De facelift van één de dikste limo’s van dit moment, de Mercedes-AMG E63S 4Matic+, en wij reden ermee voor een rijtest.
Als je het hebt over een auto die alles kan, dan is de Mercedes-AMG E63S 4Matic+ een topkandidaat. Dit zou een geweldige auto zijn als ze ooit nog een Transporter-film gaan maken. Een gaaf uiterlijk, indrukwekkende prestaties en lekker veel snufjes aan boord. De Mercedes-AMG E63S 4Matic+ heeft het allemaal.
De E-klasse werd een tijdje terug alweeer van een facelift voorzien. Later volgde ook de facelift voor de Mercedes-AMG variant. Het ideale excuus voor ons om die facelift eens aan jullie voor te stellen natuurlijk. Qua aandrijflijn heb je nog steeds een 4.0-liter biturbo V8, goed voor 612 pk en 850 Nm koppel. Hoewel de auto vierwielaandrijving heeft, kun je ook lekker spelen met het kontje als de Drift Mode is ingeschakeld. De AMG is namelijk in staat om de aandrijving op de voorwielen los te koppelen, zodat de achterbanden al dat vermogen moeten verwerken. Een recept voor gecontroleerd glijden natuurlijk.
Je herkent de Mercedes-AMG E63S 4Matic+ facelift voornamelijk een de nieuwe voor- en achterlichten. In het interieur is een up-do-date stuurwiel te vinden. Net als de nieuwste versie van MBUX. De limo sprint in slechts 3,4 seconden naar 100 km/u en je mag van Mercedes-AMG een topsnelheid van 300 km/u halen.
Prijzen beginnen bij 183.316 euro voor de E63S. De minder krachtige (571 pk) E63 begint overigens bij 175.486 euro. De Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest video check je hierboven!
nicolasr zegt
Nog niemand de “snelle taxi” grap gemaakt joh?
michaelras zegt
het starttarief daarvoor is taart op de volgende redactievergadering en een rondje koffie halen voor elke keer dat iemand er nog op reageert in de comments..
mashell zegt
Als de redactie thuis werkt en videovergadert en door het land (misschien zelfs wel tot in Spanje) verspreid zijn en de koffie moet rondgebracht worden met een Mercedes AMG E63s 4matic dan: taxi, taxi, taxi!
nicolasr zegt
Ben gek op taart. Dus… Snelle taxi!
rikus zegt
@nicolasr: Nee.. Maar door jouw voorzet zou het niet meer mogen duren.
rfocus zegt
@nicolasr: Nou vooruit komt ie dan. ALS IK MERCEDES WIL RIJDEN BEL IK WEL EEN TAXI.
zal jij blij zijn.
youknowme zegt
In estate vorm de ultieme allrounder!
Arno's zegt
Explosies Wouter? Wanneer een auto pingelt is het volgens mij een explosie. Alles daaronder is een verbranding.
tinnemans zegt
@arno‘s; Bedoel je dan detonatie of deflagratie?
Volgens mij kun je in normale spreektaal best wel van explosies spreken in een verbrandingsmotor. Het scheiden van muggen of het copuleren met mieren is echt niet nodig. 😁
e36thuglife zegt
Hallo ik ben volges mij de enige die die Panoramericana gril echt kapot lelijk vind met ze lange tanden doe mij maar gewoon horyzontale strepen en probeer niet Bimma na te apen met verticale strepen.
mashell zegt
Toch briljant, verticale versus horizontale strepen. Geef het een spannende naam, zoals Panamericana en heel het internet heeft er een mening over terwijl het nog steeds nergens om gaat, verticale versus horizontale strepen…
993carrera4s zegt
DIK. Maar waarom niet de estate getest, die is veel cooler, en de sedan hebben jullie vorige keer al gereden?
mashell zegt
Hoe kan de estate nou cooler zijn? Zeker bij de E-klasse is deze zo lang gerekt dat het een beetje een lijkwagen lijkt.
vondick zegt
Station is sowieso altijd cooler dan een sedan
mashell zegt
Nee joh, de saaie langgerekte vorm voor mensen die teveel spullen moeten verslepen ziet er maar zelden beter uit dan de sedan (eigenlijk alleen 3 serie, A4 en A6).
993carrera4s zegt
@mashell: ieder zijn smaak gelukkig. Deze station in die mat blauwe introductie kleur vind ik echt schitterend.
vondick zegt
Sowieso ook de 5 serie. Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet eens waarom de sedan überhaupt nog bestaat. Je kan er letterlijk niks in meenemen. Mijn Duitse herder kan niet eens in de achterbak. Als ze er nou gewoon een hatchback van maken (zoals de renault laguna of tesla model S) dan kan je er nog wat mee. Ziet er het zelfde uit, maar dan kun je opeens wel iets meenemen.
993carrera4s zegt
@vondick: dit dus! Is natuurlijk maar een mening. Ieder zijn ding.
Variomatic zegt
Fijnfijnfijn dat dit soort beesten gewoon mog verkocht blijven worden door MB, alle milieuterrorisme ten spijt
MarcoM zegt
V8, heerlijk. Alleen jammer dat deze auto een verkeerd imago heeft (gekregen), want op zich is het een beest van een wagen, bruut en toch van binnen beschaafd.
shellplc zegt
Wat Wouter zegt in de video dat de estate een 10 kilometer lagere topsnelheid heeft dan de sedan klopt niet is gewoon 250 met begrenzing eventueel op te rekken naar 300 met het fameuze AMG driver’s package.
Ot92 zegt
Gaan ze nog ooit die chromen spiegel op de achterklep weghalen? Je komt haast nergens op de auto een chromen deel tegen en dan bam! Vol in je gezicht een groot stuk chroom op de achterklep.
vondick zegt
Ik zal er over nadenken. Kom er later op terug.
dree16v zegt
Ben ik de enige die maar niet kan wennen aan die panamericana grill? Vond de neus voor de facelift veel beter ogen.