Ferrari is klaar om de 599 verder uit te melken. Zoals we een paar weken terug al konden melden zal het Italiaanse merk op de autoshow van Genève een 599 HGTE onthullen. Tevens komt er een 599XX…
HGTE staat voor Handling GT Evoluzione en de auto krijgt oa meer koolstofvezel, kuipstoeltjes, 20-inch vijfspaaks velgen met cupbanden en een nieuwe three-layer metallic Rosso lak (yeah). Motorisch zal er niets veranderen, het geluid zou echter wel verbeterd zijn.
De 599XX ‘laboratorio tecnologico’ lijkt hetzelfde als de FXX was voor de Enzo; een soort extreme track-versie. De auto is alleen bedoeld voor “special customers” die het merk meer dan gemiddeld sponsoren met aankopen. De 599XX mag alleen onder toezicht van Ferrari gereden worden en maakt gebruik van de nieuwste F1 technologie.
The 79th Geneva International Motor Show provides the venue for Ferrari to announce two new pieces of good news: the arrival of the sporty, dynamic Handling GT Evoluzione (HGTE) Package for the 599 GTB Fiorano and the world debut of the 599XX which is a technological laboratory aimed at a select group of clients. The latter new car incorporates the most advanced technologies resulting from Ferrari’s road-going and F1 research. Many of the technological solutions it carries are being used for the first time and have been developed exclusively for this special car.
The two new arrivals will be introduced to the international media by Ferrari Chairman Luca di Montezemolo on the opening day of the Show, March 3rd, at 10 am.
In addition to the 599 GTB Fiorano equipped with the Handling GTE package and finished in a new three-layer metallic Rosso, and the 599XX in a colour matching the F2008, Ferrari clients and enthusiasts will also be able to admire this single-seater that recently won the Prancing Horse its 16th Constructors’ World title. On the stand there will also be the full range of Ferrari road cars: the Scuderia Spider 16M in a Grigio Titanio livery, the 430 Scuderia in Rosso Corsa and two Grand Tourer models, the Ferrari California in Nero Metallizzato with a Sabbia interior and the flagship 612 Scaglietti. The latter will be displayed in the Atelier, a dedicated area where owners can get a taste of the virtually endless personalisation options on offer to them.
C6.R zegt
Zo lafjes, die psuedo racewagens zoals de FXX en 722GT. Als je het kan bouwen durf het dan ook in een echte competitie in te zetten!
vla zegt
Als ik zo’n petje koop, mag ik dan een 599XX? Pretty please?
fjc zegt
hebbe hebbe hebbe
ben benieuwd naar de specs
The_Godfather zegt
Lekker, de 599 was nooit egt mijn favoriete ferrari, maar de HGTE azl wel lekker rijden. Wel zinloos dat de 599XX enkel onder toezicht mag gereden worden… wat als je wel rijdt zonder hun toezicht, pakken ze em dan af ofzo????
RocK zegt
@C6.R
Ben het met je eens. Ferrari maakt wel allemaal leuke supercars maar waarom doen ze bijv. niet mee in de Le Mans, FIA GT of SUPER GT met zulke auto’s?
RocK zegt
Voordat er reacties komen, get your facts straight ferrari deed/doet wel mee met de 430 en 575 in de fia gt/le mans. Dat weet ik, mar waarom bouwen ze bijv. geen enzo om tot een raceversie
JD zegt
Waar staat in het verhaal eigenlijk dat de 599XX niet zonder toezicht gereden mag worden? Of hebben jullie die quote ergens anders vandaan? Want ik lees dat niet in het engelse stukje terug.
pvkampen zegt
@ The_Godfather
Ik denk dat je hem niet eens mee naar huis mag nemen.
Hij wordt keurig voor je (op je eigen kosten) gestald in een schuurtje van Ferrari.
Eric zegt
Voor de HGTE hadden ze beter een scuderia versie gemaakt met 30 pk meer. Dat had ze’n prijs wel verantwoordt. Voor een paintjob en wat carbon kun je ook naar Mansory gaan.
De 599XX! In deze crisis periode ben ik benieuwd hoeveel vriendjes er nog een bedrag neer tellen van een klein huis om er enkel op circuit mee uit te pakken.
Graag wat meer spypics van de F450 graag!!!!
autoblogger zegt
@JD: dat is een aanname ivm de vergelijking met de FXX.
Benjamin1 zegt
F450? Anyone?
Pizza Luigi zegt
All over my keyboard.
Heerlijke auto.
sebastianchubasco zegt
@RocK
ferrari 430GT is al 3 jaar FIA europees kampioen gt2 klasse…
VonStroke zegt
Schitterende velgen, maar liever een 612.
JPM zegt
@ Eric
Dat er genoeg geld is in tijden van crisis heeft de veiling van YSL in Parijs wel laten zien denk ik :P
599XX volgens mij is dat gewoon een versie waarbij je gratis orgies kunt bezoeken bij Ferrari, een soort pornovariant dus.
sebastianchubasco zegt
@RocK
achter elkaar… ook…
Citrofiel zegt
De Enzo vond ik eigenlijk niks, dus de FXX ook niet. De 599 daarentegen vind ik top, en volgens mij gaan deze beide versies prachig worden.
cheetacars zegt
@ sebastianchubasco maar ik vind dat ze wel de jaren 60 moeten laten herleven met hun overwinningen op Le Mans (zolang er maar geen Ford GT’s gaan meedoen :P ) OT Can’t wait :D
EJS zegt
Belooft wel een leuke auto te worden, maar zou idd liever een Scuderia zien!
Solstice zegt
Die XX-series zijn wel een briljante zet om duur testwerk zeg maar ‘uit te besteden’ en tegelijkertijd de kosten ook nog eens te drukken. Alleen Ferrari kan met zoiets wegkomen…
sebastianchubasco zegt
@cheetacars
dmn… je hebt gelijk… de 599 GTO tegen de ford GT… wel even het compressortje eraf…
MSC zegt
@ Rocky
Omdat de FXX niet mag deelnemen aant competities zoals FIA GT enzovoort.
De FXX is te geavanceerd om mee te mogen doen aan wedstrijden,dus mag hij alleen gebruikt worden voor demo’s etc.
Jochempie zegt
Leuke velgen, ik neem er één!
dekster zegt
@Vonstroke
My thoughts exactly. :)
EnzoR zegt
Als je nog geen 599 had.. dan liever zo een! :D blijft een van de mooiste Ferrari’s ;)
rider zegt
wie weet hoelang de 599 nog in productie blijft en of er al proto’s zijn van de opvolger van de 599? is mij tot op heden nog niets over bekend. wel grappig dat ze een trackday versie van gaan uitbrengen. is daar ook al iets meer van bekend?