Dit is de auto waarmee James Hunt in 1977 zijn laatste overwinning in de Formule 1 behaalde.
Dit is je kans om de eerste privé-eigenaar van deze McLaren M26 F1 te worden. Een aluminium momocoque chassis, 585 kilogram, zo’n 525 pk uit een dikke Ford Cosworth DFV 90º V8, en alle andere ingrediënten die de Formule 1-races van toen zo veel beter maakten.
Voor wie de afgelopen 37 jaar onder een steen heeft geleefd: James Hunt en Niki Lauda zorgden in 1976 voor het meest spannende F1 seizoen ooit. Lauda was onverslaanbaar, tot grote frustratie van Hunt. Tijdens de tiende race crashte Lauda op verschrikkelijk wijze op de Nürburgring. Terwijl hij zwaar verbrand uit het wrak werd gehaald, reed Hunt in zijn McLaren M23 naar de overwinning.
Slechts 46 dagen later stapte Lauda weer in een F1-wagen. Alles hing af van de volgende race in Japan, ware het niet dat het met bakken naar beneden kwam. Lauda trok zich terug uit de race omdat hij het onverantwoord vond om in deze omstandigheden door te rijden. Hunt won het seizoen met één punt.
Het seizoen van 1977 begon moeizaam voor Hunt. De M23 kon niet meer lekker meekomen, en de nieuwe M26 leed aan technische mankementen. Echter, toen dit laatste was gefixt tegen het einde van het jaar, werd de ene na de andere overwinning behaald. De M26 met chassisnummer 3, die geveild zal worden bij RK Motors (31 oktober – 3 november), won de Japanse Grand Prix; de laatste prijs die Hunt in ontvangst mocht nemen. (Via Motor Authority)
mashell zegt
Zit McLaren in geldnood?
maranello zegt
@mashell: ik hoop het niet! Wel een gave bak trouwens.
birger zegt
goede timing met de film Rush dat uit komt
maranello zegt
Enigszins jammer..
rob68 zegt
Dan heb ik liever de auto van Lauda uit 77, wel zonder brandschade graag.
smartass zegt
@rob68:
Je bedoelt die uit 76 zonder brandschade waarschijnlijk.
Persoonlijk zou ik graag die van Villeneuve willen uit 79, maar dan wel met 4 wielen.
smartass zegt
@smartass:
undifined1 zegt
@smartass:
Mooie 02 op de achtergrond!
smartass zegt
@undifined1:
Ja, in die tijd reed de rescue van de OCA met 02 tourings. motorisering weet ik niet meer.
Hupke zegt
Een wagen uit de tijd dat de rijders nog op alcohol reden en auto’s nog gewoon op benzine.
@mashell
Wie zegt dat Mclaren de verkoper is? Deze wagen kan al eens eerder verkocht zijn, al vind ik het een beetje vreemd normaal zijn mclaren f1’s niet zomaar te koop zoals die van ferrari dat wel zijn.
Wel het juiste moment om zo’n wagen te verkopen met Rush.
toroloco zegt
@Hupke: Normaal worden oude F1 wagens zonder motor verkocht. Ik betwijfel of dit het originele blok is.
mashell zegt
@Hupke: Ik meen dat de kunnen deduceren uit het zinnetje “Dit is je kans om de eerste privé-eigenaar van deze McLaren M26 F1 te worden.”.
Hupke zegt
@mashell:
Ja dat is wel een deductie die ik kan volgen.
JamesBond007 zegt
Hoe kan je verongelukken en dan 46 dagen weer in een f1 stappen???..
rufctr01 zegt
@JamesBond007: ik vind het ook een rare zin, verongelukken is volgens mij een houten pyjama aantrekken.
towi1989 zegt
@JamesBond007: Jezus deed het ook. Zegt men tenminste.
robbie zegt
@JamesBond007 @rufctr01 @towi1989 heb het even aangepast! Verongelukken is inderdaad met dodelijk afloop en dat is hier niet het geval.
2800cc zegt
” Hunt won het seizoen met één punt.”
Klopt niet.. hij won het seizoen met één punt VERSCHIL!
undifined1 zegt
Hoop dat de nieuwe eigenaar aan de masters series mee gaat doen. De f1 auto’s met cosworth motor zijn nog het goedkoopst om mee te rijden. Cosworth spul is nog wel redelijk te betalen volgens mij, er is redelijk veel van.
balkanlul zegt
Doe mij maar die van Ayrton, MP4-7 V12 twinturbo handbak.
sjeppie156 zegt
@balkanlul: Die v12 had geen turbo’s was alleen bij de 1.5 v6 plus dat de 7 al een semi auto bak had
VeniVidiVici zegt
Wanneer komt die film nou uit?