![McLaren Elva MSO](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/McLaren-Elva-MSO-1-1-970x610.jpg)
MSO kan zich weer uitleven op de Elva.
Waar Ferrari de Tailor Made-afdeling heeft en Lamborghini Ad Personam heeft McLaren MSO. Bij MSO lijken ze vaak nog verder te gaan dan de Italianen als het gaat om bijzondere uitvoeringen. We hebben al van alles voorbij zien komen: van de meest opvallende kleurovergangen tot historische liveries.
Voor deze laatste categorie leent de McLaren Elva zich uitstekend. Dit model is namelijk direct geïnspireerd op de racewagens van Bruce McLaren. Dankzij de afwezigheid van zowel dak als voorruit heb je ook weinig fantasie nodig om er een raceauto in te zien.
![McLaren Elva MSO](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/McLaren-Elva-MSO-2-1-970x610.jpg)
De Elva vormt dus het perfecte canvas voor een race-uitmonstering. Eerder zagen daarom al een zwart-met-witte variant, geïnspireerd op de M1A van Bruce McLaren uit 1964. Voor dit oranje exemplaar diende een andere wagen van de befaamde coureur als inspiratiebron.
![McLaren Elva MSO](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/McLaren-Elva-MSO-3-1-970x545.jpg)
MSO heeft de kleur van deze auto ‘Anniversary Orange’ gedoopt. Deze kleur is afgeleid van de M6A Can-Am-wagen die Bruce in 1967 bestuurde. Het racenummer en de naam van Bruce McLaren maken het racethema van deze Elva compleet.
De desbetreffende racewagen was erg succesvol in het Amerikaanse Can-Am-kampioenschap. De M6A onderscheidde zich door een aluminium monocoque. De auto werd aangedreven door een 5,9 liter Corvette V8. Bruce wist in slechts 11 weken een prototype neer te zetten. De M6A was vervolgens bijna onverslaanbaar in het seizoen van 1967. McLaren won namelijk vijf van de zes races.
![McLaren Elva MSO](https://www.autoblog.nl/files/2020/03/McLaren-Elva-MSO-4-970x545.jpg)
Het is niet geheel verwonderlijk dus dat ze bij McLaren trots zijn op de M6A en met deze Elva een ode brengen aan de auto. De 815 pk sterke Elva kost in Nederland €1.774.745. De Britten laten niet weten of het om een one-off gaat of dat er meerdere Elva’s komen in deze livery. Je kunt natuurlijk ook altijd nog zelf een unieke uitvoering creëren in samenwerking met MSO.
Lulik
Zonder voorruit, dus altijd onder de 100 rijden of altijd een helm op? Wat is nog prettig zonder ruitje?
@ouwedibbes83: Ik ga er niet vanuit dat deze auto’s ook daadwerkelijk veel de weg op gaan, dus een gemiddelde koper zal het niet veel uitmaken.
powerslidelover op Instagram gebruikt zijn Ferrari SP2 Monza wel degelijk op de openbare (besneeuwde) wegen.
Op deze MaC : mooie kleur maar niet het echte oranje van de wedstrijdwagens van weleer. Kan beter.
@ouwedibbes83: Lekker insecten happen zonder helm. En je wil geen hommel koppen met 100 km/u.
Bij de onthulling werd gezegd dat er een variant met voorruit zou komen….
Is zodat de vegans hun dagelijkse dosis proteïnen binnen krijgen
Het ziet er leuk uit hoor, maar ik heb nog nooit gedacht “waarom heb ik een vooruit? Mijn auto zou toch beter zijn zonder?” Maar dat zal wel aan mij liggen….
Zoals een echte McLaren betaamt, net uit verhouding en weer niet mooi.
De stoelen zitten net te ver naar voren, de bolling van de wielkasten net te ver naar buiten en de overhang uit balans. Beste McLaren, jullie hebben zulke fantastische techniek in huis, zorg dan ook dat het mooi verpakt is!
Alweer een persberichtje over dit ding?
Verkoopt niet erg lekker zeker.
Ik snap die voorruitloze trend niet. Ook die Aston van laatst. Je wil toch niet met een helm op gaan rijden.