Het vrolijke sportwagentje bestaat 20 jaar en dat is voor Mazda reden voor een exclusief feestje in de vorm van een ‘Special Edition’. Slechts 2.000 MX-5jes krijgen de speciale ’20th Anniversary’ badge opgeplakt.
Verder is het eigenlijk niet heel boeiend wat Mazda met deze speciale uitgave van hun lichtgewicht succesnummer heeft gedaan. Ze zijn gebaseerd op de 1.8-versie en hebben hier en daar wat chroom meegekregen. Zowel de grill als de deurgrepen en de behuizing van de mistlampen vallen nu meer op dankzij het chroomwerk. Voor deze speciale aangelegenheid heeft Mazda er wel nieuwe 17″ wielen onder geschroefd. Een veerpootbrug tussen de voorste veerpoten moet er voor zorgen dat het rijgedrag nog een tandje sportiever wordt.
Liefhebbers kunnen kiezen uit drie kleuren: rood (True Red), wit (Crystal White Pearl) en speciaal voor deze editie een nieuwe blauwtint genaamd Aurora Blue. Het cabriootje is vanaf medio maart te bewonderen in Genève waar hij ergens bij de all new Mazda5 en de faceliftversie van de Mazda6 geparkeerd zal worden.
C6_R zegt
Ziet er goed uit zo!
GTRSPEED zegt
En nog steeds die clown lachebekje ,,, zucht tis maar wachten op Mazda met een geheel nieuwe opvolger voor de MX-5.
bakkerst zegt
@GTRSPEED:
het is ook een beetje een vrouwen karretje he, het zal best strak sturen etc, maar de oorspronkelijke doelgroep was vrouwen. totdat de mannen er achter kwamen dat het kleine ettertje best goed reed voor zn geld.
w0o0dy zegt
@bakkerst: als je niet weet waar je het over hebt kun je beter stil zijn ipv onzinuit te kramen. Zegt lotus elan je iets?
pieter zegt
Hopen dat de Recaro’s uit de folder nu deel uitmaken van dit pakketje. Mooie kleuren ook wel.
Ahura zegt
Prachtige auto. Vorig weekend nog de 1.8 softtop en 2.0 hardtop gereden. Vooral met de 2.0 is het echt leuk spelen. Sowieso één van de best rijdende auto’s op het moment. Alleen teveel herrie bij de softtop. Dat lachebekje.. geloof me irl maakt de auto veel meer indruk dan de pre-facelift. Vooral omdat de bumpers wat dikker zijn en zo ook de sideskirts
RobertJ zegt
Op basis van de 1.8? die met 126 pk?
De 10th anniversary had tenminste 140pk met een 6bak….en zat in 8,0 op de 100… nu gaan ze een 126 pk lauw motortje als “special edition” op de markt brengen? wat een bullshit :(
RobertJ zegt
kut, / vergeten in de tags :o, sorry!
Ahura zegt
@RobertJ: dan koop je gewoon een 2.0 en gooi je er die chromen dingen toch op? ;)
C6_R zegt
Je kan er natuurlijk ook altijd nog een V8 in hangen! :lol:
bozewolf zegt
@C6_R: He, nice. Wel eens eerder dat soort conversies gezien. Echt knap dat dat past, hehe. Zoveel ruimte heb je niet onder een Miata kappie!
Weet niet of ie nog wel zo lekker rijdt met een V8 pendelend op je vooras.
Luuk van Kaathoven zegt
Erg leuke auto, die MX-5. Zeg maar een budget-S2000. Ook al is de Mazda niet zó scherp en snel als de Honda natuurlijk, maar qua prijs-fun-verhouding ontlopen ze elkaar niet veel!
Rick dos zegt
Als rechtgeaarde Nederlander MOET je gewoon alle drie hebben…
lincoln zegt
knap dat ze in die 20 jaar een monopolie positie hebben kunnen behouden ..
gewoon 20 jaar lang de ander voor zijn !!
T-Ford achtige praktijken ..
mb man zegt
Gaaf bakkie hoor.Vooral in het blauw.
Mr. Dj M. zegt
Die mooie wielen staan hem echt lekker, lijkt in ieder geval sterk op de Mazdaspeed wielen voor de Mx-5.
RaKiM zegt
Oud nieuws echte mazda kenners wisten dit al lang:P
echt een prachtige auto die facelift heeft hem ook goed gedaan ook
RaKiM zegt
@Ricardo: de kleur aurora blue is niet echt nieuw hij werdt alleen niet eerder op de mx-5 gespoten
bartinspace zegt
True red!
Joh?
Wooow.
Echt waar?
:P
Cantago zegt
Lekker speciaal (not). Andere kleur en wat chroom? En dat is het? En dan 2000 stuks! Nee, vind het niks.
Ahura zegt
@Cantago: niks? dat is wel heel weinig voor een mooie roadster dat erg lekker rijd ;) ps: waarom werd mijn eerdere reactie weggehaald? Omdat er een link stond naar een nieuwsbericht van mijn site? Waar staat dat dat tegen de regels is?
Cantago zegt
@Ahura: Nee, mooi vind ik hem niet, en speciaal al helemaal niet. Hoe lekker hij ook rijdt;) Maar ik noem iets wat ik niet snel zou kopen nogal snel “niks”;)
Guust Flater zegt
@bakkerst
Ah, nu begrijp ik het. Vandaar dat de mx-5 oorspronkelijk geen stuurbekrachtiging had, stugge vering, handbediende kap, nagelbrekende deurklinken, alu carroseriedelen. Dat is precies wat vrouwen graag willen.