Het lijkt zo’n simpele zet: de Mercedes AMG GT als roadster/cabrio aanbieden. Maar is Mercedes dit eigenlijk wel van plan?
Als je een product neerzet als de tegenhanger van een Porsche 911 of Aston Martin Vantage, dan ontkom je er niet aan om een variant met een klapdakconstructie aan te bieden. Iets dat Jaguar goed begreep met de F-Type. De Britten onthulden hun roadster zelfs eerder dan de coupé.
Het zou dus slechts een kwestie van tijd moeten zijn voordat Mercedes de schaar in het dak van de 462 pk/510 pk sterke coupé zet, nietwaar? Dat valt echter te bezien. Er gaan geluiden op dat een AMG GT Roadster te veel op de SL zou lijken. Hoewel de SL meer een Grand Tourer is met het oog op comfort, en de AMG GT juist een véél sportievere inborst kent, zouden het voor kannibalisatie kunnen zorgen in de modellen line-up van Mercedes.
Wij hebben er bij de introductie in ieder geval niets over gehoord, en gaan er vooralsnog vanuit dat er ooit een Roadstervariant komt – eentje die het rededeel Sport Leicht misschien wel meer verdient dan de SL. Mocht dat het geval zijn, dan komen onderstaande photoshops van X-Tomi waarschijnlijk dicht in de buurt van het eindresultaat. Uiteraard zonder stalen klapdak, maar gewoon met een softtop. Net als op de SLS AMG Roadster.
aus407 zegt
MAKEN!!
sydney zegt
Die zou toch niet komen? Want iets met SL en vaarwater.
tupperware zegt
@sydney:
Op zeker dat die er komt, de SL is toch wat meer voor gezapige heren op stand..
sacha zegt
@tupperware: LOL
Het lijkt mij ook dat de GT roadster er komt. Je kunt maar beter je eigen producten kannibaliseren dan dat iemand anders het doet.
tupperware zegt
@sacha:
Dit lijkt mij meer iets voor heren van onze leeftijd, die SL kunnen we over 20 jaar nog eens overdenken..
sydney zegt
@tupperware: True that, maar er komt ook een S-klasse cabriolet.Hoe gezapig moet je zijn om die te bestellen? Niches,niches..
jmcclane zegt
@sydney: Met de S Cabrio zal Mercedes aardig wat klanten wegsnoepen bij Rolls en Bentley denk ik. De S Coupe vind ik een prachtig gelijnde auto en Mercedes is in staat om die lijn door te trekken bij de Cabrio variant van de S.
Iedereen zal zo zijn mening hebben, maar zo’n S65 AMG Coupe vind ik vele malen fraaier dan een Rolls Wraith of een Bentley Coupe.
thmsnl zegt
SLS zag er beter uit..
str8six zegt
Ik twijfel, hij lijkt zo wel verdomd veel op een SL en zie zelfs ook wel SLK trekjes… Maarja, fuck it, des te meer supercar varianten op de weg des te beter, maken dus!
colorblind zegt
Maken!
flippiez06 zegt
Ja Maken! Maar dan wel max 1300kg
Corrado16v zegt
@flippiez06: Dat gaat nog een klein probleempje worden, wetend dat de “normale versie” al 1540kg weegt.
flippiez06 zegt
@corrado16v: dan is ie mij te degelijk
berlinetta zegt
@flippiez06: Want anders had je hem gekocht?
flippiez06 zegt
@berlinetta: wie weet maar heb nog geen toupet en nog geen sigaren, ik houd t bij m’n 911je
flippiez06 zegt
@flippiez06: *rook
utr1984 zegt
Hadden ze ‘m maar niet zo op de SL moeten laten lijken… Maarre, hoe meer keus, hoe beter toch?
gregorius zegt
Past er juist prima naast!
SLK voor de vrouwtjes die het onderscheid toch niet zien.
AMG GT juist omdat ie een softtop heeft: hebben al die hard-top haters ook een mooie optie.
En de SL voor, uhm, ouwe lullen die de cruiser willen: koopt er nu nog iemand een SL? Zeker als ik een relatief nieuwe SL63 denk ik altijd: waarom heb je geen SLS gekocht?
Edge zegt
@gregorius: Omdat de vanafprijs van een SL63 ruim 70.000 euro onder die van de SLS ligt? En dan heb je natuurlijk ook van die mensen die de SLS Roadster vermijden omdat ze liever een hardtop rijden.
jmcclane zegt
@gregorius: Tel de S Coupe cabrio maar daarbij op die eind 2015 verwacht wordt. Comfort boven comfort wordt dat. Een SLS en SL zijn beiden schitterend. De SL is juist vanwege zijn comfort dagelijks beter inzetbaar, een SLS zal meer als 2e auto functioneren. Onzin om de SL te bestempelen als “oude lullen” wagen. Als je erin hebt gezeten en gereden zul je mij beter begrijpen.
gregorius zegt
@jmcclane: ik heb m mogen rijden (voor 15 minuten) (black series); en het is een brute machine met een prachtig geluid. Smile stond op natuurlijk op mijn gezicht (overigens was daarna de ML63 aan de buurt: en eigenlijk vond ik dat nog leuker :) ) .
Maar dan zie je die SLS er ook nog naast staan (die heb ik niet kunnen rijden jammer genoeg); Naar mijn mening is dat ding zoveel mooier!
jmcclane zegt
@gregorius: Ik vind ze beiden mooi, heb geen uitgesproken voorkeur als ik moet kiezen tussen een SL of een SLS. Wel kan ik zeggen dat de SLS gewoon echt tijdloos is. Zet de SLS over 15 jaar naast een auto zal die nog steeds tijdloos ogen. De comfort en vooral de ruimte en zitpositie is gewoon formidabel in een SL.
Over de ML63 kan ik jammer genoeg niet oordelen :)
azenomei zegt
Ik val niet in de Mercedes doelgroep, dus waarom niet.
knipperlichtje zegt
Die voorkant is wel zo Verneukt hè, doet me ook wat aan opel denken met die ronde vormen. De rest van de auto ziet er óók als roadster geslaagd uit!
les3vents zegt
Mc Laren SLR Stirling Moss met voorruit???
vincent0608 zegt
@les3vents: en daar de broer van
jmcclane zegt
Je hebt een SL en sterker nog een SL63 en SL65 is dit dan nog nodig?
tupperware zegt
@jmcclane:
Ja, dit is een slordige 500kg lichter en dus geen boulevardcruiser met te veel vermogen maar een sportwagen waarin je kan uitwaaien.
PK,s staan leuk in een folder maar om te weten hoe een auto echt is zal je toch iets verder door die folder heen moeten bladeren als je er nog niet mee hebt kunnen rijden..
jmcclane zegt
@tupperware: Niet alleen vanwege het aantal Pk’s, maar de prijs dan kom je wel in elkaars vaarwater. Tuurlijk zal de AMG GT anders rijden meer “sportiever” juist omdat die lichter is.
Maar cabrio’s heb je genoeg bij Mercedes, ik zie liever een echte supercar van Mercedes.
De AMG GT legt het bij mij in ieder geval af tegen de schitterende Jaguar F-Type of 911.
tupperware zegt
@jmcclane:
Bij mij legt hij het ook af tegen een F-type, ik zou hem echter niet laten staan voor een 911, die zie je te veel.
Een 911 is het eerste wat een pennenlikker koopt als hij het gemaakt heeft, dan ga ik toch eerder voor een liefhebbersauto dan voor een statussymbool..
jmcclane zegt
@tupperware: Weetje voor mij is de 911 geen statussymbool, ik houd van het merk heb een zwak voor Porsche.
Porsche is gewoon een geweldig wordt alleen te weinig gekocht door de echte liefhebber.
jmcclane zegt
@jmcclane: een geweldig merk
MDA zegt
Op een of andere manier heeft ie een erg hoog MX5 gehaalte zo dakloos en 3/4 van voren… of ben ik nou gek?
gtwillem zegt
Gaat er zeker weten komen, en ik moet zeggen: het ziet er beter uit dan de coupe. Alhoewel ik nog steeds niet helemaal overtuigd ben: de SLC heeft wel erg veel ronde lijntjes. Wat was er mis met de SLS? Die was helemaal perfect!
a3aan zegt
Erg mooi ontwerp, maken dus. Gezien de uitbreiding van het modellengamma doet Mercedes dat vast.
steelfighter zegt
Heyyyyy, ik zie een BMW Z8 ………
tupperware zegt
@steelfighter:
Daar is wat mij betreft niks mis mee, de Z8 was ook een prachtige roadster.
Nu BMW zich steeds meer toelegt op leasesletten, electrogebakjes en mislukte SUV’s zal iemand in die behoeft moeten voorzien..
jaapiyo zegt
@tupperware: leasesletten…check. electrogebakjes…check. Mislukte SUVs? Ok als je de X4 en X6 bedoelt maar ik heb de nieuwe X5 nu een paar keer gezien en dat is toch wel weer een indrukwekkend ding hoor. Samen met de RR staat die ver boven alles wat er nog meer te koop is in die klasse. De X1 en X3 vind ik in hun respectievelijke segmenten ook eerste keus maar dat heeft dan ook weer te maken met het sneue aanbod van de concurrentie (de Q3 en GLK om maar wat te noemen, twee auto’s die naar mijn idee echt even snel nog op een vrijdagmiddag voor sluitingstijd bedacht zijn).
crackdavid zegt
Gayyyy
tupperware zegt
@crackdavid:
Fijn dat je uit de kast komt zo net voor het weekend..
dakloos zegt
@tupperware: en fijn dat jij bereid bent hem te begeleiden.
OT: Kraken, de coupé is wel lekker.
Hupke zegt
Die gaat toch een stuk kleiner zijn dan de SL?
gsipower1 zegt
Bouwen Mercedes !!
dubcars zegt
Misschien is een targa een betere optie?
r32turbo zegt
Datekkere kontje doet mij aan de uber BMW Z8 denken, Makennnnnn
mashell zegt
Net als met de SLS roadster ziet het hier er ook gelijk stukken beter uit dan de coupe. Maken dus!
Vanquish zegt
Ja, het is een mooie auto, maar de coupé is toch vele malen mooier wat mij betreft. Bij de F-type precies hetzelfde.
jaapiyo zegt
Het ziet er wel ok uit maar ik zou voor de coupé gaan. De mooiste roadster in dit segment blijft IMO de F Type, die vind ik dan als coupé weer net wat minder geslaagd.
RippiN zegt
Zo jammer dat Mercedes steeds minder mooie auto’s maakt. De SLS was al op het randje. Nu met de AMG GT is het helemaaal mislukt. Ik zou graag zien dat zij een wat hoekiger en meer hardcore straatauto maken. Iets in de richting van een baby CLK-GTR van vroeger. Dan zal ik pas weer applaudisseren voor een nieuw model. Laat dit soort modellen als de AMG GT over aan Jaguar, die weten wat zij doen.
voytekbe zegt
Ben ik nu echt de enige die de achterkant van die GT afgrijselijk vind? Lijn van de zijkant bekeken is ook niet echt wat het moet zijn.
Ze hebben een tijdje een enorm mooie neus-lijn gehad op de SL en zelfs SLK, maar nu de nieuwere modellen zoals de C-klasse (ook met afgrijselijke achterkant), lijken helemaal nergens op!
E550 zegt
Ik zie het zo gebeuren dat deze er niet komt. De E63 coupe kwam er destijds ook niet, omdat je CLS63 al had, die overigens 4-deurs is.
jaapiyo zegt
@e550: Maar dat was dan ook stiekem een C coupé (onderstel van de C). Later kwam er ook nog een officiele C coupé en die was er dan weer wel als C63 AMG en C63 AMG BS.
E550 zegt
@jaapiyo: Maar dat was pas een stuk later.
bimmerfanatic97 zegt
Had niet verwacht dat hij er als dakloze ook zo goed uit zou kunnen zien! Maken dus!
tk97 zegt
Maken, maar achterkant zal nog even aan moeten wennen waarschijnlijk
sulobb zegt
Ik vind hem niet mooi, ziet er een beetje zielig uit naar mijn mening, maar als er mensen zijn die het mooi vinden, wat de meerderheid is lijkt me, dan mag hij gemaakt worden van mij…
Maar ik koop zoiets nooit…
fastcars zegt
Maken deze prachtige Mercedes AMG GT
henkhupelschoten zegt
Maken! En waarom zou er geen roadster komen, sl is meer voor mensen die al geld zat hebben verdiend en gewoon van boulevard naar boulevard cruisen, heerlijke wagen sl de amg gt integendeel is volgensmij meer voor circuit, donuts draaien, Porsches plagen op de autobahn en andere wagens kompleet voor gek zetten kwa geluid (sl ook wel maar heeft maar weinig of zelfs geen concurrentie, je kan het beter zelf doen voordat een ander het doet) en we moeten nog 14 nieuwe wagens voor 2020 dus kan gewoon hoor
marussia zegt
Kraken….
mbkevin zegt
Van mij hoeft t niet, maar als je in Monaco woont ist wss wel weer lekker en “niet gay”
scottishcarspotter2000 zegt
Maken, maar ja, die SL he…
scottishcarspotter2000 zegt
Trouwens, dan heb je de SL als ‘boulevardcruiser’ (Jag XK), en de AMG GT Roadster als open sportwagen(F-type)