
Wellicht is jouw Golf GTE of BMW 320d nu eigendom van Mercedes…
Het Nederlandse Athlon Car Lease ontstaat in 2003 uit een fusie tussen Hilterman Lease Service en Interleasing Nederland, een jaar later wordt ook Unilease ingelijfd. Het bedrijf is sinds 2007 een onderdeel van De Lage Landen International, wat op haar beurt weer een volle dochter van Rabobank is.
Tot nu tenminste, want Daimler Financial Services maakt zojuist bekend Athlon Car Lease International BV over te nemen. De activiteiten van Daimler Fleet Managment en Athlon zullen worden samengevoegd onder de naam Athlon. Momenteel beheert Daimler Fleet Management een vloot van 85.000 auto’s, terwijl Athlon 250.000 auto’s onder haar hoede heeft in elf Europese landen. Met de overname en fusie is in totaal een investering gemoeid van 1.1 miljard euro.
Een klein jaar geleden verkocht Volkswagen haar aandeel in LeasePlan, de grootste concurrent van Athlon aan een groep inversteerders.
Ik voorspel prima leasetarieven voor een Mercedes bij Athlon.. Smart Move.
@w0o0dy: Waren al echt prima, Mercedes C Plug in Hybrid vanaf 600 nogwat euro per maand!
@noreplacementfordisplacement: hoe? Ik betaal bijna 1000 exclusief benzine
@audirijder: 60 maanden/5.000 km hahahaha
@svenska_aeroplan_ab: hahaha businespack, cheap wiel
Dus nu bij athlon voor weinig een Mercedes leasen?
Houdt het huidige kantoor dan toch nog een functie nadat MB NL naar Brussel is vertrokken??
@406_v6: Ja dat zal wel. Athlon is te groot om plotseling op te gaan in Mercedes-Benz wat dat betreft.
En is Mercedes-Benz NL weg uit Utrecht zeg je?
@granlusso: Ja, MB gaat weg uit Utrecht, althans het grootste gedeelte; ze gaan samen met de vestiging in Brussel.
Ik zie wel win-win kansen.
Ben ik de enige die perongeluk hitlerman las en dacht ‘wtf’? :(
@banaan7: nein! Ich auch.
@banaan7: Die had wel smaak voor een goede Benz
Hoe zit het met Bochane dan. Die had ook een deel van Athlon in handen. Sterker nog Athlon service centers zaten in Bochane dealers.
@arjontje:
Bochane is toch grotendeels met Renault bezig? Dan is de link naar Mercedes snel gemaakt denk ik.
Is er dan nu eindelijk geld om de rente op de spaar iets te laten stijgen? Valse hoop waarschijnlijk…
@lekbak: ik snap het verband niet…
@graafke: ik heb nog een paar duizend euro bij de rabo gestald waar ik nog net niet voor hoef te betalen.
@lekbak: Dat is niet de schuld van de Rabo, maar van de ECB… En zakelijke eigendommen van de Rabo vallen niet onder de bank-tak.
@oversoft: het was eigenlijk ook meer een uiting van frustratie dan een serieuze opmerking.
Denk niet dat het echt negatieve gevolgen gaat hebben, gewoon slim ondernemen. Mijn Tesla is deels via de BMW financierder gefinancierd, terwijl dat ook gewoon via Tesla is gegaan. Prima als een partij dat goed doet.
Leuk! Goedkoop leasen bij Mercedes.
Was Van Dijk & dochters in Rotterdam ook zo goed in …. ;-)
BMW heeft Alphabet lease toch? Same thing
Goede zaak, als dit zorgt meer Mercedessen en Smarts op de weg is dat helemaal mooi.
Beetje kleur en diversiteit kan ons saaie grijze wagenpark wel gebruiken.
@alibombali: Hahaha goeie grap man, alsof Mercedessen niet grijs zijn!
Athlon beweert dit jaar 100 jaar te bestaan. Ik vroeg me dat al af wat deden ze dan vroeger? Het is wel een beetje gezocht, dat 100 jarige. Want Athlon is een bedrijf dat van overname naar overname gaat. En dat gaat nu dus gewoon verder.
@mashell: Juist, het oudste gedeelte van het fusiebedrijf is in principe Interleasing wat volgens hun website in 1950 is gestart . Ze houden 1916 aan van Riva wat ooit het bedrijf heeft gekocht en niet heeft opgestart. Zeer knap dat je dan met droge ogen verteld dat je opeens honderd jaar bent, straks gaan ze zeggen dat ze onstaan zijn in 1885 met de eerste Benz. Ach dan over 4 jaar weer een feestje :)
Ik denk dat de leasers er niets van merken.
Een pot nat al die lease bedrijven…
Volgens mij is dit alvast voorsorteren op het aanbieden van mobiliteit ipv automobielen. Dus een gedeelde auto waar je gewoon instapt en die zich dan aanpast aan jouw voorkeuren qua, kleur, sfeer etc. Kortom geen ‘eigen’ auto meer, maar abonnementen op mobiliteit worden over een jaar of 15 aangeboden….