Denk je dat je lekker rustig in je auto zit, gebeurt er dit.
Dennis reed vanochtend rond 10:15 op de linkerbaan van de N15 ter hoogte van de Thomassentunnel, richting de Maasvlakte. Nietsvermoedend onderweg naar zijn werk. Precies hetzelfde wat jij ook deed deze ochtend. Het enige verschil met het relaxte maandagochtendje van jou, is dat Dennis door het oog van de naald is gekropen. Hij haalde een vrachtwagen in terwijl die een klapband kreeg. Troep op de weg, een hoop herrie en een megaklapper volgde.
De vrachtwagen zwermde vol naar links, precies waar Dennis reed. Voor hij het wist hing hij ondersteboven in de tussengeleiding, in zijn Renault Clio. Hoe alles van totally normal, naar totally schit kan veranderen. Het blijkt maar weer dat daar bar weinig voor nodig is. Helemaal bij kennis probeerde Dennis uit te stappen. Dat lukte hem via het elektrische achterraampje wat nog functioneerde (hoedtik aan Renault).
De 36 jarige Dennis zat godzijdank alleen in de auto en overleefde de crash zonder noemenswaardig letsel. Hoe is dat mogelijk? De N15 zal in die richting tot laat vanmiddag gesloten zijn. (via AD, fotocredit: Twitter)
retsok zegt
Dat is nou nog eens geluk bij een ongeluk!
mrrallycross zegt
Geluk voor Dennis! Zou die clip total los gaan? ;)
henk123456 zegt
Ook een mooie popup reclame: “bereken nu uw premie bij Dela”
sportevo zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
desjonnies zegt
Wedden dat de eerste die tegen deze Dennis woorden als ‘Franse Meuk’ bezigt, een dikke vette lip van hem kan krijgen ?
Chapeau Renault !
lekbak zegt
@desjonnies: Franse meuk!
Pff, hij kon de deuren niet eens meer open krijgen, en alleen het achterste raam werkte nog. Met een volvo had je gewoon door kunnen rijden naar je werk. Echt wel!!11!!!1!!!!1!
Ok, ok. Het is toch geen meuk. Deze auto moet goed in elkaar gezeten hebben, dat kan niet anders.
st33fie zegt
@lekbak: ja en met een G klasse had je alleen een krasje gehad …that’ll buff right out
kwakmare zegt
@lekbak: Was het niet toevallig een Volvo die de klapband kreeg ? ?
jrsmoke zegt
Dan blijkt maar weer eens wat voor gevaren er aan het oplijmen van nieuwe loopvlakken bij vrachtwagenbanden en het dieper maken van de groeven (twee bekende klapband veroorzakers) zitten.
Nog maar eens een reden om hier harder tegen op te treden.
scottishcarspotter2000 zegt
@jrsmoke: wel weer lekker voorbarig dit…
rhellema zegt
@jrsmoke: Oh, want nieuwe banden kunnen niet klappen?
sracert zegt
@jrsmoke: Veel harder tegen optreden. Er zijn veel vrachtwagens met dubieuze banden, kostenbesparing, kostenbesparing>zware lading en Bingo. Als je als chauffeur te kritisch bent op je werkgever lig je eruit, voor jou 20 andere chauffeurs. Gelukkig zijn er ook genoeg transport ondernemers die veiligheid wel serieus nemen maar die moeten dan wel vechten tegen oneerlijke concurrenten(NL en vooral Oost Europa) die het niet zo nauw nemen met de veiligheid. Dus naleving, naleving en we zijn weer thuis in Den Haag, gebeurt nagenoeg niet of te weinig!. en de cirkel is weer rond.
rrk147 zegt
@jrsmoke: Voorlopig vindt de (Rotterdamse) politie het belangrijker om te controleren op verlichting en hier bekeuringen voor uit te schrijven. Zij vinden dat schijnbaar onveiliger, dan dat er slechte banden op een vrachtauto kunnen zitten
PeugeotGTI zegt
Goeie auto’s, Clio’s…..
parker zegt
@peugeotgti: ben ik niet met je eens: d’r is werkelijk zo weinig over van dat ding dat je je serieus kunt afvragen hoe veilig ie werkelijk is. Zelfs de kooi is verpletterd. Ik zou nooit in zo’n rotding stappen.
henkp1 zegt
@parker: Je afvragen hoe veilig die is?? Er is x maal 40ton meerdere malen tegen die Clio aangewalsd. Die auto is zo veilig, dat de bestuurder zonder één enkel schrammetje uitgestapt is. Conclusie: het was een zeer veilige auto!
parker zegt
@henkp1: meer mazzel dan een veilige auto als je het mij vraagt, helemaal aan flarden dat ding..
berlinetta zegt
Misschien kan Dennis nog wat onderdelen hergebruiken voor de Junkyardrace op 25 maart.
Los daarvan: gelukkig is er niks ernstigs gebeurd. Het is maar blik.
big92 zegt
Lekkenbanden bij vrachtwagens gebeuren volgens mij erg vaak, oké dan maken ze over het algemeen veel meer kilometers dan een personenauto.
Maar bij het opnieuw aanbrengen van rijvlak (coveren) op een oude band trek ik toch vaak mijn twijfels. Zeker als het ergens in het oosten *kuch* polen *kuch* gebeurd…
jack_abarth zegt
@big92:
Ik denk dat lekke banden bij personenwagen veel meer voorkomt dan bij vrachtwagens, echter is het gevolg bij vrachtwagens veel dramatischer en daardoor zie je het meer in het nieuws.
pramm zegt
@jack_abarth: Je ziet ze niet alleen veel meer in het nieuws. Je ziet ze ook veel meer op de weg. Ik heb al meerdere keren de restanten van een dergelijke klapband voor / op of onder mijn auto gehad, met flinke schade tot gevolg.
super zegt
@jack_abarth:
lekke banden misschien, maar klapbanden vanuit het niets midden op de snelweg?
desjonnies zegt
@super:
Vooral wrijvingswarmte zijn er de oorzaak van, het loopvlak smelt als het ware van de band af.
Is iets waar bijdehandjes die zo knetterhard met zwaar beladen bestelbussen rijden ook zelden of nooit rekening mee houden.
Aenekkedote
Had ooit een mooie bijna nieuwe Sprinter met 130 paarden, was zo trots als een pauw.
Was onderweg uit een Franse haven en werd ingehaald door een over? beladen Nederlandse ouwere Sprinter.
De bestuurder lachte minachtend over mijn 120, hij deed minstens 140 – 150
Uurtje later, file, ongeluk, accident, daar lag’ íe, in de greppel op zijn kant en één band was finaal van de velg af, de stukken rubber lagen over de hele autoroute.
Ik was ’s avonds gewoon thuis, hij niet denk ik !
rrk147 zegt
@big92: Corveren op stuurwielen is (volgens mij) niet toegestaan. Of het niet gebeurd is een 2e. Ook goed onderhouden banden kunnen klappen, door vuil/rommel op de weg. Uit eigen ervaring helaas
knipperlichtje zegt
‘Kies voor de kwaliteit van Renault’
Dutchdriftking zegt
Het is wel ongelooflijk hoe je hier zonder kleerscheuren uit kan stappen. Hij zal wel een volle broek hebben gehad!
Crosscabouter zegt
@Rynnus. Bar weinig ;D. I zee what you did there….. Ik moest lachen.
dennisjuh95 zegt
Ik weet van niks?
E34M5Touring zegt
Zo zie je maar dat zelfs compacte auto’s enorm veel aankunnen. Dit had je met een 96er Clio nooit naverteld. Heb in de states wel eens naast een truck gereden die precies op dat moment een klapband kreeg. Je schrikt je helemaal kapot. Leek wel of iemand met een shotgun naast je oor stond te schieten. Gelukkig geen ongeluk oid maar wel flink wat stukken rubber tegen de auto aangekregen. Mooi dat ie er goed vanaf is gekomen!
parker zegt
@E34M5Touring: ik zie anders juist een auto waar helemaal níks van over is, ook de kooi helemaal weg..!?
roadrage78 zegt
Ik zou als ik hem was vandaag nog een staatslot kopen…
motoragent zegt
@roadrage78: Ik denk dat het geluksengeltje op zijn schouder voorlopig even genoeg werk gedaan heeft.
Design_Driven zegt
dat gaat morgen nog wel pijn doen denk ik.
dampu020 zegt
Hahaha die renault fanboys toch.. Als ie een duitser zou rijden dan zou hij gewoon nog optijd op z’n werk gekomen zijn ook.
trustmeiamanengineer zegt
@dampu020: troll alert. Maar inderdaad, als hij een Audi A8 had gehad, was ‘ie gewoon in een A4 op zn werk gekomen ;)
jack_abarth zegt
@trustmeiamanengineer:
Ja maar daar heeft die klapband dan weer niks mee van doen :P
henkp1 zegt
@dampu020: Onzin. Een Duitse auto had minstens net zo in elkaar gezeten. Als je geen verstand van auto’s hebt, kan je maar beter niet zulk commentaar geven.
LaLancia zegt
Zo, dan viel mijn klapper van vannacht wel mee. Mooi toch hoe veilig auto’s zijn geworden door de jaren heen.
trustmeiamanengineer zegt
@lalancia: toch niet een mooie Lancia afgeschreven hé?
LaLancia zegt
@trustmeiamanengineer: nee, maar waarschijnlijk wel een Fiat Stilo… Kreeg helaas geen voorrang waar ik die wel had moeten krijgen. De berger had ‘r weinig vertrouwen in dat m’n auto opgelapt zal worden…
trustmeiamanengineer zegt
@lalancia: oh zonde…
lebeaunl zegt
Binnenkort bij jet cars…
OT: blij dat die Dennis er niets aan overhoudt!