Om met de woorden van mijn collega te spreken: ‘JA!’
Het 4.0 V8-blokje uit Affelterbach levert in S-trim 510 pk en 700 Nm, als Brabus er overheen gaat met z’n tuningklavots stijgt dat opeens naar een aangename 600 pk en 800 Nm. En dan ook écht 600 pk. Iets dat bij andere tuners (hoi Mansory) nog wel eens wordt aangedikt. Het stelt de C-Klasse in staat om de 300 km/u aan te tikken en in 3,8 tellen naar de honderd te sprinten.
Oh, en je krijgt er een asociaal dikke bodykit en 20-inch velgen bij. Dik hoor, maar op een zakensedan als de C Klasse voelt het toch een beetje alsof de lokale priester een Mike Tyson-achtige gezichtstattoo heeft laten zetten. Enfin, oordeel zelf.
pomoek zegt
Oké ik zit niet helemaal in de tuners wereld, maar dit is dus een getunde versie van een getunde C-klasse?
berlinetta zegt
@pomoek: Je bent volgens mij best al lang op Autoblog dus je hoeft niet te doen alsof je Brabus niet kent.
pomoek zegt
@berlinetta: Waar maak jij uit op dat ik Brabus niet ken?
berlinetta zegt
@pomoek: Als je Brabus dus wel kent, weet je ook dat dit een getunede versie is. En AMG maakt deel uit van Mercedes. Het is geen externe tuner (niet meer in ieder geval).
b00m3rang zegt
@pomoek: je zou het zo kunnen zien als je AMG als onafhankelijk bedrijf beschouwd. Maar de amg versie is eigenlijk gewoon het topmodel van mercedes. Dus in die zin is het gewoon een getuned top model. Ook al staat mij er iets vaag van bij dat AMG een x aantal jaartjes geleden meer zelfstandig wou worden oid. Iemand?
johanhummer9 zegt
C klasse vind ik niet echt een zakensedan
henkhupelschoten zegt
@johanhummer9: Deze c inderdaad niet nee..
crackdavid zegt
@johanhummer9: Waarom is dat geen zakensedan volgens jou? Er zijn maar zeer weinig mensen die een c-klasse privé kopen.
clarkson zegt
@johanhummer9: Prima als taxi toch?
rolov zegt
@clarkson: een C als taxi? Nog nooit gezien.
gtwillem zegt
Ergens past het idee van een sportieve C-klasse niet. De S-klasse achtige lijnen laten ze zich mijn inziens niet goed combineren met dikke wielen, uitlaten, skirts diffusers en spoilers. Een chique C400 Élégance klopt dan mijn inziens beter.
Dus dan liever de nieuwe Audi S4. Of kijken wat AutoDelta en Novitec doen met de nieuwe Guilietta QV… Een getunede Alfa klopt bijna altijd ?
viezefreddyw zegt
@gtwillem: Ik vind hem anders erg geslaagd. Niet de Brabus, maar de gewone C AMG.
Het vorige model is weliswaar iconischer, die valt niet meer te overtreffen.
henkhupelschoten zegt
@gtwillem: C450? Overigens elegance is niet meer exclusive ;)
lambo4all zegt
Als je dan toch gek gaat doen en een 63S koopt, dan kan je natuurlijk net zo goed even bij brabus langs gaan. Alleen de motor upgrade, en de velgjes, de rest maakt het alleen maar pauper.
Dutchdriftking zegt
Het kan nog net, maar het is op het randje. Wel zieke specs, 600pk en 800nm!
toyotafortuner zegt
Veel beter dan normaal.
rikus zegt
Het is jammer dat ze overal, op elk onderdeel, een Brabus logo plakken. Een Brabus van vroeger had een beetje die duistere, gemene, in you’re face look. Tegenwoordig is het meer een reclamebord met al die poespas.
En toch wil ik er één.. Of twee..
Eigenlijk wil ik ze bijna allemaal!
Rob zegt
@rikus:
Hij staat op een beurs, dus nogal wiedes dat ze overal hun logootje opplakken.
Maar als je ze het héél lief vraagt laten ze de sterretjes er gewoon opzitten hoor. Moet je er wel eentje kopen. Dat dan weer wel.
spoiler zegt
Lekker front