Het internet is een tochtig gebeuren. Er zijn namelijk weer wat nieuwe foto’s naar buiten gekomen. Het gaat om foto’s van de Mindset E-Motion, het antwoord van een Zwitsers designbureau.
De E-Motion kende we al even. Het is een hybride, maar niet volgens het Prius-concept. De Mindset wordt alleen door elektromotoren aangedreven. Er zit wel een brandstofmotor in de auto maar deze gaat slechts aan om elektriciteit op te wekken, niet om wielen direct aan te drijven. In combinatie met een aluminium frame en plastic body zorgt dit voor een laag voertuiggewicht. De 4,2m lange E-Motion weegt slechts 800kg. Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207.
En dan nu het grote nieuws; de productie moet in 2009 beginnen. Dan ligt de auto toch meer binnen bereik dan het futuristische uiterlijk doet vermoeden! Wel hangt er een prijskaartje van ongeveer €50.000,- aan. Hoewel deze auto met een 24pk tweecilinder benzinemotortje wel in de lichtste bijtellingsklasse zal vallen. (via: motorauthority.com)
herbie zegt
wat een lelijk ding.
gekke turbo zegt
als ie nou eens een achterbank kreeg en die rare achterwielen in de koets verwerkt werden zou je er nog aan kunnen denken. nu is het vooral een model dat te futuristisch uitziet met een dikke prijskaartje waar de prestaties waarschijnlijk niet denderend zullen zijn.
Brammer zegt
Veel grip kan dat ding toch niet hebben met die smalle bandjes ? Wie gaat er 50k aan een auto willen geven zonder comfort ?
blokker5 zegt
en wie denkt deze auto serieus volgend jaar op de nederlandse snelwegen zal rondrijden?
jasper zegt
ze hebben gelukkig al aan het nieuwe banden regelement gedacht xD
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Wat een gek ding.
Ik denk dat ie mooier is als ze dat rare scheve dak met die ramen eraf halen en dat spoiler-achtig ding achterop laten staan.
Wat zijn de prestaties??
RX7/Supra MKIV zegt
Vind het maar een raar autotje..
Suprageex zegt
Stond in de GTO hele tijd geleden…
gekke turbo zegt
@corrado vr6 slc/BMWe30 schrijft
ik denk dat ie wel akelig in de buurt van de tesla zal komen, want deze is rond de 400kg (30%) lichter en dat is niet mis. alleen vraag ik me af hoe sterk de elektrische motor hierin is.
VonStroke zegt
Ach, ik geef het ding een kans. Het ziet er best gaaf uit moet ik zeggen. Ok, er liggen wel geen banden onder formaat 350, maar dat zou ronduit debiel geweest zijn gezien het concept van de auto.
gekke turbo zegt
+ nog grotere en lichtere banden
Maarten Overgaauw zegt
Is dit legomobielverhaal weer zo’n rondje: ‘hij moet volgende maand op de markt komen, alleen een investeerder voor tweehonderd miljoen is nog nodig’?
En die stoelen, ik krijg al rugpijn als ik er naar kijk.. Zullen ook lekker ondersteunen in de bochten trouwens.. Not to mention de kotslkleur.
Rare retro/stripboek auto.
bouwt zegt
…En zo doen we langzaam een stapje terug tot we weer met paard en wagen rijden.
Citrofiel zegt
Je hebt in Nederland geen reservewiel nodig, want als je een lekke band hebt, sloop je gewoon een fiets die je overal hier kunt vinden.
Klassiekerrally zegt
Ik vind ’t helemaal zo gek nog niet. Alleen de neus is me wat te rond vergeleken met de rest van de auto.
Quicknick1987 zegt
Coole koets…
dev zegt
Eerst maar eens kijken of het ding daadwerkelijk in productie gaat. De Aptera en de LoReMo zijn ook nog steeds niet in productie, en de startdatum daarvan schuift ook steeds op.
Cantago zegt
Doet me heel erg aan die Hummer met houte wielen denken;)
SimonMc zegt
“Dat is 400(!) kilo lichter dan bijvoorbeeld een Peugeot 207”
Ja, maar de peugeot 207 is nu ook niet bepaald een lichtgewicht te noemen he?
DJD zegt
Waarom maken al die zwitserse bedrijfjes toch hondslelijke creaturen?
Esprit_de_Flandre zegt
Zo futuristisch is ie. Lijkt wat een een Karmann Ghia. Waarschijnlijk dat ie er tijdens zijn lunchpauze bij VW eraan werkte. Of dat ze daar het ontwerp geweigerd hebben, en dat hij het nu maar op zijn eigen probeert. Ziet er wel leuk uit.
Klassiekerrally zegt
Karmann Ghia? Heb je stiekem van ’t Belgische gerstenat genipt? ;)
honda-turbo zegt
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
Hans zegt
honda-turbo schrijft,
7 December 2008 om 22:32
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
Maak er maar 950 kg van
Edwin zegt
@Klassiekerrally… mmm ik kan me iets van de opmerking over karmann Ghia voorstellen.
Euhh de voorkant dan:
Toch ?
-niels- zegt
als ze die achterwielen nou gewoon zouden inbouwen en de prijs iets lager maakten vind ik hem zo gek nog niet.
q-oekje zegt
Wouterman! zegt
Ben ik hier dan de enige die het een warm hart toedraagt?
T’is geen Ferrari (waar overigens alleen patsers in rijden, gevaarlijke opmerking ;) ), maar ik vind hem welzeker okee!!
honda-turbo zegt
# Hans schrijft,
8 December 2008 om 9:41
honda-turbo schrijft,
7 December 2008 om 22:32
haha ik heb een honda civic die weegt maar 825 kilo dus scheelt niet veel en heeft heel wat meer pktjes dan dat ding maja
Maak er maar 950 kg van
nee hoor staat in de papieren beschreven en een kennis heeft een brug kun je um ook wegen en het klopte op een paar kilo’s meer muziek en andere rommel
EnRiCo zegt
leuk design, futuristisch, en zuinig.
in ieder geval beter dan de smart roadster
BasRotterdam zegt
Leuk dat de kracht van de generator vermeld word . . .
Maar wat is de kracht van de aandrijving?
Feik zegt
tis altijd toch zo? eerst vinden mensen het een lelijke auto, maar als ze de auto regelmatig rond zien scheuren gaan ze ervan houen