Gelukkig worden auto’s uitvoerig getest voordat we ze op de weg tegen komen. Onderdeel van deze testen is dan natuurlijk de crashtest: doodzonde, maar wel noodzakelijk. Zie hier een crashtest van de McLaren F1 bij de Britse MIRA (Motor Industry Research Association).
Op de video is duidelijk te zien hoe goed het carbon chassis zich houdt tijdens de crash. Daarmee is de McLaren F1 de enige auto ooit die op eigen kracht bij de MIRA wegreed na een crashtest. En natuurlijk bleef de BMW V12 middenmotor onaangetast.
Zo’n crash is op zich best interessant, maar tegelijkertijd tamelijk saai. Veel liever zien we de McLaren F1 met 391 km/u een baantje trekken…
Of tegenover de Enzo aan de tand worden gevoeld door Tiff Needell…
(via: motorauthority)
iceman zegt
mclaren met een bmw motor beste techniek samen ,mclaren is gewoon de beste supercar ooit gebouwd en dat geluid is gewoon bruut.
Jan zegt
Of dat wel zo goed is… het lijkt me dat de krachten dan worden doorgegeven aan de bestuurder…
Citrofiel zegt
Hoor wat die gast in het tweede filmpje zegt: “I still say this is the best car ever built ever, probably will never be beaten.” :roll: Wel dus! Veyron!
OLY zegt
Citrofiel @ Jeremy heeft dat ook over de Veyron gezegt maar die word binnenkort ook verslagen door een ander merk let maar op.
Nigel zegt
Maar verschill tussen een veyron en een mclaren F1 is dat een mclaren F1 een prachtding is +het heeft een geschiedenis en de veyron is gewoon lelijk en meer een boodschappen autotje en niet mee om te racen.
Alwood zegt
zo droog! :D prachtig :P “but anyway… 390 is quite fast isn’t it?”
die crash is ook wel indrukwekkend, zo stijf als de auto blijft! maar volgens mij zijn je ledematen dan allemaal van je lijf getrokken of zijn je hersenen puree ofzo.
Alwood zegt
@Nigel
je kan een hoop zeggen maar de Mclaren F1 is écht meer een boodschappenautotje :P de veyron heeft alleen 2 stoelen, de mclaren heeft ook nog 2 gygantische ;) opbergvakken.
OLY zegt
Alwood@ de F1 heeft der 3 maar als nog het is alles behalve een boodschape wagen en ben met Nigel eens dat je eerder een Veyron zou gebruiken dan een F1 om boodschappe te doen.
maar ja mensen die deze auto’s betale laten hun boodschape dnek ik ook wel doen.
Mc laren F1 kost ook 1 miljoen.
Kevski-Style zegt
@Citrofiel:
Met een Veyron kan je hard, dat wel. maar op een circuit is een veyron nergens. Komt nog steeds niet eens in de buurt. Dan nog eerder de Enzo, die het ook tegen de F1 aflegd….
OLY zegt
En waar zitten die opberg vakken van die mclaren dan voor in dat kan namelijk niet. En achterin ook niet.
Frits zegt
Wat een rare die Tiff. Een vergelijking maken tussen de Enzo en F1 voor dagelijks gebruik. En dan een race-spec F1 testen :) De ‘originele’ F1 is best wel gemaakt voor ‘dagelijks’ gebruik (Veel gekeken naar de NSX). Wat daar nog van over is in de race versie?
En wat zegt ie nou? 300 kg lichter, blijft er dan nog maar 700 over? Ik dacht dat de target weight van de F1 op 1000kg was gezet door Gordon, maar dat ie uiteindelijk 1018 woog. Maar dat gaf niet want hij had veel meer vermogen dan gepland :)
Citrofiel zegt
@ Kevski Style; O ja? Wist ik niet… Ik wil bewijs!!
SugarFree zegt
De F1 kan alleen al om de reden van de centraal geplaatste bestuurdersstoel geen boodschappenautootje genoemd worden…
En ik vind de F1 mooi, de Veyron niet (eh, of had ik dat al eens gezegd? :) )
Fej zegt
Ik vroeg me af (wat jan ook al opmerkte) wat er zou gebeuren met een bestuurder als die bovenstaande crash meemaakt. Als de auto zo stijf is komt de kracht bijna volledig op de inzittenden, die dan waarschijnlijk in het dashboard zouden belanden want ik zag ook geen airbags. De auto rijdt dan misschien nog weg, de inzittenden niet meer!
natan zegt
Zoals Stiff ook zei, zo hoort een supercar te zijn. Dit is toch geweldig hoe je een McLaren aan krijgt. Doet me echt denken aan de de collum die James May keer schreef in Topgear Magazine. Zou het niet leuker zijn als autorijden veel meer moeite kost.
Ik weet zeker dat dat voor mij wel geldt. Geweldig die McLaren
Forza! zegt
De Veyron laat alle supercars staan, ook op het circuit.
Face it people, mooi of niet, de Veyron heeft de lat enorm hoog gelegd.
Dus bye bye Mac, Enzo en Carrera GT, jullie hebben geen schijn van kans…
casey zegt
Hmm…Er zit, hoeveel? 15 jaar verschil tussen de Enzo en de McLaren? Wat nou als je een hedendaagse Ferrari F1 vergelijkt met een McLaren F1 van 15 jaar geleden?
Je kan de McLaren beter met de F40 vergelijken of XJ220…
HeadlightInYourMirror zegt
@Forza
Waarschijnlijk. Maar dan alleen bij het achteruit inparkeren.
Ik denk dat de McLaren F1 de rest nog steeds les geeft, helemaal in de racespecs. En dat voor een 14 jaar oude auto… Alleen dat benzineverbruik: ‘6 miles to the gallon’
Thijs zegt
De McLaren waar hij in rijd is de McLaren LM. Welke ik ook meteen de mooiste vind (en hij rijdt hem ook in de mooiste kleur), maar dit is de ongeciviliseerde versie van het race model. Er is nog een veel beschaafder model, waar hij ook een keer in rijdt, en daar kan hij bijvoorbeeld wel gewoon in praten met z’n passagiers en daar zit ook gewoon bekleding in en zijn driekwart van de knopjes verdwenen en zit een gewone start knop en geen switch. Maar zoals ik al zei, die is niet mooi :wink:
En de Veyron, ach ik vind het knap gemaakt, maar de feel die bijvoorbeeld een McLaren heeft mist bij die auto volledig.
Amigdale zegt
Doodzone?
Tiff Needle?
Allemaal leuk die blogs maar als je een béétje professioneel wil zijn, lees dan je teksten eens na alvorens ze op het net te zwieren. Laat anders jullie teksten eens nalezen door een Neerlandicus… dan kan Robbie misschien ook eens een correct geschreven stukje afleveren.
Bedroevend.
-edit: nou, nou, tut, tut-
maarten zegt
Ff tussendoor:
“The Mclaren F1 is the only car ever which has been driven away from the MIRA facilities after testing.”
Hoe brilliant is dat!
Loe zegt
@ citrofiel. Kijk hier maar even.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times
MDA zegt
De Veyron laat alle supercars staan, ook op het circuit.
——–
Spreek je uit ervaring of doe je maar gewoon alsof? Veyron is minstens 2x zo zwaar als een F1. Dat kan amper soepel gaan over een track.
Ik denk zelfs dat de Enzo nog sneller is op een gemiddeld circuit (bochten en rechte stukken). De Veyron is gewoon lomp en zwaar.
Carrera GT is net even een stapje lager dan de F1, Veyron en Enzo.
1xaston, 1xmurci zegt
BMW + McClaren is NONO ondertussen
Merc + zonda R –> the new king in town
1xaston, 1xmurci zegt
En waarom altijd de veyron vergelijken met een F1 of een CGT.
De veyron is GEEN circuit wagen. Die auto is bewust zo zwaar gemaakt om TOPSNELHEDEN te maken.
Vergelijk alstublieft toch de juiste wagens eer je domme uitspraken doet.
Rick zegt
Wat zijn jullie ook een stelletje stakkers, met jullie boodschappenwagentjes, ajb zeg, geen verstand van auto’s
Donny zegt
Ouwe, wat een zeurkous! Het gaat hier over auto’s.
FF on-topic, de McLaren blijft zoals in het filmpje gezegd wordt een topper terwijl de Enzo over een paar jaar weer wordt vervangen. Zou McLaren het ooit nog proberen om een opvolger te maken? Dat zou wel gaaf zijn!
Donny zegt
(Sorry, zeurkous was gericht op Amigdale)
Alwood zegt
en TOCH! wil ik eigenlijk wel zien hoe snel de veyron is met Walter Rohrl achter het stuur :) zeker nu ik de link van Loe heb bekeken :P
De veyron vind ik verder heel goed te vergelijken met een Mclaren F1… alleen niet met een LM, GTR of iedere andere race uitvoering… gewoon de échte met luxe spul erin die hier ook gecrashed wordt :) en dan mogen in die test ook ff de SLR en Enzo vernederd worden!
Alwood zegt
en misschien wil Amigdale wel zijn mailadres opgeven zodat autoblog hem de berichtjes kan toesturen voor ze te posten :) :P
serdvc zegt
De mac in het clipje is GEEN LM!, het is een gtr omgebouwd naar een straat versie. Hij heeft wel de kleuren van een lm met een HDF kitje.
Er zijn maar 5 lm’s. 2 in japan
sven zegt
Tja , heb em wel niet zien wegrijden !!
En test was misschien tegen 30 per uur , hahaha
byron zegt
@amigdale: ga je moeder pesten, mierenneuker.
Een veyron is voor stakkers die kicke op getalletjes, een F1 is een auto voor mensen die kicke op rijgenot, echte liefhebbers dus. Mensen die hier een Veyron de hemel in prijzen zijn mensen die niets (goeds) met auto’s hebben.
De crashtest vond ik niet zo spectaculair. Als je een crashtest van een formule 1 auto ziet, zie je vooral bij de neus pas hoe mooi dat carbon helemaal verpulverd tot stof en daarbij dus enorm veel energie absorbeerd.
De McF1 is alweer redelijk oud maar niet echt overtroffen vind ik, alleen al die nerds die er een kunnen kopen zijn geen echte liefhebbers en vinden luxe vaak te belangrijk, echte die hard supercars worden bijna niet meer gemaakt. Dit is trouwens geen echte LM, maar een GTR naar LM specificaties gebouwd, aangezien er maar 5 LM’s zijn (3 daarvan van de sultan van Brunei, dat is ook zo’n spelbreker)
CSL zegt
McLaren LM Is en blijft mijn lievelingauto. Zo horen Supercars te zijn. Puur en alleen maar Puur. Niet met 30 turbo’s en 50 radiaturen. Die Geweldige Blok van BMW met het Astronomisch prestatieniveau levert ondertussen al 750pk in de X5 Lemans.
ueberPKW zegt
die F1 is zoooooooooo bruut en dat geluid… wat een auto! In deze vergelijking zou ik nooit voor de enzo kiezen.
Jan zegt
Ff terug on topic.
Die McLaren rijdt dus zelf weg en mijn vraag blijft of dat wel zo goed is. Hoeveel NCAP sterren kreeg ‘ie?
Tijmen zegt
Byron, je hebt helemaal gelijk. Oh en trouwens, volgens mij is de Donkervoort D8 RS toch echt de snelste straatauto op de Nordschleife. Die bouwen pas echte auto’s.
redrum zegt
@ OLY
de opbergvakken zitten aan de flanken, voor de twee achterste wielen. Het zijn een soort koffers aan de zijkant van de wagen.
MurcieBoy zegt
bij dat 2e filmpje: hoe lang is die baan wel niet als die daar een paar minuten lang dik 350km/h rijdt?!
Tijmen zegt
Maar die F1 ziet er wel uit zoals een supercar uituit moet zien: laag, gespierd, en zo’n dikke taartschep achterop
8C Competizione zegt
Okeej op die Nordschleife ronde tijden zie ik dat een Donkervoort sneller is dan een Enzo of Veyron :D dus wie zeurt hier nu nog over die auto’s en de ronde tijden ervan ;) k weet niet of iemand van jullie het autotijdschrift GTO leest maar daar is in januari een test geweest tussen de veyron, enzo, carrera gt en de zonda s. waarin duidelijk wordt verteld dat de veyron (toch 2000kg) sneller op elk gebied is dan de enzo, dus ook in de bochten.
Kerel zegt
@ Amigdeel
“Doodzone?
Tiff Needle?
“lees dan je teksten eens na .. ”
Bedroevend.”
Gut gut, misschien moet meneer ook eens iets nalezen voordat hij zo’n bedroevende reactie schrijft.
“Doodzone” haha, waar moet dat staan dan? Doodzonde in dit stuk is niet verkeerd geschreven en geplaatst.
Om maar net zo’n nutteloze reactie te plaatsen.
AlwinH zegt
@Kerel: misschien zijn die foutjes al gefixt ondertussen?
Thom zegt
ik snap niet hoe je die f1 ooit WIL laten crashen!
Kerel zegt
Je zou zeggen dat je dan ook “Tiff Needell” even fixt.
Ivo zegt
‘k Kan maar niet kiezen…
http://www.automotivefriends.net/?q=McLaren+F1+OR+Ferrari+Enzo+OR+Veyron
Larrs zegt
Wel mooi zo’n McLaren F1, zit hier met een grijns naar het laatste filmpje te kijken. :D
AlwinH zegt
@Kerel: wat moet daar nog aan gefixt worden dan?
Nick zegt
McLaren F1, beste sportauto ooit?
Persoonlijk, vind ik dat grappig.
Hij mag snel zijn qua topsnelheid, hij mag snel zijn qua acceleratie en deceleratie.
Maar hij schijnt (of gewoonweg is) nogal bizar erg te skitten, en dan voornamelijk achter, zeg maar alsof ze nooit achtervering hebben uitgevonden.
Aldus Andy Wallace, coureur McLaren F1 GTR Fina- Le Mans raceteam.
Deze is ook te zien in het filmpje hierboven waar 391 kmpu word gereden.
Deze auto is er echt maar dan ook echt ALLEEN maar voor om op middelmatige (qua temperatuur), droge dagen te rijden waarbij er geen of nauwelijks wind is, op een weg waar nauwelijks hoogteverschil in zit.
Verander je één van deze variabelen, dan kun je maar beter thuis blijven.
Nick zegt
Als je iets exclusiefs en extravagants wil…
Koop dan een Kever ofzo en gooi er een raket motor op.
Dan heb je nog een beetje kreukelzone, wegligging en waarschijnlijk heb je nog steeds een flinke punt voor praktisch gebruik op de McLaren F1.
SimonMc zegt
“Die auto is bewust zo zwaar gemaakt om TOPSNELHEDEN te maken.”
ahahahahahahahahahaha
Hansie! zegt
OOOh die Mclaren is zon lekkere wagen he
alleen is dit niet de F1 LM ?
En ik vind dat iemand zijn veyron helemaal moet strippen om er flink wat kilos af te halen (moet makkelijk kunnen gezien het interrieur van die wagen) en dan nog een snelheids test doen.
floris zegt
dan is er wel voortaan een praktische reden om supercars te kopen. als iemand zegt dat je een patser bent omdat je er een hebt gekocht zeg je gewoon. nou ik heb hem omdat hij nou eenmaal de veiligste auto ooit is. heb je een zieke dis!
floris zegt
trouwens over de discussie over wat de beste supercar ooit is doe mij maar een caparo t1 met 700 pk.
Amigdale zegt
Ik wou de ouwe zeur niet uithangen hoor, eerder de recalcitrante taalzuiveraar haha!
Ik geniet er niet van om te lamenteren over de lamentabele taalbeheersing van onze vrienden van de automobiel, want niemand geniet van een saaie lamentatie. Ook ik geef de voorkeur aan het verblijven in een hypnagogische en indolente staat, enkel afgewisseld door hevig bacchanaal slempen in gelagkamers en tapperijen. Wees dan ook niet te fulminant vanwege mijn hevige reactie, ik werd van mijn zedige firmament gestoten door de evocatie die jullie door talrijke inbreken tegen de taalwetten bij mij teweeggebracht hebben. De kwintessens van dit betoog, de basale reden, is dat ik niet meer ben dan een maanzieke hemelbestormer, die door jullie smaadgeschriften aan het adres van de lettervreters onder het credo ‘als de boodschap maar overkomt’, wel gedwongen werd om uit zijn klompen te schieten.
Dennis doet in feite erg zijn best, het is vooral Robbie die talige halsmisdaden begaat. Zijn schrijfsels zouden wat luisterrijker mogen zijn en ik wil zijn fouten niet langer met angst verbeiden, maar als ze er zijn mogen ze niet verdonkeremaand blijven. We willen de natie niet besmetten! En wij, romandridders, willen ons niet langer verongelijkt voelen!
Mijn excuses aan wie ik beledigde,
Groet.
PS: Aan de nivelleerders vraag ik erbarmen te hebben, aan de commies om hun droge overpeinzingen in hun vingers te houden, aan de courtisanes en concubines om mij te vergezellen en aan iedereen die mijn kakkineuze pseudochic wil bekritiseren maan ik aan om zich te verdiepen in de cotillon, de horlepiep of de gigue. Of beroep u op le droit à la paresse en dommel, al mijmerend en murmelend over schande en hoogmoed, weg in een verkwikkende slaap zodat u in uw dromen de wu wei bestuderen kan.
m5 zegt
@ Amigdale wat een zever praat niet normaal zeg ;)
forza! zegt
Geef mij maar een F40. Stomme McLaren. Vind ‘r niks aan.
Al dat gemauw hier over echte supercars. De F40 wordt nergens
genoemd! En als er 1 supercar is dan is het de F40! Vind ik dan ;)
Alwood zegt
omg der heeft hierow echt ieman veel probleem met se eige :| ik bedoel maar… seker goeje herineringe aan se nederlans les :?
en de F40 is een prachtwagen! dat hoefd niet gezegd te worden dat is gewoon een stukje kennis wat in iedereen zit ;) Omdat de F40 op zo’n grote hoogte staat gaat de discussie hier gewoon over de aardse auto’s (F1, Veyron, Murci, etc…)
(wel jammer dat ferrari tegenwoordig alleen nog maar japanse boodschappenwagentjes maakt :o :P)
roy zegt
@ Amigdale
helemaal eensch..
casey zegt
@ amigdale…
Ga je hier ook nog iets on-topic plaatsen??
Kevski-Style zegt
@ Amigale: Jij bent zeker een blinde timmerman of niet? Die slaat namelijk ook alle planken mis….
ejs zegt
Knap staaltje werk bij Mclaren,, maar jj zou zeggen dt dit al eerder bekend was??
Tis overigens idd dood & doodzone!!
roderik zegt
@ Amigdale: Alleen erg jammer dat we niks snappen van wat je zegt.
Ik vind het nuttiger om over supercars te praten dan woordenboeken leren.
On-topic: Prachtige auto is de McLaren F1, alleen zal het grootste deel van de eigenaars hem niet benutten qua prestaties, wat natuurlijk erg spijtig is.
En trouwens is dat lange stuk weg volgens mij in Duitsland waar ook de Bugatti Veyron door James May werd gereden bij Topgear. Dat stuk weg is zo lang dat je het einde niet kan zien door de bolling van de aarde.
Rick dos zegt
De Veyron is beter dan de Mclaren F1…………OMG! De jeugd van tegenwoordig! Mensen als je geen verstand hebt zeg dan helemaal niets.
De McLaren F1 is de enige street legal auto die, met minimale aanpassingen, aan lange afstandsraces heeft meegedaan en die niet alleen gewonnen heeft maar zelfs gedomineerd heeft.
En jullie kunnen me nog meer vertellen maar een Veyron kan dat nimmer nooit doen.
Rick dos zegt
Oh man! Ik bedoelde verstand van zaken! Ik neem aan dat jullie allemaal een verstand hebben! ;)
Alexander zegt
Amigdale heeft het woordenboek gevonden ;).
Ontopic: woehoe wat een gave beelden. Geluid van de F1 zorgt wel voor kippenvel. Volgens mij had Tiff een beetje moeite om de F1 recht te houden in het laatste filmpje, hij moest aardig corrigeren.
TimMR2 zegt
Ik geloof echt niet dat de Veyron de enzo en F1 achter zich laat.
De Veyron is een GT gemaakt voor lange afstanden over normale wegen, het is geen circuitauto. Daarintegen zijn de Enzo, F1, Carrera GT etc. straatwagens die eigenlijk op het circuit thuis horen, ze zijn gemaakt met technieken uit de racewereld, het zijn de auto’s om mee naar het circuit te rijden en je daar lekker uit te leven op het circuit. De veyron is daarintegen een auto gemaakt voor de snelwegen en om lange afstanden extreem snel en comfortabel te reizen hij is niet gemaakt voor het circuit.
mercedesfan zegt
stevige auto
HolyCow zegt
Mijn god mensen
ten eerste vind ik dat supercars geen boodschappen autotjes moeten zijn, anders koop je toch lekker een ander man, je wilt toch ook niet dat je “superauto” kan vliegen, wat voor achterlijke argument is dat
Ten tweede mensen is de mclaren al heel lang overtroffen door de enzo behalve op topsnelheid, de 0-100 trekt de mclaren wellicht harder maar verder trekt zeker weten de enzo sneller op. Ook de grip van de enzo is vele malen beter. De remmen van de enzo zijn ook velen malen beter dan die van de Enzo. Let er wel op of zo in de jaren 90 levende mensen dat de eisen van de supercars steeds hoger worden en dus zijn de algemene specificaties velen malen beter dan die van Mclaren F1. En mocht mclaren zoveel jaren domineren, het is voorbij. ja ik weet dat het pijn doet maar get over it. Tiff Needel is van de oude stempel vergeef hem voor zijn uitspraken die helaas niet voor iedereen gelden.
En tot slot, Bugatti Veyron vergelijken met Mclaren F1? Dat is net zoals appels met peren vergelijken. Veyron is superieur in snelheid, ik heb trouwens geen idee of het nou sneller is op het circuit(nooit een test ervan gezien). Mclaren zicht “dichter op het asfalt”. Je voelt meer, maar is gevaarlijker. Mclaren kan trouwens niet al te lang zijn kracht behouden voordat het naar de reparatie moet gaan integenstelling tot de veyron. Mensen die beweren dat de Veyron geen geschiedenis heeft? HAHAHA Het is vele malen prachtiger dan die van Mclaren F1. 1 man droom die voor alles koste wat het kost de ultieme wagen wilde bouwen ook al heeft hij op elk wagen die hij verkooopt verlies. Dat is pas doorzettingsvermogen en dat is pas een verhaal. Mclaren? Ja leuk maar het verhaal van Veyron is echt wel beter(vind ik).
Veel lees plezier!
HolyCow zegt
sorry voor de vele spellingsfouten(het is laat:P(A))
bartholomeo zegt
wat een auto’s !!!
Orichinals® zegt
Do you know how fast 253mph will be? See yourself if you like: http://www.automoblog.net/2007/04/16/bugatti-veyron-reaches-253-mph-top-speed/
When it felt like screaming, you’re just right.
Orichinals® zegt
@Amigdale [Neerlandicus zeker?]
Lees jij je stukjes nog eens over en kijk even extra, of de komma’s op de juiste plaatsen staan. Staan zij niet geheel correct, dan graag corrigeren en jij bent beter dan de beste van de klas.
De McLaren F1 is de beste supercar ever, met de Ferrari F40 als goede 2e, dit omdat supercars, nu eenmaal compromiloze auto’s moeten zijn. Nooit vergevingsgezind, maar de moeite waard om in te rijden.
Menno zegt
@Amigdale
Jij hebt zeker de synoniemen mogelijkheid van Word pas ontdekt?
De Veyron is (zoals eerder genoemt door 8C Competizione) door GTO getest ten t.o.v. de carrera gt, enzo en zonda s. En niet alleen om lange rechte wegen maar ook in de bergen met haarspeldbochten was de Veyron veel en veel te snel voor de andere auto’s. De enzo probeerde van alles maar kon de veyron met geen mogelijkheid bij benen. Dus vergeleken met die auto’s in de veyron ook sneller op het circuit.
Wat hij t.o.v. een McLaren f1 zou doen lijkt me de moeite waard om te testen. Helaas heb ik geen van bijde in mijn bezit….
Amigdale zegt
Ik ben negentien jaar en ben dus zeker geen Neerlandicus, heb deze woorden niet uit woordenboek gehaald (wel uit romans en non-fictie boeken), heb de tekst niet in Word geschreven (vandaar de spelfouten als ‘romandridders’ i.p.v. romanridders) en ik ben een ramp wat betreft het plaatsen van komma’s, dubbele punten en ander ongein. Ik schrijf dan ook geen teksten voor een blog, indien ik dat wél zou doen zou ik zeker de interpunctieregels herhalen én mijn teksten laten nalezen door een taalvaardige collega omdat je je eigen fouten zo moeilijk herkent.
Twijfel je toch aan de spelling van een woord of de plaats van een komma, surf dan eens naar http://taalunieversum.org/
Jan zegt
Het ging er toch in dit stukje om dat die McLaren een crashtest had ondergaan en wegreed en niet of de Veyron sneller is of niet? Ik vind die McLaren na het zien van die crashtest onveilig. Aan de andere kant, hij is ontworpen in een andere tijd, toen crashtests op een heel ander niveau stonden als nu.
byron zegt
@holy cow:
citaat:
De remmen van de enzo zijn ook velen malen beter dan die van de Enzo.
ik weet niet wat jij allemaal gedronken hebt maar dat was heftig spul!
de McLaren F1 heeft geen prachtige geschiedenis maar de Veyron helemaal niet, dat heeft niets met het oude Bugatti te maken. bugatti zelf heeft idd een schitterende geschiedenis.
HolyCow zegt
@byron
Foutje hoorde mclaren te zijn de laatste:P.
Jurgen zegt
Humor zou zijn dat als je in het 2e filmpje rond de 370 ff een Veyron voorbij ziet tuffen met 400+, rustig, waarbij de chauffeur ff rustig een muziekje zit te luisteren.
Rick dos zegt
……humor ain´t what it used to be……….
SugarFree zegt
@ Amigdale
‘door talrijke inbreken tegen’
eh, moet dat niet zijn: door talrijke inbrAken IN’?
Verder heb je een leuke en originele schrijfstijl (áls het uit je eigen pen komt).
F0sjiZZle zegt
als ik ooit miljonair wordt……. dan ga ik echt wel voor de mclaren :D
Kristof zegt
SugarFree
Probeer eens inbreuken ipv inbraken ;-)