Dat scheelt, C1000.
De lancering van de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-door Coupé ging gepaard met een flink prijskaartje. Dit had een reden. In Nederland is op moment van schrijven het model enkel te krijgen als 63 en 63 S. Dit betekent een dikke vieze achtpitter onder de kap. De vanafprijs van deze AMG ligt in ons land dik boven de 200.000 euro.
Geduld is een schone zaak, want natuurlijk komen er meer motoren naar de AMG GT 4-door Coupé. Zo komt er de voordeligere GT 53 4MATIC+ en is vandaag een nieuwe instapper bekendgemaakt in vorm van de AMG GT 43 4MATIC+ 4-door Coupé. Met 367 pk en 500 Nm koppel uit een zes-in-lijn turbomotor is er nog steeds voldoende kracht aanwezig om de Mercedes van z’n plek te laten gaan.
De GT 43 accelereert in 4,9 seconden naar de honderd en heeft een topsnelheid van 270 km/u. Cijfers waarmee je nog steeds menig stoplicht sprint zal winnen. In Duitsland is de GT 43 er vanaf 95.259,50 euro. In Nederland kost de GT 43 een slordige 132.322 euro. De 53 is er vanaf 152.892 euro.
ghengiskhan zegt
Kan ‘m nog steeds niet mooi vinden, zeker niet met die velgen. Prijskaartje verandert daar niets aan.
elemento zegt
@ghengiskhan: ik ook niet.
ikleesookoverautos zegt
@ghengiskhan: vind die velgen juist wel vet.
karhengst zegt
@ikleesookoverautos: t blijft natuurlijk een putdeksel
vegelien zegt
@ikleesookoverautos: precies, doen me denken aan die ouwe putdeksels die op de E55 (W210) zaten.
kosanostra zegt
@ghengiskhan: wow dat je op zo’n niveau echt lelyke auto’s kunt bouwen had ik niet verwacht, zelfde verhaal met de velgen??
granlusso zegt
Dat is vreemd. Ik had gedacht dat ze met deze auto de bovenkant van de markt gingen bedienen en met de CLS de onderkant. Nu zitten ze wel erg in mekaars vaarwater, helemaal omdat de CLS ook als AMG CLS53 komt.
Overigens vind ik beide wagens echt prachtig. Leuke details van de AMG GT zijn de ‘dichte’ wielen. Staat ‘m erg goed.
bmwe46m3balling zegt
@granlusso: de CLS topmodel is er alleen in 53AMG als ik het goed heb, deze heeft 63(s)AMG bovenkant van de markt. Het gaat nergens meer over, elk gaatje wordt opgevuld. Zometeen verzinnen ze de CLS GT COUPE.
Gulli zegt
@granlusso: daar hebben ze bij Mercedes tegenwoordig niet zo’n moeite meer mee
cossiekiller zegt
Nu nog een variant met 2 deuren en een cabrio!
mb10 zegt
@cossiekiller: de amg-gt dus
cossiekiller zegt
@mb10: Je meent het
Jochempie zegt
Haha, die retrovelgen zijn gaaf! Nu in het zilver of gepolijst!
trustmeiamanengineer zegt
Dat is toch geen AMG meer, zo in ‘43’ spec…. Op een C klasse zou ‘t nog wel kunnen. Wat een verloedering van het merk zeg…. Maargoed, het is sowieso een aarslelijk ding, dus wat kan het me eigenlijk schelen.
E34M5Touring zegt
@trustmeiamanengineer: Mwoah, m’n stiefmoeder krijgt binnenkort zo’n GLC43 AMG. Loopt flink hard hoor. Was verrast eerlijk gezegd.
trustmeiamanengineer zegt
@e34m5touring: Met de aandrijflijn is natuurlijk niks mis. Maar deze kar is specifiek een ‘echte’ AMG. Ik dacht dat ze voor de lauwere modellen de CLS zouden gebruiken. Daar wringt het een beetje naar mijn mening.
E34M5Touring zegt
@trustmeiamanengineer: Ja dat is Mercedes. Die melken elk model tot op het bot uit.
Jochempie zegt
@trustmeiamanengineer: En toen MB nog een 32 AMGof 36 AMG in de aanbieding had dan?
jochempie zegt
@trustmeiamanengineer: (of de A210 AMG Evolution..)
antoonniels zegt
Ik dacht dat de 43 een 390pk biturbo V6 was? de 53 is uiteraard wel een 6 in lijn.
OT: Zo met die retrovelgen en in het rood best te pruimen. Toch zou mijn voorkeur een Panamera zijn denk ik.
RubenPriest zegt
@antoonniels: was, dat zeg je goed. In deze nieuwe GT is de 43 een zes-in-lijn, met een 16 pk EQ Boost 48 volt systeem aan boord.
galverink zegt
@RubenPriest: en zou het niet prettig zijn als AB die informatie ook in het bericht zet.
berlinetta zegt
Wat is het toch een ongelooflijk foute pornobak zo in het rood en met die zwarte wielen.
JanJansen zegt
Bij BMW moet ik steeds wennen aan het design en ga deze dan in de tijd meer waarderen.
Bij Mercedes wordt ik er niet hebberig van, ondanks de mooie techniek.
viezefreddyw zegt
Ik begrijp nog steeds de positionering van dit apparaat niet. Wel denk ik dat hij veel mooier kan zijn zonder AMG-opsmuk en andere gekke dingen. Gewoon een mooi kleurtje, 18/19 inch velgen en een strak interieur met wat kleur.
MAB zegt
O jezus dat zijn echte velgen… wat zijn dat voor rare putdeksels
Edge zegt
@mab: Dat lijkt mij een ode aan deze jongens: https://img.2dehands.be/f/normal/451485723-originele-mercedes-benz-breedset-e50-18-inch-amg-monoblock.jpg
mopar70 zegt
Geweldige velgen, maar niet persé in zwart.
Edge zegt
Ik hoop dat je die velgen ook gewoon in het zilvergrijs kunt bestellen. Dan kun je de tijden van de AMG Monoblocks laten herleven. Gaaf!
deeberton zegt
@edge: https://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-amg-gt-coupe-komt-met-een-leuke-optie-112757?utm_medium=relevant_items
Edge zegt
@deeberton: Dat artikel had ik dus even gemist ;-)
Dutchdriftking zegt
Die wielen waren in de jaren ’90 onder een C43 fantastisch, onder deze in het zwart zijn ze afschuwelijk!
Edge zegt
@RubenPriest: De prijzen staan in de configurator op Mercedes-Benz.nl De AMG GT 43 begint vanaf ongeveer 133.000 euro, en de GT 53 kost je een 20.000 euro meer.
RubenPriest zegt
@edge: check, heb de prijzen erbij gezet!
viezefreddyw zegt
@edge: Wat een klap geld zeg.
hugoe zegt
Dit ding ziet er al totaal niet uit en dan komen ze met deze velgen op de proppen? Ze hebben wel humor bij Mercedes.
ko4n zegt
Ik weet dit apparaat nog niet zo lekker te plaatsen. Aan de ene kant vind ik m wel fraai aan de andere kant weer lomp. 53 AMG lijkt me de lekkerste uitvoering. Ik moet m een keer in het echt zien denk ik.
densk zegt
4-door coupé, hmm wat klopt daar niet… Een coupé heeft in mijn ogen toch echt maar 2 deuren. Al die neppen niches tegenwoordig hou het gewoon lekker bij de oorspronkelijke types.
jochempie zegt
@densk: MB verkoopt nu al veertien jaar vierdeurs coupé’s, en qua daklijn klopt dat wel.
gilettelubbers zegt
Haha die velgen, hebben ze die van een Actros gehaald?
lambowambo zegt
Ik begrijp niet dat Mercedes ruimte ziet in het gamma om dit te ontwikkelen terwijl ze zelf de CLS aanbieden.
deeberton zegt
@lambowambo: zegt dat dan meer over jou of over Mercedes?
lambowambo zegt
@deeberton: Je antwoord zit hem in de eerste 3 woorden van mijn opmerking (klinkt zuur, zo bedoel ik het niet). Voel je vrij om me bij te scholen.
berlinetta zegt
Nu nog wachten op de diesel.
deeberton zegt
leuke auto.
over de positionering ga ik me verder niet druk maken daar ik geen productmanager ben bij Mercedes, noch aandeelhouder, noch autist.
georgehovhan zegt
Dit model pakt mij totaal niet. Op foto’s ziet de achterkant er voor geen meter uit maar wellicht dat ik van gedachten verander mocht ik ‘m in echt tegenkomen net als bij de nieuwe A-Klasse.
drommedaris zegt
Man man vanaf 132k !! Idioot bedraag. Je hebt ook leuk spul voor de helft: 440 Gran Coupé a 76k of een M3 voor 114k. Ik begrijp het niet meer
ericd zegt
Prima toch? Vooral omdat het een straight six is. Persoonlijk vind ik dat beter dan een V8. Met die wielen is ie ook nog pimpmobiel genoeg.
HZW zegt
Mooi kleurtje Rood.
divided zegt
Laat MB nog een keer gek ding.. een V8 diesel met 400pk en 1000nm+
smex zegt
Ik vind het nog steeds maar een raar model, kan em echt niet mooi vinden.
bmwm5f10 zegt
Liever een ster in mn ruit dan in mn grill