• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda3, wordt het de hatchback of de sedan?

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 september 2013 om 14:19 – 13 Reacties

Mazda3 + Mazda3 Sedan


Met de nog nasmeulende Furai van vanochtend in het geheuegen gegrift gaan we door met wat vrolijker nieuws: de wereldprimeurs van de Mazda3 en Mazda3 Sedan, allebei dieprood, en tjokvol SKYACTIV-shizzle.

Mazda heeft hard zijn best gedaan op de nieuwe 3, en dat is hem aan te zien. De gewichten lopen uiteen van 1.115 tot 1.255 kg, en ten opzichte van zijn voorganger is het model aan alle kanten gegroeid. Alleen jammer dat Mazda vasthoudt aan de atmosferische benzinemotor, want hoe goed ze hem ook maken, een turbo troeft ze af in de NEDC-test.

Op de stand staan de Mazda3 met en zonder kont mooi bij elkaar gepositioneerd, welke van de twee heeft houw voorkeur?

Nu nog even een coupe, Sportbreak en cabrio maken, en je hebt een mooie brede modellenlijn. Oh, en Mazda, doe eens zo’n lekker MPS-bommetje maken?




Ook interessant!

  • Video: BMW 3 en Mazda 3 kunnen samen door 1 deur
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, iaa, iaa-2013, Mazda, mazda3, rood, sedan

Vorig bericht: « Ford S-Max Concept: niets meer aan doen
Volgend bericht: Kaart GTA V lijkt op een Teenage Mutant Ninja Turtle »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartye36 zegt

    11 september 2013 om 14:22

    Juist mooi dat ze zonder turbo werken.
    Drukvulling is net als siliconetieten. Klinkt leuk maar is niks doe mij maar natural aspirated

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2013 om 14:23

      @smartye36: miljoenen diesels wereldwijd bewijzen het tegendeel.

      Login om te reageren
      • smartye36 zegt

        11 september 2013 om 14:34

        @mashell: ze hebben het hier over benziene motoren diezel zal ik nooit nemen als ik veel zou moeten rijden zou ik zelf gas nemen

        Login om te reageren
  2. azenomei zegt

    11 september 2013 om 14:22

    De 3 sedan spreekt me al een tijdje aan. Maar alle snelle versies zijn hatchbacks en dat is weer sneu.

    Login om te reageren
  3. wouterhil zegt

    11 september 2013 om 14:28

    De hatchback. Bij het vorige model kon ik de sedan beter waarderen. Hier vind ik de hatchback een stuk knapper. Ben nog wel angstig voor een variant met kleine velgen. Krijg het idee dat 16 inch deze auto in één klap van het knappe uiterlijk berooft.

    Login om te reageren
  4. wouterhil zegt

    11 september 2013 om 14:29

    @wouterhil. edit: Ik bedoel het eerste model 3 dat na de 323(f) kwam. Daarvan vind ik de sedan mooier.

    Login om te reageren
  5. umadbrah zegt

    11 september 2013 om 14:39

    Jaaaaa doe mij die sedan maar. Oktober eens kijken bij de dealer! Heb ik iets om naast m’n mx-5 te zetten.

    p.s. met die geknepen turbo’s haal je toch nooit de kilometrage die ze beloven, met ongeblazen veel beter. Als ze nou eens in Europa normale testen doen….

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 september 2013 om 17:14

      @umadbrah: Het gaat ook niet om het verbruik.. Het gaat om de bijtelling! Deze in 20% als sportback zou zo maar mijn nieuwe leasewagen kunnen worden.

      Login om te reageren
      • mazdarx8 zegt

        11 september 2013 om 21:29

        @flutterby: hij valt al in de 20% categorie hoor :)

        Login om te reageren
  6. eklasse zegt

    11 september 2013 om 14:42

    Zonder die Photoshop lijnen en schaduwen van de officiële persfoto’s ziet het er weer lekker burgerlijk saai uit Mazda.

    Ben alweer uitgekeken op die nieuwe design richting.

    Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    11 september 2013 om 14:43

    Fraai! Maar ik wacht toch ff op de sportbreak

    Login om te reageren
  8. mazdarx8 zegt

    11 september 2013 om 21:28

    beiden mooi! ik denk dat ik de sedan net iets mooier vind, wel gek dat de sedan geen antenne heeft en de hatchback wel. :P

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    11 september 2013 om 23:26

    Damn! De designtaal van Mazda doet echt wonderen! Prachtig zeg, hopelijk net zo succesvol als de CX-5!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North