Na de Maybach 57, waar de gewone man natuurlijk geen genoegen mee neemt, was daar de gekietelde Maybach 57 S. De S staat dan voor “Spezial”.
Volgens de geruchten zal Maybach eind november in Peking ook een S uitvoering van de Maybach 62 presenteren.
Dat schrijft auto-presse.de. Aanvullende informatie ontbreekt nog, maar houdt rekening met meer dan 600 pk. To be continued… (via: autoblog.it)
slr55 amg zegt
ik kan niet wachten, die 57s vond ik er een stuk mooier uitzien dan de ‘normale’ 57.
helaas is dit alleen maar voor de rijkste der aarde. *zucht*
Lappy zegt
Ja, leuk, Maybach 57 / 62 S of niet…
Ik snap het niet, mensen kopen een Maybach dat gewoon een gepimpte S klasse is van de oude generatie?
Misschien eerst tijd voor nieuwe maybach op basis van de nieuwe S met invloeden van de Exelero?
autoblogger zegt
Is dat Paleis het Loo op de achtergrond?
Safrane BiTurbo zegt
doe mij der maar 7
dekster zegt
@lappy
een gipimpte s-klasse met gigantisch veel power dan wel, en je kan gewoonweg alles naar je wensen laten doen.
ik zou zo bv allereerst ervoor zorgen dat die knopjes binnenin uit allu gemaakt worden ipv plastic…
BellaAMG zegt
Lappy en Dekster.
Ik weet echt niet waar jullie het over hebben dit soort worden (GEPIMPT) gebruik je bij Honda/Nissan/ of ook bmw lief hebbers die een gepimpte willen.
MAAR HALLO dit is een fucking Maybach 62 S dan praten wij hier over stijl klasse en exclusief
hahahahaha fucking gepimpt, doe normaal hoor hè!!!!
shittttttttttt.
Karaya zegt
De auto heeft een koreaanse uitstraling.
In deze klasse koop je de Phantom of je hebt geen smaak.
dekster zegt
@BellaAMG
dat was sarcasme
Lappy zegt
@ BellaAMG:
Duidelijk dat jij nog nooit in een Maybach hebt gereden.
Jij bent meteen onder de indruk van de auto door de prijs en exclusiveit, je beoordeeld de auto dus niet echt objectief.
Als je dan zonder emotie de Maybach beoordeeld, is het echt gewoon een S-klasse die gepimpt is.
Alles ziet hetzelfde eruit als in de S, stuur, dashboard, layout, alles zit op dezelfde plek, e.d. e.d.
ga maar eens googelen en vergelijk de Maybach met de S-klasse W220.
BellaAMG zegt
Lappy het is een feit dat het op een s klasse lijkt maar alsjeblieft man.
Denk een beetje na, heb je hem weleens in het echt gezien.
En als je geen plastic wilt in de maybach en je hebt kapitaal dan krijg je er gouden knoppen bij.
Alle opties staan open amigo:)
He rijd ie lekker hahahahahahahah
Bas zegt
volgens mij weten geen van de eigenaren hoe de auto rijdt, alleen dat het opschiet als de chaffeur het rechtervoetje laat zakken. Verder is het gewoon een prive-vliegtuig op wielen. Stijlloos maar wel luxe! Tis helaas ook een segment.
Durf te wedden dat alleen rijke mercedes mensen deze auto rijden! Past wel bij het imago :P:P:P
@SLR55AMG, volgens mij klopt jou naam niet ;)
JH zegt
Ik heb erin gereden (mee-gereden) en het is indrukwekkend wat zo’n kolos kan kwa tussenacceleratie en remmen. We reden in de lange versie en diegene die achterin zit werd een beetje misselijk vanwege het “verlengde bus” effect. Achterkant “sleept” bij snelle bochten. Interieur is alles super maar toch teveel “Mercedes gevoel” (lees niet appart). En de nieuwe S-klasse ziet eruit als de Maybach niet omgekeerd (Maybach is al langer op de markt) en dat hebben ze doelbewust gedaan. Helaas verkoopt de auto voor geen meter; geloof dat de productie op 1.5 auto per dag (of misschien per 2 dagen) ligt terwijl 10 per dag gepland was. En als je met 220 op de autobahn rijdt dan hoor je…niks;-)
Lappy zegt
@ BellaAMG
je kan ook gewoon op niveau de discussie voeren.
Volgens mij heb ik al antwoord gegeven op je vragen.
@ JH
De nieuwe S-klasse ziet er uit als de maybach? Dat beperkt zich tot de vorm van de kofferbak. Dat noem ik niet nieuwe S gebasseerd op Maybach.
Voor de rest is alles oude S. Zoals ik al zei, het is toch echt alleen maar een oude S met Maybach logo’s ipv Merc.
Ik heb zelf nu nog een S320 van de W220 generatie.
Kwa gevoel is de Maybach ook gewoon hetzelfde. verschil zit m natuurlijk in de grote massa die je meeneemt. Uiteraard is de Maybach 57 wel sneller.
Verschil zit m dan in de stoelen, zitten toch wel erg goed, niet dat die van de S320 slecht zijn, maar uiteraard van de Maybach beter. En de Maybach is kwa isolatie echt top, ondanks een snelheid van 180 hoor je echt maar minimaal rijgeluid. Dat is bij de S320 toch wel anders.
Begrijp me dus niet verkeerd, de Maybach is een fantastische wagen, maar het blijft een gepimpte S-klasse.
Rolls Royce is gewoon een hele andere auto, niet te vergelijken met wat dan ook. De connectie tussen Maybach en S-klasse is gewoon te nadrukkelijk aanwezig.
Lappy zegt
linkt werkte ff niet ;) correctie:
JH zegt
Ik geloof ook dat dat een van de problemen is dat de Maybach niet verkoopt; het ziet er teveel als een Mercedes uit terwijl Rolls-Royce gewoon Roll-Royce is.
En de S-klasse is een erg goede auto dus waarom het 3 tot 4-voudige uitgeven?
Als het merk iets zelfstandiger zou zijn zou het beter werken denk ik; de Maybach coupe bestond al (en was ook schitterend wat ik gehoord heb) maar helaas hebben ze die afgekeurd…
C30CDIAMG zegt
naar mijn mening is het publiek toch wel degelijk verschillend in die van een maybach en in die van een Rolls-Royce dacht ik zo, ik heb het over de phantom dan
C30CDIAMG zegt
p.s. @ Autoblogger
Je hebt gelijk, de achtergrond betreft paleis ’t loo :)
w0o0dy zegt
waarom heeft Beatrix geen Maybach ipv die gruwelijke aftandse Scorpio in Sinterklaas uitvoering?
C30CDIAMG zegt
HAHA woody, wat ben je toch weer grappig. Maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen, Zij vindt het vreselijk om in ””patserige”” auto’s te rijden. Vandaar dat Haar zoons ook niet in ferrari’s, lambo’s, AS’s enz. rijden. Alleen de 911 is gesignaleerd. Zij zelf dus ook niet
JeffreyG zegt
de maybach is toch al snel genoeg? :roll:
waarom dan een 6.0 erin? :P
maargoed, er zijn natuurlijk altijd weer mensen die NOG meer willen ;)
Dino zegt
@ Woody
Bea stuurt tegenwoordig in een verlengde S 80:
http://www.nummerplaat.com/images/AA-103.jpg
Bas zegt
@ dino om over saaie auto’s te praten :P pff :P
BellaAMG zegt
Lappy
Wel een strake bak heb je S320 maar vergelijk hem alsjeblieft niet met een Maybach ja en ook de dashbord niet;P
Navarone zegt
“Spezial” ???? Laat ze de ingenieurs bij Mercedes weer terug naar school sturen, dan leren ze misschien nog hoe je vermogen uit een motor haalt zonder alsmaar maar de cilinderinhoud op te schroeven. Te triest voor woorden. Ze zijn bij Mercedes niet eens een staat de 100 pk per liter te evenaren zoals de RS4 en de M3 dat doen. En als ze het dan toch voor elkaar krijgen, dan is het met behulp van een compressor! Tja met de combinatie Daimler-Chrysler krijg je tevens Amerkaanse invloeden: veel vertoon, weinig inhoud……en dan bedoel ik niet de cilinderinhoud!
Kneuzen zijn het!!!!!
dekster zegt
zegt koppel je soms iets?
Mareno zegt
beetje erg te laat. iedereen die een maybach 62 te normaal vond heeft meteen toen het model uitkwam de brabus versie besteld.
Sowieso koopt de meerderheid van de echt gefortuneerde mercedes klanten alleen bij brabus ipv amg, en dat groepje zijn tevens ook bijna de enigen die een maybach bestellen.
gewoon de 65 motor erin lepelen, roepen dat je een S variant uitbrengt en weer gratis publiciteit voor maybach en mercedes krijgen lijkt hier belangrijker dan de afzet
Tombnolz zegt
Ik weet dat over smaken niet te twisten valt, maar ik durf toch wel zeggen dat de Maybach helemaal géén mooie auto is en veel klasse ontbeert.
Waarschijnlijk rijdt hij super en hij ís superluxueus, maar MOOI? NEEN
Navarone zegt
@ Dekster
Klopt, veel cilinderinhoud = veel koppel (zie ook vrachtwagens) Ook een compressor levert onderin veel koppel. Anderzijds veel cilinderinhoud is een grote en zware motor. En wees eerlijk, we kunnen het nu niet bepaald een technisch hoogstandje noemen……
Het verbuik is dan ook duidelijk meer, maar goed dat is hier niet relevant
dekster zegt
ja en de moter loopt zacht, wil je iets anders in een luxe wagen?
(er zijn dingen die je niet met cijfers kan uitdrukken)
Holy Cow zegt
Voor alle mensen die een maybach een gepimpte uitvoering vinden van de mercedes S klasse..
Het gaat niet om prestatiess zoals de meeste zeggen..maar het gvoel dat het je geeft..volgens mij zeg je eerder tegen je vrienden ik heb in een maybach 62 gezeten vol met trots dan dat je zegt ik heb in een S klasse gezeten..een rolls-royce is toch ook geen auto met buitengewone prestaties(niet heel veel dan). Daarom vindt ik dat de meeste mensen zeggen dat maybach een gepimpte versie is van de S klasse..niet helder denkend(zacht gezegd).
Sorry voor mijn eventuele spelfouten
Lappy zegt
@ Holy Cow
jij vindt de magie van exclusiviteit en prijs van de Maybach t belangrijk.
Voor mij houdt de magie op als ik het gevoel heb dat ik in een grotere S-klasse rij.
En je kan ook zeggen wat je wil, Maybach is gewoon een S-klasse. Als jij durft te beweren dat de Maybach niet het meerendeel van de onderdelen leent van de S-klasse W220….
Je hebt je mening gevormd op jou’n persoonlijke smaak, ik baseer liever mijn mening op feiten en ervaringen.
silasse zegt
Ik heb de 57 gereden en der is niets want het kan evenaren kwa comfort en luxe.
wie het lelijk vind is een mening!! geen feit
Cosmo zegt
Ik wou dat ik het geld ervoor had, want zonder enige twijfel zou ik deze magnifique wagen gekocht hebben. De top-limousine bij uitstek en helemaal geen Mercedes S-klasse. Vergeleken met de Maybach is de S een speelgoed-autootje uit de oude doos. Ik vind hem persoonlijk mooier dan de Rolls Royce, deze oogt zo log, de Maybach daarentegen oogt soepel en verfijnd(er). Ik hoop dat ik er ooit eens mag inzitten. Hoe voelt dat, Silasse?
Lappy zegt
Njah ach, ieder zn smaak he.
gelukkig vindt niet iedereen een Maybach mooi ;)
@ Cosmo:
Maybach is wel echt een topwagen natuurlijk, veel beter dan de standaard S (ik zeg uiteraard niet ‘niet te vergelijken’ aangezien het wel zo is ;)).
Stoelen zijn fantastisch, sturen is mwah, erg comfortabel, maar ik heb zelf liever iets meer gevoel in het sturen.
Beste punt van de maybach is natuurlijk de isolatie. Je hoort gewoon niks, gewoon geen motorgeluid, geen rij geluid, geen lucht weerstand, e.d.
Maar nogsteeds, als ik erin zit en rij, kan ik gewoon niks anders doen dan denken, pfff.. waarom? waarom hebben ze dit en dat niet even iets anders gemaakt zodat het niet rechtstreeks van de S-klasse afkomt.
Dan heb ik nog 1 tip, voor iedereen die de Maybach super vindt, ga er niet in rijden, want dan stopt de magie van die fantastische auto.
silasse zegt
@cosmo
Laat ik het zo zeggen:
Je voelt je afgezonderd van de leven en de enige gevoelens wat je meehebt met de Maybach is dat je je machtig voelt en onoverwinnelijk.
+punten:
Je hoort praktisch niets pas als je de beest loslaat tot ongeveer 4x 1000 rpm
hoor je de v12 zachtjes brullen.
Je rijdt niet!! je vliegt over de asfalt het is percies of je op een vliegende tapijt bent.
Ongelooflijke luxe dvd,tv-ontvangst achter de rijdersstoel en passagiersstoel zitten er 2 beeldschermen geintegreerd.
Meest comfortabele zetels je kan er in liggen massageknop aandoen en slapen. het is gwn een woonkamer op wielen!
En het kan ook als bureau gebruikt worden achter was er ook optioneel pc’s om op het internet te gaan enzo veel luxe moet ik zeggen
-punten:
handeling: je krijgt geen feeling over dat boot
en durf bij bochten niet snel te gaan anders raak je de controle kwijt het is gwn niet bestemd voor dat luxe-sedan
conclusie:
Het is zeer duur om het nieuw te kopen liever 2dehands
kost ongeveer 150.000euro 2dehands en dat is zeker de moeite waard!!
Ik hoop het later te kopen maar zeker nu niet in de nabijetoekomst(financieel niet mogelijk)
Oer de 57s weet ik niets mss is de feeling streng verbeterd??
Cosmo zegt
@Lappie en @Silasse,
bedankt voor de tips!
KYC zegt
toen de 57S uitkwam, was dat een superwonder…. SUPERLIMO die gekietelt is naar een hogere prestatie….
nu gaat het een stapje verder… 62S…omg…. dit is echt voor de rijkste der aarde….
SUPERAUTO…. maar wel te duur voor mij :'(
wouter zegt
hallo,
mijn vader heeft een 62s
en iemand had het over de kwaliteit dat je beter een phantom kan kopen dat is niet het geval maybach 62s begint vanaf 376,200 geen opties met full options komt die op de 700000 dat is gelijk aan de phanton met zo weinig mogelijk opties.
kenteken 49-rn-lg)
T.F zegt
de nieuwe s class is een prachtige auto, de oude s class kan je er niet meer echt mee vergelijken, als je ze naast elkaar ziet staan gaat het nog wel maar als je de nieuwe snufjes aan boord ziet val je bijna van je stokje, alles te weten te komen wat alle knopjes in de oude s class was al moeilijk naar 4 jaar maar nu weer een nieuwe.
jullie moeten is naar video.google gaan en dan mercedes s dat is echt een top filmpje, je kan hem pas afkraken als je in de auto gezeten heb anders niet, maar hij valt evengoed niet aftekraken, maar de oude s fuctioneert nog goed je kan het in ieder geval niet vergelijken met een ford of honda want die hebben die snufjes over 30 jaar nog steeds niet
die plaatjes die op deze website staan van mercedes bens s class zijn trouwens van de oude s class niet van de nieuwe de nieuwe heefte en groot beeldscherm en geen comand er meer naast met cijfers dat zit allemaal in het midde van het beeldscherm, en de nieuwe heeft de navigatie op het dashbord het komt eruit als je op een knopje drukt of het zegt dat hij eruit moet komen