Eindelijk iets anders dan een nietszeggende facelift. Nog geen nieuw model, maar wel een super Super25 concept van de kleine Mazda. MX-5 goes rally style!
Vandaag berichtten we omtrent de SEMA Motor Show al over de snelle kappersauto en een speeltje dat er toch niet voor ons komt, maar nu hebben we iets dat je zeker in de garage hebt willen staan. Als je van kleine cabriootjes houdt, natuurlijk. Ach, stom van me. Wie valt er nou niet voor de charmes van de heerlijk gebalanceerde, achterwielaangedreven MX-5? Helemaal als deze voorzien is van een stevige rolbeugel, kek hardtopje en rallylampen.
In wezen hebben we hier te maken met een voortborduursel op het Super20 concept, welke wij destijds bestempelden tot de “gaafste MX-5 ooit gebouwd”. Die stelling moeten we met de Super25 herzien, want wow! Wat is deze stoer.
Gedesigned om een endurance racer te worden, kreeg dit exemplaar de “55” sticker die terug doet denken aan de eerste en enige overwinning van Mazda in de 24 uur van Le Mans (1991). Ook heeft hij race strepen, PIAA lampen en matzwarte 17-inch Volk Racing velgen met BFGoodrich g-Force R1 banden en Brembo remmen. Het interieur is gestript en voorzien van een zwart-rode Sparco Evo stoelen, een sportstuur, zespunts gordel en een AiM MXL dataverzamelsystem met display op het dashboard. Een lekker kort schakelpookje maakt het helemaal af.
Misschien een beetje laag om over grindpaden te crossen, maar voor een lekkere bergweg zal de Super25 perfect zijn. Specificaties van de performance zijn nog niet vrijgegeven, maar we kunnen er denk ik wel van uitgaan dat ook deze MX-5 weer volop rijplezier zit.
norge zegt
Supergaaf bakkie zeg, nou wil ik ook een kappers auto.
Alwood zegt
Hmmja.. doe mij zo’n hardtopje! die rally-lampjes moet ik nog even over denken, zijn ’s nachts op de snelweg natuurlijk ook wel functioneel.
norge zegt
@Alwood: Of op een onverlicht bergweggetje hier.
Alwood zegt
@norge: Helaas, is me iets te ver rijden ;-) en met de boot is ook zoiets…
Maar komend voorjaar wel eens heel erg door de Alpen toeren, daar komen die lampen natuurlijk ook wel van pas.
awesome zegt
@norge: of hier op de linkerrijstrook :)
norge zegt
@awesome: Linkerrijstrook? Daar neem je maar een VAG voor.Dit is gemaakt voor B weggetjes.
awesome zegt
@norge: touché!
kets zegt
@norge: wowowowoowwww….. kappersauto? yeah right… dit is geen TT he ;)
jrk68 zegt
Een hardcore Mx5, jammie. Wanneer kan ik hem bestellen?
xiran zegt
Ze mogen hem wel iets groter maken, rond de 1.90 pas je niet meer in de auto.
norge zegt
@xiran: Waarom moet je dat nou zeggen ? :-(
Alwood zegt
@xiran: dat is ook aanstellerij. Pa (1m95) rijdt graag een rondje… en die rondjes kunnen rustig een paar uur duren. Iets minder focussen op de raamstijl en iets meer door de voorruit kijken en iedereen kan MX-5 rijden.
xiran zegt
@Alwood: Heeft jouw vader mazzel, ik ben bijna 2 m en kom met me knieeen tegen het stuur.
Alwood zegt
@xiran: bij een NC?! kan het me haast niet voorstellen. kan verder niet ontkennen dat die een zit heeft waar je heel erg aan moet wennen. dagelijks filerijden is met die lengte misschien ook geen plezier maar als fun-auto moet het passen, behalve bij hele zware gevallen overgewicht misschien.
xiran zegt
@Alwood: Ik heb ooit een testrit gemaakt in mk2, reed geweldig! Alleen paste ik niet in de auto, hoofd gebogen/knieen tegen het stuur. Toen de nieuwe mk3 op de beurs stond was er meer beenruimte alleen toen het dak dicht ging werd ik bijna onthoofd. Dit is een van de grootste nadelen van lang zijn.
topless zegt
@xiran:
6ft3inch=190cm
https://www.youtube.com/watch?v=Cavfb_WEbWc
https://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8
fant zegt
@xiran: In een cabrio pas je altijd, zelfs als je 20 meter zou zijn :)
sanjo120 zegt
Zoo vet, maar zo uitgemolken, hoewel dit echt wel meer is dan wat stickertjes en plastic plinten aan de zijkant
hassle zegt
Ja ik wil
Rene95 zegt
Mistlampje in de linker achterruitrijlicht unit en hier heen brengen. Ik vind ‘m dik!
michelyman zegt
Supervet vooral door de TE37\’s en rallylampen voorop! Love it!
SimonMc zegt
En @W0o0dy , kwijlwaardig?
w0o0dy zegt
@SimonMc: mwah, als er 180/190pk (atmosferisch) met een licht vliegwiel, race-kat en instelbaar KW-sportonderstel onderzit… best wel. Alleen ik heb een Mx5 voor open rijden dus die hardtop en rolbeugel… tja.
De kleurstelling, de “stance” en de wielen zijn wel helemaal top!
Verdict: slightly drewly, not buying, sorry!
celicatwincam zegt
stoelEN? ik zie er maar één… krijg je die andere er los bij en is het bolt on of is de tweede optioneel??
sir_smokalot zegt
Check!
Bart_V zegt
ohyea Volk TE37 :D
love it!!
phaeton zegt
Hebt willen = wilt hebben.
Astu, dank u.
sir_smokalot zegt
Mwah, zoals het er staat kan het ook.
phaeton zegt
Lol, zelf ook een fout. *Alstu.
pieter-jan_catteeuw zegt
Minus de lampen want dat is niet aerodynamisch verantwoord en als het niet overbodig is dan zijn er zeker betere oplossingen. Bvb ledjes in de neus die het licht patroon van klassieke rally lampen mimicken maar gewoon netjes in de neus verborgen zitten.
Misschien in de vorm van een kruis (in een cirkel) want ik vond die afgeplakte rally lichten van welleer übercool.
Op de neus vormen de lichten dan een ovalen die in het duistere vooraanzicht lijken op een rechtstaande rij ronde lampen.
enveekaa zegt
Leuk bakkie, maar gaat er motorisch nog wat gebeuren? 200pk zou hem niet misstaan.
mellie zegt
Deze ziet er wel heel nice uit al mogen ze van mij wel die 4 ronde koplampen achterwege laten