Voor meer dan één miljoen heb jij de opvolger van de F1 voor de deur staan.
De McLaren P1 is getest tot in het extreme. Kou en hitte wist hij te doorstaan, net als een snelle ronde op de Nürburgring, dus is hij klaar voor zijn volgende uitdaging: verkocht worden. Alleen wie even 1.111.617 euro neer kan tellen mag zijn of haar exemplaar in Utrecht komen afhalen. Mits je er op tijd bij bent geweest, want de P1 is met een oplage van 375 stuks al redelijk uitverkocht.
We zouden ‘m maar al te graag hier op de redactie willen hebben. Spelen met 916 pk uit een 3,8-liter twin-turbo V8 bijgestaan door een elektromotor gebeurt ons ook niet dagelijks. De sprint naar de 100 km/u gaat sneller dan 3 seconden en nog geen 4 seconden later wordt de 200 km/u al aangetikt. Allemaal dankzij een druk op de stuurknop, waarna IPAS (Instant Power Assist System) met de elektromotor dat extra zetje in de rug geeft. Mjam!
406_v6 zegt
En toch blijf ik de F1 véél mooier en begeerlijker vinden….
Vincegail zegt
@406_v6: Je hebt helemaal gelijk. Maar helaas, met alle regelneverij uit Brussel gaat zo’n auto nooit meer gebouwd mogen/kunnen worden.
406_v6 zegt
@Vincegail: Ik ben ook héél tevreden met een occassie hoor ;-)
Vincegail zegt
@406_v6: De laatste paar maanden zijn er 4 van eigenaar veranderd, en de laagste prijs was 6 miljoen pond. Weet je hoeveel je moet sparen :)
pand zegt
@406_v6: ik geef je helemaal gelijk. Bovendien ‘slechts’ een ruime ton aan belasting vind ik erg weinig. Had ondanks zijn relatief zuinige gebruik op z’n minst het dubbele gedacht. Leuke auto voor de verzamelaar van moderne exclusieve auto’s.
StijnB zegt
Group buy organiseren? :)
kraakensmaak zegt
Volgens mij is de P1 nog niet helemaal uitverkocht, deze kleur doet hem niet goed trouwens.
clioracing zegt
Dus er komt maar 11% belasting bij??!! Dan zullen er een hoop via ons land verkocht worden. Dit kabinet is zo slecht nog niet, maar alleen op dit vlak dan.
autoblogger zegt
@clioracing: dat zou komen door de relatief lage C02-uitstoot, de uitstoot van de P1 blijft onder de 200 gram per kilometer.
roberto zegt
Geen LaFerrari, geen 918 Spyder etc. Geef mij de P1 maar, wat een heerlijke auto!
yerrie zegt
Ik mot geen Mclaren bovendien kom ik 1.111.000 te kort
trolle zegt
Geef mij deze maar ipv de lolferrari
kampioentje zegt
ik kan echt niet kiezen tussen de ferrari, de mclaren en de porsche hoor! stuk voor stuk schitterende auto’s en duizelingwekkende prestaties!!
mashell zegt
@kampioentje: dan koop je ze toch gewoon alle 3?
pjp911 zegt
De mp4-12c gaat reeds in 3sec naar de 100. De P1 doet het een paar tienden beter. What’s the point?
StijnB zegt
@pjp911:
Dat merk je als je boven de 100, 200 en vooral 300 komt :)
pjp911 zegt
@StijnB: Vooral in je portefeuille ja. ;)
406_v6 zegt
@pjp911: Denk je dat een P1 eigenaar zich ook maar iets aantrekt van zoiets onbenulligs als brandstofverbruik? Als je je een P1 kunt veroorloven, heb je meestal al een behoorlijk wagenpark, waarschijnlijk een groot jacht, een kast van een huis en wellicht een privevliegtuig of helicopter…. dan is brandstofverbruik van een auto wel het minste waar je je druk over maakt lijkt me.
pjp911 zegt
@406_v6: Wie zei er hier nu iets over brandstofverbruik???
lambo4all zegt
@pjp911: nogal stomme vraag al zeg ik het zelf. Eentje waar je met een heel klein beetje nadenken zelf ook wel achter kan komen..
pjp911 zegt
@lambo4all: Jij denkt na over het brandstofverbruik ipv de meerprijs van de P1 tov de MP4-10C? Mooi.
lambo4all zegt
@pjp911: nee ik denk na over jouw eerste comment. Die nergens op slaat.
notsobig zegt
@pjp911: De wereld draait niet alleen om de 0-100 tijd he…
pjp911 zegt
@notsobig: Nee, enkel om de zon…
OT: De MP4-10c is al verrekt snel. Waarom zou je dan 800 ton meer betalen? Omdat ie er net iets gelikter uitziet? Omdat ie iets sneller gaat (349 ipv 333)? Nou nee dankje hoor.
jeffreym3 zegt
@pjp911: jij bent er één van het type, 0-100 en topsnelheid. Gelukkig hebben we heel veel bochten in onze wegen en daar zal deze auto de (ronduit lelijke) mp4 doen verbleken.
Tevens zal je 8 ton bedoelen..
pjp911 zegt
@jeffreym3: Ja want er zullen er veel naar hier komen… En de P1 is echt wel prachtig…
jeffreym3 zegt
@pjp911: je hebt gelijk.. In de rest van de wereld gaan de wegen enkel rechtdoor…
mashell zegt
@jeffreym3: misschien eens bij Hans Anders langs? De MP4/12 is veel mooier dan deze P1 walvis. Is ook logisch want de MP4/12 moet ook echt verkocht worden, de P1 moet vooral exclusief zijn en kan op de naam van zijn legendarische voorganger teren en zo verkopen.
406_v6 zegt
@pjp911: 800 ton????? Roepies? Pesatas? Lires? Drachmen?
pjp911 zegt
@406_v6: Jaja dankje spellingsnazi. En nou lekker terug sesamstraat gaan kijken hoor.
ds3thp zegt
Ja, heel erg gaaf en tsja, erg onbereikbaar…
Persoonlijk verkies ik dit toch wel boven de Ferrari en Porsche!
raoulkroes zegt
Bij louwman vertelde iemand van McLaren dat er nog maar een beperkt aantal beschikbaar is. Voornamelijk in Europa.
mashell zegt
@raoulkroes: schaarste creëren of simuleren is een oeroude verkoop truuk.
gash zegt
”Mjam” associeer ik niet met een elektromotortje.
Ram-G-maN zegt
Ik zou tóch afdingen naar een bedrag van €1.111.111,11 voor de P1.
jaguarjunk zegt
Jongen uit mn klas loopt stage bij Louwman, komen ook allemaal F1 auto’s aan de muur enzo (oa de auto van Senna uit ’72…)
tupperware zegt
@jaguarjunk:
Dat zou ik echt knap vinden, de Lotus van Senna uit 72. Zeker als je weet dat Ayrton toen pas 12 jaar was….
Justawheelchairguy zegt
Ik moest vandaag in Utrecht zijn en dacht: nu ik toch in de buurt ben, ga ik eens bij Louwman Exclusive langs. En dan tref ik dit aan! Mocht gewoon bij de perspresentatie aanwezig zijn. Best wel raar hoor, zit je daar in je dagelijkse kloffie tussen allerlei autojournalisten in pak. Ook nog even met Wouter gepraat, gaaf hoor! Topdag!
lambowambo zegt
hoeveel bijtelling heeft deze?