Want de benzine is nu zo goedkoop, dat kunnen we best betalen.
Een paar weken geleden schreven we er al over, maar toen was het nog slechts een plannetje van Duitsland. Nu lijkt het alsof we er echt aan moeten geloven, de Europese Commissie vindt het verhogen van de accijnzen op brandstoffen namelijk ook een goede manier om wat extra centjes binnen te harken. En inderdaad, de peut kost zo weinig, waarom zouden we dat niet doen, hoor je ze denken…
Ervaring met het ophogen van de accijnzen hebben we hier genoeg. Denk aan het kwartje van Kok en de jaarlijkse indexering van de belasting op brandstof. En dat levert genoeg op. Ongeveer 60% van de brandstofprijs bestaat al uit belastingen en da’s meer dan genoeg, lijkt me.
Maar niet voor Europees Commissaris Dombrovskis. Die omarmde het Duitse plannetje en ziet in de uitzuiging van de automobilist een ideale manier om de vluchtelingencrisis in elk geval te kunnen betalen. En je weet, als de EC zich iets in het hoofd haalt wat geld oplevert, ga er maar vanuit dat het dan ook snel gaat gebeuren. Oplossen doe je het er niet mee, maar soit, we kunnen nu tenminste mooie AZC’s bouwen.
Ik vind het een lastige kwestie. Dat er geld nodig is om de huidige situatie het hoofd te kunnen bieden, lijkt me evident. Maar moeten de automobilisten er weer voor boeten? We zijn in Nederland al het meeste geld kwijt om in onze auto naar het werk te mogen rijden. En zonder de populist uit te willen hangen, is het niet verstandiger om iets aan de situatie te doen in plaats van alleen maar in makkelijke, tijdelijke oplossingen te denken? Maar goed, zoals het er naar uitziet betalen we binnenkort gewoon weer de hoofdprijs aan de pomp. Het leek ook te mooi om waar te zijn…
Met dank aan Stef voor de tip!
mrrallycross zegt
Pleur lekker op
martinus zegt
@mrrallycross:
De keuze voor afhankelijkheid van zware accijnzen en brandstof is er eentje die je zelf maakt.
Bij het minst of geringste zal de overheid de accijnzen als eerst verhogen. Dat is niet nieuw, en nog ouder dan het kwartje van Kok.
Beter kies je voor elektrisch rijden, en laat je de EU ook mooi de zonnepanelen subsidiëren die de energie leveren om je EV op te laden.
Want waarom Belasting betalen, als je ook kan kiezen het te ontvangen?
ghost zegt
@martinus: alle opties die jij noemt zijn in mijn optiek alleen weggelegd voor mensen met diepe zakken. Een beetje elektrische wagen begint bij 45k. Zonnepanelen verdienen zichzelf ook pas na 25 jaar terug en de investering is behoorlijk. Voordat je echt voordeel hebt, moet je dus eerst flink dokken.
martinus zegt
@ghost:
Naast zonnepanelen, kun je ook je EV natuurlijk laten sponsoren.
Ik heb rekenvoorbeelden gezien, waarbij als je een kvk-nummertje had in Rotterdam, Nissan-ev’s zo kon laten subsidieren door gemeente, provincie etc. etc. Dat je netto niet meer dan 12K kwijt hoefde te zijn,
Dan rijdt je ook een klein lullig elektro-autootje met weinig potentie, maar tegelijkertijd zijn andere auto’s van 10/12K waar nog wel de brandstofkosten bijkomen niet zo heel veel toffer.
Dat “”elektro”” rijden ook helemaal niet zo duur hoeft te zijn, kun je ook vragen aan de mensen die de eerste generatie phev-outlander rijden, en minder dan 50KM van hun werk wonen. Naast de lagere kosten voor elektriciteit, genieten die mensen ook van het VOLLEDIGE bijtellingsbelasting vrijstelling.
Al is elekrisch rijden de toekomst: Mijn wagen vebrand nog altijd Benzine, en een keertje het gas ‘wat extra’ intrappen ‘voor een goed doel’ is geen probleem.
Wat mij betreft zorgt de EU ervoor dat de 40% van de asielzoekers die echt vluchteling is, zich optimaal integreerd in onze maatschappij.
Dat die overige 60% ook tot extra kosten leidt, komt niet door de EU. Maar ligt vooral aan de nationale politiek. Jarenlang hebben de Socialisten de ‘geen mens is illegaal’ retoriek gebruikt, om onze wetgeving te vergiftigen met regels die het praktisch onmogelijk maakt misbruikers, van ons vluchtelingen-systeem, uit te zetten zonder eigen medewerking.
Dat niet kunnen uitzetten, van mensen die er hier dag-in dag-uit voor Kiezen.. hier tegen alle regels van onze rechtstaat in illegaal aanwezig te zijn, is de ‘rot’ in ons asiel-systeem.
Elke burger, die dagelijks, dag-in dag-uit, de regels van onze rechtsstaat zou breken, zouden we opsluiten. Deze zelfde ‘fuck-you’ van ‘illegalen’ belonen we om de zoveel met een PVDA-generaal pardon, en DAT! is de reden waarom we nu 2x zoveel ‘asielzoekers’ als ‘echte vluchtelingen’ hebben.
En nogmaals, voor die groep die ECHT vluchteling voor oorlog is, trap ik met alle liefde en plezier, het gaspedaal een beetje dieper in.
dutchneon zegt
@ghost: zonnepanelen kun je prima terugverdienen in 6 jaar, als je ze zelf legt zoals ik heb gedaan kan het ook in 4 jaar
mrrallycross zegt
@martinus: dan komt er waarschijnlijk nog accijns op zonnenstralen
flos zegt
@martinus: De overheid is afhankelijk van accijnzen en belastingen op brandstof, zonder die inkomsten gaan ze dubbel failliet.
De dag dat we massaal kiezen voor een alternatieve brandstof, is de dag dat daar tevens accijns en belastingen op geheven worden.
sracert zegt
@flos: Wij (het kl##tjesvolk) zijn in dienst v/d overheid ipv andersom; Corruptie heet dat geloof ik. Was er laatst niet een of ander gemanipuleerd nieuws bericht dat NL een v/d minst corrupte landen ter wereld is? haha ik heb nog steeds buikkrampen v/h lachen. NL nr. 1 als het daarop aankomt.
martinus zegt
@flos: Zodra je een pomp-houder hebt, waar je brandstof koopt, of een energie-dealer vanwaar je energie koopt… kan de overheid belasten,
Maar energie, die je direct van je zonnepanelen in je accu’s laadt, kan de overheid niet belasten.
flos zegt
@martinus: Ja en alcohol om op te rijden kan ik ook zelf thuis maken, maar dat mag niet van de belastingdienst. En van euroshopper zonnebloemolie in je tank gooien worden ze ook niet blij.
Edge zegt
@martinus: Dat is natuurlijk een leuk idee, maar voor het gros van de burgers is elektrisch rijden op dit moment niet eens betaalbaar. Als je nou voor de prijs van een normale Golf of Polo een elektrische variant kon krijgen die ook nog eens een mooie range heeft… Maar op dit moment ben je als je elektrisch wilt rijden en ook nog een redelijke afstand wilt afleggen toch echt veroordeeld tot een peperdure Tesla.
martinus zegt
@Edge:
GM heeft als MPV de Bolt met 380km range in de planning voor €35K. (nog zonder subsidies)
Dat lijkt veel maar is vergelijkbaar met concurrenten:
BMW 2 serie MPV €40K
Citroen 4C Picasso €30K
Mercedes GLA vanaf €35K
VW Touran vanaf €30K
Verder in het onderklasse segment, kun je door de juiste subsidies aan te vragen, ook [url=https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/leaf/financiele-voordelen.html]voor onder de €10.000,- netto een Nissan Leaf of e-NV200 rijden[/url]. Ja daar kom je maar 120KM vér mee, maar groter is de randstad ook niet. En het is nou niet zo alsof brandstof-auto’s in dezelfde prijs-categorie zoveel beter rijden (maar wel verder).
Megakix zegt
@martinus: echt waar ! Want als wij allemaal zouden redeneren als jij…en ons daaraan zouden houden…wat gebeurt er dan met een land ? #stopdeonnozelheid
timberleek zegt
@martinus:
Dat is een tijdelijke redding. Zodra mensen dat op grote schaal gaan doen komt er een keiharde belasting op. En als je pech hebt wordt dat gewoon hogere energiebelasting op alle elektriciteit, dus ook voor je kookplaat of spaarlamp
schuimbekje3 zegt
@martinus: Helaas, de overheid zorgt ervoor dat zonnepanelen en electrisch rijden zo oninteressant mogelijk wordt:
#1 laadpaal is volgens belastingdienst onroerend goed.
Nouja, zul je denken, boeien? Nou nee. Dat betekent dat het opladen van een zakelijke auto niet via jouw stroom mag en dat de kosten van de paal bij je inkomen opgeteld moeten worden.
#2 vergunning nodig om een laadpaal te mogen plaatsen bij een huurhuis (en ja, een reclamebord vergunning… en die krijg je niet in een woonhuis-straat zonder bestemmingsplan voor horeca… vette pech, geen laadpaal
#3 de belasting op stroom is verlaagd en op gas verhoogd. Dat betekent dat stroom goedkoper wordt en dus je terugverdientijd nu met 25% is verhoogd
#4 je wordt BTW ondernemer omdat je stroom kunt terugleveren
#5 je zonnepanelen (zolang ze niet wegwaaien, uitfikken of andere grappen uithalen) leveren nooit genoeg stroom om je 90kWh accu van je tesla op te laden. En ze leveren niets als het donker is, de tijd dat ik meestal thuis ben op te kunnen laden.
#6 een krachtstroom installatie is nodig om een beetje snel te kunnen laden. dat heeft bijna geen enkel huis meer, maar als je het wil, dan zie je meteen grotere kosten voor het vastrecht, de installatie en in sommige landen zelfs hogere belastingen voor het huis (WOZ etc). 11kilowatt is niet iets wat een simpele huis installatie normaal ‘lekker’ vindt. En dan nog ga je maximaal 55km per uur bijladen. Op een stopcontact zul je hoogstens 10km/uur kunnen laden. Dat zou in mijn geval betekenen dat ik voor alleen boodschappen doen (geen woon-werkverkeer) ik al 6 uur zou moeten laden.
#7 de bijtelling over auto’s die een zinvolle afstand kunnen afleggen zijn duurder en juist DIE worden in de bijtelling nu alsnog genaaid.
Dus voordat je naar Tesla dealer fietst met een neprijbewijs, eerst effe uitrekenen of het wel allemaal zo rooskleurig is als je denkt.
highgear zegt
@mrrallycross: goed verhaal. Lekker kort. :-((
henkhupelschoten zegt
Tijd om een Tesla aan te schaffen dus.
henkhupelschoten zegt
@henkhupelschoten: Schaffen… *zucht
mercedesclk350 zegt
@henkhupelschoten: Huh
highgear zegt
@henkhupelschoten: wir schaffen das aan…. ;-)
fmgarcia zegt
@henkhupelschoten: In dit soort situaties ben je beter af in een Duitse auto!
martinus zegt
@fmgarcia: Want een auto die stilstaat verbruikt geen benzine?
awesome zegt
@martinus: ba-dumm tsjj!
bartjeeh zegt
?
rijnooit zegt
Pfff, begin er nu toch wel wat moe van te worden hoor…
dutchcourage86 zegt
@rijnooit: Nu pas???!
rijnooit zegt
@dutchcourage86: Haha, nee. Helaas niet. Zou gvd bijna mn GMC ervoor verkopen :p
rufctr01 zegt
Ze kunnen de accijnzen wel maximaal verhogen, maar dan lopen ze de kans dat het draagvlak compleet verliezen. En ik denk niet dat ze in heel Europa demonstraties tegen de vluchtelingen willen…..
willempjuh zegt
Lekker weer op de automobilist afschuiven…..
towi1989 zegt
Ik heb een beter idee. Die beste meneer Dombrovskis betaald het maar lekker uit eigen zak.
lincoln zegt
Waar is de tijd gebleven dat je in tijger in je tank deed ipv werkeloze klaploper uit okkiebokkiestan ..
O.k. .. Tijgers zijn opzich ook werkeloze klaplopers uit okkiebokkiestan ..
Maar toch ..
sracert zegt
@lincoln: In Artis etc dan ok, maar in de natuur zul je nooit een werkeloze tiger tegenkomen, die term bestaat daar niet hoor.
naamloos3 zegt
en dan gaan de olieprijzen vandaag of morgen weer omhoog en dan betaal je twee euro de liter
theiz zegt
Dat is natuurlijk omdat na oud en nieuw niemand meer met de trein durft te reizen. Maar aangezien iedereen ondanks dat soort incidenten toch wel heel blij is met al die nieuwe buren willen we natuurlijk heel graag betalen voor een vervoersmiddel wat wel enigszins veilig lijkt.
lincoln zegt
@theiz:
Mooi toch ..
Geld voor de Arabieren ..
En accijns voor de inwoners van de Arabische koloniën ..
martinus zegt
@lincoln:
Daar kies je als consument zelf voor,
En heb je als EV-rijder geen last van.
theiz zegt
@martinus:
Je bent lekker bezig Martinus, je zou bijna zeggen dat je betaalt wordt voor je EV propaganda.
Ik heb niet tegen electrisch rijden, maar:
1: Als er genoeg mensen zijn die in een EV rijden zal daar op een gegeven moment ook door onze overheid via belasting worden ingegrepen. Want al het geld dat daar wordt uitgegeven, zal ergens vandaan moeten komen. Ik denk dat dit moment ergens in de komende 2 a 3 jaar zal gaan komen.
2: Ik denk ook dat jouw reacties voldoende irritant zijn om mensen vooral nog even af te laten zien van het eventueel aanschaffen van een EV. Niemand wil een Martinus in een Leaf oid zijn, maar toch echt liever een James Dean in een Porsche. Je doet hiermee overigens wel je mede EV rijders een plezier, want mijn punt 1 zal hiermee minder snel worden bereikt.
davelepeef zegt
@theiz: haha, @martinus is inderdaad erg irritant met z’n propaganda. Voor iedereen die geen leasebak krijgt of zelf zakelijk asnschaft maar koopt op de occasionmarkt is zo’n stekkerdoos totaal niet interessant, alle gesubsidieerde voordeeltjes zijn eraf. Overigens lap ik liever wat extra centjes voor een vluchteling dan subsidie voor een lul in een hybride die meer verstookt dan mijn modaaltje
martinus zegt
@davelepeef:
Het tweede ben ik met je eens.
Ik betaal liever(en graag) zodat echte vluchtelingen goed kunnen integreren, dan dat ik de EV van een ander betaal.
Voor wie stekker angst heeft, geen bedrijf of leasebak:
een gebruikte prius, of honda civic hybrid zijn in de tweedehandsmarkt ook relatief financieel toegankelijk betrouwbaar en krijgen 125KG mrb korting. Daarbij zijn ze relatief zuinig in hun klasse.
davelepeef zegt
@martinus: geen idee, ik roep hier maar iets, maar wat kost de aanleg van een oplaadpunt als ik dat niet cadeau krijg bij aanschaf van een nieuwe auto? Als ik ff snel kijk is een frisse Prius toch een stuk duurder in aanschaf dan een Focus waar ik anders naar zou kijken. Die levert mij meer rijplezier op en voor de brandstofkosten hoef ik het niet te laten. Ik heb niet zozeer stekkervrees, ik stoor me meer aan de blinde subsidieverlening ongeacht of voertuigen naar hun mogelijkheden benut worden. Ik denk dat 90% van de hybride/stekkerrijders puur en alleen de auto leasen ivm bijtellingsvoordeel. Neem het niet te serieus, maar ik zie het als positieve discriminatie – op zich niet verkeerd maar het is wat beperkt. Als particulier, tweedehands koper heb ik geen vergelijkbaar voordeel. 15e korting op mrb doet natuurlijk helemaal niets!
yipikaye zegt
@davelepeef: je geeft aan dat jezelf meer wilt betalen voor de vluchtelingen.
DOE DAT DAN OOK!
Dat stel ik ook op prijs.
Probeer dan niet, als Sjaakie uit Flodder, om ons AB-ers, meer te laten betalen voor onze brandstof.
davelepeef zegt
@yipikaye: hoe probeer ik “jullie AB-ers” meer te laten betalen voor brandstof dan? Ik ben het namelijk ook niet eens met deze oplossing?? Ik vind het niet zo’n drama om, waar gaat het over, 10/15 euro per maand?, belasting extra te betalen mits het een goede bestemming krijgt. Of dat nu vluchtelingen zijn kun je betwisten maar feit is dat NL met een kostbaar probleem zit. Maar laat dan iederéén lappen, niet op basis van brandstof. Over dat laatste zijn we het toch wel eens dacht ik?
MrSkyline zegt
Straks hoeven we niet meer bang te zijn voor IS maar voor automobilisten die uit onvrede aanslagen plegen. Wat een onzin is dit weer. Hoe veel duurder moet autorijden nog worden? Ga lekker belasting harken bij de grote bedrijven die miljarden winst boeken en met handige trucjes belasting ontduiken in plaats van de burger te pesten met nog weer meer accijns.
timberleek zegt
@MrSkyline:
Dat is niet straks,
De sfeer rondom de azc’s wordt al schimmiger en schimmiger. Steeds vaker mond het uit op rellen en allerlei acties. Niet goed te praten, maar snap de frustratie wel.
Het aantal incidenten met asielzoekers groeit, en de politiek steekt overal de kop in het zand. Als burger kun je protesteren en stemmen wat je wilt, je wordt toch genegeerd. Mensen voelen zich machteloos en gaan het anders oplossen. Nogmaals, niet goed te praten, wel te verklaren
kapitein zegt
Tuurlijk.. en als de prijzen over een tijd weer gaan stijgen, dan word de accijns natuurlijk niet verlaagd..
coffeecup zegt
Je zou bijna denken dat we lekker weinig voor de brandstof betalen. Totdat je in Oostenrijk 1,05 voor een liter 95 betaalt.
Dan plaatst die ‘lekker lage’ brandstofprijs weer in een ander daglicht.
OT: slecht idee, dus het zal wel weer doorgevoerd worden.
viezefreddyw zegt
@coffeecup: Weet je wat eigenlijk nog erger is? Ook al zouden de tankstations al het brandstof gratis binnen krijgen, de literprijzen zal nooit onder volgens mij de 1,17 kunnen ivm al de accijnzen en belastingen op het brandstof. Dat is pas raar.
Edge zegt
@coffeecup: Ach ja, in de VS dook de benzine laatst onder de dollar. Niet per liter, maar per gallon. Dan ga je pas echt huilen als Europeaan zijnde.
davelepeef zegt
@coffeecup: in Oostenrijk hebben ze ook bergen en gletsjers. Hebben wij ook niet.
yipikaye zegt
@davelepeef: wat hebben bergen en gletsjers hier nu mee te maken?
Snap jij het wel of “probeer” je wat intelligents te zeggen?
davelepeef zegt
@yipikaye: Ik noem gewoon andere verschillen , je kan niet ontkennen dat ze kloppen. Was toch niet zo cryptisch toch?
norge zegt
Mooie manier om de asiel zoekers nog meer populair te maken..
moveyourmind zegt
Waarom verplichten ze asielzoekers niet gewoon om één of twee vaten olie mee te nemen..,
Ik bedoel, als ze toch deze kant opkomen…
Met hun gratis olie kan de pompprijs nog wat verder naar beneden en blijft er misschien zelfs nog wel wat over om wat monden te voeden…
lincoln zegt
@moveyourmind:
Verplichting zijn huidskleur gebonden ..
Buiten het feit dat je dan kinderarbeid oplegt ..
Zelfs met een baard van 3 meter zijn ze 15 jaar ..
highgear zegt
Linksom of rechtsom moet je hier toch voor betalen. Maar het zou bijzonder onverstandig zijn om dit op deze manier te financieren. Het is a: erg zichtbaar en b: slechts een beperkte groep die het in dat geval zou moeten opbrengen. En dat is een verkeerd signaal. Of iedereen betaalt of niemand. Want anders is het zeer wankele draagvlak – voor wat op dit moment blijkbaar voor 60% uit economische vluchtelingen bestaat – helemaal niet meer houdbaar, denk ik.
lincoln zegt
Kunnen die treinkaartjes dan niet gewoon veel duurder ??
ej20g zegt
Dat is dan ook gelijk de enige manier om mij bewust voor de vluchtelingen te laten betalen, even de EU verlaten om te tanken is best lastig.
Daarnaast ben ik van mening dat ze inderdaad iets aan het probleem zelf moeten doen in plaats van constant tijdelijke oplossing door de strot van burgers heen duwen.
yipikaye zegt
Idioot plan,
De inwoners van de EU hebben de laatste tijd een enorme hekel gekregen aan deze asiel-terroristen.
Dit is “de” druppel die geheel de EU aanzet tot rellen.
davelepeef zegt
@yipikaye: ik voel me hier aangesproken als inwoner van de EU. Plz, laat mij buiten je voetbalfan-niveau-geneuzel…
lekbak zegt
@davelepeef: ongeacht jou mening is het wel zo dat de weerstand in heel rap tempo groeit.
Ook niet zo gek als je ziet wat voor ellende er in die azc’s zit. De vele rotte appels maken het onmogelijk voor de echte vluchtelingen.
davelepeef zegt
@lekbak: ah ja, dat is zeker waar. Ik ben geen wereldverbeteraar en begrijp zeker dat het moeilijk is een positieve instelling te houden zo. Maar ik probeer te beseffen dat alles nu onder een vergrootglas ligt en dat ongeacht de aanleiding opgehoopte mensen wrijving geven. Voeg wat trauma en cultuurclashes toe en natuurlijk krijg je spanningen. Ik ben alleen bang dat veel mensen te dom zijn dergelijke invloeden te erkennen en daardoor stellen dat het allemaal apen zijn. Ook ik heb twijfels of het goed komt hoor, maar ik probeer wat verder door te denken. Laten we het houden op kennis op een bepaald vlak.
davelepeef zegt
@davelepeef: ter aanvulling; nu weer gerommel op een sportveld bij slotermeer of wat het ook was,dan kappen
davelepeef zegt
@davelepeef: vdmme… – dan kappen we toch ook niet met die club? Dát gaat helemaal nergens over, en toch levert het geweld op. Relateer dat eens aan azc’s.
piebepost zegt
@davelepeef: Nou, bij de voetbal club gaat het ook om allochtonen uit die regionen.
ehnl zegt
‘de uitreiking van de automobilist’…?!
nicolasr zegt
@ehnl: Aangepast!! Dank je!
nabz zegt
Prima dat dit Europees wordt geregeld. Maar dan moeten ze ook op dat niveau de prijzen gelijktrekken. We zijn zogenaamd 1 Unie maar als het op (o.a.) brandstofprijzen aankomt is er een enorm verschil. Wij als makke lammetjes slikken het toch weer en betalen het. Ipv een echte oplossing gaan we ook maar bombarderen. Top!
lekbak zegt
En daar hebben we de ware reden van de lage olie…
Rick-dos zegt
Ze maken het de populisten in Europa wel heel makkelijk…
VeniVidiVici zegt
Oké… mijn zelfbeheersing is best hoog, maar nu moet ik toch echt even tot 10 (het is veel meer merk ik) tellen! Die Europese Commissie moet zich gewoon bezig houden met Schengen binnen Europa en de Europese handelseconomie en verder met NIKS!! O, en ik weet niet wat die Linksche Gutmenschen mij willen laten geloven, maar de definitie voor Economische gelukzoeker is niet ‘Vluchteling!’ (Echte Syrische mensen met kinderen voor de oorlog daargelaten!)
Ach… laat ook maar, het word ons NL-se burgers gewoon toch door de strot gedrukt! Take it or leave it!
Ow, en als de brandstofprijzen gaan stijgen dan de accijnzen weer terug schroeven… Don’t even think about it!
martijn11 zegt
Het moet niet gekker worden?
freezzr zegt
Accijns om in defensie te pompen zou ik minder problemen mee hebben…
granlusso zegt
Probleem van de vluchtelingen ligt veel dieper. Ook het probleem in de betreffende landen aanpakken zet geen zoden aan de dijk. Want de behoefte om in West-Europa te wonen gaat hand in hand met se groeiende onvrede over Europa. Men wil geen bemoeienis meer van Europa
Dutchdriftking zegt
Ehmm nee. Gewoon niet doen zegmaar.
e1000bmw zegt
Bij dezen wil ik op voorhand mijn verontschuldigingen brengen aan de pomphouder.
Sorry meneer/mevrouw dat ik zonder te betalen ben weggereden, maar ik pik deze onzin niet meer.
Wait a second, heeft iemand nog een tankwagen…?
henkhupelschoten zegt
@e1000bmw523i: Naast bmw nu Renault liefhebber geworden?
e1000bmw zegt
@henkhupelschoten: geworden? Was ik altijd al. Gordini, Alpine, RS, dat soort spul. Alleen droeg ik dat niet actief uit, want geen fanboy.
En Benz, maar dat heeft net als Renault een nostalgische reden. *denkt met weemoed terug aan de tijd dat kleine e1000 op de achterbank van een W123 en R16 urenlang kon tukken*
En laten we eerlijk zijn: De doorsnee Renault wordt steeds beter…terwijl BMW en Mercedes achteruit hollen qua karakteristieken…
desjonnies zegt
@e1000bmw523i:
De R16 is eigenlijk het meest miskent talent, we accepteerden die wagen toen gewoon, maar de innoverende rol die de R16 heeft gehad wordt altijd teniet gedaan door de DS
Terwijl de Seize zeker zo innoverend is geweest, misschien nog wel innoverender !
henkhupelschoten zegt
@e1000bmw523i: nooit gedacht! ben zelf meer een Citroën liefhebber maar een Renault doet daar eigenlijk ook zeker niet onder, Vooral de R8 en de R15 (een gele is pure porno) gave wagens waren dat zeg! maar goed zag vandaag die nieuwe Talisman Initale Paris, mijn god wat een ding, 45K voor een kale C-klasse of een Bomvolle Renault, ik wist het wel! mijn god wat is dat ding mooi geworden!!!!
xahc zegt
Ja hoor Autoblog doet lekker mee aan verdeel
Edge zegt
Sorry, maar dit vind ik echt volstrekt achterlijk. Natuurlijk moet de vluchtelingenproblematiek opgelost worden, maar pak dat op een andere manier aan. Niet alweer de automobilist die (vooral hier in Nederland) toch al elke keer de lul is zodra de staat een paar knaken te kort komt.
En als de EU wilt dat we gaan meebetalen aan de vluchtelingenopvang, verwacht ik wel dat de EU ervoor zorgt dat ook alleen de échte vluchtelingen uit Syrië Europa binnenkomen. En niet die meer dan 50% niet-Syriërs/economische vluchtelingen die er nu binnenkomen.
xahc zegt
Reactie wordt niet eens in geheel geplaatst..
Autoblog doet lekker mee aan verdeel en heers.. Krijgen ze er soms subsidie voor?!
robert110 zegt
Bedenk eerst eens een fatsoenlijke oplossen, daarna kunnen we eens kijken of er heel misschien een halve cent bij de benzine mag om dat plan te financieren. Maar we beloven natuurlijk niets.
awesome zegt
Kun je dan ook sparen voor je eigen vluchteling? Zegeltje per liter, en bij 500 heb je je boekje vol. Krijg je er gewoon een mee naar huis, zo hup op de achterbank!
sracert zegt
@awesome: haha buikpijn, buikpijn…
e1000bmw zegt
@awesome: mag in de kofferbak ook?
heisenberg zegt
Kwartje van Mohammed.
sanderm3 zegt
@heisenberg: proest*?
sebascars zegt
Nog meer accijns? Stel dat we in de verre toekomst de Verenigde Staten van Europa zouden zijn, met Brussel als een soort Federal Government dat boven de regeringen van de lidstaten staat, zou het dan niet eerlijk zijn als de staatsbelastingen (lees: de door afzonderlijke EU-landen geheven belastingen) wat meer genormaliseerd zouden zijn alvorens een dikke federale belasting te heffen? Met andere woorden: voor het ultieme Europagevoel, gelieve eerst de torenhoge Nederlandse accijnzen aan te passen aan die van de rest van de lidstaten… Gelijke monniken, gelijke kappen, nietwaar? :D
sebascars zegt
@sebascars: Bovendien, waarom moet specifiek de automobilist zijn portemonnee trekken?
davelepeef zegt
@sebascars: precies. Hoe je nou ook denkt over vluchtelingen, extra belasting moet gewoon evenredig geïnd worden. De belasting op loon is gedaald, zoek het dan daar…
purepet9229 zegt
@davelepeef: Ben je gek, van alles boven de 57.000 euro moet je al meer dan de helft betalen!
davelepeef zegt
@purepet9229: da’s waar, die grens is verlaagd. Nog steeds baal ik dan dat ik daar niet overheen zit hoor…
stfu zegt
Ben ik blij dat ik gewoon mijn auto volgooi met mijn zonnepanelen en hopelijk verder zo groen mogelijke stroom ;)
kennone zegt
Misschien dan ook maar op Drank en Sigaretten.. Dan houd je Nederland echt uniek..
HIM zegt
Net als het kwartje van Kok, was allemaal tijdelijk maar nooit terugedraaid want we zijn er inmiddels aan gewend…. Welcome to Hollaaaaand. De zogenAmd minst corrputpe land ?? what a joke man. Als ze het niet illegaal van je kunnen pakken… Dan maken ze er een wet van en pakken ze het alsnog…. We staan er bij en kijken er naar ? goed ik ga ff verder met leven ok ? ciaoo
parker zegt
@him: dat kwartje van Kok is wél terugbetaald door een aantal jaar geen accijnsverhoging door te voeren.
lekbak zegt
@parker: kerel jij bent makkelijk zoet te houden!
Denk eens eventjes na over wat je net hebt gezegd aub.
HIM zegt
@parker: :)) dat is idd ons wijsgemaakt ja. Denk je nou werkelijk dat ze het jou terug gaan geven?? Als burger trekken we altijd aan het kortste eind. Evengoed, dit is een discussie wat het verschil/ verandering toch niet gaat maken ;) salut !
ontploffer zegt
Protest! En wel nu meteen!!! Wij Nederlanders schreeuwen op internet maar protesteren lijkt volkomen taboe in de huidige tijd… In de 70’s en 80’s liet men niet zo snel met zich dollen….
davelepeef zegt
@ontploffer: precies. Zo belangrijk dat iedereen massaal op de been gaat is het blijkbaar niet. De beelden van bierblik-keilende debielen bij protesten hebben daar misschien mee te maken. Meeste stemmen gelden, dat zijn buiten de hard schreeuwende ook de stillen…
e1000bmw zegt
@ontploffer: in Geldermalsen was in december anders een effectief protest. Alleen jammer dat dat de enige protestvorm is die politici tot luisteren dwingt…
sracert zegt
De foto v/d aanhef is trouwens hilarisch gekozen: we staan te dringen om bij te dragen haha Tophumor nicolasr! kunnen we toch nog lachen om dit trieste voorstel
sracert zegt
Als we nu 25% extra belasting heffen voor inkomens v/d balkenellende norm/ambtenaren kunnen zij mooi de AZC verzorgen!. ik vermoed dat de grenzen dan snel zullen sluiten en wederom patrieren terug naar land van herkomst zeer vlotjes zal verlopen. Dat de “knappe koppen” uit de politiek hier nog niet zelf op gekomen zijn is mij een raadsel :)
desjonnies zegt
De grap is dat we geregeerd worden door ambtenaren en er geenenkel politicus met kleauten over is.
En problemen niet worden benoemd, kijk eens naar de bevolkingstoename in Syrië sinds de tweede wereld oorlog, om maar een voorbeeld te noemen
De EU lijkt het meest op het hof van Lodewijk de veertiende, de Zonnekoning, schijt aan de wereld, leven van een vorstelijk salaris en een perfect pensioen, allerlei douceurtjes, belastingvrij uiteraard !
En deze ambtenaren doen wat ze willen, ze liegen, bedriegen en geven een draai aan alles wat uit de klauw loopt.
Ik mag dan ook vurig hopen dat de Britten de EU gaan verlaten en zich niet op het allerlaatste moment bedenken en koud watervrees krijgen !
De Denen beginnen steeds meer schijt aan de EU te krijgen en ik kan hun recalcitrante gedrag waarderen, laten we eerlijk zijn Noord Europa is al over bevolkt, er is hier te weinig ruimte en het is schier onmogelijk dat een land als Duitsland één miljoen mensen absorbeert, dat kan gewoon fysiek niet, dat gaat niet en ik ben bang dat dit gaat leiden tot terreur van beide kanten !
turboturbo zegt
Waarom noemen we het een vluchtelingencrisis? Het is toch compleet helder dat dit Europees beleid is? De zogenaamde ‘crisis’ is niks meer dan een uitkomst van een uiterst falend beleid. De echte echte vluchteling is een grote minderheid.
En dan als klap op de vuurpijl zeggen dat de belastingen moeten worden verhoogd, vanwege het beleid wat nu enorm aan het falen is?
Elke dag weer berichten lezen over het enorme falen van Europese leiders met de meest wereldvreemde uitspraken en beleidsaanpassingen keer op keer zet mij aan het denken dat er daar echt een enorm laag gemiddeld laag IQ hangt.
FordGT zegt
Waarom niet met z’n allen demonstreren en in protest komen? Wanneer men dit in Frankrijk doet staat het gehele land op z’n kop en zijn morgen de brandstofprijzen teruggedrongen naar het niveau men wilt. Hier in Nederland blijven wij maar tanken zodat wij uiteindelijk de dief van onze eigen portemonnee zijn. En de regering lacht zich rot! Nu de prijs ophogen omdat er een vloed van mensen hierheen komt die de helft verkracht, verrot maakt en weet ik het wat? WTF!
thomsonautomatic zegt
@FordGT: omdat wij nederlanders zijn en alles altijd maar laten gebeuren.. Als je aan mensen vraagt: ga je mee demonstreren dan zeggen ze nee ik heb geen tijd moet werken. Typisch nederlanders!
FordGT zegt
@thomsonautomatic
Idd en daarbij komt dat 80% leaserijder is en het verder geen reet interesseert.
shicomm zegt
Eerst maar eens dat kwartje terug… dan gaan we nog eens kijken of er een centje of 2 in zit voor de vluchtelingen…
piebepost zegt
Wat? Kan onze nieuwe lichting cultuurverrijkers zichzelf niet eens onderhouden? waren toch allemaal apothekers?
Bouw fabriekjes in AZC’s. Laat ze maar met z’n allen van die prullaria in mekaar prutsen die we nu uit China halen. Hebben ze ook geen tijd om onze vrouwen aan te randen, onze winkeliers te bestelen en onze homo’s in elkaar te slaan.