De meeste motoren in de BMW 1-serie krijgen er binnenkort meer vermogen. De 116i krijgt 7 pk extra en komt op 122 pk, de 118i zal 143 pk krijgen (14 pk extra) en het vermogen van de 120i stijgt naar 163 pk (13 pk extra).
De beide diesels krijgen er 14 pk bij en dus heeft de 118d (met 2.0 liter diesel overigens) straks 136 pk en de 120d 177 pk. Die laatste stijging verklaart ook waarom de aangekondigde 325d niet de beschikking krijgt over de 2.5d met 177 pk, maar een 197 pk sterke versie van de 3.0 liter diesel.
Autotelegraaf meldt bovendien dat BMW ook het gat tussen 120i en 130i wil gaan opvullen. Waarschijnlijk kunnen we binnenkort dus een 125i verwachten, de stickers waren er tenslotte al. Waarschijnlijk kunnen we de geupdate motoren ook in de 3-serie verwachten.
CLOWN zegt
Sterk werk :P
Ejay zegt
Leuk, feit blijft dat het lekker rijd, maar het practische nut echt nihil is. De achterbank is een ramp om op te zitten.
lowlow zegt
120d met 177pk! sterk! 272pk voor de 130i dan ook waarsch?
Kurt zegt
Vergeet ook niet dat er ook een 135i zit aan te komen. Die zal dan waarschijnlijk naar de > 300pk gaan. Zo’n wagen hadden ze gerust de naam M1 kunnen geven, maar de enige echte M1 zal die van eind de jaren 70 blijven.
w0o0dy zegt
Ik denk niet dat er een 135i komt en ook geen m1. Zo’n auto zou dan een veel te hoge aanschafprijs hebben en nauwelijks worden verkocht (wie koopt een 1 serie van 55 tot 60.000 euro?). De ontwikkelingskosten zijn dan veel te hoog voor zo’n auto in verhouding tot het aantal geproduceerde auto’s.
Z-Rider zegt
@ Woody:
Je hebt gelijk zo’n auto zou echt veel te duur worden, Wie gaat er nou een 1 serie van boven de 50.000 euro kopen??? Dan zit je al op het prijs niveau van een hele dikke nieuwe 3 serie!
JeffreyG zegt
en wat heeft deze update tot gevolg van het brandstofverbruik en de prijs? ;)
de 1-serie is toch de budgetwagen van BMW? :P
dan moet die wel een beetje goedkoop blijven ;)
Mark zegt
In de 5 serie is de 177-2liter diesel zeker te minnetjes qua geluid oid, dus die zal m wel houden. Nu komt er overigens een gat van 41pk tussen de 318d en 320d. De 325d zit er iig dichter op. Heerlijk al die motoren!
Mark zegt
Ze kunnen natuurlijk ook de x25d kietelen, heb je een mooie 6 cilinder erin!
Michel zegt
Een 6 cilinder Diesel zou nooit in de (huidige) 1 serie komen, omdat die simpelweg niet past
Timoyhy zegt
Een echte m1 komt er ook niet omdat de ontwikkeling ervan even duur is als de m3 en zoals sommigen ook al zeiden van de echte m1 van vroeger. Het grootste publiek voor M cars is in de USA en daar wordt de 1 zelfs niet geleverd.
Onehp zegt
Leuk om oude berichtjes te lezen, zie je hoe fout ‘we’ kunnen zijn :-)
Raptor zegt
Blijft een doodsaaie auto. En veel te kleine achterbank en koffer. Slechte airco en andere kleine irritante dingen… Ik kan’t weten, heb zelf zo’n leasebak… Zucht. Volgende keer hopelijk weer een Alfa. Stukken beter als je’t mij vraagt.