
De W198-serie van Mercedes is een ware jaren ’50-hit, en hard op weg schier onbetaalbaar te worden. Een in onberispelijke staat verkerend exemplaar zonder een warme garagedeken over zich heen in de buitenlucht spotten kan je dus wel op je buik schrijven, right?
Wrong. Klaarblijkelijk ziet een Nederlandse eigenaar er geen kwaad in zijn 1959’er 300SL Roadster lekker voor de deur neer te zetten. Mazzeltje voor de autofan, die de beige/witte beauty met zijn blauwe hardtop dan mooi even mee kan pakken tijdens zijn foto-strooptocht.
De Roadster (W198 II) wisselde in 1957 de 300SL Gullwing af, die sinds 1954 van de Duitse productielijn rolde. Onder de kap lag een 3 liter zes-in-lijn met dik 200 pk (het werden er gaandeweg steeds wat meer), die was gekoppeld aan een handmatige 4-bak. De prestaties waren aansprekend, maar het duurde nog tot 1961 totdat de trommelremmen door schijfexemplaren werden omgewisseld.
Duitse Mercedessen uit de jaren ’50 lustten wel een slokje, en daarom lag er een badkuip van een brandstoftank onder. In de Gullwing paste 130 liter peut, bij de Roadster werd dit teruggebracht tot ‘slechts’ 100 liter.
Wolfssjrd spotte de kwieke 50-plusser onlangs in een donker Maastricht, bekijk de foto’s op autojunk!
Wauw wauw wauw, wat een prachtauto zeg! Superkleur!
Zo ontzettend mooi!
laat die e-type maar staan, ik ga deze vannacht stelen
Een auto in de buitenlucht laten staan is toch ook niet erg, lak kan wel iets hebben hoor.
@bsxc2: lak kan slecht tegen klootzakken die bewust krassen maken uit bv. jaloezie, gebeurt helaas.
@9114life: Maar dan kan je ook geen plezierritje meer maken & iets gaan drinken bij het café.
@bsxc2: toch wel, indien mogelijk in (jouw) zicht zetten als je iets gaat drinken. Maar is iets volledig anders, deze foto’s zijn nl. ’s nachts getrokken. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn, en ben dat ook niet als ik mijn wagen ’s nachts op straat moet laten.
@9114life: over het algemeen heeft men respect voor dergelijke oudjes en blijft men er vanaf. Er zit dan ook geen ster op de kap die afgebroken kan worden.
Enige risico vormt het dievengilde…
@Emile_Benz: ik denk dat je gelijk hebt. Maar met zo een mooie, dure wagen neem je toch niet het risico dat hij gestolen wordt ook?
@9114life: allrisk + taxatierapport…
Ik heb er laatst ook eeb gespot
@poulehh: foto gemaakt?
@betonstaal: ja heb hem als spot geupload
@poulehh: wanneer?
Damn ik woon daar slechts 1 km vandaan en ik kom er bijna iedere dag langs, dit had ik nooit willen missen!
@martijn1993: heb jw mij dan nooit in de garages gezien?
@wolfssjrd: De garages?
Wellicht de allermooiste auto die er ooit gemaakt is komt bij mij boven de lamborghini miura en de ferarri Dino
@draymond: Volkomen mee eens.
prachtig prachtig wat is dat toch een schitterende auto hier kan echt niks tegen op
de eigenaar verdient een lintje
kun je toch uren naar zitten kijken naar zo iets moois
@bmwpowerm5: ik zit er liever uren in.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@4apaev: idd
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het verschil tussen de 300 roadster en de 190 roadster hoe zie je dat?
@Hupke: redelijk simpel, 190 SL oogt al een stuk kleiner, heeft geen kieuwen in de zijkant en ronde koplampen ondanks dat het een roadster is. Ook ontbreekt de chrome strip langs de zijkanten
@HDM: …en heeft slechts een vierpitter…
Jesus wat een absolute schoonheid!
Wordt alom gezien als de eerste echte na-oorlogse supercar.
Met als bijzonderheid benzine – injectie
Deze cabrio’s wonnen gauw aan populariteit boven de fameuze gullwing, omdat de instap makkelijker was……………….zeker voor een damesrokje.
En omdat de roadster veel langer leverbaar is geweest.
Dingen lopen een goeie 1:5 / 1:6
Was vooral een hit in de VS en veranderde daar serieus het imago van Mercedes Benz.
Reed er deze week ook 1 in Brummen, prachtige auto!
Inderdaad een van de mooiste cabrio’s, stoer dat deze auto gewoon ’s nachts buiten staat, verkoopwaarde ca. 600.000 tot 995.000 euro’s…….