Bij deze BMW 5 Serie occasion met Individual opties kan het echt niet bonter.
Bij de meeste auto’s in een bijzondere kleur gaat het meer om wat een kleur doet met de auto dan de kleur zelf. Zo vindt ondergetekende de kleur Fire Orange op de nieuwe G80 en G82 niet echt geweldig, maar op een BMW M3 GTS (E92), waar de kleur op hoort, staat het fantastisch.
Bijzondere kleur op BMW 5 Serie occasion
Toch zijn er ook kleuren die op elke auto ronduit bijzonder zijn. Een goed voorbeeld vinden we bij de occasion van de dag. Een BMW 5 Serie Touring van de E39-generatie, van na de Life Cycle Impulse (LCI). Nou helpen de lijnen van de mooiste 5 Serie generatie ook mee, maar de kleur Brass (ook wel Messing Metallic (621) genoemd) is van zichzelf een zeer bijzondere tint. Niet heel gek dat deze gekke combinatie van brons, groen en grijs zorgt voor een bijzonder ogende 5 Serie.
Individual
Toch is de lakkleur niet het enige wat deze BMW 5 Serie occasion bijzonder maakt. De kleurstelling van binnen is op zijn minst… opvallend. Met behulp van Individual is gekozen voor een voornamelijk zwart geheel: het dashboard, stuur en dakhemeltje evenals de deurbekleding is bovenaan zwart. Onderaan is het crèmekleurig, die kleur vindt je in de stoelen, de middenconsole en onderaan de deurbekleding. Wat de combinatie echt bijzonder maakt is de houtinleg. Ja echt: groen hout. Wij kunnen niet helemaal meer achterhalen hoe BMW dit noemde, maar bijzonder is het zeker. Ook rondom de pook in de middenconsole vindt je deze bijzondere houtinleg.
Dit alles in combinatie met het exterieur maakt een uiterst individuele samenstelling. Eigenlijk waarvoor BMW Individual bedoeld is: je bent al lang niet meer Individual als je de lakkleur Champagner Quartz bestelt. Nou was Messing Metallic een vrij normale keuze in de tijd van deze E39, maar in combinatie met het interieur zal dit een vrij exclusieve keuze zijn geweest. Los van het feit dat er in 2016 eenzelfde exemplaar te koop stond.
M-pakket
De BMW 5 Serie occasion stikt verder van de opties. Deze E39 Touring is nooit geleverd als M5, maar dit komt qua uiterlijk aardig in de buurt. Een volledig M-pakket van buiten, dezelfde Styling 65 M-velgen als de E39 M5 en een flitsend kleurtje. De aandrijflijn zit er wel vrij ver vanaf, het is namelijk een 530d. Dat betekent een drieliter zes-in-lijn diesel met normaliter 193 pk en 410 Nm, maar deze E39 is gekieteld naar 241 pk.
Kopen
Een gewaagde keuze voor zowel het interieur als het exterieur, maar het heeft wel wat. Deze BMW 5 Serie occasion is écht uniek. Hij komt uit 2002 en de kilometerstand is met 227.249 km fors, maar volgens de verkoper is er recent goed onderhoud gepleegd. Deze unieke BMW moet nog 12.950 euro opleveren. Kopen kan op Marktplaats.
Jens zegt
Mooie kleur, maar het interieur…
audicoupe84 zegt
Mooie kleur? Ik noem het KOMO (vuilniszakken) grijs
Jens zegt
Maar dit is toch meer groen? 😐
live4life zegt
Bij het verkeerslicht rij je ook als het grijs wordt… 😉
bischero zegt
Hoe lang hebben jouw zakken in de zon gelegen? Of heb je de vuile luiers erlangs gehaald?
meneerbergsma zegt
Wanneer je een grap moet uitleggen, dan is hij echt slecht…
mjpamsterdam zegt
Even de interieurlijsten vervangen en hij is gewoon “ tres chic “.
bischero zegt
Juist, walnotenhout erin en het is heel chique!
isleofman zegt
Wordt niet snel verkocht deze… staat al zeker half jaartje te koop. Jammer. Mooie auto zeg.
por100 zegt
Ja mooie auto, maar verkeerde motor voor deze tijd. Als je wilt dieselen doe je dat liever met een wat jonger exemplaar of een goedkopere ivm youngtimer.
Voor 8000 zou ik het wel doen,
jippie zegt
Jammer dat het een Diesel is. Hiermee kom je nu al heel veel Europese steden niet in.
racerx zegt
Wat een ontzettend gave uitvoering, de lakkleur is sowieso geweldig maar ook het interieur vind ik fraai. Mn eerste auto was ooit een E39 LCI 530i, in het Stahlblau met Style 32 velgen (breedset). Oh the memories…
mrtrex zegt
Gaaf! Stahlblau was ook echt een mooie kleur!
ouwedibbes83 zegt
Style 32 staat eigenlijk goed op elke BMW, wat een tijdloos ontwerp is dat. Werd trouwens ook geleverd op zowel de 3, de 5 en de 7 serie uit die tijd!
mrtrex zegt
Hele mooie uitvoering, maar de prijs met die kilometers… Ik snap dat het een diesel is, maar ik shop zelf in die markt en ga echt geen 13k neerleggen voor een E39 met meer dan twee ton, in welke uitvoering dan ook.
Robert zegt
Ik vind dit in- en exterieur dus niet alleen gewaagd, maar ook erg fraai.
En 227 duizend km in tien jaar tijd is natuurlijk heel weinig voor een dieselmotor van dit kaliber. Helaas betaal je met deze auto de hoofdprijs voor zowel de MRB als voor het satanssap. Dat i.c.m. met de forse vraagprijs zal er niet toe bijdragen dat de potentiële kopers rijen dik zullen melden.
vondick zegt
10 jaar? 20 jaar!
p3r0x zegt
20 jaar zelfs. 😉
volvoturbo zegt
Leuke kleur, maar n oude diesel ga ik niet kopen.
Bino zegt
De lijsten zijn naar mijn weten papel olive. Individual optie. Er wordt gedaan of de kilometerstand hoog is maar dat is natuurlijk juist een lage stand voor een diesel van 20 jaar oud. E39 in bijzondere individual kleurstellingen zijn aardig kostbaar aan het worden. Messing metallic vind ik zelf een erg fraaie kleur maar kan nog steeds niet tippen aan die van mijzelf, Mora Metallic e39 sedan. In DE staat trouwens een touring te koop in deze Messing metallic kleur met een nog wat heftiger interieur voor 20k. Heb je wel een dikke 540i met V8. Heeft 270k op de teller.