De geheel vernieuwde Mazda6 Sedan staat vanaf begin volgend jaar in Nederland in de showroom. De auto debuteerde in Frankfurt en we kregen redelijk veel positieve reacties op de officiële afbeeldingen. Mazda heeft vandaag de prijzen bekend gemaakt, de instapper (1.8 sedan) begint bij € 25.795,- incl BTW en BPM. Volgens het persbericht is de 2.0 liter CiTD SportBreak het meest gewild, deze kost € 28.995,- incl BTW en BPM. Gaan we voor dat geld Japans rijden?
Waarschijnlijk wel. In 2002 introduceerde Mazda zijn eerste model van de Mazda6. Deze auto gaf het merk een nieuwe impuls en was de start van een periode met stijgende verkoopcijfers die tot op heden voortduurt. Mazda verkocht de afgelopen vijf jaar 450.000 stuks van dit model en wist daarmee zijn verkoopcijfer in Europa bijna te verdubbelen. Je kan dus stellen dat de Mazda6 de Cayenne is van het Japanse merk.
Na de sedan volgt in februari de Hatchback en in maart de SportBreak.
De prijzen zijn als volgt:
1.8 – 88kW(120pk) – Exclusive – € 25,795 – B
1.8 – 88kW(120pk) – Touring – € 27,995 – B
2.0 SVT – 108kW(147pk) – Touring – € 28,995 – B
2.5 SVT – 125kW(170pk) – GTM – € 35,495 – C
2.5 SVT – 125kW(170pk) – Executive – € 36,495 – C
2.0 CiTD – 103kW (140pk) – Touring – € 30,495 – B
2.0 CiTD – 103kW (140pk) – GTM – € 34,995 – B
2.0 CiTD – 103kW (140pk) – Executive – € 35,995 – B
Midas zegt
Nou, volgens mij vallen die stijgende verkoopcijfers in Nederland nog wel mee:
2002 7.756
2003 11.143
2004 10.633
2005 8.634
2006 7.713
2007 5.747
en in 1990 nog bijna 20.000 stuks.
Los daarvan is de Mazda 6 wel een mooie auto, en de prijsstelling is volgens mij net wat lager dan zijn directe concurrenten. Maar het imago van Mazda is niet echt ‘amazing’ meer.
Alwood zegt
leuke nieuwe 6 :)
alleen ik wacht nog op de wankel variant ;) (zonder spoilers aub)
Floryn zegt
wow dat is goedkoop ik had echt hogere prijzen verwacht bij deze auto ze zullen als ware broodjes……
slk zegt
Mooie auto.Veel lexus invloeden qua ontwerp.
appelflap zegt
Dikke auto voor een dikke prijs!!
appelflap zegt
Imago van Mazda niet meer amazing?? Ze leveren naar ik weet kwaliteitsproducten af…. En als Mazda nog steeds enorm goed verkoopt dan gaat het blijkbaar toch beter dan jij denkt…
w0o0dy zegt
Als je naar de verkoopcijfers en het marktaandeel (in NL) kijkt wordt je niet vrolijk! Ze scoorden ooit op een haar na 29.000 auto’s maar verkochten er in 2006 maar 7713…… :shock:
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Mazda
Rick dos zegt
Ik wil deze auto nu wel eens in real life zien. Op de foto’s ziet het er alvast goed uit.
En de prijzen zijn schappelijk, toch?
Sjefke zegt
Mooie auto voor minder geld als de concurrentie, ik zou het iig overwegen als ik een auto in deze klasse uit mocht zoeken :)
Midas zegt
@appelflap: in Nederland verkopen ze veel minder dan een aantal jaren geleden. Maar technische kwaliteit en verkoopcijfers gaan lang niet altijd gelijk op. Imago en verkopaantallen hebben veel meer met elkaar te maken.
Coolguy zegt
Hoeveel zou dit omgezet zijn in Belgische prijzen?
w0o0dy zegt
@Coolguy: probeer het eens met het delen door 1,19 (19% btw) en dan delen door 1,40 en daarna de uitkomst vermenigvuldigen met 1,2? (belgische btw=20%?)
Alwood zegt
enneh! zet dit eens naast een laguna/c5/mondeo/avensis
de looks van deze wagen zijn velen malen beter!
alleen de avensis is nog wel aardig… die andere drie zijn zo lillik as de nach!
nu ik er zo over nadenk… deze wagen naast een laguna zetten is als aimee naast michael moore!
dekster (Union Fait La Force) zegt
Ik snap eigenlijk niet waarom deze niet verkoopt, de oude mazda 6 kreeg (voor zover ik weet) alleen maar goede reviews.
Blijkbaar moet iets duur zijn als het goed moet verkopen… :roll:
w0o0dy zegt
@Coolguy: zal niet kloppen (met name de diesels zullen afwijken), maar zoiets?
1.8 88kW(120pk) Exclusive 18579
1.8 88kW(120pk) Touring 20164
2.0 SVT 108kW(147pk) Touring 20884
2.5 SVT 125kW(170pk) GTM 25566
2.5 SVT 125kW(170pk) Executive 26286
2.0 CiTD 103kW (140pk) Touring Diesel 21965
2.0 CiTD 103kW (140pk) GTM Diesel 25206
2.0 CiTD 103kW (140pk) Executive Diesel 25926
lincoln zegt
in de autovisie werd ie vergeleken met lexus .. dat zijn toch boute uitspraken.
hobbit zegt
Wat??? Geen V6?
w0o0dy zegt
hmm toch wel een beetje te laag……de oude kostte al minimaal 21490 euro in belgië…
Het lijkt erop dat de auto in België (de benzine-versies) 20% goedkoper is…
Macz zegt
De verkopen van de 6 vielen idd tegen de laatste tijd. Maar dat zal gaan veranderen. Ik werk bij een Ford en Mazda dealer en wij hebben dus dadelijk de 6 en de mondeo naast elkaar staan….ben benieuwd.
I.i.g. kom binnenkort de mondeo 2.2 tdci met 175 pk uit dus dan zal ie nog populairder worden dan dat ie al is.
Mazda heeft dit jaar wederom de prijs gewonnen van meest betrouwbare auto van de wereld (DUS OOK BOVEN TOYOTA) dus daar zal het zeker niet aan liggen.
Ik houd jullie op de hoogt over de verkoopcijfers.
sir smokalot zegt
Ook leuk om te vermelden: de nieuwe 6 weegt niet veel meer dan een Peugeot 207.
Japie zegt
Zeker een intressante prijs,….mijn voorkeur,..wat ben ik toch gemiddeld,..zou inderdaad de 147pk 2.0 zijn,……ligt er aan hoe “kaal” of “rijk” de instapdiesel in uitgerust,…
Sander zegt
Dan spaar ik wel even 3000 door voor de 159. Maaaaar het is toch wel een hele vooruitgang, die mazda6.
BreinStein zegt
een schitterende auto dit. zou voor mij toch lastig kiezen zijn tussen deze of de nieuwe C5
Jan zegt
Op de foto’s zien deze auto er prachtig uit! Interieur oogt wel goedkoop, maar de exterieur is echt klasse. Misschien toch een comeback voor Mazda.
xoun zegt
Wel prijzig. Maar als ik een leaseauto mocht uitkiezen zou hij zeker op mijn shortlist staan.
Oul@ zegt
Ik weet het wel. Bovenaan mijn lijst van auto’s.
En als je naar de standaarduitrusting kijkt kan ik alleen maar concluderen dat je veel voor “weinig” krijgt.
http://www.mazda.nl/content/nieuws/Mazda6_Sedan_prijslijst.pdf
Texter zegt
Ziet er goed uit. Mooie prijs en ongetwijfeld betrouwbaarder dan de concurrentie. Mazda gaat flink scoren met deze auto en geef de kopers eens ongelijk.
mashell zegt
Een mooie nieuwe auto en de prijzen vallen mee, dat maken we niet al te vaak mee!
Simpson zegt
jammer dat er geen diesel-automaat is…
Chief_S5 zegt
Hele mooie auto. De zijkant is een beetje Lexus-achtig, mooi gedaan. Ik denk dat dit zeer aantrekkelijk is voor m’n vader.. :) Maar als ik een auto uit deze segment moest kiezen, zou ik eerder denken aan de 159 (Italiaans hé..), of de A4 (of valt die niet in dit segment?). En als 3e deze nieuwe 6. En dat is best een compliment voor deze auto. Mazda gaat goed. ;)
Citrofiel zegt
Niemand die dit opviel?
“Volgens het persbericht is de 2.0 liter CiTD SportBreak het meest gewild, deze kost € 28.995,- incl BTW en BPM.”
“2.0 CiTD – 103kW (140pk) – Touring – € 30,495”
Ik vond het al zo goedkoop voor een diesel in NL. :(
Lennik zegt
Kunnen die japanners nu nog iets anders dan stelen van andere merken. Lijkt net op een BMW 5 reeks die de kant van Lexus opgaat. Echt triestig. Ofwel zijn het de motors van de Fransen die ze overnemen ofwel zijn het de models van andere merken. En dit zijn zogezegd de beste auto’s ter wereld. NO WAY
mazdatech zegt
“motors van de fransen”, je moet beter je huiswerk doen als je wat te klagen hebt, die kom je dus echt niet tegen in de nieuwe 6.
Als de jappen iets op de markt brengen kan het ergens veel op lijken, alleen kwaliteit is stukken beter!!!
autoblogger zegt
Mazda heeft de prijzen bekend gemaakt van de twee andere carrosserievarianten van de nieuwe Mazda6, de Hatchback en de SportBreak. In vergelijking met de nieuwe Mazda6 Sedan zal de Hatchback € 750,- meer kosten en de SportBreak € 1500,-, maar daar krijgt de klant wel wat extra voor terug.
Zo is de nieuwe Mazda6 Hatchback standaard voorzien van de befaamde Karakuri achterbank, waardoor er bij neerklappen van de rugleuningen een compleet vlakke laadvloer ontstaat, omdat de leuningen in de vloer verdwijnen. Daarnaast is de achterklep van de Hatchback standaard voorzien van Soft Close, waarbij de klep zich automatisch sluit als deze niet meteen in het slot gevallen is. De nieuwe Mazda6 Hatchback is te koop vanaf € 26.545,-, beginnend met de 1.8 liter Exclusive. Het model staat eind februari 2008 bij de dealers in de showroom.
De populaire Sportbreak van de nieuwe Mazda6 is vanzelfsprekend ook standaard voorzien van de Karakuri achterbank, maar heeft nog een extra Karakuri element, een automatisch met de achterklep meebewegende afdekhoes voor het bagagecompartiment, waardoor deze ruimte direct toegankelijk is zonder eerst de afdekhoes op te rollen. Een belangrijk visueel aspect voor de SportBreak zijn de standaard aluminium roofrails, die bij de huidige Mazda6 nog in zwart kunststof zijn uitgevoerd. De nieuwe Mazda6 SportBreak is leverbaar vanaf € 27.295,- voor de 1.8 liter Exclusive en staat vanaf maart 2008 bij de Mazda-dealer.
Citrofiel zegt
@ autoblogger; En je geeft toe dat “€ 28.995,- incl BTW en BPM” voor de 2.0 liter CiTD SportBreak niet klopte? :P
autoblogger zegt
Huh? Wat? Mijn naam is haas;)
mjo zegt
Zeer interessante optie, aangezien ik toe ben aan een andere auto. Mondeo heeft 5 maanden levertijd en Passat is veel te duur tov. concurrenten. Avensis valt af als caravantrekker aangezien deze als diesel max. 1300kg geremd mag trekken.
Ook huidige Accord is erg mooi en goed, maar daar komt in de zomer een opvolger van. Wordt dus nog lastig!
MVR zegt
Heb op 12-1-8 in de sadan mogen zitten. Wat een mooie auto. De oude 6 valt volledig in het niet bij de nieuwe. Was van plan om een oud model 6 te kopen met wat flinke korting. Maar nadat ik de nieuwe (sedan) gezien heb ben ik helemaal verkocht. Van binnen en van buiten gewoon perfect. Kan mij het schelen dat hij hier en daar wat van een andere auto heeft. deze auto is mooi en goed.
Spaar nog wel even door en dan koop ik deze nieuwe 6. Zeker weten. De kofferruimte van de sedan is trouwens voor gezinnen groot zat. Je kunt er met twee volwassen mannen in liggen.
Een dikke 10 voor deze auto
Marcel zegt
Ik heb al in deze auto gereden bij de officiele introductie en hij rijdt heerlijk. Nog altijd minder als de nieuwe Mondeo helaas maar wel weer heel erg stil. De sedan is alleen iets stiller dan de HB ivm ontbrekende isolatie onder de (metalen) hoedenplank. Hier komt waarschijnlijk wel een oplossing voor.
Marcel zegt
O ja en voeg in de prijslijst even de Business Edition toe.
2.0 S-VT kost dan € 29.995,-
2.0 CITD € 31.495,-
Dit is op basis van de Touring maar dan incl DVD Navigatie met touchscreen en parkeersensoren voor en achter.
Uitsluitend voor de zakelijke markt.
Dank u.
Dick zegt
Macz,
Goeie post, blijf doorgaan zoals je doet!
Dick