .. thanks ..
automokum zegt
Eindelijk weer eens een stijlvolle Mercedes
viezefreddyw zegt
Kleine wijzigingen maar wel weer een mooie auto. Ik vind hem goed gelukt als coupé en als cabriolet. Zo’n C43 lijkt me wel een leuk ding.
dirkv zegt
Prachtige auto’s, het zit er allemaal weer zeer hoogwaardig uit. Alleen dat scherm boven de middenconsole vind ik niet zo’n fraaie oplossing. Die had best geïntegreerd kunnen zijn zoals bij de E en de S.
karhengst zegt
Ik kan de Coupe nog altijd niet mooier vinden dan de Sedan. Van de zijkant gaat het nog maar de achterkant met de aflopende lijnen en weinig spannende en te grote achterlichten doet het gewoon niet voor me. En dan zou hij nog zwaarder zijn ook.
De Cabrio blijft echter een leuk model.
autodrop zegt
Wauw, kijk BMW en VAG, zó ontwerp je dus tijdloze, hoogwaardige en elegante auto’s.
mistermini zegt
@autodrop: De visie van BMW en Audi is niet het maken van elegante auto’s. Bij Audi draait het om technologie en bij BMW om sportiviteit en daar hoort een ander design bij.
Tijdloos vind ik Mercedes alles behalve, sommige huidige modellen zien er al verouderd uit naar mijn mening.
mistermini zegt
@autodrop: Excuseer te snel op verzonden geklikt.
Hoogwaardig beter moet blijken uit kwaliteitstesten. Mercedes heeft een naam hoog te houden, maar feit is wel dat bij de nieuwe modellen de raamlijsten heel snel los laten. Verder is naar mijn mening de afwerking achterin niet zo mooi als bij de concurrentie. Mercedes gebruikt hardere soorten kunststof daar waar de concurrentie zachtere en mooiere materialen gebruiken.
lincoln zegt
@mistermini:
Gewoon hetero worden ..
Heb je er geen last meer van ..
dirkv zegt
@lincoln: Hahaha, jij hebt een zeer bijzonder denk patroon.
karhengst zegt
@mistermini: Bij de E-klasse zou ik je gelijk geven, maar bij een C-klasse ligt de nadruk terecht bij de bestuurder en bijrijder. De achterbank is weinig relevant voor een model wat >95% van de tijd door zakenlui danwel bejaarden wordt bereden. En kinderen hoor je toch niet klagen.
Ze kunnen beter wat aan het harde kunststof bij de rechter knie doen. Want dat heeft me een stuk meer gestoord.
drdre1 zegt
Aan de foto’s te zien is dit meer de Zee-klasse…. Je kan er blijkbaar enkel mee naar het strand… ?
lincoln zegt
@drdre1:
Of de nevada woestijn of bergweggetjes ..
Dingen staan nooit in de file ..
En gaan nooit naar werk ..
drdre1 zegt
@lincoln: inderdaad typisch dat ze altijd op plekken rijden waar de normale mens nooit komt. Zou mooi zijn om een enorm realistische shoot te maken. Een foto in de file, met een wielklem, geparkeerd in de parkeergarage, geparkeerd in een andere parkeergarage, je eerste lakschade,…
berlinetta zegt
Ik vind hem als cabrio helemaal uit verhouding. Vooral op foto 2. Ziet er niet goed uit. De coupe gaat nog wel, maar de sedan blijft toch het fraaist.
E34M5Touring zegt
Ik vind de coupe en cabrio de minst fraaie C klasses. Die kont klopt van geen kant vind ik. Raar bollig ofzo, kan het niet precies uitleggen. Maar zou niet mijn keuze zijn. Liever de sedan of Estate.
lincoln zegt
@e34m5touring:
Prachtige bil partij van de coupe ..
Doet denken aan de Lexus 430 SC ..
Rustig en flawless ..
E34M5Touring zegt
@lincoln: Ja vind ik ook niks. Sorry.
lincoln zegt
@e34m5touring:
En een Focus cc ??
E34M5Touring zegt
@lincoln: Technisch een fraaie kapconstructie. Optisch bepaald niet vind ik.
ikleesookoverautos zegt
Als cabrio iets minder geslaagd. Vooral het zijaanzicht is uit proporties.