• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1 GTR: 1.000 pk en prijskaartje van €2,48 miljoen

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 juni 2014 om 15:01 – 23 Reacties

P1 GTR-silhouet


Nog vragen?

Omdat de klanten er om vroegen, en omdat er in Woking niet gespuugd wordt op extra inkomsten, maakt McLaren een track only-variant van de P1. Zojuist maakten ze bekend dat hiervoor de legendarische ‘GTR’-naam wordt afgestoft.

De verwachte output ligt op 1.000 pk, iets meer dan de 913 paarden in de straatlegale P1. De nieuwprijs bedraagt 1,98 miljoen GBP, oftewel een kleine 2,5 miljoen euro. Zodra de laatste van de 375 P1’s is geproduceerd gaat McLaren meteen aan de slag met de LaFerrari XX-killerrrr. Ze beloven onder andere meer spoorbreedte en een nog agressievere styling.

Your move, Porsche.

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
    Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

gtr, McLaren, P1, Racing

Vorig bericht: « BMW M4 is sneller op de Nurburgring dan de E92 M3
Volgend bericht: Gespot: Opel Corsa met functionele upgrades »

Lees Interacties

Reacties

  1. mistertie zegt

    13 juni 2014 om 15:08

    Precies wat ie nodig had: meer vermogen!

    Login om te reageren
  2. sjaakk zegt

    13 juni 2014 om 15:09

    Raceklasse tussen de p1 gtr en de Ferrari xxen? Ideetje, doe maar 10% van de inkomsten. ;-)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 juni 2014 om 15:53

      @sjaakk: Wordt een dure raceklasse… vraag me wel eens af hoe een GT3 championchip op het moment al kan bestaan. Kun je nagaan als de basis-auto even met 1,5 tot 2 miljoen verhoogt.

      Kan me overigens nog de Diablo-raceklasse herinneren. Sloeg helemaal nergens op: ‘gentleman drivers’ die 2e rangs doch ervaren coureurs erbij namen: dus een competitie die nergens over ging. Elke ‘week’ op Eurosport vertelde de commentator ook dat dit de enige raceklasse is waar de race versie minder PK leverde dan de wegversie.

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        13 juni 2014 om 17:10

        @gregorius: GT3 draait op rijke lui en sponsors.

        Login om te reageren
  3. nvn1993 zegt

    13 juni 2014 om 15:13

    Dus dat ding wordt bijna twee keer zo duur dan een “gewone” p1 en daar krijg je 90 pk extra voor?
    Denk dat je meer waar voor ke geld gaat als je een normale p1 goed laat tunen. Maar in deze klasse gaat het natuurlikl niet omeer waar voor je geld. Ben benieuwd hoe snel hij gaat worden!

    Login om te reageren
    • gforce zegt

      13 juni 2014 om 15:24

      @nvn1993: Denk niet dat je alleen maar naar pk’s moet kijken. Denk dat er nog meer op gewicht zal worden bespaard, aangepaste aerodynamica, race onderstel / vering e.d..
      Daarnaast natuurlijk de exclusiviteit hè… Daar willen veel rijke olie arabieren wel voor betalen.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      13 juni 2014 om 15:27

      @nvn1993: dus jij bent van mening dat zo’n complex geheel met elektromotoren die turbolag verbloemen en in de bochten de wielen aansturen even te “tunen” is.
      Het is geen Puch waar je spoelpoorten ff uitvijlt op een zondagmiddag.

      Login om te reageren
      • nvn1993 zegt

        13 juni 2014 om 15:38

        @JanJansen: ik zeg niet dat het makkelijk zal gaan. Maar ik ben er van overtuigd dat als iemand met een p1 naar een performance boer gaat met een paar ton extra dat het vast wel moet lukken om meer pk’s uit de p1 te toveren en de auto lichter te maken + aeodynamischer maken.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          13 juni 2014 om 16:45

          @nvn1993: Meer vermogen misschien (dat je daarmee de overige systemen helemaal overstuur krijgt laten we dan even buiten beschouwing) maar lichter en aerodynamischer? Die CFRP delen van McLaren kun je onmogelijk lichter maken zonder dat daarbij de veiligheid in het gevaar komt, laat staan dat dat zo’n tuningboer ook maar enigszins in de buurt komt van de earodynamische kennis van de McLaren engineers.

          Als hij beter kon, had McLaren het zelf wel gedaan, dat zijn perfectionisten.

          Login om te reageren
        • TimoBac zegt

          15 juni 2014 om 03:49

          @nvn1993: We hebben het hier over een team engineers bij McLaren die jaren bezig zijn met het afstellen en perfectioneren van de P1. Dat gaat jou gemiddelde performance-boer niet beter doen.

          Login om te reageren
  4. Pulizano zegt

    13 juni 2014 om 15:30

    extra inkomsten? volgens mij makebn autofabrikanten bij dergelijke modellen verlies op elk
    verkocht exemplaar.
    trouwens wordt het niet eens tijd dat ze de motor uitboren tot een grotere cilinderinhoud?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 juni 2014 om 16:46

      @Pulizano: wie op een auto van 2,5 miljoen dat een speciale versie van een auto van 1 miljoen+ geen winst maakt doet iets heel erg verschrikkelijk verkeerd. Reken erop dat ze op de P1 nette winst maken en dat het prijsverschil tussen de P1 en de GTR vooral uit winst bestaat.

      Login om te reageren
  5. italia007 zegt

    13 juni 2014 om 15:37

    Wordt t wel mogelijk om met deze races te rijden of wordt het een zonda r-geval?

    Login om te reageren
  6. StijnB zegt

    13 juni 2014 om 15:52

    Porsche heeft al een niet-straatlegaal speeltje, heet 919…

    Login om te reageren
  7. fritsie zegt

    13 juni 2014 om 15:54

    Maar komt de bestuurdersstoel ook in het midden?

    Login om te reageren
  8. bmw1m zegt

    13 juni 2014 om 16:12

    1000pk beetje karig!

    Nee hoor wat een power voor een auto!

    Login om te reageren
  9. VantageR zegt

    13 juni 2014 om 16:28

    Wanneer kan ik ‘m bestellen?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      13 juni 2014 om 16:47

      @VantageR: Jij? Waarschijnlijk nooit. Net als ik trouwens…

      Login om te reageren
      • fritsie zegt

        13 juni 2014 om 18:24

        @motoragent: Nou nou. Met zo’n instelling is dat natuurlijk niet zo gek.

        Login om te reageren
  10. tupperware zegt

    13 juni 2014 om 17:10

    Heeft u nog vragen?

    Ja, waar kan ik tekenen..

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    13 juni 2014 om 17:40

    Het zal wel verkopen.
    Mclaren kan nog wel een paar jaar op hun pedigree teren.

    Het word wel eens tijd dat ze terug beginnen te winnen als ze nog veel van dit soort prijzen willen vragen voor hun wagens.

    Login om te reageren
  12. michelinman zegt

    13 juni 2014 om 18:06

    Komt ie in schaalmodel?

    Login om te reageren
  13. mclarenf1lm zegt

    13 juni 2014 om 21:59

    Als hij mee zou rijden met de volgende Le Mans zou geweldig zijn, zo niet jammer maar het zal vast iets leuks worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North