Hoe duurder de auto hoe meer tuningspecialisten zich ermee bemoeien, zo zagen Mansory al eens Bentley’s bewerken. MTM heeft echter ook een aardig optiepakket voor de Continental GT, de zesliter W12 motor krijgt hierbij een update van 560pk naar 650pk! Het max koppel gaat van 650 naar 795Nm en de GT gaat vervolgens in 4,4 seconden naar de 100 (in plaats van de standaard 4,8 seconden). De topsnelheid van de Bentley gaat omhoog va 318 naar 337 km/u… Prijs? Voor 11.195,- EUR is de conversionkit all yours!
MTM heeft daarnaast nog meer spulletjes voor de Continental GT, zoals een verlagingssetje, leuke uitlaatjes en velgen (via autoblog.it).
Afbeeldingen via mtm-france.com.
Sacha zegt
Voor zo’n auto en zo’n vermogenswinst is €11K een koopje.
Donny zegt
Supervette velgen en bumpers!! Mindere uitlaten, ze doen een beete afbreuk aan de auto.
SimonMc zegt
Ik vind dat ze van zo’n auto op uiterlijk vlak er af moeten blijven.
Het is zoals een porsche tunen…volkomen nutteloos.
lu zegt
Eindelijk iets dat mooi getuned is…
Bassie zegt
Met die uitlaten verneuken ze het echt naar mijn mening.
De uitlaten hadden juist mooi dezelfde vorm als de 2 ovale vlakken in de achterlichten…..
Ejay zegt
Goed gelukt en €11k lijkt veel, maar de auto zelf zit boven de €200k, dus het is eigenlijk wel een koopje. Ook qua uiterlijk is het niet verkracht.
Lucas145 zegt
Idd Bassie, die uitlaten zien er wel erg zielig uit.
Ejay zegt
Kitje ook verkrijgbaar voor Flying Spur?
autoblogger zegt
Yep: http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=FlyingSpur
Alleen iets minder peekaas; 635…
dekster zegt
@autoblogger
wrm minder pk’s voor de flying spur het is toch dezelfde moter?
hairry zegt
SUPER GUT
autoblogger zegt
@dekster: ja, dat is dus vreemd inderdaad…
w0o0dy zegt
ander uitlaatsysteem misschien? Of de Spur heeft iets andere software met meer nadruk op koppel en daarom iets minder pk’s? (is het koppel voor de Spur anders?)
Pieter-Jan zegt
Voor die extra 15 peekaas veranderd MTM het uitlaat systeem, terwijl ze voor de Flying Spur enkel een optische verandering aanbieden. De twee uitlaten systemen zijn duidelijk niet compatibel.
De 635pk zonder uitlaat is ook beschikbaar voor de GT voor €6.800.
dekster zegt
mtm kan ook van je A8 W12 een flying spur maken(in prestaties)d
w0o0dy zegt
een A8 met 635pk of 650pk? Die is veel sneller dan zo’n Bentley (scheelt nml een paar honderd kilo, 2475 kg voor de Spur en 1960kg voor de A8 W12)
milan zegt
wel zonde die standaard uitlaten van deze auto zijn wel mooier vind ik
!¿!Mats!¿! zegt
vet!
uitlaten vindt ik beter dan de originelen?
Dodge zegt
LoL me pa wil het op die van hem gaan doen……
wat hij zich af vraagt is of de fabrieksgarantie niet vervalt!
Franqie zegt
Dan rijd je pa in een Continental GT, en dan neem je als nickname Dodge…
Rob zegt
Ja, maar anders moet hij misschien 6 namen hebben, en ze ook nog elke keer veranderen :P.
fubar zegt
kitje is een koopie jammer dat de auto zelf zo duur is
dodgeram zegt
lol rijd zelf dodge ram…. me pa krijgt in augustus Continental GT…
kom hier heus niet liegen over die shit…. maar ik snap het al… anoniem mensen liegen doen net alsof.. maarja
iig wat ik me dus nog steeds afvraag wat het met de fabrieksgarantie doet… iemand idee?>
dekster zegt
kan je deze power ook in je A8 W12steken?
sicko zegt
Bentley uuuuuuuuh
dospech zegt
Dre found me in the sluuuuuuuuums???
fiddy zegt
50 unhh
Bentley unhhhhh
em came got a nigger fresh outta slums
automatic gun
……
dekster zegt
@W0o0dy
dan mag mtm ook wel een vlakke bodemplaat en defuser steken
w0o0dy zegt
lijkt me een bruikbare suggestie! Een A8 met aangepaste wielophanging, 650pk en wat downforce lijkt me best een goed alternatief voor een Mercedes S65 of Brabus/Kleemann S-klasse (vraag me alleen wel af of je quattro systeem niet wekelijks uit elkaar klapt als je er 650pk en bijna 800 Nm tegenaan gooit…..)
dekster zegt
als je enkele onderdelen vervangt door titan en magne zal het wel lukken ;-)
joeri zegt
kvind em mooier met 4 uitlaten