De Hofele Mercedes-Benz EQC toont aan dat tuning ook wat kan toevoegen.
De Salon in Genève 2020 die niet doorging heeft zijn sporen nagelaten. In plaats van een grote autoshow was het een midweek van héél véél autonieuws. Mansory was zo slim om even een paar dagen te wachten om daarna met een enorme lading nieuws op de proppen te komen.
On hold
Hofele doet het nóg handiger. Die hebben afgelopen week gewoon even overgeslagen. De tuner zou namelijk ook acte de présence geven in Genève. Ze hadden natuurlijk vorige week het nieuws vrij kunnen geven, maar dan sneeuw je toch een beetje onder. Daarom heeft Hofele al zijn primeurs on hold gezet. Er zijn vijf projecten die de Duitsers nog op de planken hebben liggen.
Mercedes-Benz EQC
Deze Hofele Mercedes-Benz EQC is hun eerste wapenfeit. Hofele presenteert zich de laatste tijd als ‘Mercedes-veredelaar’. Sterker nog, ze brengen het alsof ze al sinds 1915 bezig zijn met Mercedessen. We kennen de tuners uit Donsdorf voornamelijk als tuner van Volkswagens en Audi’s. Pas de afgelopen hebben ze de banden met Mercedes (weer) aangehaald.
Sjeu
Hofele specialiseert zich in carrosserie-onderdelen. Bumpers, skirts, grilles, spoilers: dat soort werk. Bij de Mercedes EQC staat het verrassend goed. De EQC is van zichzelf behoorlijk clean vorm geven. De elektrische SUV van Mercedes heeft nu dankzijde Hofele net eventjes wat meer sjeu.
Turbine
Zeker aan de achterkant is de Mercedes EQC van Hofele erop vooruitgegaan. De achterbumper is een aanwinst. Of de velgen dat ook zijn, moeten jullie eventjes zelf bepalen. Ze zijn opvallend dankzij hun diameter (22″) en turbine-design. De velgen zijn in Dark Shadow Chrome afgewerkt. Als dat niet premium. De velgen zouden bijna een optie van Mercedes kunnen zijn, dus Hofele voelt de sfeer wel een beetje aan.
Armagnac
Dat doen ze sowieso met het interieur. Daar is Hofele helemaal los gegaan op het interieur. Bijna elk onderdeel in het interieur is voorzien van leer of alcantara. In dit geval hebben ze gekozen voor de kleur ‘Armagnac’, wat volgens Hofele uitstekend past bij het ‘Alu Beam’ exterieur. Het enige wat ze dus niet aangepast hebben, is de motor. Hofele heeft de EQC aangepast om te laten zien dat het een elektrische auto ook premium en fraai kan zijn.
Dit was de eerste van vijf nieuwe Hofele projecten. Verwacht in de loop van de week de andere vier.
poes zegt
Inderdaad iets beter, denk ik. Maar mooi wordt ‘ie nooit, het hele model klopt voor geen meter.
mashell zegt
Het model EQC is gewoon een variant op de GLC. Als je het mij vraagt is de EQC nog iets beter geslaagd zelfs. En de buitenkant van deze misschien zelfs nog wel iets mooier. De binnenkant is mooi bedacht maar is wel heel erg over de top uitgevoerd.
Dutchdriftking zegt
Nu nog een V12 onder de kap en hij is écht premium!
mashell zegt
Een auto met elektromotor is nog stiller, rijdt nog soepeler dan een V12 en je hebt een nog kleinere actieradius. Elektro is dus nog meer premium dan een V12.
E34M5Touring zegt
Nou, hebben ze er toch nog 1 weten te slijten…
MetalLaires zegt
Is een mooiere en stoerdere auto nu naar mijn mening.
Ik vind het niet erg dat alles nu EV wordt en ICE eruit gaat. De stoomlocomotief bestaat immers ook niet meer maar ik vind ze nog steeds de mooiste treinen(lees: locomotieven)
(zoals een F7 Hudson https://i.ebayimg.com/images/g/BbEAAOxy63FSu0V0/s-l1600.jpg )
joepietjoep: https://www.youtube.com/watch?v=G_wd9nZHbmQ