
Vanaf medio 2015 wordt de Mercedes-Benz C350 e Plug-In Hybrid leverbaar. Dankzij plug-intechniek houdt Mercedes-Benz de uitstoot onder de 51 gram en komen zowel de limousine als estate in aanmerking voor slechts 7%-bijtelling.
Specificaties van de C350 e moet Mercedes-Benz ons schuldig blijven, die zullen waarschijnlijk januari 2015 bekend worden. Om de last minute shoppers, die eigenlijk een model dat volgend jaar niet meer in aanmerking komt voor een lage bijtelling willen kopen, uit concurrerende showrooms te houden, verklapt Mercedes ons nu alvast dat over de C350 e slechts 7 procent moet worden bijgeteld.
Ook een prijs is nog niet bekend, maar gezien Das Haus in haar rekenvoorbeeld voor de bijtelling uitgaat van 60.000 euro, moet je niet vreemd opkijken als de uiteindelijke C350 e ook ongeveer zestig mille gaat kosten. Ergens in maart kun je de eerste C-Klasse’s met plug-intechniek in de showrooms verwachten. Na de S-Klasse S500 Plug-In Hybrid is de C-Klasse de tweede, maar zeker niet de laatste Benz die plug-intechniek krijgt aangemeten.
Update: volgens geruchten krijgt de auto een gecombineerd vermogen van 279 pk en doet hij de 0-100 in 5,9 seconden.
Volgens mij is het gewoon de C220/C250 (2.1L diesel) gecombineerd met een relatief kleine accu ala e-tron/Outlander PHEV. De C250 kost in NL (25% categorie, dus ook meer BPM) al 54K instapprijs; 60K lijkt me een aardige schatting…
@dawwg: Incorrect! Het gaat om een 2 liter benzine turbo motor: 211 pk (uit de c250) gecombineerd met één elektromotor.
@audirijder: Je hebt helemaal gelijk, ben in de war met de C300 hybride; dat is de dieselversie.
@audirijder: iets bekend over de verdere prestaties? :-)
@audirijder je naam mocht wel vermeld worden als tipgever
@mrniesoe: Dankjewel!
Maar ik heb al een bedankje met prettige nieuwjaarswensen mogen ontvangen via de mail, wat voor mij afdoende is!
@audirijder: okay,dan begrijp ik het wel :)
@mrniesoe: hehe, was ik…
Kijk, een Prius maar dan saaier en minder betrouwbaar.., beide statements die deze Benz fan wel aandurft..
@tupperware: saaier dan een prius zie ik niet gebeuren
@emilio89:
Jij hebt te weinig fantasie….
Qua techniek en design is het spannender dan het hele vag gamma bij elkaar….
@jrk68: Met mijn fantasie is weinig mis mee, met jouw realiteitsvermogen des te meer. Neem voor beiden eens een proefrit zou ik zeggen.
@jrk68: Nou qua techniek is de Golf GTE veel spannender hoor, een 1.4 TSI samen met een elektromotor en een DSG in 1 auto die op wannabee GTI rijders gericht is. Het is zeker spannend hoe lang dat heel blijft. De ouderwetse benzinemotor in de op senioren gerichte Prius is heel wat minder spannend.
…de uitstoot onder de 51 gram
Het praktijkverbruik zal wel weer een procentje of 80-90 afwijken van de fabriekswaarden…
Waarom niet de oude 320 typeaanduiding van van stal halen? Wek je ook niet de schijn dat er een zespitter onder de kap ligt.
@knipperlichtje: Idd want die oude 320 modellen hadden geen zesc…
Oh wacht.
Damn heb ik net een Volvo V60 plug in besteld, in de lease.
@spidermann: een 5 cilinder geroffel is ook een luxe + awd! Totaal geen slechte keuze.
@spidermann: dan ben je toch juist nu beter af lijkt mij?
@spidermann: die zou ik eerder nemen dan deze C-klasse
@spidermann: hij is wel snel, laatst zo’n Volvo mogen terug brengen, de Mercedes benz a180 nieuwste model hield hem niet bij…
Waarom is Mercedes zo irritant bezig om auto’s die bijv. 350 heten niet een V6 aanboort hebben?! Hetzelfde geld voor die elektrische S500. Echt belachelijk.
@e550: waarom denken mensen dat getallen achterop auto’s iets met de techniek (aantal cilinders, cilinderinhoud) van doen hebben? 350 of 316 het zegt allemaal maar in 1 ding, hun plek in hiërarchie. Daarom is een C63 het basismodel en de C350 het topmodel. Ehh, wacht…. Het getal zegt dus echt helemaal niets.
@mashell: een aantal jaren geleden was dit nog wel het geval, al haalden ze bij AMG het laatste nulletje weg – een ML 320 had gewoon een 3.2 liter V6 en een E55 AMG een 5.5 AMG V8 … ooit is dit dus veranderd en heeft een C180 gewoon een 2 liter blokje…
Haha wat een misleiding. Denk je een dikke 3.5 V6 te kopen, krijg een 4 cilinder. Nou dan kun je net zo goed C220 kopen want dan hou je nogal wat geld over. Hoe denkt de Duitse rijder hier eigenlijk over? De verdwijning van de V6 en 6 cilinders… Tja ik ben hier echt fel op tegen maar dat haalt niks uit. Er zit niks anders op dan oudere auto’s kopen.
@730ld: Volgens mij blijft de V6 leverbaar voor de C.
Leuke auto, maar zal niet echt gaan concurreren met de V60 D6. Die is toch wel een stukje goedkoper met de opties, denk dat je voor deze Benz wel 80 mille mag meenemen als je geen wieldoppen wil. Zal vast een markt voor zijn.
@kraakensmaak: Voor dit geld zou ik persoonlijk ook voor een A6 Hybrid gaan. Dat de massa voor een V60 gaan is goed te begrijpen.
275pk auto, zoals Mercedes dit al heeft doorgegeven aan Stern Groep…niet misselijk, met maar 7% bijtelling!
Helaas moeten we afscheid gaan nemen van de heerlijke 6 cilinders. Ik rij de mijne nog maar ff door
@c350cdi: De nieuwe C is er gewoon leverbaar als de C400 (4Matic) V6.
De 918 Spyder valt toch ook in de 7% catogerie?
@gtwillem: jep
Eigenlijk is het nog een verrassing dat de C350-PiH meer moet kosten (verkoopprijs) dan de normale C250 met 211 pk we zien bij Volvo al dat de PiH-extra de CO2 belasting zoveel doet verlagen, dat dat de verhoogde auto prijs compenseert.
Om de 2.0 in de C eraan te koppelen en niet de 3.0, is te begrijpen, maar niet leuk natuurlijk.
En om er dan voor de te kiezen om de 2.0 in de midden-smaak ervoor te nemen; tja. (hij is er ook met 184pk in de C200 en 238pk in de C300).
De auto krijgt een gecombineerd vermogen van 279 pk en 0-100 in 5,9 seconden. Verder wordt deze C ook standaard voorzien van AIRMATIC en komt ie als extra luxe Lease Edition. En meer kan ik helaas nog niet vertellen…
@mb-driver: weet je of je toevallig ook extra opties aan kan vinken bij de luxery-lease-edition, want bij de huidige lease-edition is dit niet mogelijk (c200).
Het lijkt mij wel apart; je bestelt namelijk een auto van 60.000 euro en dan mag je vervolgens geen persoonlijke keuzes maken.
Hij komt er alleen als lease edition vanaf 59.995. Voor de estate betaal je 3000 meer. Of er dan nog extra opties mogelijk zijn op de lease edition weet ik niet maar hoop het wel. Hij moet gaan concurreren met de V60 dus ben erg benieuwd!