In euro’s, welteverstaan.
Sommige geruchten zijn te sappig om te laten schieten. Ditmaal is het RaceFans dat een interessante scoop uit de metersdiepe pot der geruchten heeft weten te lepelen. De toegewijde website komt wel vaker met goede inzichten, en ook ditmaal is het weer raak. In dit geval gaat het om een flinke cheque die richting het adres van McLaren is verzonden. Of nou ja, dat de Britten het geld hebben gekregen is niet zozeer het probleem. Wie het heeft geschonken, daar zit wél een luchtje aan.
Hoewel de McLaren Group, het bedrijf achter McLaren Automotive en McLaren Racing, zelf niets over de situatie wil vertellen, blijkt dat de geldschietende partij hoogstwaarschijnlijk banden heeft met een Formule 2-coureur. Het gaat om de Canadees Nicholas Latifi, die het dit jaar wederom tegen Nyck de Vries opneemt en uitkomt voor het team van DAMS.
Latifi heeft, naar verluidt, banden met Nidala Limited. Deze firma heeft de McLaren Group recentelijk een enorme kapitaalinjectie gegeven, door 888.135 aandelen te kopen ter waarde van 203,8 miljoen Britse ponden. De huidige testcoureur van Force India wordt met Nidala Ltd. gelinkt, omdat zijn vader, Michael Latifi, belangen heeft in het bedrijf. Michael is momenteel CEO van de Canadese voedselgigant Sofina.
De geldinjectie komt McLaren goed uit. Één van de voornaamste doelen van Zach Brown, de huidige CEO van McLaren Racing, is het aantrekken van grote sponsoren, maar dit is nog altijd niet gelukt. De Britten hebben al enkele jaren geen titelsponsor meer in huis. Momenteel moet de renstal zich redden met Kimoa, de kledinglijn van Alonso.
Beeld: McLaren F1 op Twitter
lincoln zegt
mooie handel toch ..
consumenten genoeg iig ..
fmgarcia zegt
Misschien heeft Gaastra nog interesse om zich te binden aan De Vries!
jaapiyo zegt
F3 2013: 15de
F3 2014: 10de
FR3.5 2015: 20ste
FR3.5 2016: 11de
2016 GP2: 16de
2017 F2: 5de
Laten we zeggen…zonder 230 miljoen komt ‘ie er niet.
w0o0dy zegt
@jaapiyo: de tijden van de test waren ook al niet over naar huis te schrijven.. als ze zo’n jongen wel de kans geven maar Landing Norris zou geen carrière kunnen hebben in F1 dan word ik er ronduit misselijk van.
Die Norris.. die is goed genoeg om het Max moeilijk te maken in een gelijke auto. Zonder twijfel.
mulsanne zegt
@w0o0dy: is zeker een talent, maar moet het nog zien
F1 is toch ff wat anders als F2 , er zijn genoeg “super talenten” gesneuveld
Of toch ff minder waren als gedacht ..bijv Ocon , daar had ik meer van verwacht ..Saints ook zn voorbeeld
Talenten net als alonso, vettel, lewis en toch wel max zijn er weinig
spykerboy zegt
@mulsanne: die zullen er vast genoeg zijn maar kunnen de kans niet krijgen door de financiele middelen die nodig zijn
mulsanne zegt
@spykerboy: als ze echt talent hebben , komen ze vanzelf in F1 , heeft niks met geld temaken , kijk naar lewis..vettel enz , waren niet rijk
pixeltrooper zegt
@mulsanne: instappen in karting en verdere lage klasses vereist ook geld
rhellema zegt
@jaapiyo: helaas, ook deze knul gaat er niet voor zorgen dat het team vooruit zal gaan. Wellicht in sponsorgeld, maar dit zal een gevalletje Stroll worden, niet de capaciteiten hebben om een auto verder te ontwikkelen waardoor het team alleen maar verder achterop raakt.
moveyourmind zegt
En nou gaat zoonlief ineens wel winnen?
Was een stuk slimmer geweest om de tegenstanders een leuk bedragje in de hand te duwen om pappies oogappeltje op de beste plek op het podium te krijgen.
zwepp zegt
Typisch geval van ‘nee heb je, ja kan je kopen’.
rob5nismo zegt
Dus Alonso betaalt ergens zn eigen salaris bij McLaren
jossebos zegt
Maclearren krijgt daar nix van. Zij hebben alleen aandelen gekocht.
MilleMiglia zegt
@jossebos: Inderdaad. De vorige aandeelhouder krijgt dat bedrag. Maar in het artikel staat nergens wie de vorige aandeelhouder(s) was (waren).
onnes zegt
@jossebos: dat is waar. Maar als nieuwe (groot)aandeelhouder kan je invloed uitoefenen op het beleid
jannemaneke zegt
Latifi, Stroll, Verstappen,… En zo komt er een tijd waarin de F1 overbevolkt zal zijn met inteelt-rijkeluiskindjes die denken dat ze het kunnen omdat papa veel geld of connecties heeft…
schreute01 zegt
@jannemaneke: je overschat Jos in alles.
draadloos zegt
@schreute01: +10 ?
rhellema zegt
@jannemaneke: en niet te vergeten Sainz en Vandoorne. Ook van die ventjes die het denken te kunnen maar geen deuk in een pakje boter rijden.
chrisvis zegt
@rhellema: Vandoorne? Dan denk ik dat U kennis redelijk beperkt is wat betreft zijn carrière. Had Vandoorne geen kampioen geworden in de opstapklassen dan had hij nooit in de F1 geraakt. Kan me nog herinneren dat hij het prijzengeld van de formule Renault broodnodig had om te promoveren naar de gp2. (Geloof dat het om 500.000€ ging). Maar ja als er over Max iets gezegd wordt zijn sommige Nederlanders er direct als de kippen bij om Stoffel mee door het slijk te sleuren. Stoffel heeft-zoals het vroeger gebruikelijk was- alle opstapklasses met glans doorlopen…
rhellema zegt
@chrisvis: grappig dat je alleen valt over Vandoorne en niet over Sainz. Zowel de 2 door mij genoemde coureurs alsmede Verstappen hebben gewoon hun sporen in de opstapklasses verdiend. Een Stroll en Latifi hebben wel race ervaring alleen hebben ze veel meer geld dan ervaring en dat is dan meteen hun enige bestaansrecht binnen de F1. Maar de naam Vandoorne wordt genoemd en men denkt gelijk te maken te hebben met een Max hooligan. Nee hoor, zo ben ik niet of ben je echt van mening dat Verstappen eenzelfde soort coureur is als Stroll en Latifi?
hacker zegt
@rhellema: Sainz is inderdaad ook een fils a papa maar Vandoorne? Die heeft bij mijn weten geen suikeroom of een vader die met miljoenen smijt.
rhellema zegt
@hacker: Verstappen ook niet. Tenminste, Verstappen sr. is volgens mij ook geen miljardair.
Roef zegt
Zoveel onwijs simpele en niet doordachte comments hier.
ikleesookoverautos zegt
@roef: u bent nieuw op AB?
hollandbest zegt
Als Norris dit jaar kampioen wordt komt hij zeker in de F1
lotuselises2 zegt
@hollandbest: bij welk team?
HZW zegt
@lotuselises2: McLaren Renault.
HZW zegt
Als Alonso dit jaar de 24 uren van Lemans wint, rijd hij volgend jaar een heel seizoen Indy Car om de Indy 500 te winnen en daarmee de triple crown.