







Niet verrassend, wél heel lekker!
Er was eens een tijd waarin het aanbod AMG GT’s heel overzichtelijk was. Er was een ‘gewone’ AMG GT met 462 pk en een AMG GT S (rijtest) met 510 pk. In tijden waarin zelfs een E-segmenter met meer vermogen te krijgen is, was dat niet toereikend en dus kwam er een AMG GT R met 585 pk. Het gat tussen de S en de R is daardoor echter weer heel groot en dus kwam Mercedes-AMG met de GT C… Roadster. Deze is behept met 557 pk en valt dus mooi tussen de eerder genoemde R en S, maar was er vooralsnog alleen met een stoffen dak.
Niet geheel verrassend is de AMG GT C er nu ook als Coupé en ook deze heeft de beschikking over 557 Duitse Pferden. De topsnelheid ligt met 317 km/u slechts 1 km/u lager dan in de GT R en 10 km/u hoger dan in de GT S. Honderd staat in 3,7 seconden op de teller, waarmee hij respectievelijk 0,1 seconden sneller en langzamer is dan de GT S en GT R.
Verder lanceert Mercedes-AMG direct een Edition 50 model, waarmee ze “50 Years of Driving Performance” vieren. Eigenlijk bedoelen ze 50 jaar AMG, dat in 1967 werd opgericht, want in 1954 kwam Mercedes zelf al met de verre van lullige 300 SL. Deze komt in donkergrijs of wit, beide mat, en verliest daardoor direct weer het subtiele wat de gewone AMG GT nu juist zo aantrekkelijk maakt. Het zou niet mijn verjaardagscadeautje zijn…
Nee, doe mij maar zo’n gele GT S. Deze heeft voortaan dezelfde verticale grille als de GT-R en de Roadster en krijgt tevens vers bumperwerk mee. Zeker zo in het geel en zonder opzichtige spoiler-opsmuk een klassieke schoonheid. Ook onder de kap zijn er kleine verschillen, de AMG GT gaat van 462 naar 476 pk en de GT S doet 523 in plaats van 510 pk.
Ik heb ooit een ex gehad die was helemaal gek van mooie en vooral snelle auto’s. Voor haar verjaardag in 2008 gaf ze aan dat ze graag iets zou willen hebben wat binnen 5 seconden van 1 naar 100 gaat.
Op de dag zelf zei ik tegen haar: ‘Ik heb iets veel mooiers voor je verjaardag gekocht, schat! Deze gaat binnen 3 seconden van 1 naar 100’
Echt blij met de weegschaal was ze niet..
@persian1: Die grap zelf komt ook uit 2008.
@persian1: Hahaha. ?????
@dutchoutlaw: ?=lachende huil smiley…
@persian1: jij bent wel een mallert he?
@persian1: Ik hoop niet dat ze 1,60 was. Anders val je echt op hele dikke vrouwen..
Ik ga helemaal met @dizono mee. In het geel is het een prachtige verschijning.
Ik heb het idee dat de AMG GT er nog maar net is. De facelift komt voor m’n gevoel erg vroeg. Wel vind ik het een geslaagde facelift. Hij is net even wat strakker geworden. Zoals gezegd, een gele AMG GT S voor mij.
Dan toch liever een oude grill, ik vind die nieuwe maar niks
@janmetdelangeachternaam:
Die nieuwe grill doet hem inderdaad zeker geen goed…
Spijtig dat deze doorgetrokken wordt over de hele lijn…
@janmetdelangeachternaam: helemaal mee eens! Ik was al bang dat ik de enige was met deze mening. Degene die deze grill verzonnen heeft zou ontslagen moeten worden.. of beter, degene die het goedgekeurd heeft
@martq: Bwa, ik zou toch voor de nieuwe grille gaan. Kan ik makkelijk al mijn fietsen in parkeren thuis.
Ik kan niet wennen aan die neus. SLS had wat dat betreft veel meer charme.
@bassx: De SLS heeft zeker meer charme. Maar dat is wel een auto van een andere orde. Een ‘stapje hoger’ zou je het kunnen noemen. De AMG GT is ook nooit door Mercedes als de opvolger van de SLS genoemd.
@viezefreddyw: dat sowieso. SLS past meer in het rijtje van de SLR. Maar bedoel qua design. Na de SLR kreeg de SLK ook een update en stond de kleine sportwagen goed zo’n mini SLR neus. Als een design goed is kan je deze ook op de “mindere” GT plaatsen toch?
@bassx: de SLR was toch weer een stap hoger dan de SLS. Althans, als je TopGear moet geloven; https://youtu.be/h1qouaoHaHg
Toch klinkt voor mij S sneller dan C. Ik zou wel eens alle 3 de AMGs langs elkaar willen zien.
@flatsix010: behoorlijk fail van MB, vind ik. ‘S’ klinkt inderdaad sneller en duurder. De ‘C’ wordt bij MB toch een beetje geassocieerd met het kleine broertje.
De marketing afdeling is weer druk bezig geweest zo te zien…
Leuke auto, die Mercedes AMG GT(R)(S)(C), maar als ik mag kiezen toch liever de nieuwe 911 GTS. Boeit me niet dat iedereen een 911 heeft, het blijft gewoon een toppertje
Ik had niks met dit ding. Totdat er onlangs in een van de vele mooie tunnels die Belgenland rijk is een Mercedes eventjes gas gaf, pal achter me. Oor tot oor glimlach.
@camber24: dat amg blok klinkt altijd eerlijk
@rolov: en heerlijk ook!
@pinut187: ja dat ook ja ;)
Een gele GTS graag!
Wat is ie toch lekker zo in het geel!
In London viel me ook op dat deze wagen overkomt als een supercar. Gewoon heel imposant en heel spectaculair geluid en je ziet de mensen omkijken. Bijna niet te geloven dat dit in dezelfde prijsklasse en categorie als een 911 valt.
De kont doet me altijd aan een 911 denken. Het aantal versies en uitvoeringen inmiddels ook…. ;-)
Lijkt nog maar 2 jaar op de markt te zijn! Blijft een prachtige wagen…
Hoe je hem ook noemt en hoeveel pk je hem ook geeft. Een mooie auto was het niet enzal het ook nooit worden. Doe mij maar een SLS. Vele mooiere auto met beter geluid. 6.2 v8 alles is gewoon beter aan de sls. En nee hij hoeft niet de snelste te zijn.
Goh, wat kunnen smaak en meningen toch verschillen. Ik vind het maar een raar gedrongen lelijk gedrocht.
Uiteraard wel een bruut gedrocht, en zou het zeker niet afslaan als ik er eens een rondje in zou mogen sturen, maar mooi, schitterend of whatever kan ik hem echt in geen elk opzicht noemen
@dedon:
Toch leuk dat ze een striptekenaar een auto hebben laten ontwerpen ..
@lincoln: Scherp!
Is inderdaad wel een beetje een karikatuur van het merk ja!
@dedon: ik had het niet beter kunnen verwoorden
Blijft toch een klasse apart, die Mercedes-sportwagens. Waarom ‘iedereen’ zich nog een 911 koopt is toch moeilijk te begrijpen…
@ronin1130: 4 wiel aandrijving. Schuifdak. Porsche heeft het, Mercedes niet. En tja, Porsche en Mercedes komen allebei uit Stuttgart, zijn allebei hoogwaardig maar Porsche heeft toch nog net wat meer alure. En de AMG GT wordt ook een beetje gehinderd door dat AMG label, dat is toch een beetje ordinair.
Mercedes heeft haar GT-R klanten effe goed genaaid!.. zou Kim Holland jaloers op worden.
Laat die paar pk maar zitten, ik zou het liefste een AMG GT S van voor de facelift hebben. De nieuwe is mooi, maar ik vind de oude bumperpartij net even wat sierlijker.
Volgende facelift de vleugeldeuren weer introduceren. Beetje traditie mag best.
Mwah. Zowel de SLS als de GT variant kunnen me niet bekoren. Logge olietankers. Mooi geluid dat dan weer wel.
Lekker aan het uitmelken Mercedes?
Ik snap echt geen fuck meer van Mercedes. Maar goed, pleur een 6.2 liter V8 in een regenton en hij klinkt goed en gaat hard dus vooral daarop blijven leunen (of die nieuwe AMG motoren, weet ik veel. Kijk dat bedoel ik nou)