
Hoewel McLaren slechts 375 exemplaren van zijn hybride P1 maakt is Fab Design er in geslaagd eentje ervan te bemachtigen, om hem van ‘aerodynamic components‘ te voorzien.
McLaren heeft de P1 (een draak van een auto) volgens de strategie ‘vorm volgt functie’ ontworpen, maar toch zag Fab gelegenheid verbeteringen aan te brengen aan de aerodynamica. Het resultaat is een pikzwarte P1 met contrasterend grijs koolstofvezel. Lekker sinister.
Naast Fab gingen Wheelsandmore en Gemballa ook al los op McLarens topper.
Ik vraag me af of de heren tuners ook daadwerkelijk met deze aanpassingen in de windtunnel hebben gestaan. Ik kan er niet goed bij dat McLaren de aerodynamica bij deze machine niet zelf al heeft geoptimaliseerd.
Ja hoor, een gerenommeerde autofabrikant die zijn sporen zowel in de autosport als op straat heeft verdiend spendeert miljoenen aan de ontwikkeling van een auto, en een tuner denkt het toch nét iets beter te kunnen…
@motoragent: In alle eerlijkheid: ‘aerodynamic components‘ is wat anders dan ‘aerodynamic enhancements‘. Ze zeggen niet dat ze hem beter maken, ze gebruiken alleen ene mooie naam om spoilers en skirts te omschrijven.
@sir_smokalot: Scherp! Ik zou er zo zijn ingetrapt…
@sir_smokalot: Met andere woorden: ‘We hebben geen idee waar we mee bezig zijn en hadden er beter vanaf kunnen blijven’
@motoragent: Het klantenbestand van dit soort tuners gaat dat toch nooit merken. Die gaan alleen maar met hun auto rondjes rijden door Londen en Monaco.
Ze moeten er meer maken dan 375. En tuners: afblijven.
foto’s worden er niet mooier op met een directe flits op full blast
Ik vond hem het mooiste zoals Chris Harris hem testte in Abu Dhabi. De XP7 uitvoering. Die velgen in combinatie met de rest van de auto. Hij klopte daar gewoon volledig.
https://www.youtube.com/watch?v=Kb8tGX-HPQE
@lemster: xp7 betekent volgens mij alleen testmodel ofzo. Is geen uitvoering dacht ik.
@mperformance: Klopt, is testmodel, maar dat was onderdeel van de coolness ;-)
Vind het echt jammer dat McLaren die carbon panelen aan de zijkant zo slecht afwerkt (duidelijk te zien op eerste plaatje). Wanneer je zo’n bedrag neer telt voor een auto zou je toch iets verwachten dat perfect afgewerkt is, i.p.v. iets wat lijkt op de rand van een sticker.
@china: en dat rare kippengaasje achter bij de uitlaat ziet er ook niet uit
Ik vind dat er voor dit soort auto’s een speciale koopconstructie moet komen. Zeg maar een leaseconstructie voor onbepaalde tijd tegen een vooraf vastgesteld tarief (normaal gesproken de koopprijs). Dan kun je tenminste een clausule inbouwen waarin je iemand verbied dit soort fratsen uit te halen met zijn P1. Of LaFerrari, of Alfa 8C (*Kuch*DiscoVolante*kuch*), of 918 Spyder
Ik kies liever voor de oude McLaren’s, met deze nieuwe modellen zijn ze te ver gegaan met het “design”.
Not my cup of tea.
Doe mij maar een originele. Trouwens, carbon met zwart vind ik nu niet echt contrasterend. Eerder saai.
Nee, liever een stock P1. Veel mooier…