Toro Rosso: “Okay, we need to cool the engine.”
Verstappen: “Say no more.”
WTF-momentje van de dag. Max Verstappen reed zojuist – opmerkelijk laat – in de kwalificatie voor de Grand Prix van Italië het circuit op, maar moest zijn ronde vroegtijdig staken. Zijn motorkap vloog eraf, samen met nog een paar stukken koolstofvezel. Een curieuze manier om de motor extra te koelen. Wel balen voor de 17-jarige Toro Rosso-coureur, want een plek in Q2 zat er niet meer in.
Lees hier de volledige uitslag van de kwalificatie.
uncivilsum zegt
Zo te zien test toro rosso hier hun superleggera chassis
knipperlichtje zegt
Na DRS en KERS nu ook inschakelbare gewichtsbesparing in de F1?
trustmeiamanengineer zegt
Schiet weer lekker op…
Iemand al een idee waarom hij uberhaupt zo laat naar buiten ging? Zat toch al een nieuw blok in?
atteh zegt
@trustmeiamanengineer: Hoorde iets over dat ze met de turbo aan het werk waren.
wilbertg zegt
@trustmeiamanengineer: volgens wilden ze niet veel rijden om banden voor de race te bewaren
hoonigan247 zegt
@trustmeiamanengineer: motorproblemen…. alweer ? met nog 1:30 min ging Max de baan op im ff een test rondje te rijden maar het bleef bij 3 bochten ?
atteh zegt
@hoonigan247: Een outlap + 3 bochten dus ;)
kylian zegt
@atteh:
Hij heeft duidelijk niet gekeken en bashed maar wat.
Max reed met 22 sec op de klok de baan op.
Hier kan Renault dus niets aan doen maar dat zal hem een zorg zijn, als je Renault niet bashed hoor je kennelijk niet op AB.
Gewoon een monteur die in alle haast om nog een shakedown rondje te kunnen rijden een paar fastners vergeten is.
hoonigan247 zegt
@kylian: ik weet niet waar jij hebt gekeken, maar die 22 sec klopt niet hoor… 100 punten dat die met 1:30 de baan op ging voor een shakedown met de nieuwe motor
lambo4all zegt
@hoonigan247: nee serieus niet. 22 seconden. Met 1:30 kan je misschien nog een ronde doen, net niet eigenlijk. Het was minder dan 30 seconden dat hij eruit reed. De vlag was al gevallen toen geel kwam.
hoonigan247 zegt
@lambo4all: ja goed ik weet wat ik gezien heb… dat was zeker minimaal 1 min
sirmustang zegt
En nu in een gifje https://fat.gfycat.com/FastReadyAnchovy.webm
maferick74 zegt
Willen de stagelopers met hun poten van de auto afblijven? Het is geen speelgoed.
meneer zegt
@maferick74: stagiair heet dat
xiran zegt
@meneer: stageslopers
dailydriver zegt
@xiran: stagnatieloper
lambo4all zegt
achja, haasten om de auto nog op de baan te krijgen en dan blijkbaar iets net niet helemaal vast zetten. Leren ze weer van, en het kostte Max gelukkig niets.
jaapiyo zegt
Ziet er mooi uit zo, dat goud.
clarkson zegt
@jaapiyo: goud is het beste isolatiemateriaal. De mclaren f1 zat er ook vol mee.
jmeverts zegt
@clarkson: goud is geen warmte isolator maar juist een warmte geleider…
clarkson zegt
@jmeverts: haha jij heb het over goudfolie. Ik heb het hier over echt goud. Zoek naar is wat op over de mclaren f1.
torsen zegt
@clarkson:
“The carbon fibre body panels and monocoque required significant heat insulation in the engine compartment, so Murray’s solution was to line the engine bay with a highly efficient heat-reflector: gold foil.”
Gezien op goud folie ook gewoon echt goud zit snap ik je opmerking niet helemaal.
Maar misschien ben je in de war met goud kleurig folie.
@jmeverts: klopt Goud geleid warmte erg goed. Dat is alleen een andere toepassing dan hier gebruikt is.
Als je het effect wilt nabootsen: stop je hand in een lege chipszak voor een minuut.
silver zegt
@torsen: ik heb mijn hand in een doos Pringles geschoven, en nou zit ie klem…
kets zegt
James Bond style afweersystemen tegen andere coureurs, moet wel een idee van Bernie zijn geweest…
123bat zegt
@kets: Helaas werken deze niet tegen The Maldonator die hem in zijn klunzigheid en vernielzucht van de baan zal vegen! Tenminste, als hij zelf niet al van de baan gevlogen is..
fconderkantlat zegt
door de barriere!
Nemus zegt
Goed dat er niemand achter reed… We hebben net Justin Wilson verloren, dus dat zou niet goed zijn.
tjorque zegt
Air-brake break-down
Rick-dos zegt
Max is zo snel dat zelfs z’n auto ‘m niet meer bij kan houden…
Dutchdriftking zegt
Ziet er allemaal erg rommelig uit. Met Max in het stoeltje ligt Renault nog meer onder een vergrootglas. Fouten maken zoals ze dit seizoen doen kan je je dan gewoon echt niet veroorloven. Jammer maar helaas.
toniominestrone zegt
Kan het team nog op een mooie penalty komen te staan!
jessetje zegt
@toniominestrone: Verstappen heeft er zelf al één gekregen
toniominestrone zegt
@jessetje: Die penalty gaat over de motor switch.
jessetje zegt
@toniominestrone: Als het goed is heeft ik ook een drive-through
jessetje zegt
@jessetje: *ie
niekie1999 zegt
Misschien wil Audi hem nu op le mans hebben
w0o0dy zegt
Kunnen ze nu gelijk nog een nieuwe motor inbouwen? Staat toch laatste… Heb je een straf “gratis” afgekocht voor verderop in het seizoen..
musclecar zegt
Red Bull geeft je vleugels vandaar dat de onderdelen wegvliegen.
Dit is niet de schuld van Renault !
bazzelijn zegt
Zoiets heet geloof ik een crashdieet
jordy14 zegt
Net zoals met death race je tomb stone laten vallen XD
jeppie zegt
Maar ook geen aanrijding ofzo. Skeer
rob5nismo zegt
Ruk wind koeling
Automotivedrives zegt
Nu ook nog een drive through-penalty erbij:
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/329871/verstappen-krijgt-drive-through-voor-incident-met-enginecover/
phaeton zegt
@Arthur94: Je was mij voor. Zuur inderdaad, ook nog verplicht in ronde 1/2/3.
bietje zegt
@Arthur94:
Als het echt waar is dat ze de kap opzettelijk maar 50% hebben vastgezet, dan verdient TR het in mijn ogen om gediskwalificeerd te worden voor deze race. Onvoorstelbaar dat een team zo’n beslissing accepteert en de risico’s voor henzelf en anderen daarmee maar voor lief neemt. Wat als max z’n achtervleugel was kwijtgeraakt bij dit incident en hard de muur in was gegaan ?
Max is qua rijden voor mij echt een nieuwe F1 held, en niet alleen omdat onze vlag naast zijn naam staat, dus ik gun hem zéker geen diskwalificatie, maar ik denk dat het team goed is weggekomen qua straf.
exclusieviteitsfreak zegt
Wat ’n gepruts is er nu weeral gebeurt in het Torro Rosso team tijdens de kwalificatie in Monza Italië ?
amnesia zegt
Geen wonder dat zoiets als dit gebeurd, als ze niet eens in staat zijn om een fatsoendelijke motor te maken, waarom zou het ze dan wel lukken een degelijke motorkap te maken ?
rob5nismo zegt
Gewoon die drive trough gelijk pakken ben je over al vanaf
gtr34 zegt
Zie het nu pas.. Toch best lullig als je er te dicht achter zou zitten