McLaren bouwt tien 570S’s geïnspireerd op de GT4-racer maar wel straatlegaal.
De auto’s zijn voorzien van een aantal specifieke goodies, waarvan de mid jaren ’90 geïnspireerde race-liveries het meest in het oog springen. Daarnaast zien we een dikkere vleugel achterop, voor 100 kilogram extra downforce. Ook zit er een roofscoop van koolstofvezel op de dikke 570S (rijtest). Verder zitten er extra “dive planes” voor de voorwielen (die kleine vleugel-achtige dingen) en is er gekozen voor een titanium sportuitlaat. Ook is er een GT4-style motorkap gemonteerd en zijn er Pirelli P Zero Corsa’s gemonteerd voor extra plakkerigheid. Tot slot is er nog flink met carbon gewerkt om het gewicht verder terug te brengen. De achterbumper heeft ook nog wat extra gaten trouwens.
In het interieur is minder bekleding te vinden. Daarmee wordt het “Carbon Monocell 2” chassis zichtbaar en het gewicht lager, voor die extra race-beleving. Verder zijn er carbon racekuipen en een speciale opbergplek voor een helm te vinden. Tot slot is er nog een bevestigingsbalk voor de zespuntsgordel, die qua kleur op de auto is afgestemd. De laatste goodie bestaat uit een setje camera’s die samenwerken met het McLaren Track Telemetry al je straatracerij trackdayactie kan vastleggen.
De tien auto’s zijn overigens besteld door een dealer in de Verenigde Staten en inmiddels allemaal verkocht.
eferrari zegt
Een bewijs dat speciaal niet altijd mooi hoeft te zijn
rollingstoned zegt
@eferrari: tja, al geef je een aap een gouden ring… ?
viezefreddyw zegt
Hoe meer opsmuk je zo’n ding geeft, hoe minder mooi hij wordt.
rhellema zegt
@viezefreddyw: zonder opsmuk vind ik hem al oerlelijk, kan je nagaan hoe ik over deze denk?
trustmeiamanengineer zegt
De “specials” komen daar aan de lopende band de fabriek uit… Ook wederom niet moeders mooiste… En dan ook weer in serie, ik snap dat nooit. Laat dan zelf een écht uniek exemplaar door MSO maken.
harrie zegt
Lijken steeds meer op ordinaire actiepakketjes dan daadwerkelijk iets speciaals bij McLaren.
Gulli zegt
Is er een kenner in de zaal? Je hoort vaak dat er door het installeren van een titanium uitlaat nog wat extra pk’s worden gewonnen. Maar hoe werkt zuks? Ik mag aannemen dat het niet alleen aan het materiaal ligt dat de motor sterker wordt? Gaat het dan niet gewoon om een geoptimaliseerd uitlaattraject en omdat ze toch aan het vervangen waren konden ze hem maar beter meteen lichter maken?
trustmeiamanengineer zegt
@Gulli: Ja, lijkt me wel. En titanium is lichter, mooier en duurder dus kunnen ze er meer geld voor vragen ;). Voor het geluid doet titanium trouwens ook nog wel iets, resoneert anders dan RVS.
kilum zegt
Vind hem er best tof uitzien eigenlijk.
fapfap zegt
Ik ken me niet meer uit bij McLaren, alle auto’s lijken op elkaar. Lijkt wel Audi.
superhans zegt
Waar is een “roofscoop” voor?
deora zegt
@superhans: die voert extra koude lucht naar de motor. Bij rally auto’s zie je het ook wel, maar daar zorgt die ervoor dat de luchtdruk in de auto hoger is zodat de stof buiten blijft.
superhans zegt
@deora: Bedankt, dat klikt logisch. Vraag me wel af of het het geld waard is.
deora zegt
Die spoiler schijnt geen overbodige luxe te zijn op het circuit.