Verwacht geen baanbrekend nieuws uit Affalterbach. De hypercar-handschoen wordt voorlopig niet opgepakt door de evil doctors bij AMG.
Op de vraag of Mercedes-AMG bezig is met de bouw van een concurrent voor de ‘Aries en P1’s van deze wereld werd een stellig antwoord gegeven. ‘Neen’, aldus AMG-voorzitter Tobias Moers. Voorlopig hebben de Duitsers het druk genoeg met de huidige orders.
Eerder deze week werd al bekend dat AMG zijn V12 productie zal gaan verhogen. De motoren zullen nu ook worden gebouwd in het Duitse Mannheim. Door de verhuizing is er plek vrijgekomen voor de bouw van de achtpitters van AMG. Ook hier moeten er meer van gebouwd gaan worden om aan de hoge vraag te voldoen.
Natuurlijk wordt er geheimzinnig op de achtergrond doorgewerkt aan andere modellen binnen de AMG-lijn. Zo weten we dat er een model boven de AMG GT zal worden gepositioneerd. Vermoedelijk een twaalfcilinder met elektrische ondersteuning. Misschien dat de Duitsers dit project nu op een lager pitje hebben gezet door de drukte bij reguliere AMG-modellen.
Recent is de nieuwe SL onthuld en koos Mercedes-AMG dit jaar voor een nieuwe modellen-lijn, met de iets softere C450 AMG, die als debuutmodel figureerde. Ook zijn ze druk met de volgende generatie E-Klasse, aldus Moers. Een andere reden dat de hypercar er voorlopig niet gaat komen is vanwege het financiële plaatje. Tussen de ontwikkelingskosten en de uiteindelijke verkoopmarges zit een groot gat. De extra naamsbekendheid weegt volgens Moers niet op tegen de kosten. Althans, niet in het huidige stadium waar AMG zich nu bevindt.
Foto: Mercedes AMG Vision Gran Turismo
martinus zegt
Wat is er gebeurd met de lijfspreuk van ‘Das Beste der Nichts’?
gash zegt
@martinus:
Die slogan vonden ze ruk, ze gingen voor ”Das Beste oder nichts”.
scottishcarspotter2000 zegt
@martinus: die is veranderd in ‘Das Beste oder Nichts’ ?
jordip zegt
@martinus: het zegt toch wat er gaande is, het beste lukt ze niet, daarom niks. Das beste öder nichts.
spiderabarth zegt
@jordip:
Als je de koningsklasse van de autosport zo domineerd als dat Mercedes dat doet heb je geen jurkenspeeltje meer nodig.
Dan bewijs je dat je de beste bent, nichts blijft dan over voor de rest.?
martinus zegt
@spiderabarth: Het is mooi hoe de Mercedes mentaliteit ervoor zorgt dat het F1 superieur is aan alles en iedereen.
Ook met hun wegwagens zijn ze vaak suprieur tenopzichte van alternatieven in dezelfde klasse.
87sandyd zegt
@martinus: nou nou nou, je persoonlijke voorkeur verraad veel.
gtwillem zegt
Ik vind dat AMG juist op de goede weg is. Ik denk dat dat een Hypercar daar weinig aan gaat toevoegen. Naarmate AMG een stapje terug neemt, wordt het eindresultaat telkens beter (van SLR naar SLS AMG naar AMG GT: lichter en goedkoper, en allemaal in 3.8 naar de 100 :-)).
Ik vind het juist een goede actie van AMG om juist iets bereikbaarder te worden. Misschien ooit een mooie R230 SL55 voor de mooie zomerdagen…
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Ik kan me wel in je antwoord vinden. Ze worden ook steeds mooier.
cpp1 zegt
Dit is iets voor de NS, kan prima ingezet worden om het spoor sneeuw vrij te maken…
mrrallycross zegt
Ik denk dat hij nein geeft gezegd in plaats van neen
henkhupelschoten zegt
:'(
Dutchdriftking zegt
Ach ja, doe mij maar gewoon de SL65AMG blackseries. Helemaal geen hypercar nodig.
Ram-G-maN zegt
Lekker boeiend, ze dragen indirect bij aan hypercars, of zijn we allemaal Pagani vergeten?
edftw zegt
Logische keuze. Mercedes laat al puik werk zien, focussen op een hypercar haalt alleen de rest naar beneden en is totaal niet nodig.