De benjamin van de immer uitdijende supercarfamilie uit Woking, dit moet hem zijn.
Als we onze Franse vrinden van lefigaro mogen geloven tenminste. McLaren mikt met de nieuweling op het segment van de 911 Turbo en past daarvoor het gebruikelijke recept toe: een geblazen 3.8-liter V8, een carbonfiber tub die als basis dient en de discutabele McLaren-frontpartij.
Foto via Instagram
Officieel mogen we nog helemaal niet naar de Audi R8-beater kijken, maar iemand is zo sneaky geweest om tijdens een presentatie een paar foto’s te schieten. Da’s mooi, want daarmee kunnen we in elk geval met 99% zekerheid zeggen dat de plaatjes in de gallery echt zijn en niet het werk van de betere photoshopper.
Qua specs was al één en ander bekend. De 570S krijgt inderdaad 570 pk’s uit de geknepen V8 (want kleine broer van de 650S) en moet qua Nederlandse prijs uitkomen op een tonnetje of twee. Na 3,2 tellen doortrappen rijdt-ie 100 km/u, ruim 6 seconden later is die snelheid verdubbeld. Officieel wordt de auto binnenkort op de beurs in New York onthuld.
Zouden jullie hiervoor die Porsche 991 Turbo of splintertjenieuwe Audi R8 bij de dealer laten staan?
Die zwarte randen om de koplampen zijn even wennen.. Verder een hele mooie auto!
Lelijke achterkant
Die koplampen en achterkant zijn nou niet bepaald mooi te noemen. Ik ga voor de Huracan!
@vvermeer: dat is de concurrent voor de 650S misschien had je beter moeten lezen
@ko3n: De Huracan ziet alleen maar de achterlichten van de 650s. Dit lijkt me een prima concurrent.
@ko3n: Dan door sparen of een mooie 2e hands Gallardo, Een R8 mag anders ook hoor!
@vvermeer: ik zou gewoon een 911 Turbo S in een mooi kleurtje nemen of een nieuwe R8. Dat zou een moeilijke keuze zijn maar ik vind deze niet bepaald mooi
Wat een onooglijk ding zeg!
@trustmeiamanengineer: Precies, t is gewoon helemaal niks. Het Duitse en Italiaanse spul is gewoon veel mooier!
@dutchdriftking: dat geldt niet voor bij de 650S en de P1 trouwens. Dat zijn beauties
911 Turbo weet ik niet, maar R8 zeker wel.
Ben wel van mening dat er meer variëteit qua design mag komen bij McLaren. Weet nu niet of ik naar een gefacelifte 650 zit te kijken of een nieuw model.
@Rick-dos: jij moet van Porsches houden dan.
@tkoote: Ik moet helemaal niks… ;P
Ik moet bekennen dat ik een 911 zeker wel een mooie auto vind, maar laat de Turbo uit die reeks mij nou helemaal niks doen (op de 964 turbo II na dan). Dat was totdat ik een paar weken geleden de nieuwe 911 turbo heb mogen aanschouwen en rijden. Moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was. In het echt is dat ding een stuk breder dan de foto’s doen vermoeden.
@Rick-dos: Bij Porsche zie je al helemaal geen verschil. Bij McLaren willen ze nog wel eens een ander front of kont plaatsen.
@noordafrikaansetyfuslijeropsportschoenen: Ben ik niet met je eens. Er is meer dan genoeg verschil tussen een Cayenne, Panamera, Cayman en 911 om duidelijk te zien met welk model van het merk je te maken hebt.
@Rick-dos: nee porsche heeft een lekker gevarieerd ontwerp. Daar lijkt zelfs de neus van de panamera nog op een 911
Mooi zal ik hem niet noemen.
In eerste instantie zeg ik nee. Maar dat zei ik bij de P1 en 650s ook maar nu staan die bovenaan m’n lijst. McLaren, it kind of grows on me.
@str8six: Het punt is of de huidige McLaren’s ook op lange termijn interessant blijven en hun glans niet verliezen. Als ik kijk naar het heilige trio bijvoorbeeld, vind ik de 918 Spyder de mooiste en meest tijdloze
@lfagtr35r: wat jij aandraagt lijkt me totaal geen punt. Zolang McLaren voor puristen is, Porsche’s gereden worden door Larense moeders en Ferrari’s door voetballers zit het met de glans in mate van interessantheid (?) wel snor bij McLaren.
@str8six: ik heb het misschien raar geformuleerd, maar wat ik bedoel is het volgende. McLarens zien er nu heel futuristisch uit zullen deze over vele jaren nog steeds zo ogen of juist snel verouderd ohen. Houdbaarheid van het design in het kort, met name de 650s en deze 570s. Ook vond ik 12c mooier dan de 650s. Maar goed tijd zal het ons leren.
De P1 laat ik buiten beschouwing die is het beste gelukt en is de mooiste McLaren.
@lfagtr35r: ah op die manier. Ja dat zal de tijd moeten leren overigens vond ik juist de MP4-12c (of hoe die ook precies mag heten) er bij de introductie er vrij verouderd uitzien. Terwijl Ferrari de 458 had kwam McLaren met een soort strakgetrokken f430. Pas met en na de P1 begon ik de mclarens echt mooi te vinden.
@lfagtr35r: ik vind de 918 de meest saaie en minst mooie van de drie ;) ieder zn mening
Ik zou ze alle drie laten staan en voor het geld een lekkere oldtimer kopen heb het niet zo echt op dat segment de amg gts is leuk Ferrari cailfornia T ook maar verder rest mwha sinds alfa met de 8C het speelveld heeft verlaten.
@henkhupelschoten: De 8C is inderdaad onovertreffelijk!
@dutchdriftking: qua uiterlijk, geluid en emotie ongetwijfeld.. Ik heb er in Italië ooit een rondje mee mogen rijden en het is een beetje vleesch noch visch. Te hard geveerd om comfortabel lange stukken te rijden, niet mooi genoeg gebalanceerd om echt te hoeken, helaas.
@aventadorrr: Maar door de looks vergeef je hem alles, net zoals bij mooie vrouwen….
Nu nog een 200s en ik kan hem ook betalen, wel een geinig karretje..
Koplamen zijn niet echt mooi, en alle huidige modellen van MClaren lijken op elkaar. Wel mooie techniek .
Helemaal zwart zal die er wel goed uitzien. Vroeger vonden we de P1 ook lelijk. Dus met deze zal het ook wel goed komen.
@amgoleole: Vroeger?
Wanneer ik moet kiezen tussen die drie, doe dan maar de 911.
De extra S je laat ik er af fabriek wel bij plakken.
Je koopt toch zo een auto om te laten zien, dat je dik voor mekaar hebt. dus moet je met dat budget voor de dikste gaan.
Dus het aftreksel van de 650S kan dan niet, snapt u.
Lekker kontje.
@bouwvakkert: Waar?
@bouwvakkert: Je leeft wel behoorlijk je stereotype na met dat soort uitspraken haha.
@corrado16v: daar was die me ook om te doen ;)
Zouden jullie de nieuwe R8 laten staan wat een vraag :) Is er überhaupt iemand hier die de R8 zou overwegen? Spaar dan door voor de Lamborghini Huracan vind ik.
Eerlijk gezegd weet ik (nog) niet wat ik van deze McLaren moet vinden, ik moet het laten bezinken denk ik.
Voor mij zijn de Nissan GT-R en daarna de Honda NSX koning in deze klasse.
@lfagtr35r: Ik laat die R8 zelfs staan voor een Fiat Doblo.
Ik zie door de bomen het bos niet meer bij McLaren..
@mrcabdrivert: Er is maar één boom. Die heeft alleen veel vertakkingen.
@mrcabdrivert: drie bomen maken geen bos. (P1, 650s, 570s)
De R8 heb ik nooit mooi gevonden, de 911 turbo tja… ik denk dat die klassieke lijnen het dan toch gaan winnen van de wat futuristische McLaren, al is er verder niets mis met die auto.
Voorkant ziet er wel budget uit, verder ben ik er van overtuigd dat hij enkele bekende namen zal kunnen verslaan
Ik rij een turboS en geniet enorm van de waanzinnige specs. Maar eerlijk gezegd blijft de tijdloosheid en relatieve onopvallendheid het mooiste aan de 911. De McLaren iets heel anders in mijn ogen, niks voor mij dus…
Ik vind de 650S en P1 echt gruwelijk mooi en dat zijn ultieme droomauto’s van mij maar dit?.. Gewoon niet mooi. Niet lelijk maar gewoon,.. nee.
@jrmpower24: 650S is lelijk, P1 gewoon heeeel dik, niet echt mooi.
@dutchdriftking: Zoals ik zeg.. ik vind ze echt prachtig.
beide mooier dan de (Italiaanse) concurrentie.
Zo van de zijkant vind ik hem wel leuk. Maar die neuspartij en die bipspartij…. Ik weet het niet.
Toch jammer dat ze bij McLaren zijn overgestapt naar bombastische ontwerpen…. Ik vind het ontwerp van de MP4-12 nog steeds magistraal namelijk…
Als ik moest kiezen tussen deze, de 991 of R8 zou ik zeker deze kiezen. Vind hem best gaaf. Mooiste Mac tot nu toe. Als dit ding zo’n 200k moet kosten dan vind ik het een goede deal.
Sowieso laat ik voor bijna alles de 911 Turbo staan. Ook voor de 570S, zeker weten. Betreffende de R8 weet ik het nog niet met het nieuwe model. Het uitgaande model daarentegen was moeilijker voor mij om te weigeren.
Maar momenteel kies ik net in dit segment nog altijd het allerliefst ook voor de GT-R en de nieuwe NSX.
Hehe, gelukkig een andere kont voor deze nieuwe variant. Vind hem juist wel geslaagd en past goed bij de ronde vormen in de neus. De koplampen vind ik echter een beetje kitscherig ogen met hun led-techniek?!?
Wat dat betreft zou deze goedkopere dus innovatievere verlichting hebben dan z’n twee broers….
Hoe dan ook is de 650S nu definitief de minst gelukte variant, want voorkant en achterkant matchen totaal niet qua design taal. Iets dat een stuk beter is geworden met de LT.
De koplampen zijn op deze foto’s nog wat raar, misschien zijn de op de persfoto’s mooier, anders zijn dat de enige zaken die ik niet zo fraai vind. Achterkant is echt een hele geslaagde evolutie van de huidige modellen. Lijkt me met deze specs een goede deal.
Even wennen denk ik
Ik zou doorsparen voor de 650S en de Porsches, Audi’s, Lamborghini’s en Ferrari’s laten staan
Gewoon een lekkere wagen
Na eerst het neusje van de P1 op de MP4-12C te zetten en nou het kontje op de 570s speelt McLaren het wel safe. Zeker goed naar de concurrentie gekeken. Er is ook wel wat voor te zeggen, een fabrikant die bezig is met zijn terugkomst na even uit se schijnwerpers te zijn verdwenen is momenteel weer erg goed bezig om de grote namen te bevechten. En dat ze dit op safe spelen om een grotere gevestigde naam te worden is natuurlijk te verwachten. Verder is het zeker geen onaardige wagen. Het zwart in de koplampen is een beetje wennen, maar ik denk dat dat wel goed uit gaat pakken als er wat betere live-foto’s verschijnen van deze mini P1.
Deze moet je eerst in het egt gezien hebben denk ik. Fotos ben ik niet ondersteboven van. Maar dat zal wel anders zijn als hij voor me neus staat
Dit is wel een een heel slap aftreksel van de andere modellen.
Nog kutter dan de Cayman t.o.v. de 911.
Ik vind het wel wat. De achterlichten van de p1 Is voor mij altijd goed.
Ik vind ze alle drie niet mooi. Audi r8 nog nooit mooie gevonden. De 911 steeds minder mooi. En de Mac vind ik ook niks moois aan. Doe mij maar mercedes sls. Die lelijke amg gt moeten we maar snel vergeten.
Dit geeft me een beetje hetzelfde gevoel als een close-up van een insect. Niet prettig
Kleiner? Lijkt me dezelfde cockpit.. Misschien dat de neus en de kont ietsje om de compactere techniek heengekrompen zijn, maar veel zal het niet schelen. Oninspirerend voorkomen, trouwens. Een supercar die je koopt met je hoofd, leuk hoor…
Liever voor minder een 991 GT3 of een Mercedes AMG GT-S, of mocht Jaguar met een nog brutere F-type komen… (SVO, graag een reactie..? :P )
Doe mij de mclaren maar dan… vind hem prachtig
Geef mij de 12c maar. Die vreemde voorkant à la P1 is vast heel goed voor de downforce en cW maar het ziet er niet uit naar mijn mening
Dit vraagt om een tjoener die er een lekkere neus op zet..
Of je het nou mooi of niet vindt, hij heeft eindelijk wat karakter gekregen. Dat ontbrak echt op de vorige modellen.
Buitenkant vind ik erg mooi, maar blijf de interieurs van McLaren vergeleken met de Duitsers en (vooral) Italianen erg lelijk vinden..
Variant 4 van een in de basis inspiratieloos ontwerp. Doet me helemaal niks.
Ben grote fan van McLaren, maar dit valt wat tegen. Ziet er allemaal wat raar uit.
Chris harris schreef op twitter dat de wagen 1313kg weegt
McLaren neemt wel de VAG trekjes over..
McLaren natuurlijk. Een willekeurige Porsche zie je tegenwoordig op elke straathoek. Las gisteren iets van Chris Harris die het wel treffend omschreef; Porsche begint (zeker nu met de Macan) een massa-product te worden. En of het dan een Turbo is of niet, denk dat de McLaren mij een veel specialer gevoel zou geven. En bovendien wellicht nog eens de meer pure sportwagen is ipv comfortabele GT (aanname…).
De R8 zou ik niet laten staan die staat gewoon erg hoog op mijn verlanglijstje samen de Porsche 911 en de Lamborghini Huracan. Gewoon een rijtest doen en waarbij ik het beste gevoel aan overhoud kopen ;)