Langzaam druppelt er meer informatie binnen over de fabuleuze Spada Codatronca TS. We wisten al dat er een hele serieuze V8 onder de motorkap, maar exacte prestaties konden we nog niet melden.
Nu wel: de 7 liter grote V8 levert 630 pk bij 6500 tpm en 668 nm bij 4800 tpm. Die cijfers zijn goed voor een topsnelheid van 340 km/u en een sprint naar de 100 in 3,4 seconden. Dat alles doet de Codatronca met enig respect voor het milieu, want als brandstof wordt E85 gebruikt. Onderhuids is veel racetechnologie opgenomen zoals een compleet instelbaar onderstel, 380 mm grote schijfremmen voor met 8 zuigers. Ook monteert Spada een telemetrie systeem met 40 kanalen en voldoende opslagcapaciteit om 80 uur data op te slaan.
Leuk… als je in een lelijke auto wilt rijden met een naam als een goedkoop electronica merk.
omg die is zo mooi en snel !
*gaat zagen by mama om meer zakgeld*
_mama ?? wil je een snelle auto met en grote koffer ?
-ja zoon
_kom eens kijken kheb iets leuk gevonden
-ow, leuk doe er my maar eentje wa kost ie
_??? terug aan u wouter
M_aarten: beauty is in the eye of the beholder. Misschien helpt het om wat achtergrondinformatie te kennen. Deze is van dezelfde ontwerper, zie je de overeenkomsten?
Apart, ik ben niet weg van het zijaanzicht. De front en kont zijn wel bruut.
@dotternetta:
dan is ie tog perfect eerst zieje de voorkant in je achteruitkijkspiegel en 2 seconder later zie je de achterkant
Het is effe wennen maar ik vind ‘m wel bruut, dat sowieso. :)
“We wisten al dat er een hele serieuze V8 onder de motorkap”
Ja, maar wat doet ie daar dan? ;)
Apart ding, typisch een auto die je in het echt moet zien om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Het doet me een beetje denken aan een Stealth bommenwerper.
Kan maar aan mij liggen maar ik vind het front een versmalde Lambo Reveton
Op zich een hele mooie, onderscheidende auto.. maar waarom blijft die achterkant zo hoog?
idd front is een wat mislukte Reventon. Dat kader rond het voorste zijraam is ook wel wat… raar. Verder wel ok.
Zoiets afschuewelijks heb ik nog nooit gezien :| wat is dat lelijk zeg..
waar zijn de nazca,mclaren,diablo,f40, maak dan daar een beetje een kopie van ziet die er nog een beetje fatsoenlijk uit.
deze lijkt meer op een mislukte batmobiel :D
vind em wel heel veel hebben van de reventon, je bent me net voor esprit de flandre!
@ klassiekerrally
Oh ik begrijp de afkomst en alles wel, maar dat maakt hem nog niet mooi. Er zijn zat voorbeelden van “retro” wagens of wagens met een link naar klassiekers die niet mooi zijn: Mini clubman, volvo 480, new beetle en ga maar door.
Blijft in mijn ogen een lelijke auto met een knip en plak interieur.
Ik mis de vlammen uit de uit knalpijp…
Duidelijk waar Lamborghini zijn kaas vandaan haalt voor het ontwerp van de neus van de Reventón… Lamborghini zijn een stelletje suckers…
@ klassiekenrally
Ja, ik zie wel een overeenkomst!
ze zijn allebei lelijk naar mijn mening :D
appart blijft die, maar wel jammer dat ze de uitlaten niet zoals in de concept hebben, ik vind die corvette uitlaten niet zo passen
ik vind de achterkant wel leuk bedacht :), raket achtig, precies klaar om op te stijgen.
en btw, zie ik daar een digitale kilometerteller op de achterkant van de wagen?
*weer een reden om een wagen te achtervolgen =)*
update voor mijn vorige post
Gebruikt iedereen tegenwoordig corvette onderstellen en de LS7 om echt snel te gaan. Maar geef ze daarentegen eens ongelijk.
Vind wel mooi design, nog wel beetje wennen dat wel. Maar ben er wel gecharmeerd van.
die fan roosters in de auto komen van de mini cooper
die luchtgaten vanvoor lijken toch wel op die van de enzo …
is zo’n lekkere bak
ik vind hem wel show en wat gaat dat grapje kosten
Waanzinnig mooi interieur… zo bouwen aub…
ik vind het zij aanzicht lelijk en de velgen ook, je moet zo’n futuristische auto futuristisch laten en niet gaan aanpassen met kleine velgjes voor op de weg.
dat er een hele serieuze V8 onder de motorkap…..ligt? ;)
@ kuyl,
idd ik dacht ook al een herkenbaar setje uitlaten te zien.
is dat zo moeilijk te vertimmeren, dat ze dat niet even ombouwen tot iets waarvan je niet kan zien dat een vertimmerde corvette is?
Respect voor het milieu, maar lak aan verhongerende mensen over de hele wereld. Zelfs op het journaal kwamen ze nu al met biobrandstoffen als (een van de) reden(en) voor de momentele voedselschaarste/hoge prijzen.
Voor de rest veel respect voor de ontwerper, om dit aan te durven. Erg stoer!
Ik hou van lekker fris,
ik hou van lekker anders,
ik hou van lekker anders, lekker fris…
@Citrofiel: die twee kanten aan het biobrandstoffenverhaal zitten mij ook wel een beetje dwars. Één tank biobrandstof schijnt gelijk te staan aan een heleboel voedsel.
Wat de Spada betreft: prachtding, zoals alleen de Italianen dat kunnen. :-)
@ Solstice; Ja hè. Voor mij nooit een biobrandstofauto. Eerst dacht ik nog, het zal zo’n vaart niet lopen, ik vond het zelfs een goed initiatief. Maar met de stijgende voedselprijzen ben ik gaan realiseren hoe fout het is. Bah. Biobrandstof is voor mij niet positief meer, niet neutraal, maar ernstig negatief!
Bah.
“Het vergroten van het aandeel biobrandstoffen in het totale brandstofverbruik wereldwijd van 1 (nu) naar 11 procent (in 2050), zoals in de planning staat, zal niet zonder problemen verlopen. Volgens de auteurs van het rapport is er in theorie voldoende landbouwgrond op de aarde om de groeiende wereldbevolking te voeden én voldoende biomassa te produceren. Maar de OESO verwacht prijsstijgingen in de levensmiddelenbranche van 20 à 50 procent in de komende tien jaar doordat de landbouwgronden gebruikt zullen gaan worden voor het verbouwen van biobrandstoffen als mais, koolzaad of suikerriet. Zelfs het het milieu zal er – nota bene – waarschijnlijk onder te lijden krijgen want, meldt het rapport, “de verleiding zal groot zijn bossen, weiden en waterrijke gebieden te gaan gebruiken voor de verbouwing van biobrandstoffen.”
Grondverzuring
En degenen die roepen dat de broeikasgassen met 40 procent verminderd worden als biobrandstoffen benzine vervangen, krijgen van Doornbosch en Steenblik ten antwoord dat ethanol en biodiesel misschien wel schadelijker zijn. Overdreven verbouwing van biobrandstoffen kan grondverzuring door pesticiden en bemesting tot gevolg hebben. Ook lopen we het risico dat de toch al verminderde biodiversiteit nog verder afneemt.
Het rapport concludeert dat “de capaciteit van biobrandstoffen erg beperkt is om in een groot deel van de energiebehoeften van de transportsector te voorzien zonder forse stijging van voedingsmiddelenprijzen of het schaden van het milieu.””
http://sync.nl/biobrandstof-maakt-eten-veel-duurder/
Oke, genoeg hierover. Beetje offtopic.
@Citrofiel: ben je op vakantie geweest en heb je deze discussie gemist?
http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/04/biobrandstof-is-de-belangrijkste-oorzaak-van-honger
geweldige kar, maar de velgen moeten echt zwart!!! zoals op de vorige foto’s/renderings
ik vind de voorkant wel een beetje erg veel lijken op die van de Reventon
Ze hadden hem beter de naam “Stealth” gegeven. (en hem onzichtbaar gemaakt voor flitscamera’s)
@autoblogger
Tripje met de TA club dacht ik ;)
@ autoblogger; Ik was idd op vakantie… :oops: Je mag iig die tweede reactie wel verwijderen, met die lange quote.
@ dekster; Helemaal juist! http://www.traction-avant.nl ;)
WAT?! Zit ik me nou te schamen omdat ik op vakantie was? :| Foutje. Ik moest me schamen dat ik niet verder had gekeken, of eigenlijk terug. Vakantie is niets om je voor te schamen tenslotte. ;)
Ik had de reactie van ABer niet eens gezien, maar toen ik dekster reactie las (bij laatste reacties) en daarin TA club zag staan, moest ik er het fijne van weten. :D
En hoe was het?
@ dekster; Leuk! Op zich wel jammer dat we met de DS gingen, dat is een heel andere beleving dan de Trax (natuurlijk), en voor mij is het al vrij normaal… Dus met de TA was leuker geweest, maar ik ben maar gewoon met de ritten met wat vrienden (van mijn ouders, heel aardige mensen, eigenlijk is iedereen bij de club heel aardig… :D ) in hun TA meegereden.
Was gewoon gezellig en leuk. Alleen was het slot’feest’ nogal doods… Iig, ik plaats nog wel wat op Autojunk. Morgen of zo. Op zijn laatst dit weekend.
Trouwens, foto’s zijn ook al hier te vinden, de Tour de Bourgeois: http://www.traction-avant.nl . Kies het tweede album, is leuker en uitgebreider. (hier een stukje DS: http://www.cig.canon-europe.com/ph/AIG/40oDNKVDwqmJmawSCU03ks3kskXL0003kskXLdnpwmq0a.jpg )
@Citrofiel
Nice :)
Gelukkig dat het eerste weekend van het “oldtimer seizoen” lekker weer had.