Upgrades!
Zowel Red Bull Racing als Toro Rosso gaan dit aanstaande raceweekend in Baku aan de slag met een verbeterde krachtbron. Honda spreekt over een Spec 2 versie van de huidige motor. De krachtbron zou betrouwbaarder en duurzamer moeten zijn in vergelijking met de uitgaande versie van de motor. Teven is er sprake van betere performance, wat natuurlijk altijd goed nieuws is.
This weekend, we will introduce the Spec 2 version of our internal combustion engine (ICE) across all four cars right from the start of the weekend. One of the reasons for bringing it to this race is that we found that Kvyat’s PU problem in China was down to a quality control issue. The main benefits of Spec 2 are improved durability and life and better reliability. It also offers a slight improvement in performance. -Toyoharu Tanabe, technisch directeur Honda F1
Hoewel Max Verstappen en Pierre Gasly geen extreme klachten hadden over de motor, gingen er wel zaken mis bij Toro Rosso. Daniil Kvyat kende problemen met zijn auto tijdens de eerste vrije training in China. Alexander Albon moest de kwalificatie in China missen naar aanleiding van een flinke crash in de derde vrije training.
Reden voor Honda om over te stappen naar deze Spec 2 die ook gelijk zijn weg zal vinden naar de twee auto’s van Red Bull Racing. Voor zowel Kvyat als Albon is het te hopen dat de problemen nu verleden tijd zijn. Nog een motorwissel betekent een gridstraf voor beide Toro Rosso-rijders.
Gulli zegt
Gewoon VTEC erin, moet je eens zien wie er dan wint! Ha!
haaren zegt
hebben de torro’s al eerder hun motoren vervangen dan?
zal er dan toch verschil zitten in de rb en tr motoren?
gertjan2012 zegt
@haaren: ja allebei in China. Kvyat na de eerste vrije training, Albon na zijn klapper in VT3.
emping zegt
Slight improvement…. dus veel sneller zal ie niet gaan. En dat het probleem is door een qualify controle vind ik ook maar een beetje vaag.
sirprize zegt
@emping: marketingpraat voor “er heeft iemand zitten slapen waardoor de kwaliteit ondermaats was. Dat is nu opgelost”
Jochempie zegt
Kijk, nog een upgrade voor Max deze week. Naast z’n nieuwe door Jochempie ontworpen fiets ;) http://bit.do/mv33
Gulli zegt
@Jochempie: niet eens de testcamolivery van RB ?
Jochempie zegt
@gulli: Geld was op..
Gulli zegt
@jochempie: wél een mooie fiets, dat dan weer wel
Jochempie zegt
@gulli: Thanks! Daar doe ik het voor.
joejojo2012 zegt
Werd er niet gesproken over 20 pk winst tov Spec 1?
berlinetta zegt
Ik heb ergens gelezen dat de Honda-motor vooral veel problemen oplevert bij het afremmen op de motor. Ben benieuwd of ze dat hebben weten op te lossen.
Verder ben ik ook erg benieuwd of de race in Bakoe weer zo knotsgek wordt als vorig jaar en het jaar daarvoor. Vind het een van de meest vermakelijke races van de kalender.
utregcity zegt
@berlinetta: ze hebben nu IMA toegevoegd.
viezefreddyw zegt
Maakt me vrij weinig uit, ik heb er gewoon weer zin in. Wat heb ik me vergist in Baku. Vond het in eerste instantie een race van niks. Zeker de eerste race die er verreden werd was poepsaai. Maar de twee daarna waren een en al spektakel.
Dutchdriftking zegt
@viezefreddyw: iets minder spektakel als vorig jaar mag overigens wel. Iets met crashende RB’s…..
viezefreddyw zegt
@dutchdriftking: En als de beide Mercedessen nou met elkaar crashen zoals in Spanje 2016? Dan staan we op de banken natuurlijk want Max kan podium pakken.
Dutchdriftking zegt
@viezefreddyw: klopt. Max 1 Leclerc 2 en Vettel 3. Levert een mooie tussenstand in het WK op.
autodrome zegt
@dutchdriftking: erg roze bril ….
Dutchdriftking zegt
@autodrome: oranje??
autodrome zegt
@dutchdriftking: hahah, hoop dat het dat wordt op zondag
autodrome zegt
@dutchdriftking: oranje boven ….
Alex_79 zegt
@viezefreddyw: Dat eerste jaar was Pirelli een beetje bang dat de banden te snel gingen slijten en daarom pakten ze een compound harder dan nodig. Ja dan is er weinig aan…
De Formule 2 / GP2 was toen een hele goede graadmeter voor Baku: een mix van lange boulevards met een smal Macau-achtig middenstuk, dat staat met de juiste bandenmix garant voor spektakel. De F2 is sowieso altijd erg leuk tijdverdrijf. Heerlijke mix van talenten, rijke klunzen en een paar outsiders. Op Baku komen vaak de slimsten bovendrijven, maar niet altijd de snelsten. Antonio Giovinazzi won meteen de dubbel (hoofdrace en sprintrace) terwijl Pierre Gasly bezweek onder de druk. En Honda – protegé Nobuharu Matsushita zag zijn pad richting de F1 in rook opgaan door twee totaal verprutste herstarts in de sprintrace, waardoor meerdere crashes gebeurden en hij twee races schorsing kreeg. Eigenlijk hoop ik dat de FIA volgend jaar ook de F3 in Baku laat rijden, de promotors hebben dat zelfs al gevraagd meen ik, maar vanwege transportkosten wachten ze nog tot Barcelona.
rickthestig zegt
@viezefreddyw: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
ghost zegt
Vind Baku altijd wel een spektakel! Het is er smal en dus minder goede kansen om in te halen. Dat vraagt meer van de rijders. Een foutje wordt ook direct afgestraft. Daardoor zie je meer mooie acties!
drdre1 zegt
ICE… ?… Internal Combustion Engine… ?…. Als ze nog Renault motoren reden, zou ’t dan een ECE zijn geweest?
rickthestig zegt
Met de eerste E van Explosive?
drdre1 zegt
@rickthestig: met de E van external combustion ? , of ja… Explosive ☺
ericd zegt
Mooi. NL is wel toe aan een eerste plaats van Max. We zijn benieuwd.