In Emmen wordt binnenkort een nieuwe tunnel geopend, dus leek het de gemeente een goed idee om dit luister bij te zetten door Max Verstappen uit te nodigen voor een demo. Het plan werd echter snel weer geschrapt toen het bedrag van de offerte bekend werd.
Het management van Verstappen junior verlangde namelijk een gage van 100.000 euro. Een bedrag waarvoor Max waarschijnlijk even een keer volgas heen en weer door de tunnel zou blaffen, misschien nog even een donutje draaien, en als de Emmenaren geluk hadden nog een paar vriendelijke woorden voor de microfoon van het lokale sufferdje zou zeggen. Om vervolgens met de koffer vol moolah naar de volgende afspraak in de drukke agenda te gaan.
Is dat veel? Dat ligt eraan aan wie je die vraag stelt. Er is maar één Max Verstappen, en voor iemand die in het miljoenbal dat de F1 is rondrijdt moet je nou eenmaal lappen. Als Max over een (paar) jaar bij een topteam rijdt moet je niet raar oopkijken als er 5 ton wordt gevraagd voor zo’n klus, in plaats van één.
Het was in ieder geval een positieve spin geweest voor de gemeente Emmen. Maar helaas, ook al zou de rekening gedeeld worden tussen gemeente, provincie en sponsoren, was het toch een beetje te veel van het goede. Het gros van de Emmenaren zag liever dat hun belastingcenten ergens anders op werden stukgeslagen, aldus RTV Drenthe.
freezzr zegt
Er zijn plekken waar je voor minder door een tunnel kunt blazen.
sulobb zegt
Moesten ze op voorhand al kunnen schatten…
Design_Driven zegt
De vraag die onbeantwoord blijft is of dat alleen het gage van Max is of dat daarmee het hele circus mee bekostigd word. De auto moet er heen, een aantal monteurs moeten mee. De auto rijden is ook niet gratis. F1 auto’s hebben nu eenmaal geen service interval van een jaar of 20k dus dat rondje burnouts tikt aan.
Als het voor het hele gebeuren is vind ik het eigenlijk niet eens zo veel.
Design_Driven zegt
@sketcher: Even de link bekeken:
Kijk: “Er kwam de afgelopen week veel kritiek op het plan. De kosten van 100.000 euro zouden te hoog zijn. Volgens Van Dam zouden de kosten zo hoog zijn door de bewaking, de hekken en de rest van de organisatie”
Kort om dat geld is niet voor Max (alleen) en als je alles gaat optellen is 100k niets.
sir_smokalot zegt
Totaalplaatje inderdaad, maar reken maar dat de Verstappens een flink stuk van de taart willen, en terecht. Die jongen kan dit niet tot zijn 65ste blijven doen, en Jos spuugt ook niet bepaald op het geld. Hekken zullen na Haaksbergen wat meer aandacht krijgen, maar reken maar dat de arbeid op vrijwilligers runt.
StijnB zegt
@sir_smokalot:
Scheve vergelijking. Ik kon mijn vakantiejobje ook niet tot mijn 65ste blijven uitvoeren, toch gaven ze me geen ton per keer dat ik kwam opdagen…
In the end hangt alles af van marktwaarde. Als alle organisatoren weigeren 100k te lappen, dan is hij het duidelijk niet waard, in het andere geval…
gtwillem zegt
@StijnB: ik vind jouw vergelijking schever, persoonlijk. Want @sir_smokalot heeft namelijk wel degelijk een punt. Het verschil zit hem in het niveau. F1 is het hoogste niveau, daar kan die niet tot zijn 50e in blijven rijden ;-).
thierryvth zegt
@gtwillem: moet de vraag niet zijn of dit inclusief een F1 auto is met alles wat daar bij komt kijken of gaat hij op de fiets/scooter ?
100K voor een f1 auto met welke coureur dan ook lijkt mij een start tarief
StijnB zegt
@gtwillem:
Ja natuurlijk was mijn vergelijking ironisch, om maar aan te geven dat dit argument de marktwaarde van een bezoekje van Max niet gaat bepalen…
flutterby zegt
@StijnB: Voor jou een miljoen andere..
w0o0dy zegt
@sir_smokalot: neem aan dat het team de meeste centen opslokt… Of is dit niet met F1 auto en technische ondersteuning?
roppp zegt
@sketcher: Lex en Maxi zijn duurder en draaien niet eens een donut.
Design_Driven zegt
@roppp: Die draaien ze wel maar enkel achter gesloten wc deur.
agera zegt
Ze vergeten de kosten die er gemaakt worden om zo’n formule 1 auto raceklaar te maken, dat is natuurlijk ook niet niks
mazdarx zegt
@agera: Daar staat wel tegenover dat dit marketing is voor Torro Rosso (Red Bull) want zo’n F1 bak staat vol met logo’s… Dus wie weet wat er nou wel of niet in die 100k zit…
mopar zegt
@mazdarx: marketing….in Emmen… Ik denk niet dat het wereldse publiek veel gaat meekrijgen van de opening van een tunnel in een Nederlands gehucht. Dus qua gratis marketing denk ik niet dat ze bij red bull wakker liggen.
lekbak zegt
@mazdarx: die marketing hebben ze nu ook alweer. Als ik het goed begrijp is het niet alleen autoblog die er nu over schrijft…
bietje zegt
Kan mij idd niet voorstellen dat je dat voor max betaald zònder auto en bijbehorend team.
vinox zegt
Ik wil gerust komen met de mijne hoor. https://youtu.be/U5pi_J3UGo4
gwnbmw zegt
@vinox: categorie games?
sir_smokalot zegt
Doe ze een goed voorstel zou ik zeggen :)
W115 zegt
100.000 maar? Even een dieselvrije milieuzone opzetten en het is zo terugverdiend.
mashell zegt
Wie vraagt dan ook Max Verstappen als we in dit land een hele Koninklijke familie hebben die in dit soort zaken gespecialiseerd is?
SJ zegt
@mashell: Ik denk niet dat Wimlex in een F1-bolide past.
gtwillem zegt
@SJ: maar een van die drie aanstaande dispuuttrutjes van ‘m past makkelijk ;-).
maarteno zegt
@gtwillem: ja, maar die komen dan weer niet bij de pedalen…. ;)
Dutchdriftking zegt
Het hele Max circus naar Emmen verplaatsen en daar een demo laten geven kost gewoon een emmer geld. Geen ton, maar ik denk niet dat ze er heel dik op cashen.
maarteno zegt
@dutchdriftking: Ik heb een demo van de B194, Schumachers 1e kampioenschap bolide gezien van 2 rondjes op de Nurburgring GP baan, door een onbekende coureur en naar verluid heeft de eigenaar van de auto daar gewoon 100k aan kosten aan gehad voor het verschepen van Ascari Race Resort naar de Ring + monteurs en rijklaar maken.
Dus een moderne F1 naar Emmen + gage + beveiliging is denk ik niet eens heel erg hoog geschat….
kobus1967 zegt
Belastingcenten zijn niet bedoeld voor dit soort onzin, als een bedrijf het wil ophoesten prima.
eklasse zegt
@kobus1967: juist!
ronnys zegt
@kobus1967: Ach ja belastinggeld, als we dan toch bezig zijn, laten we dan gelijk het belastinggeld slurpende voetbal afschaffen, weet je wat gewoon alle subsidie op sport en cultuur! Waarom (mee)betalen voor ander mans sport/vermaak.
Ach gewoon alle subsidie afschaffen, als iets niet rendabel is gewoon opdoeken inclusief het spoornetwerk.
Ach als we toch bezig zijn schaf gelijk het huidige onderwijs systeem af. Laat iedereen lekker zelf voor zijn scholing betalen, waarom betalen voor andermans kinderen! Belachtelijk!
Weet je wat privatiseer het hele wegennet! Wat een flauwekul om daar belasting geld aan uit te geven.
Moet ik nog even door gaan? of is het punt duidelijk.
De gemeente hoefde maar 30.000 euro te betalen. Naar mijn idee is dat niet veel!
mopar zegt
@ronnys: dus het is alles of niets voor jouw? Of je subsidieert alles, of je schaft alles af? Wat een onzin man, 30.000 lappen zodat een 17 jarige even een paar keer door een tunnel kan rijden is volgens jouw zeker een koopje.
gasmonkey zegt
@ronnys: Voetbal zou sowieso afgeschaft moeten worden!
gtwillem zegt
Ach, als hij het er voor kan krijgen, waarom niet. Daarbij is het een hele operatie: vrachtwagen en monteurs moeten ook mee.
En daarbij is dit voor hem het lintjes knippen, en dat is met een F1 auto en aanhang net wat duurder dan aankomen rijden in een Kia Optima.
gerjan zegt
Werelds mooie en langste licht kunst werk. De hondsrug tunnel. Woon er dicht bij. Als ze iets in Emmen goed kunnen is geld weg gooien. Het zal nooit een echt gezellige stad worden.
gilettelubbers zegt
@gerjan: haha ik weet hoe het voelt..
clarkson zegt
Dat valt toch allemaal wel mee?
reistje zegt
Voor het totaal plaatje verbaasd het mij niet echt. Uiteraard maken ze winst, maar materiaal + personeel + veiligheid + van alles, dan zit je zomaar aan een bergm et geld.
De afweging of de entertainment 100.000euro aan belastinggeld waard is, is weer een andere vraag. Hoewel het waarschijnlijk een betere investering is dan Griekenland…
trustmeiamanengineer zegt
Is dat met of zonder z’n F1 wagen. Het is namelijk een enorm gedoe om zo’n bak ff een rondje te laten rijden.
Jochempie zegt
Ik vind het een schappelijke prijs, daar houden ze niet veel aan over, behalve publiciteit.
norge zegt
Zo weinig? Als je Norge wil late komen ben je minst het dubbele kwijt…Mag je wel kiezen of ik in mijn Hyundai,Volvo of Ford kom…
reistje zegt
@norge: Maakt de keuze nog uit voor de kosten?
norge zegt
@reistje: De Hyundai rijdt het goekoopst….Oke, dan geef ik 10% korting wanneer de Koreaan verlangt wordt..
dubois zegt
@reistje: verwacht dat die i10 wel het duurst is.
bas038 zegt
100k om te zien hoe een jongen crasht voor publiek.
knipperlichtje zegt
@bas038: is Maldonado even duur dan?
Donstil zegt
Ja hij moet zijn F1 stoel ergens van betalen toch?
Design_Driven zegt
@Donstil: Max hoefde niet voor zijn stoel te betalen en krijgt een (bescheiden) salaris volgens mij.
Ke bent in de war met Giedo van der Garde
Design_Driven zegt
@sketcher: *Je
wif1 zegt
@sketcher: Rond de €250.000, ik noem dat (helaas) niet bescheiden ?
noodles zegt
@wif1:
Naar F1 maatstaf is dat een fooitje, om van voetballer nog maar te zwijgen.
Voorbeeldje, je haalt een 18 jarige uit een favela om hem bij je provincie clubje tegen een balletje te laten trappen en je moet hem minimaal het dubbele betalen.
Die zit dan bij de beste 20 van Schubbekutteveen, niet bij de beste 20 van de wereld.
Nog een puntje voor mensen die denken dat een ton veel is, bedenk even dat je al 10k mag aftikken voor de man die hem start, een motorrevisie (elke 10 uur met zo’n V10) kost minimaal 70k.
Max had hier echt niet op binnen gelopen zoals sommigen hier suggereren.
jaapiyo zegt
Tsja hoewel Max best wel pienter is en het waarschijnlijk ook nog wel leuk vindt als hij het zou krijgen verzint hij dit soort dingen natuurlijk (nog) niet zelf. Daar zullen wel management types/snelle jongens die een graantje mee willen pikken/vader Jos aan te pas komen.
Dus ik weet niet waar ik me meer aan erger, een BNer die de absolute max uit zijn schnabbels wil halen of de typische Nederlandse goegemeente die met veel misbaar wijst in de richting van iemand die tegen onze nationale onuitgesproken afspraak in toch flink geld wil verdienen. Ik neig naar dat laatste dat vind ik toch vervelender. Al die figuren die de eerste zouden zijn om zelf dik te verdienen maar het een ander niet gunnen…bah.
bofkont zegt
Ach het uurloon van een 17 jarige snotneus is 3/4 euro, tel daarbij op zo’n gare Renault moet het met 100 euro wel betaald zijn ??
MaartenD zegt
Ik denk dat de gemeente Emmen zijn belangcentjes inderdaad beter kan investeren….. 200 miljoen voor een Dierenpark, 47 miljoen voor een tunneltje, zo blijf je natuurlijk een achtergestelde provincie. Kan je beter investeren in bedrijvigheid want voorlopig vertrekken er alleen maar bedrijven als ze al niet failliet zijn…
lincoln zegt
Whahaha .. Een ambtenaartje heeft toch geen idee of dat te duur is ..
mrrallycross zegt
Leuk idee! Hoe lang is die tunnel.
nathoes zegt
Er moet natuurlijk wel iets terug komen van al die miljoenen die ze in de knul hebben gestoken
bas038 zegt
@nathoes: Hahaha, inderdaad ja.
knipperlichtje zegt
Die tunnel is al sinds december open, beetje mosterd na de maaltijd.
burgerbak zegt
Voor 500e kom ik met mijn burgerbak! Vol gas! Toet toet
dailydriver zegt
Is maar een tunnel in Emmen. who cares? Gewoon open gooien. Zonder theatrale opening. Elke dag dat de tunnel dicht is. Is een ongemak voor de automobilist. Tunnel gereed, afzettingen weghalen en iedereen is blij.
gemaskerdemuchacho zegt
Tja wie het hoogst haalbare door een nieuwe tunnel wil laten rijden moet er ook het hoogste……….
philipf zegt
Doet ie goed!