Mad Max probeert zichzelf in de rol van de underdog te plaatsen.
Het was een logische vraag aan Max Verstappen, volgend op zijn winst in Maleisië, een keurige tweede plek in Japan, de gestolen podiumplek in de Verenigde Staten en de totale dominantie in Mexico: ben je de favoriet in Brazilië? Zeker na zijn briljante race vorig jaar was dat helemaal geen vreemde vraag. Maar Max probeert de verwachtingen te temperen.
Volgens Max was de Red Bull auto de afgelopen vier races de snelste, maar kan Mercedes na het behalen van de titel meer risico’s nemen met de afstelling van de auto. Bovendien kan Lil’Lewis weer meer risico nemen nu de titels definitief in de vitrinekast prijken. En Lewis weet dat Max the man to beat is. Potentieel gaat die meer risico nemen nu Sebastian Vettel officieel overwonnen is. Max zegt er het volgende over:
“Het is natuurlijk prima om weer terug te zijn hier in Brazilië, maar eerlijk gezegd ben ik niet meer bezig geweest met de race van vorig jaar. Het is nu 2017, dat was 2016 […] Ik beschouw mezelf niet als favoriet, je moet altijd weer opnieuw beginnen. Maar ik voel me nog heel fris en ben hongerig. Absoluut.”
Kan wel zijn Max, wij hebben alle vertrouwen dat je het weer voor elkaar kunt boksen. Tenzij de FIA moeilijk gaat doen over je achterwielophanging natuurlijk.
Rick-dos zegt
Er gaat een dag komen dat we het vreemd gaan vinden als ie een keertje niet wint…
z4coupe30si zegt
@Rick-dos: oh nee. Weer iemand met de oranje bril.
Ik ben een echte F1 fan en kijk al sinds 1832 formule 1. All die nieuwe fans die denken dat Max zomaar kampioen kan worden.. ongelofelijk!
*sarcasme uit*
viezefreddyw zegt
@z4coupe30si: Ik vond vooral 1861 een mooi seizoen. Hoe de paardenbak van Spaanse komaf zo snel kon zijn was ongelooflijk.
rhellema zegt
@viezefreddyw: daar ging toch het vermoeden over dat ze gebruik maakten van een elektronisch geregelde molenbesturing? Tenminste, zoiets staat me daar nog vaag van bij.
VeniVidiVici zegt
@viezefreddyw: Dat Spaanse team is toen bestraft i.v.m. een inventieve downforce truc van het chassis. Iets met de bak lag hoger dan de paarden of zoiets…
Gulli zegt
@viezefreddyw: ik weet nog dat je van een van de gridbabes een stukje enkel zag op het circuit van Birmingham. Ongekend dat ze dat toelieten!
rhellema zegt
@z4coupe30si: 1832…het jaar dat de Verschtappenschregel ingevoerd werd, inhalen via het ruige gedeelte naast het zandpad was niet meer toegestaan.
Dutchdriftking zegt
Hoe dan ook, we hebben er zin in!
viezefreddyw zegt
Alle prijzen zijn alweer vergeven. Ferrari wilt vlammen. Red Bull wilt vlammen. Force India wilt vlammen. Esteban Ocon wilt absoluut een podiumplek pakken, dat was zijn doelstelling voor dit seizoen. Felipe Massa wilt zijn laatste thuisrace natuurlijk met succes afsluiten. Ricciardo wilt weer een succes hebben na zijn uitvallen de afgelopen twee races. Bottas wilt laten zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Hamilton wilt natuurlijk ook nog wat laten zien.
Oftewel, deze race kan nog wel eens een hele leuke worden. Ik kijk er alweer naar uit.
vonklausenburg zegt
@viezefreddyw: De enige juiste conclusie. Het gaat een race worden waarin iedereen maximaal wil presteren.
rijnounsdoor zegt
@vonklausenburg: ofwel: de eerste bocht zal er vast voor een flink aantal de race al voorbij zijn. Spannend!
mashell zegt
@viezefreddyw: er staat niks meer op het spel. Dus of ze rijden in “nothing left to loose” mode maar het kan ook zijn dta ze in “eco-pro” mode rijden om kosten te sparen.
viezefreddyw zegt
@mashell: Zou heel goed kunnen inderdaad. Het kan twee kanten opvallen. Denk wel dat de meeste coureurs nog het een en ander wilt laten zien. Vooral een paar die “op de wip” zitten en nog niet zeker zijn van een stoeltje volgend jaar.
lekkerlinksrijden zegt
@viezefreddyw: graag nog een bak water naar beneden na 10 ronden, altijd goed voor spektakel
roesplace zegt
@viezefreddyw:
viezefreddyw zegt
@roesplace: Zeker weten ouwe pik!
roesplace zegt
@viezefreddyw: Haha, ergens is iets niet goed gegaan. Ik was alleen de commentaren aan het lezen tijdens het eten van mijn broodje. Niet van plan om iets toe te voegen. Gevalletje ‘dikke cinger, klein schermpje’. :)