Sacha heeft de testrit in de SL63 net afgerond of er staat alweer iets nieuws te wachten. Mercedes is zo vriendelijk geweest ons de details over de Mercedes Mclaren SLR 722 S roadster toe te sturen, zoals verwacht. het is echter wel een beetje apart dat de mooiste open auto na de zomer wordt geïntroduceerd.
Een auto waar zowaar nog plek voor is in de overvolle markt van supercars. De SLR 722 heeft het zwaar te verduren van de SL65 black series, maar die heeft geen open dak. En zo veel supercharged V8 cabrio’s zijn er nu ook weer niet op de markt, al helemaal niet als je graag die 300km/u grens binnen bereik hebt.
Net als in de gesloten 722 heeft de 722 S roadster een AMG V8 met 650pk. Met 3.7 seconden duurt het eentiende langer tot de roadster op de 100 zit. De topsnelheid ligt 2km onder die van de ‘normale’ SLR Mclaren 722. Die top heb je vervolgens wel nodig. Mercedes claimt dat je ver boven de 200km/u nog een gesprek kan voeren in de SLR.
Omdat de introductie ook van deze mercedes ongelukkig ligt heeft mercedes een climate-control met maarliefst 2 zones ingebouwd. Het dakje kan dus ook dicht blijven. Als die geweldige bulder gaat vervelen kan je ook muziek luisteren op een BOSE speakersysteem.
Het wordt helaas dus niet de Speedster waar wij allemaal al zo lang op wachten. Maar in deze cabrio kan je dan weer wel in comfort van de omgeving genieten. Zelfs de maîtresse kan mee!
nick zegt
cool, maar de SL 65 black series vind ik toch cooler
vla zegt
Ik zat er niet ver van… :)
micheloo0 zegt
Tegen 200 km per uur ng een gesprek voeren daar geloof ik niet veel van.
zino_8 zegt
Ik denk niet dat het een ongelukkige tijd is dat de wagen wordt voorgesteld. Er zal wel iets van wachtlijst zijn en auto zal ook niet in 1,2,3 klaar zijn.
Voor de rest. Knappe wagen! :)
hans zegt
uitmelkerij noem ik dit nog steeds
Saab-online zegt
Als je zoveel geld uitgeeft aan een wagen wil je toch minstens een V12 of een V16…
Stancke zegt
Miauwkes
Solstice zegt
722 S ?!? Lekker origineel: ‘Laten we er een maar een S achterplakken, dan lijkt het wat sneller/exclusiever…’ :?
Er zou toch ook nog een Speedster versie komen? Die zou nog wel eens de lekkerste/meest begeerlijke variant kunnen worden.
bruine zegt
@ saab-online (zonder gele achtergrond): waarom zou je een V12 of een V16 willen? een V8 klinkt toch het mooist van al als je het mij vraagt. en met 650 pk heb je denk ik ook wel genoeg, niet?
rdevrede zegt
Waarom dat niet? In Porsche cabrio kun je ook gesprekken voeren als je met open kap rijd en 200+… Als je harder dan 150 km/u rijd gaat het geluidsnivo niet meer zoveel omhoog…
Een betere ontwerper zegt
@Saab-online over de V8: ja er is dus een reden dat er geen enorme motor in ligt maar een V8, dat gaat niet passen omdat MB/ML een motor achter de vooras wilden voor beter rijgedrag.
Leuke velgen, al heb ik liever de 10 spaaks die blijkbaar ooit op de gewone SLR leverbaar waren.
jorden zegt
@ een betere ontwerper
wel eens van de 599 GTB of een DB9 gehoord?
die kunnen toch ook een V12 achter de vooras plaatsen.
autofans.be zegt
wauw. slr is en blijft echt een machtige knappe wagen
SimonMc zegt
@Saab-online : welke auto heeft er een V16 dan? ( buiten BRM )
Citrofiel zegt
Nou Autoblog, wees eens stoer. Slijm een beetje bij MB, schuif Sacha de MB-fan naar voren als een typisch voorbeeld van een AB-er, en mss krijgen jullie wel de eerste test! ;)
Emile_Benz zegt
@ jorden: die hebben een kleinere cilinderinhoud :roll:
@ SimonMc: uhm dit…
’n Cizeta Moroder V16 T :roll: :wink:
DennieFR zegt
Absoluut weer een topper..
Alleen… ”Omdat de introductie ook van deze mercedes ongelukkig ligt heeft mercedes een climate-control met maarliefst 2 zones ingebouwd” klinkt mij als niveauregeling aan beide kanten,wat er overigens dus al jaaaaaren is ;)
mikey zegt
Ik denk dat ik dan toch liever in zo´n mooie saab zou rijden! saab, wat een geweldig merk is dat toch!
DJD zegt
Lekker verassend :P
Maar was dit nu eigenlijk de merc waarvan iedereen dacht dat het de speedster was? zonee, hoe zit het daarmee?
Markus zegt
Heel vroeger maakte Cadillac ook nog wel eens 16 cilinders, en kortgeleden nog een proto, de Sixteen dacht ik.
Timmy zegt
Dju toch. Weer zo’n cabrio supercar. Wat hebben ze toch allemaal met cabrio’s. Verlies zijn stijfheid, wordt meestal zwaarder …
Nee laat een coupe een coupe blijven en laat het dak derop.
Timmy zegt
@saab online. En waarom een V12 of V16. Een dikke V8 met een mega compressor. Meer heb je echt niet nodig hoor. Rijtest van Sacha niet gezien? Echt BEESTIG geluid elke keer als die compres begint te janke. Krijg er gewoon kippevel van.
Mo zegt
Ongelukkig tijdstip? Een kleine 9 maanden levertijd en het gros van de klanten komt uit het midden-oosten en florida/california.
Creative zegt
eindelijk plaatjes zonder achtelijk grote autoblog logo’s!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JzAero zegt
@ Jorden, Maar mercedes haalt met een V8 dezelfde aantal peekaa’s eruit..
jonas zegt
kunnen jullie die pics niet in wallpaper size 1920×1200 posten? wat een geile foto’s zeg!
slk zegt
Echt een mooie auto.Super dik.En wat is eigenlijk een saab..Nooit van gehoord
Larss. zegt
Vette bak in het zwart is hij mooier
holligun nac breda zegt
hahhaha een auto voor arme mensen ik rij zeluf in een f50 en heb ook een enzo en een mustang gt 500 staan te koop f50 100.000 enzo150.900 mustang gt 500 23.500 intersen bel dan 0636366