• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer bos dankzij Daihatsu

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 februari 2007 om 11:52 – 22 Reacties

Hoe meer bos, hoe beter

Auto’s en milieu zijn twee termen die de laatste tijd consequent in één adem genoemd worden. Werkelijk de hele wereld heeft de mond vol over onze CO2-brakende vierwielers, en dat hier toch echt iets aan moet gebeuren. Sommige fabrikanten zien de tendens en proberen hier op in te spelen door zichzelf te positioneren als milieuvriendelijk merk. Daihatsu is hier bij uitstek een voorbeeld van, en het verbaast dan ook niet dat het Japanse merk, in samenwerking met de stichting ‘Trees for Travel’, een nieuwe actie is gestart. Voor elke nieuwe Daihatsu die wordt verkocht, worden genoeg bomen geplant om de uitstoot van broeikasgassen mee te compenseren. Zo worden de Daihatsu’s, zoals dat zo mooi heet, ‘klimaatneutraal’.

En zo draagt iedereen zijn steentje bij aan de oplossing van het milieuprobleem, zoals hybride of elektrisch rijden, dieselrijders pesten (ondergetekende dieselt per jaar zo’n 80.000 km weg, maar dat hadden sommigen waarschijnlijk al wel door), onmogelijk hoge heffingen invoeren, films maken en natuurlijk door in Europees verband met steeds strengere emissie-eisen te komen. Persoonlijk zie ik graag initiatieven als van Daihatsu, dit geeft milieubewustzijn aan en neemt tegelijkertijd de wind uit de zeilen van de milieuzeloten. Dus hippies, doe die Prius weg, en koop een nieuwe Daihatsu!

Ook interessant!

  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Defender imitatie van DAMD
    Defender imitatie van DAMD is hilarisch
  • Autoverzekeringen EV
    Tesla had een topjaar, maar niet dankzij Nederland
  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, Daihatsu, milieu

Vorig bericht: « Extreem Gummen met een Enzo [updated]
Volgend bericht: Onderzoek wijst uit: geen extra files door vrachtauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fej zegt

    20 februari 2007 om 11:54

    Ik denk niet dat die 5 bomen een verschil gaan maken. Als de VAG groep dit nu zou doen …

    Login om te reageren
  2. remco zegt

    20 februari 2007 om 11:54

    Goed concept van Daihatsu alleen is Volvo hier al enkele jaren mee bezig en daar noemen ze dit concept het sleutelbos.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    20 februari 2007 om 11:54

    Prima! Daihatsu geeft het goede voorbeeld, zeer netjes!!!

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    20 februari 2007 om 11:55

    LOL @ Fej ;)

    Login om te reageren
  5. yanne zegt

    20 februari 2007 om 12:23

    idd. ma toch zal ik geen daihatsu kopen ze..

    Login om te reageren
  6. H.J. Vaesen zegt

    20 februari 2007 om 12:27

    Tegen de tijd dat die Bomen volgroeid zijn en hun luchtzuiveringskwaliteiten tentoonspreiden, moet die Sirion al gesloopt worden.

    Login om te reageren
  7. SugarFree zegt

    20 februari 2007 om 12:29

    Ja hoor, prima.
    Vervuilen oke, maar dan wel een tegenprestatie leveren. Vind het heel erg logisch klinken en dat is het volgens mij ook!

    Login om te reageren
  8. Kafka zegt

    20 februari 2007 om 12:33

    Hmm, waar kunnen we al die bomen planten hiervoor? Brazilie? Hebben wij er hier lekker veel aan…

    Login om te reageren
  9. sjaak lombok zegt

    20 februari 2007 om 12:39

    het is tenminste wat! dan kunnen die paar sportwagens tenminste naar hartelust gasgeven!!

    Login om te reageren
  10. Ejay zegt

    20 februari 2007 om 12:40

    @ Kafka, bijvoorbeeld, of gewoon zeggen dat je een bepaald stuk tropisch regenwoud niet sloopt om er zogenaamd schone suikerriet voor bioethanol te planten.

    Login om te reageren
  11. Florijn zegt

    20 februari 2007 om 12:54

    even voor de duidelijkheid er wordt alleen gecompenseerd voor de uitstioot door de fabriek tijdens de productie

    Login om te reageren
  12. aldert zegt

    20 februari 2007 om 14:18

    @sjaak lombok: Ja vind ik ook

    Login om te reageren
  13. Schmo zegt

    20 februari 2007 om 14:37

    @ Kafka: ja, wij hebben ook wat aan het regenwoud doh :p ze noemen het niet voor niets de longen van de aarde. Anders zouden ze het wel de longen van Brazilië noemen lol

    Login om te reageren
  14. Fons zegt

    20 februari 2007 om 14:56

    Als je wat Kafka leest, weet je meteen waar zijn ‘logische’ redenering vandaan komt.

    Login om te reageren
  15. Robin zegt

    20 februari 2007 om 14:58

    @Florijn

    Ah de aap komt uit de mauw! Zal het waarschijnlijk wel goedkoper voor ze zijn om bomen te planten dan een schonere fabriek neer te zetten. Maar goed zo houden ze geld en image…

    Ik weet het niet hoor, misschien ben ik wel te negatief en bedoelen ze het echt goed. Dan ben ik er alleen maar voor en kan ik zulke projecten alleen maar aanmoedigen. Auto’s zijn immers gewoon bad bad bad voor het milieu, dit moeten we compenseren of verminderen daar waar we kunnen.

    Login om te reageren
  16. LOWrider_NL zegt

    20 februari 2007 om 17:54

    hey, das het plaatje van Geenstijl.nl oftewel http://www.ritaverdonkfanclub.nl !!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    20 februari 2007 om 20:56

    Goed initiatief. Maar het zou meer uitmaken als meer merken dit zouden doen, en dan vooral de meer vervuilende merken. Maar dan zou er waarschijnlijk niet genoeg ruimte zijn op aarde om al die bomen neer te zetten! :P

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    20 februari 2007 om 21:30

    @Florijn: dat lijkt mij ook (hoe kun je anders weten hoeveel een bepaalde Daihatsu heeft gereden, oftwel: hoeveel uitstoot er is geweest), maar het staat er niet echt duidelijk. Op de site lees ik “De CO2-uitstoot van iedere nieuw afgeleverde Daihatsu’s wordt zo het eerste jaar volledig gecompenseerd“…

    Login om te reageren
  19. Reiner zegt

    21 februari 2007 om 08:04

    Ik hoop niet dat dit betekent dat er binnenkort Daihatsu’s met ‘hout’ op het dashboard leverbaar worden.

    Login om te reageren
  20. Mark zegt

    21 februari 2007 om 16:02

    Nee Reinier, hout is zwaarder dan plastic, dat drukt het verbruik (niet). :-)

    Prima gebaar van Daihatsu. Niet dat het invloed zal hebben op de verkoopcijfers oid lijkt me, maar goed beetje verantwoord ondernemen kan geen kwaad :)

    Login om te reageren
  21. C30CDIAMG zegt

    21 februari 2007 om 16:05

    Wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood?

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    22 februari 2007 om 08:19

    Update: volgens Automotive gaat het niet om het daadwerkelijke aantal gereden kilometers, maar om een gemiddelde score van alle nieuwe Daihatsu-modellen. “Daarvoor maken we gebruik van NAP-gegevens”, aldus een woordvoerster van de importeur. “Op dit moment is het gemiddelde 10.400 kilometer, maar dat getal verandert als de statistieken veranderen.”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North