McLaren heeft een nieuwe auto in ontwikkeling, gebaseerd op de 570S. Wat ‘m anders maakt? Hij moet vooral een stukje comfortabeler rijden, zodat-ie te gebruiken is als je dagelijkse auto.
We hebben het over de McLaren Gran Turismo, die net als de 570S een chassis van koolstofvezel krijgt en beschikt over een V8 met turbo, zo meldt Automobile Magazine. McLaren is van plan de GT een unieke uitstraling te geven, want het is de bedoeling dat de Britse bolide een glazen, aflopend dak krijgt. Daarnaast zou je een stuk beter achteruit moeten kunnen kijken, zonder dat je V8 in de weg ligt (om het even oneerbiedig te zeggen), zoals bij de 570S het geval is.
Het interieur moet een stuk luxueuzer worden, zodat ook de langere ritten comfortabel blijven. Je zult echter nog steeds flink gas kunnen geven, want de twin-turbo V8 is exact dezelfde als in de 570S. Als alles volgens plan verloopt, dan zouden we de McLaren GT volgend jaar al kunnen zien op de grote autoshows, dus nog even geduld.
Foto: Automobile Magazine
gezondverstand zegt
Wat een lelijk ding :(
ferrariman zegt
@gezondverstand: waar is je gezonde verstand… Je snapt er niks van
gezondverstand zegt
@ferrariman: mooi of lelijk is geen kwestie van snappen dacht ik. Andere McLarens prachtig, deze absoluut niet met zijn bochel.
HzR zegt
@gezondverstand: in het echt ziet hij er veel beter uit als op deze render.
keeper1 zegt
Een McLaren comfortabel maken… is dat niet hetzelfde als een racemonster van een Fiat panda maken?
snorrie zegt
@keeper1: dus een McLaren 100HP?
4244cc zegt
@snorrie: 100s
keeper1 zegt
@keeper1: net zo slecht*
kjeld zegt
De ultieme Gumball 3000 auto naast de Ferrari FF. Snel en genoeg ruimte voor spullen zonder dat je een support auto nodig hebt.
Dimglor zegt
@kjeld: Volgens mij overschat je de ruimte die deze wagen zal bieden…
luuk98spots zegt
@kjeld: Audi RS6 C7 is beter vind ik
janmetdelangeachternaam zegt
Wel raar want die mclarens vanaf de mp4-12c stonden er bekend om dat ze zo enorm comfortabel waren vanwege hun ophanging, beetje apart dit
harrie zegt
Nieuwe bumpers, andere schokdempers, motor wat terugtunen en hoppa weer een nieuw McLaren model.
FB_100002168127182 zegt
De verhouding is mis, maar het idee prima! Ik hoop dat dit zo’n concept is die beter wordt als die uitkomt …
berlinetta zegt
Bouw dan een echte GT met de motor voorin en nog een enigszins acceptabele kofferruimte. Niet dit ding dat van compromissen aan elkaar hangt.
Dutchdriftking zegt
@berlinetta: precies! Motor voorin, finke kofferbak, dat werk zegmaar.
carlolaatst zegt
@berlinetta:
McLaren be like: been there, done that! haha :P
http://www.topcarrating.com/mercedes-benz/2003-mercedes-benz-slr-mclaren-9.jpg
henkhupelschoten zegt
Oke, zo te zien heeft mclaren het Porsche virus overgenomen…
henkhupelschoten zegt
Oke? Ojeeh! Haat aan autocorrectie
rolov zegt
@henkhupelschoten: ze zullen nooit de Porsche aantallen verkopen zolang ze de extreme modellen maken. Porscherijders rijden Porsche omdat ze redelijk anoniem erin kunnen rijden. Met een mclaren Is dat onmogelijk . Een mclaren Is meer zoals een lambo.
moondustfocus zegt
Het blijft nog steeds de zelfde doelgroep, mensen met een bankrekening waar je je niet voor hoeft te schamen.
erik64 zegt
Een nieuwe doelgroep aanboren….. Zal in ieder geval een doelgroep zijn met dezelfde eigenschappen als de huidige, veel poen dus.
Dutchdriftking zegt
Al die nieuwe modellen van McLaren, de een nog lelijker dan de ander……
mrrallycross zegt
Die concept doet mij wel enigzins denken aan die seleen concept. Beetje dezelfde vorm.
agarde zegt
Er moet een model boven de 650s/675lt komen met een V12. Zo is er totaal geen variatie…
Carreza zegt
En ik dacht dat ze nu wel even klaar zouden zijn met “nieuwe” modellen. volgens mij willen ze Volkswagen kloppen als grootste autobouwer…
gtwillem zegt
Die daklijn vind ik erg gaaf, alhoewel ik het ‘570’ front niet zo fraai vind. Dus wederom een MP4 neus erop zetten en je hebt een plaatje!
Daarbij denk ik dat het een goed plan is dat McLaren een Comfort versie gaat bouwen, de standaard McLarens zijn door hun bouwwijze al behoorlijk comfortabel, maar een beetje extra gerieflijkheid kunnen de (veelal oudere) kopers vast wel waarderen. En zo gek is het niet, Porsche deed hetzelfde met de 911 Turbo. De 930, 965 en 993 waren nog behoorlijk hardcore, de 996 al iets meer allround, maar sinds de 997 zijn de Turbo’s zelfs comfortabeler dan de Carrera’s. Voor de sportieve rijders hebben ze GT3’s en GTS’en. Dus logisch dat McLaren een soortgelijke strategie volgt.
Hupke zegt
@gtwillem:
Wat kunnen ze nog meer doen om het comfortabel te maken?
Een hoogpollig tapijt in een carbon monocoque leggen vind ik nogal blasfemie.
De instap kan niet veranderen vanwege de tub, en dan zijn we zo ongeveer rond.
gtwillem zegt
@Hupke: Nou, ehh, stoelen waar je makkelijk in en uitkomt, minder giftige reacties op stuurwiel, gaspedaal en transmissie, meer geluidsisolatie en dergelijke.
Ik zeg niet dat ik hem zo zou bestellen, maar ik begrijp het business model van McLaren wel.
Hupke zegt
Mclaren heeft een carbon cell een motor en een clevere ophanging ontwikkeld, en alles wat ermee mogelijk is zal uitgeprobeert worden. Leuk, maar het word onderhand wel vervelend dat het allemaal een nieuw model word genoemd.
Wat was de tijd van de coachbuilders toch ó zo simpel.
stationcar zegt
Ik begin bij Mclaren steeds meer het zeepbel gevoel te krijgen, ze zijn een fabrikantje van niks maar ze komen wel aan de lopende band met nieuwe modellen! Hoe kan dat nou, en wie betaalt dat allemaal? De laatste keer dat ik een klein fabrikantje zo megalomaan zag doen liep het niet zo goed af. Denk bijvoorbeeld aan Lotus, die zouden ook wel even met 5 nieuwe modellen komen, hahaha
Nouja we wachten maar af…
gtwillem zegt
@stationcar: het valt allemaal wel mee. McLaren is een gezonde onderneming en met Ron Dennis aan het roer worden weinig grote risico’s genomen.
De 540C, 570S, 625C, 650S en 675LT zijn onderhuids allemaal dezelfde auto. Zelfde motor, transmissie, onderstel, elektronica en wielophanging. De afstemming daarvan maakt de verschillen, maar het zijn dus allemaal de zelfde auto’s. Dus een keer de ontwikkelingskosten: en heel veel ‘verschillende’ modellen. Zie het als de Boxster/Cayman/911 range: enorm veel varianten, maar in basis delen ze heel veel techniek met elkaar.
styns zegt
Heeft een beetje iets weg van een noble meen ik
autonieuwsvandestraatje zegt
@styns: en dit op een gezicht zeker?
http://www.faqt.nl/wp-content/uploads/2011/08/gezicht.jpg
mensen kap eens met die eeuwige vergelijkingen. het verschilt voor iedereen daar het gebaseerd is op je eigen herinneringen.
nicoalex zegt
Ik vind die nieuwe modellen van mclaren allemaal niks. De mp4-12c vond ik een mooie auto!
harrie zegt
@nicoalex:
Ja die was wellicht een tikje anoniem, maar alsnog stukken beter dan die misplaatste P1 saus die ze over die ‘nieuwe’ modellen gooien.