Kijk eens aan, deze auto hebben we nog niet eerder gezien! Foto’s van de McLaren 650S Coupé hadden we al voorbij zien komen, maar de McLaren 650S Spider was nog een verrassing.
Bij de Spider heeft McLaren hetzelfde trucje toegepast als bij de Coupé. Een McLaren 650S is eigenlijk een reguliere 12C die voorzien is van een neusje dat geïnspireerd is door de McLaren P1 en de 3.8-liter twin turbo V8 levert 25 pk extra.
De McLaren 650S heeft 650 pk/678 Nm en is ook nog eens 6 kilo lichter dan een McLaren 12C, ook het schakelen zou nog soepeler gaan. Het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u gaat nu in 3,0 seconden en de Coupé sprint in 8,4 seconden van 0 naar 200 km/u. De Spider doet 8,6 seconden over dat sprintje.
Als je het gaspedaal langs genoeg ingedrukt houdt dan haalt de 650S Coupé een topsnelheid van 333 km/u en de 650S Spider komt tot 329 km/u. Komende lente komen deze twee nieuwe modellen op de markt naast de 12C Coupé en 12C Spider die gewoon leverbaar blijven. De 650S Coupé kost €289.500 en de 650S Spider kost €313.750.
maranello zegt
Dat interieur
GH zegt
@maranello: Wat is daarmee? Mooi, lelijk? Niet bijdehand bedoeld, maar ik snap je niet.
thomcarspotter zegt
@GH: dat is van een meme, http://knowyourmeme.com/memes/dat-ass (ass is bij deze vervangen door interieur, maar komt op hetzelfde neer)
sebasjuhh zegt
@maranello: Interieur –> Interior
jaapiyo zegt
En nog steeds wordt ik er niet warm van…
Technisch mag het dan (inmiddels) een geweldig ding zijn maar qua uiterlijk blijft het voor mij een soort generieke aziatisch aandoende sportwagen van 10 jaar geleden.
135i zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
tunefuldjmike zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
GH zegt
Nee, mocht iemand mij een dergelijk bedrag schenken om een auto uit deze prijsklasse te kunnen kopen, zal deze het niet worden. Vind de 458 Italia of Huracan dan toch meer aanspreken.
jessetje zegt
Dat is heel snel maar het is niet de mooiste
lambo4all zegt
waar de 12c van voren niet erg speciaal maar wel mooi oogt is deze ronduit lelijk! snap niet dat dit erdoor is gekomen bij mclaren..
Edge zegt
Tsja, als ik dan toch bij McLaren moet shoppen ga ik gewoon voor een 12C (spider). Die P1 neus bevalt mij niet zo op deze auto. Maar niet dat ik ooit bij McLaren zou shoppen, mijn voorkeur in die klasse gaat toch echt uit naar de 458.
rolov zegt
Stukken beter dan die oude neus
jasperjvr zegt
nog steeds liever de suzuki..
wolfssjrd zegt
Ze hadden gewoon niet van beiden moeten combineren (P1 en 12C). Ze hadden gewoon een geheel nieuw exterieur moeten ontwerpen. Nu lijkt het net -oké het is gewoon zo- dat McLaren’s inspiratie na 2 modellen al op is..
thierryvth zegt
Je geeft een auto een andere neus en doet net of het een nieuw model, en sommigen gaan daar nog in mee ook.
thierryvth zegt
Het is sowieso heel erg raar, als je de auto tegen komt en van achter ziet denk je een 12C te zien, als je hem te gemoed komt denk je dat het een P1 is en pas als de auto voorbij gereden is en je heb hem helemaal gezien dan weet je dus dat het 650S is.
Je weet dus nooit wat voor Mclaren het is tot je zowel voor als achter heb gezien en dat geld dan voor alle drie de modellen.
absurd en dom
thierryvth zegt
@thierryvth: niet helemaal waar besef ik me, alleen als je dus van achteren nadert kan je alleen de P1 met zekerheid herkennen, helaas is dat dan weer alleen weggelegd voor de LaFerrari en Porsche 918.
kilum zegt
En wat kost 30 pk en dieet dat- 6kg afvalt ten opzichte van de 12C extra? Ze hadden voor meer PK moeten gaan met deze auto en inschalen rond de Aventador. 700PK+ nu is die hele auto overbodig.