Goed nieuws voor mensen die in de markt zijn voor een AMG 4-pitter: niet alleen de A45 krijgt 381 pk en meer, ook zijn broertjes ontvangen op korte termijn het opwaardeerpakket.
De 360 pk en 450 Nm die Mercedes-AMG uit zijn viercilinder trok waren al top notch, maar onder het mom ‘you snooze, you lose‘ bouwde de performancetak de voorsprong uit naar 381 pk en 475 Nm. Topman Tobias Moers heeft een blijde boodschap voor aspirant-bezitters die liever een GLA 45 of CLA 45 hebben: ook zij krijgen spoedig de upgrade in hun Crossover/Estate.
Naast extra pk’s brengt de update andere bakverhoudingen en een iets getweakte 7-traps DCT, aldus Moers tegen Britse collega’s. Wanneer de veranderingen precies ingaan verklapt de topman niet, maar het zal in ieder geval voor de facelift van genoemde modellen zijn.
Nog even over die A45, die klinkt ronduit gemeen. Hoor hem lekker klappen op deze video.
UPDATE 14-07-15: Zonder er verder woorden aan vuil te maken, heeft Mercedes-AMG de motorische (elektronische?) update aan de CLA 45 en GLA 45 doorgevoerd.
Update 2 – 15-07-15: Mercedes stuurde toch nog een perbericht. De modellen kunnen met onmiddellijke ingang besteld worden en staan vanaf september bij de dealer.
De vanafprijzen:
CLA 45 – € 66.295,-
CLA 45 Shooting Brake – € 66.995,-
GLA 45 – € 68.795,-
mercedesbenz63 zegt
Had ik al verwacht eigenlijk..
voiture zegt
@mercedesbenz63: Dat is toch even mooi om te weten, heb je nog meer voorspellingen voor ons?
clarkson zegt
Wat verschikkelijk veel!
denniz zegt
Mooi, dan bestel ik toch maar die dubbelassige tabbert. Komt ie ook in goud metallic?
styns zegt
@denniz: Tabbert, King of trailers
LMV zegt
Toch wel mooi werk, het blok van C AMG is dubbel zo groot en het pk verschil is ‘maar’ een dikke 100 paardjes …
mrB zegt
@LMV: ik denk wel dat deze veel dichter op de materiaal limiet zit. Voor de c klasse is de limiet niet wat het blok aan kan, maar wat de e klasse
LMV zegt
@mrB: Zit de E niet met een 5.5L ? Hebben net iets meer dan 100pk per liter terwijl deze het doet met bijna 200pk per liter.
phaeton zegt
Estate? Welke?
eelco74 zegt
@phaeton: cla shooting brake bedoelen ze. Overigens als estate ook geen stakker, de koffer is qua liters vrijwel net zo groot als de C estate.
LMV zegt
BTW, ideale dag om een ‘hot’ hatch te releasen :-D
clarkson zegt
@LMV: Het gaat sneeuwen in duitsland. Niet gehoord?
tfsi zegt
Wat veroorzaakt nou die ploffen met overschakelen ook bij de dsg?
henkhupelschoten zegt
@tfsi: DSG? Serieus?
tfsi zegt
@henkhupelschoten:
Hoezo serieus dsg? De vraag was wat die ploffen veroorzaakt wat een dsg ook doet.
hartphotography zegt
@tfsi: spuiten ze niet iets van extra benzine in ofzo?
hartphotography zegt
@hartphotography: nope, even mijn foutje corrigeren, komt omdat de ontsteking even onderbroken wordt. Tenmiste, dat staat op internet.
lambo4all zegt
@hartphotography: en omdat de onsteking onderbroken wordt komt de benzine in de uitlaat waar het ontbrandt (dacht ik).
rs6issnel zegt
@tfsi: Overdosis aan bruine bonen, laat mij ook altijd ploffen.
reggie-boy_rood zegt
Zoals verwacht en ze worden allemaal geüpdatet (facelift) dus dat beloofd wat
henkhupelschoten zegt
Oooh lekker, 381 PK in je shooting brake! Ik wil hem! Eigenlijk ongelooflijk als je nadenkt dat een insignia opc met zijn Geblazen v6 320 pk doet (ook een ongelooflijke schitterende en geweldige wagen, alleen z’n verbruik is iets minder schitterend en geweldig..)
redneckdarian zegt
hij klinkt inderdaad erg goed!
gremalibur zegt
Ben wel benieuwd of zo’n blok zonder al te grote mankementen de twee ton aan kilometers haalt, en hoeveel pk er dan nog over is.
eelco74 zegt
Nou nog even het gat tussen de 200en de 250 opvullen met bijv de motor uit de c200 en het gamma is mooi compleet
donvinnie zegt
Het is en blijft een 4-cilinder.
schellekens006 zegt
Weet nog goed dat de E39 M5 uitkwam in 1998 met 400PK dat was wat zeg. En nu heeft een A klasse dat gewoon en is ie nog een seconde sneller ook naar de 100km/h. Geweldig dat het kan.
mrrallycross zegt
Verassend