Gisteren maakte BMW al bekend dat ze een deal gesloten hadden met SB LiMotive voor de levering van accu’s voor hun nieuwe Megacity modellen. Dit model wordt momenteel ontwikkeld als onderdeel van Project i en vandaag heeft BMW tijdens een persconferentie nog wat meer informatie bekend gemaakt.
CEO Norbert Reithofer heeft vandaag namelijk het volgende gezegd met betrekking tot het Megacity project:
Our project i is working on a Megacity Vehicle as well as on new mobility concepts. The Board has now decided: This auto will be launched on the market as a sub-brand of BMW. As BMW is the innovation driver within the Group, the decision for a sub brand under BMW is the most logical step. Details on this topic will be made known later this year.
…
As announced yesterday, we have chosen SB Limotive as the supplier of battery cells for our future Megacity Vehicles. This is a further step within Strategy Number ONE. This cooperation gives us access to state-of-the-art lithium-ion storage technology.
Het lijkt er dus op dat er gewoon BMW badges op de ‘Megacity’ geplakt zullen worden. Lange tijd werd er gespeculeerd over de mogelijkheid dat BMW een vierde merk zou oprichten (Isetta) om de kleine (elektrische) stadsauto’s te verkopen.
Wat BMW echter precies bedoelt met sub-brand of BMW is mij niet helemaal duidelijk. Wordt het misschien een soort van Isetta by BMW idee? Net zoals Dacia by Renault? De fanboys van bmwblog.com melden vandaag dat BMW wel met een vierde merk zou komen (klopt dus niet). Dit merk zou dan i-Setta gaan heten (met hip streepje).
Zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Het sub-merk van BMW met milieuvriendelijke en elektrische stadauto’s zal waarschijnlijk BMW i-Setta gaan heten, geen compleet nieuw merk dus. Nu alleen nog gaan raden wat voor typebenamingen BMW i-Setta gaat gebruiken ;) .
yanktank zegt
waarom weer een naam uit het verleden halen.
en niet zoals de jappen met acura,infiniti en lexus die met niets begonnen zijn
Esprit_de_Flandre zegt
Beetje zoals Citroën met het Premium-sub-merk DS.
Ik ben benieuwd…
Esprit_de_Flandre zegt
@yanktank: de Jappen zijn met niets begonnen omdat ze ook niets hadden. De US en EU-autogeschiedenis is langer, en het is gemakkelijker om een oude naam te recycleren, want dan heb je minder reclame nodig, want de mensen kennen de naam al.
FFFBBB zegt
@yanktank
welke voordelen heeft dat dan, met niets beginnen?
T. Licious zegt
vind ik wel goed, nieuw “merk” voor de kleinere modellen, zodat BMW zelf zich vooral kan toeleggen op wat ze voor staan, een sportieve luxewagen.
SvenB zegt
alleen jammer dat isetta kleine Iso betekent.
En Iso is het merk dat eigenlijk de isetta heeft intwikkeld (italiaans) en bmw mocht hem in licentie bouwen.
Headhunterz zegt
of het word zoiets wat niemand verwacht :P
DD zegt
Het wordt vast BKW => Bayerische Kinder Werke
Race_Kees zegt
Jaaah een nieuwe Isetta! Een verrijking van het (stads) straatbeeld.
Waarom MEGAcity, het is tocj juist een compacte auto..?
yanktank zegt
@ Esprit-de-Flandre: ik had anders nog nooit van may bach gehoord
@FFFBBB: het heeft geen voordelen. ik vind het alleen meer bewonderings waardig
BananaFlip zegt
i-Setta by BMW MegaCity almostZEROemission EfficientDYNAMICS highPerForMance CityzzzMoverrr?
Is dat wat?
Past natuurlijk niet op zo’n compact groen ding.