De eigenaar van deze McLaren P1 kan trots op zichzelf zijn, want je moet flink je best doen om de bolide zo toe te takelen.
We weten nog niet precies wat er is gebeurd, maar het lijkt erop dat de McLaren een behoorlijke aanvaring met de vangrail heeft gehad. De achterzijde en de rechterkant zitten behoorlijk in de kreukels, dus we kunnen alleen maar hopen dat het allemaal erger lijkt dan het is. De koolstofvezel monocoque zou namelijk een tikje moeten kunnen verduren.
Op de foto hierboven is te zien dat de rechter voordeur ontbreekt. Dat zou kunnen betekenen dat deze weggeknipt is om de inzittenden te kunnen bevrijden, maar meer informatie hierover hebben we vooralsnog niet. We kunnen slechts twee dingen met zekerheid stellen: het is enorm jammer om de P1 in deze toestand te zien én het duurt waarschijnlijk wel even voor-ie weer de weg op kan.
Foto’s: Dave’s Place
kevin82 zegt
Dat wordt nog een hele opgave om te repareren (als dit nog mogelijk is) dat ding barst van de electronica.. Zal hem niet willen hebben zo’n kromme banaan.
gforce zegt
@kevin82: uhm ja dat niet alleen, ook veel van carbon. Als t chassis kapot is kan je het wel vergeten denk ik
lambo4all zegt
@kevin82: dat is juist het mooie van carbon. Het is of kapot of niet. Een kromme banaan heb je dus nevernooit niet.
harrie zegt
@lambo4all:
Dat is juist klote van carbon. Het kan er prachtig recht uitzien en vol met haarscheuren zitten of andere onzichtbare schade.
FlighTom zegt
@harrie: Inderdaad. Carbon bestaat uit lagen welke kunnen ‘delamineren’. Delaminatie is niks minder als het loslaten van de lagen onderling. De buitenste laag kan er dus nog perfect uit zien maar de sterkte is compleet weg.
Zelfde geldt in de luchtvaartindustrie. De toepassing van composieten is ideaal voor gewicht/sterkte maar defecten zijn oh zo moeilijk vast te stellen en de veiligheids-factoren liggen daar al zo laag..
edgaar zegt
Áls die nog de weg op kan.. Verder echt knetterzonde
ng88 zegt
@edgaar: Gewoon uit circuit/race mode . Staat hij weer wat hoger op zijn poten . En kun je er weer tegen aan !
gieltj zegt
Aargh.. Zonde dit
rolov zegt
Dat gaat een hoop kosten om te maken. zonde zeg.
zesinlijn zegt
Ik heb ergens gelezen dat de beste man de auto reeds één hele dag in zijn bezit had. Dat maakt het wellicht nog wat knapper…
moveyourmind zegt
Lijkt een gevalletje total loss.
Maar de inzittenden hebben het er waarschijnlijk beter vanaf gebracht. Indrukwekkend om te zien dat de crashbox amper vervormd is, terwijl het vast geen zachte aanrijding is geweest. Toch wel erg mooi materiaal dat koolstofvezel.
jessetje zegt
Oepsie, daar gaat je gloednieuwe en peperdure hypercar.. Dit is echt zonde zeg!
moondustfocus zegt
Binnenkort bij Gasmonkeys
rijnooit zegt
@moondustfocus: get ya some of that!
berlinetta zegt
Nou met 916 trappelende paardjes onder je rechtervoet lijkt het me niet zo moeilijk om dit voor elkaar te krijgen.
sebasjuhh zegt
@berlinetta: maar tóch zit ie daarnaast volgebouwd met safety-features. maar goed, we weten niet wie er achter het stuur zat..
tupperware zegt
@sebasjuhh:
Yep, maar als je jezelf echt het mannetje vindt gaat dat natuurlijk uit..
Donstil zegt
Zo, die is kapot.
eklasse zegt
@JordyS
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/commando-s-testen-nieuwe-jeep-video-grafiek-en-fotoalbum-1.4645548
ronaldddvos zegt
Zonde maar ik heb niks met de p1 net zo als de 650s liever een 12c
marussia zegt
Was ie wel verzekerd bij AllSecur?
bullzeyersn zegt
@marussia: scheelt je €180. Tel uit je winst. Doeiiii
tupperware zegt
Flink je best doen?
Welnee, dit lukt alle reaguurders hier, niet 1 die weet hoe hij met dergelijke vermogens moet omgaan.
Zelfs ik, met mijn ongezonde dosis overmoed en loden rechtervoet krijgt dit voor elkaar…
dragspert zegt
@tupperware: Euhm, ik heb met heel wat supercars gereden, heftig opgevoerd spul, en van serieuze sportwagen tot debiele powerhouses, maar heb alles heel weten te houden terwijl ik echt niet altijd even normaal heb gedaan. En dan heb ik het over driften met Aston Martin’s enzo… Júíst zulke auto’s zijn agiel en makkelijk te controleren omdat ze daar nou eenmaal voor zijn.
prootuning zegt
@dragspert: jij bent cooler dan een koelkast
dragspert zegt
@prootuning: brrrr
SimonMc zegt
@dragspert: Heb je ook bochten genomen, of enkel op rechte stukken geplankt?
dragspert zegt
@SimonMc: Ik heb ’t toch over bochten? Gas geven op een recht stuk kan iedereen. Hoewel dat met een Dodge Ram srt-10 ook erg spannend kan zijn:p Dat moet wel de meest lompe auto allertijden zijn!
norge zegt
Gelukkig geen klassieker..
supersim200 zegt
Even Apeldoorn bellen…
ronaldddvos zegt
Binnenkort bij jetcars
dirkiii zegt
@ronaldddvos: in zeer goede staat en wielen meerprijs
BmwMPower zegt
Heb begrepen dat het om een cowboy gaat en de auto net 1 dag in zijn bezit had.
w0o0dy zegt
Tja, 916 pk en 600kg downforce houden wat simpele natuurkunde niet voor de gek.
Treffende illustratie weer van het feit dat moderne (super/hyper) sportwagens veel en veel teveel capaciteiten hebben die normale bestuurders niet bij kunnen benen. Een Elise/Exige kun je nog wel op de limiet rijden (even en zelden, maar het kan) en maak je dan een foutje dan is het oplossen zonder gebruik maken van kreukelzone en airbags nog wel te doen… Dit niet
Beetje een aan/uit principe: als leek heb je het ding niet onder controle maar de grens ligt heel ver weg. Dat betekent dat ALS dit over de limieten heen gaat je meestal kansloos bent. QED.
tupperware zegt
@w0o0dy:
Ik ken er wel een paar (mezelf incluis) die dit ook met een Elise voor elkaar hebben gekregen.
Dat is, zeker op nat wegdek, op de grens best een loedertje..
clarkson zegt
Die is naar de barrebiesjes
lamborghini670sv zegt
Hier staat meer informatie over het ongeval:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141127_01399125/sportwagen-van-1-miljoen-na-1-dag-rijp-voor-de-sloop?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=hbvl&utm_content=article&utm_campaign=seeding