Op de IAA in Frankfurt zal Mazda deze MX-5 Superlight Version onthullen. De MX-5 Superlight is een lichtgewicht versie van de bekende roadster en lijkt het SLR Stirling Moss thema te hergebruiken.
De ingrediënten zijn oa een sportief chassis, een flinke gewichtsvermindering en een verwijdering van de voorruit. De lichtgewicht MX-5 moet zorgen voor een betere rij-ervaring, handling, verbruik en CO2 uitstoot (zucht). Welke motor er onder de kap ligt is nog onduidelijk…
bmw-e30-7bh zegt
En wie koopt zoiets?
Ik zie geen markt voor een MX-5 waarbij je de vliegjes uit je ogen moet pulken..
BananaFlip zegt
Allemaal leuk, minder gewicht enzo, maar zo’n ellenlange motorkap kan toch niet op een MX-5je?
Van achteren ziet er er al erg buiten proporties uit…
autoblogger zegt
W0o0dy, kom er maar in!
Coubie74 zegt
Hé een SLR Stirling Moss voor de kleinere beurs…..
Ilquadrifoglio zegt
Wellicht is dit een variant op het MX-5 Evo platform tbv de Duetto. ;)
Pieter zegt
Vliegel plukken doe je zeker niet. Bij de Stirling evenmin. De twee bulten op de motorkap, geleiden de wind boven je hoofd bij enige snelheid. Geen vliegen dus.
En een makrt? neeuh, dit is een collectorsitem.
Pieter zegt
^ sorry voor de typfouten ;)
Polygoon zegt
Ik denk dank dat dit een concept is, de echte MX-5 zal er wel weer anders uitzien
Laue zegt
lijkt me idd geen markt voor. ziet er ook niet uit, de originele roadster vind ik ook niets, die dingen geven ze gratis weg bij Qmusic ;)
@ Pieter
Mazda met een collectors item? respect voor elk merk auto maar mazda heef nu niet dat je zegt iets bijzonders in huis. BEHALVE hun wankelmodellen.
BananaFlip zegt
@ Laue
De nieuwe generaties Mazda zijn toch wel bijzonder mooi!
Vooral de 6 en 3, maar zelfs de 2.
bmw-e30-7bh zegt
@ Pieter:
Dat werkt alleen op hoge snelheden, als je onder de 60 rijdt heb je echt wél last van vliegjes.
Enneuh collecters item..? Sure..
Bimbo Lover zegt
ieder zijn meug, maar voor mij is dit in ieder geval de flop van 2009.
Roel zegt
Ze kunnen beter een normale MX5 nemen en daar een motor in leggen met 300pk.
Kuukske zegt
Die Designer kan maar 1 type auto ontwerpen?
Bedenk eens iets nieuws!
Saai design…
BananaFlip zegt
@ bmw-e30-7bh
Moet je maar zo’n belachelijk lelijk helmding over je kop trekken.
jetman zegt
voor het zelfde geld heb je ook een ariel atom. de gewone mx-5 begint bij dertig mille dus deze zal wel tussen 40 en 50 worden. en het wordt wel degelijk een collectors-item. dr is ook een mx-5 fanclub en die heeft veel aanhangers. deze mx-5 is buiten proporties en ik vind het uitelijkk wat steriel aan doen. maar de rolbeugels vind ik wel erg fraai.
bmw-e30-7bh zegt
@ BananaFlip:
Als ik een helm wil dragen pak ik wel een 2 wieler, doe mij toch maar een auto met een voorruit (en een dak) 8) ;)
Waus zegt
@ Laue
Wat dacht je van de Furai.
SHFT zegt
Bwa er staat concept e dus vorm is nogal relatief!
Maar die achterlichen mogen ze wel eens van stappen hoor..
Jesper zegt
Dit ding met de wankel uit de RX8? Hubba hubba! :D
Mag ie van mij toch wel een heel klein opstaand plexiglas raampje hebben.
Pk-tje of 220, en lekker alle trackdays. :)
Laue zegt
@ Waus
Akkoord, dat is een collectors item ;)
@ BananaFlip
ja oke, dat het mooie modellen zijn ben ik mee eens maar dat zijn alledaagse modellen.
w0o0dy zegt
@autoblogger: nou vooruit (nee geen voorruit) dan maar weer.
Leuk idee, de huidige Mx5 vind ik te zwaar dus een kunststof body die de auto een flink stuk lichter maakt is prima al lijkt me de roll over bescherming wel een minpunt. Maar goed, welke kneus legt het ding nou ook op z’n kop? Over mijn kapsel maak ik me geen zorgen ook zonder helm zit het van geen meter en u couldn’t care less. Wel jammer dat de ervaring van het open rijden een stuk minder is met helm. Meer vermogen wordt overigens wel eens tijd dus doe maar 180pk bij 8000toeren
waverider zegt
lijkt het sterling moss thema te herbruiken: NOT
Dit concept werd eind jaren 50 begin jaren 60 veelvuldig toegepast op open auto’s. Dat mercedes dat toen deed betekent niet dat andere merken dat niet deden.
autoblogger zegt
@waverider: yep, ik weet dat het thema al veel ouder is, maar als “recent” voorbeeld wilde ik de SLR even noemen. Blijkbaar wordt het thema nu weer opgepakt, wellicht als retro stijl ofzo…
RijNouNsDoor! zegt
Dan toch maar een Donkervoort D10.
Jetman zegt
@Rijnounsdoor
als je een klassiek gelijnde racer wilt dan toch liever een cham superlight dan een d8
ivanadrive zegt
Lijkt wel een leuke concurrent voor een caterham, ariel atom en vele anderen. een auto voor track days en competitie.
CX9Owner zegt
voor de mensen die denken dat deze veel breder en ander dssing heeft nou nee het een gewoone mx-5 zonder voor ruit en het een een concept goed lezen
tom zegt
Lekker, Zonder ramen =,=
Je hebt de hele reis traanogen etc. maar maakt niet uit hoor!!! Je hebt een harstikke mooie en gave Roadster..
Not
mardec zegt
Als ik geen 1m 97 was zou ik hem nemen als fun auto.
Ik hou van dit soort wagens :-) Alleen lijken sommige idioten hier te denken dat dit als normale wagen gebruikt wordt :/ Dit is dus het equivalent aan een moto dames en heren. Je draagt hierin een helm!
Timmie zegt
Een fantastische concurrent voor de Stirling Moss SLR! Niet dus!
Texter zegt
Is het nou een echte of een trapauto?
Dakloos zegt
Van mij mag die komen!
broodje kip met knoflook zegt
naast de voorruit mist hij ook nog spiegels….
Henk zegt
die velgen komen gewoon van een oud model af
BmwMPower zegt
De natte droom van RenesisHP?
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Wankelmotortje plaatsen en je hebt een leuk speeltje voor op het circuit.
Ideale combo: Het gewicht van een NA met de grip van een NC en het vermogen van de RX-8 HP.
Het is dat ik het geld niet meer heb. Anders had ik een aanbetaling gedaan. Ik hou van dit soort speeltjes.
RenesisHP zegt
@BmwMPower.
1 van de natte dromen. ;)
MCW zegt
Het persbericht spreekt steeds over een SHOWMODEL. Dus zal vast niet in productie gaan hoor. Gewoon een geinig iets nu de MX-5 toch wel op zijn laatste beentjes loopt..
“Maar die achterlichen mogen ze wel eens van stappen hoor..”
Ze zijn gewoon nu rood hoor. Geen wit of zwart..
MCW zegt
Trouwens, helemaal nieuw is het niet voor Mazda. Dus die SLR vergelijking kan al weg..
Miata Mono-Posto (2000)
Ook gewoon een SHOWMODEL. Niet voor productie
Klassiekekliko zegt
Niks mis mee, graag een 3 liter V6 met dubbele turbo er in met zo rond de 250 PK, graag in donkerblauw met creme lederen bekleding voor mijn deur afleveren aub.
MW zegt
Renesis HP motor erin,
Bergweggetje zuid Frankrijk,
Ik koop m wel!
mardec zegt
@ Klassiekekliko
Voor 250 pk heb je geen 3l V6 biturbo nodig hoor :|
ErwinLagcher zegt
@ Klassiekekliko
Liever een atmosferisch blok er in met 250 pk (2 liter en 8000 toeren) en genieten maar van open rijden.
KlassiekeKliko zegt
Jullie hebben gelijk, was FF niet al te scherp…
w0o0dy zegt
Video van Motortrend met de “gewone mx-5 NC mkII” op Laguna Seca. Laptime 1:52,2
Video uit de serie van Motortrends Best Drivers Car competition 2009, met o.a de boxster S met PDK, de Camaro, de 135i, de ZR1, CTS-V, de R8.
Quotes van Randy Pobst (zeer ervaren en behoorlijk succesvolle professionele racer): “Mazda deserves a medall for this car. They have done such a great job” “when it rolls and take a set, its beautifully balanced” “God i just had a ball with the car, it really is one of the finest drivers cars here today. It’s so satisfying and enjoyable”
http://www.youtube.com/watch?v=wfOT2qnOFmI
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Dat is een serieus snelle tijd. :shock:
w0o0dy zegt
Ja, dat is idd een snelle tijd, slechts 1,5 seconden langzamer dan de S2000 die 194pk/ton aan boord heeft, met minder dan 140pk/ton voor de MX-5 NC (mkII). En ook maar 1,8 seconden langzamer dan de RX8 die daar tussen zit qua pk’s/ton.
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Geeft wel aan hoe goed het bochtengedrag en de lichtvoetigheid is. Vooral op dit circuit komt het daar zeker op aan.