Niet bang voor een opgeblazen gevoel, en gun je je RS5 wel wat meer power? Goed nieuws, want McChip heeft een paar nieuwe powerkits met een compressor als basisingrediënt ontwikkeld.
McChip, de elf jaar oude tuner uit Mechernich die we inmiddels kennen van een aantal zeer potente Duitsers, heeft zich uitgeleefd op de 4.2 FSI V8 van de RS5. Ze ontwikkelden een compressorkit die in drie stages te verkrijgen is.
Stage 1 bestaat uit een MC5XX-compressor in combinatie met een intercooler en verse software voor de ECU, hiermee wordt het vermogen met 100 pk en 120 Nm verhoogd. Kosten: 19.999 euro. Stage 2 voegt daar nog eens een sportkatalysator aan toe, evenals andere motorsoftware, waardoor het vermogen met 130 pk stijgt en het koppel op 135 Nm uitkomt. Deze set heb je op je Audi voor 23.999 euro. Bij de derde en laatste stage wordt ook de compressieverhouding van de achtcilinder aangepast, en de software og eens getweakt, waardoor er 150 pk winst wordt geboekt. Een totaal van 600 pk, onder de kap van een RS5. Klinkt aanlokkelijk. Dit pakket heb je voor 26.999 euro.
De Vmax wordt bij alle stages opgeschroefd naar 320 km/u, omdat herenakkoorden er in de tuningwereld niet toe doen. Over sprinttijden worden verder geen mededelingen gedaan.
Onder de motorkap ziet het er na een bezoek aan McChip voortaan zo uit. Heerlijk hoekig.
sebasjuhh zegt
-edit: on topic aub-
sebasjuhh zegt
Achterlijke prijzen trouwens
bamihap zegt
Onder de kap ziet het er wel allejezus lelijk uit.
vondeyck zegt
@bamihap: Ik heb sowieso al nooit begrepen waarom dat er “goed” uit zou moeten zien.
alcantara zegt
@bamihap: Boeit dat? Kap hoeft alleen voor onderhoud/reparaties open. Achter het dashboard zitten pas lelijke kabelbomen, maar ik geef geen ene fuck.
sebasjuhh zegt
@alcantara: Wow, badass!!!
alcantara zegt
@sebasjuhh: Nee, jouw kont is pas beroerd. Haten is verlaten!!
ej20g zegt
@alcantara: als echte liefhebber zit je met je kop wel vaker onder de motorkap hoor. Dat geldt waarschijnlijk inderdaad niet voor de eigenaren van RS5’s.
alcantara zegt
@ej20g: Ik ben een liefhebber van het rijden, niet van het sleutelen. Dus onder kap hangen besteed ik het liefst zoveel mogelijk uit. Al moet ik soms wel de olie bijvullen, maar dat is geen hobby van me.
ej20g zegt
@alcantara: ah op die manier, ook niks mis mee. Ik ben zelf een liefhebber van beide.
johannes79 zegt
@alcantara: leasen zeker???
vondeyck zegt
@ej20g: En dan boeit het je écht hoe het eruit ziet? Ik vind die plastic kappen bovenop de motoren van tegenwoordig nou ook niet echt een feest met die eveneens plastic “moeren” die erop zitten.
Het gaat toch om de techniek, niet om hoe je motorblok eruit ziet…
ej20g zegt
@vondeyck: de plastic kappen van tegenwoordig vind ik ook drie keer niks. Maar ik vind het wel erg belangrijk dat een motorblok er netjes uit ziet. Zo kan ik uren kijken naar de 5-cilinder turbomotor van Volvo, de 4-cilinder boxer turbomotoren van Subaru (zeker met goed gespoten spruitstuk) of een netjes gepolijst en aangepast VTEC blok van Honda. Omdat ik zelf een perfectionist ben wil ik ook bij mij auto de motorruimte aan gaan pakken. Daar spendeer ik als sleutelmongool immers veel tijd.
sjamp zegt
@ej20g: “aan gaan pakken”: je droomt er alleen nog van? Handen uit de mouwen jongen!
Ik vind t niet belangrijk hoe t uit ziet onder de kap. Chrome don’t bring you home. Als t maar degelijk en doordacht in elkaar steekt. Geen Franse meuk dus, met slangennesten en luchtfilters die vervormd zijn. Maar degelijk, logisch, bereikbaar, duidelijk en met potentie.
franktank zegt
Spider-man motor bij MTM zijn de pks per euro stuk goedkoper geloof ik
vale46 zegt
Alleen al voor het zicht van de motorruimte zou ik het laten staan!
ferrari94tr zegt
Ik snap niet dat dit commercieel te vermarkten is. Nog nooit iemand horen klagen over het vermogen in zijn Audi RS.
darrock zegt
@ferrari94tr: omdat er nog redelijk veel van zijn, zeker bij audi (valt de rs5 nog bij, rs6 is gewoon niet echt uniek). Dan wil je natuurlijk wel even laten zien dat je nog net iets sneller bent als je buurman of degene naast je bij het stoplicht…
Tias puur patsrecht en stoere praat aan de bar, maar als ik het geld had er een te kopen zou ik het zelf wss ook doen, gewoon omdat het kan.
mopar zegt
McChip…..I’m lovin’ it
reggie-boy_rood zegt
Hoop geld zeg.. En dat zie je niet van het design af als je het mij vraagt
SimonMc zegt
Kom op jongens, die grill kan groter he?
VeniVidiVici zegt
NU! Voor maar 1 euro… de heeeerlijke McChip!
gtwillem zegt
In Forza 4 kun je hem gewoon ook zo samenstellen. Rijdt niet verkeerd ;-)
barrrry zegt
Dan kun na na de McChip gelijk door naar de McDonalds om je marokkaanse vriendjes je onderstuur skillz laten zien.
mercedesblackamg zegt
@barrrry: haha! dan maar een C-klasse kun je teminste powerslide ook met veel minder pk’s
E34M5Touring zegt
28k???? Voor 150pk???? Als je met 28k en een Corvette/CTS-V/ZL1 of iets, naar Hennessey gaat krijg je hem terug met 1200pk. Belachelijk geld.
Svda zegt
Hoop geld voor weinig pk’s. Durf te wedden dat JD of Mtm hetzelfde met alleen een andere ECU kan voor de helft minder.