De M4 CS was pas het tipje van de sluier.
De nieuwe BMW M4 CS is de middenweg als het gaat om comfort en sportiviteit. Niet zo hardcore als de GTS, maar ook niet zo ‘soft’ als een reguliere M4. Voor zover je van soft kunt spreken natuurlijk.
Chef Marketing bij BMW M, Peter Quintus, heeft gezegd dat het CS recept verder zal worden uitgemeten over het gamma van M-producten. De M2 (rijtest) zal naar verluidt de eerstvolgende CS-kandidaat worden. De auto’s worden in een gelimiteerde oplage gemaakt. 3.000 M4 CS’en zullen volgens Carbuzz van de band rollen. Ter vergelijking: van de M4 GTS werden 700 exemplaren gebouwd.
Volgens Quintus was BMW verrast over het succes van de GTS. Om klanten niet te nakken bleef de productie van de GTS gelimiteerd. In plaats daarvan is er nu dus de M4 CS. De uitspraken van Quintus kun je overigens met een klein korreltje zout nemen. Het blijft natuurlijk een doorgewinterde marketingboy.
nathan_verhoeven zegt
https://www.youtube.com/watch?v=O5yZdbyYORY
Ook een M5 CS?
uselessblogger zegt
@nathan_verhoeven: nee de c in cs staat voor coupe, enkel de m2, m4 en toekomstige m8 zullen een cs badge krijgen.
olivier420 zegt
Keep it simple is niet aan BMW uitbesteed…
Hoeveel niches gaat men nog vullen ?
FelixF zegt
@olivier420: Daimler gaat het goed af met de AMG’tjes, lijkt me een logische stap van BMW.
skinnybmw zegt
@olivier420: BMW bouwt al jaren tussen modellen, niks nieuws. Zoek maar eens op E46 M3 CS of E36 M3 GT. En qua interieur zijn ze nog steeds de simpelste van de 3 uit Duitsland. Ook qua KW/vermogen in hele getallen houden ze het simpel.
skinnybmw zegt
@olivier420: oh ja, vergeet de E30 M3 Sport Evo niet.
boris9397 zegt
@skinnybmw: De E30 M3 Sport Evolution hoort nier niet thuis, we hebben het hier over modellen die bedoeld zijn om gaten in de markt te vullen. De E30 M3 Sport Evolution (net zoals de bijna alle andere E30 M3’s en speciale modellen hiervan) is een homologatie model.
skinnybmw zegt
@boris9397: Je hebt helemaal gelijk.
maotje zegt
@olivier420: waarom zou je het simpeler gaan doen als het bedrijf nog nooit zo veel winst heeft gemaakt als de afgelopen tijd? Volgens mij draait het bij een bedrijf juist om winst maken.
Mensen zijn nou eenmaal gek op gelimiteerde oplages van de bijzondere auto’s.
dare2think zegt
Het wachten is natuurlijk op een CS Leichtbau ofwel CSL, op welke M dan ook.
davelepeef zegt
Waar staat CS eigenlijk voor dan??
VeniVidiVici zegt
@davelepeef: Velen noemen het foutief Competition Sport of ClubSport, maar het is gewoon zoals bij de CSL. Coupé Sport zonder de L van Leightbau.
davelepeef zegt
@venividivici: toch…
berlinetta zegt
Dan moeten ze er wel iets specialers van maken. Nu vind ik het onderscheid met het normale M model te klein.
zwannes zegt
Melk melk melk