De FIA geeft onze held Verstappen dikke vette billenkoek voor het incident dat hem en Hamilton uitschakelde in de Grand Prix van Italië.
In alle races met sprint kwalificaties, crashen Lewis Hamilton en Max Verstappen met elkaar. Dat is vanmiddag onomstotelijk bewezen in de Grand Prix van Italië. Net als bij de Grand Prix van Engeland, waar Lewis onze held Max eraf tetste, raakten de twee titelpretendenten elkaar. In tegenstelling tot bij de Grand Prix van Engeland, betekende het dit keer einde race voor beiden.
Ook anders dan in Engeland, was de schuldvraag. Bij die race waren er weliswaar mensen die Verstappen de schuld gaven, doch de meesten wezen Hamilton aan als de boosdoener. Dat deed ook de FIA uiteindelijk en wel reeds tijdens de race. Niet dat het de zevenvoudig kampioen veel pijn deed. Na het incasseren van zijn tijdstraf, won hij immers alsnog zijn thuisrace.
Dit keer kregen we al tijdens de race te horen dat we tot ná de race moesten wachten op een verdict. Tevens leek de consensus te zijn, dat het om een race indicent gaat, of heel misschien een klein beetje meer de schuld van onze held was. Dat laatste was sowieso de visie van Mercedes. Maar je weet nooit hoe blind vrouwe justitia precies is op elk gegeven moment.
De verdachten moesten zich om kwart over vijf melden bij de stewards. Die worden dit weekend gevormd door Tim Mayer, Vitantonio Liuzzi, Paolo Longoni en Verstappens beste vriend Garry Connolly. Het viertal is zojuist tot een conclusie gekomen en die luidt als volgt: Max Verstappen krijgt een gridstraf van drie plekken voor de volgende Grand Prix en twee strafpunten op zijn licentie. Ouch!
Dat wordt dus een kille race in moedertje Rusland over twee weken…
MaartenD zegt
Die was te verwachten…
erikabarth zegt
Zeer terecht, dikke opzet, Maxi zijn ego zit hem wat in de weg.
henkp1 zegt
En terecht. Max zat ongeveer halverwege Lewis bij het ingaan van de tweede bocht en had hem dus voor moeten laten gaan. Maar ok, kan gebeuren. Maar wat ik dan weer tekenend voor Max vindt: “Ja, dat gebeurt er als je geen ruimte laat”, dat het altijd aan een ander ligt, nooit aan hemzelf. Daarmee schaart hij zich nog steeds niet onder de Groten, hoe goed ie ook kan rijden. Wat mij betreft dus.
harrie zegt
Elke coureur geeft de ander de schuld.
tysson zegt
@harrie: Inderdaad, juist daardoor hoort Max bij de groten.
tborre zegt
@henkp1: hoop dan dat hij besefte dat hij Hamilton bijna zen hoofd insloeg.. dom en spijtig want wil ze wel eens echt tegen elkaar racen. Zo komen we daar niet.
Nant zegt
Volg jij F1 wel? Max was jaren geleden in een ongeluk zoals op Silverstone dood geweest. Net zoals bijna bij Grossian. We hebben nu de halo. Dus zeur niet.!!!!!
garp zegt
@henkp1: dit heeft Hamilton nog noooooit gedaan (Of welke andere coureur dan ook).
erikabarth zegt
@garp ja en?? relevantie?
rolov zegt
@henkp1: gelukkig heeft lewis een stuk meer zelfreflectie .
Nant zegt
Zelfreflectie? Die wordt het hele seizoen psychisch ondersteunt anders red hij het niet. Hahaha
boriske zegt
Hoe kan dit nu terecht zijn als Martin Brundle, ex F1 piloot, zegt dat het Hamilton zijn schuld is? Hoe kunnen ze dan tot de totaal andere conclusie komen? In het beste geval zou het dan toch een race incident moeten zijn.
Nu ja, dat Mercedes de FIA in haar zak heeft weten we allemaal. Hamilton moet gewoon kampioen worden, zoveel is duidelijk.
Nant zegt
Beter kijken of ga kienen.
okdoei zegt
@henkp1: want Schumacher, Senna en bv een Alsonso hadden/hebben deze zelfreflectie wel?
woudloper zegt
@henkp1: zeker nog nooit een docu over schumi of Senna gezien? Die waren ook niet bepaald altruïst tot in de kist.
ktm690sm zegt
@henkp1: zelfde als Vettel bij Ocon? Vettel was ook pas halverwege toch kreeg Ocon de straf omdat hij Vettel geen ruimte gaf.
sportabgasanlage zegt
Tja. Incasseren en weer door.
Nant zegt
Precies
retetikker zegt
Oef, dat vind ik een vrij zware straf voor het vergrijp.
Ach ja, soms zit het mee, soms zit het tegen.
MrHyde zegt
Ik had dan op z’n minst verwacht dat er consequent geoordeeld wordt: Verstappen op Monza 10s tijdstraf…..
Maar ach, ik snap de hele redenatie niet waarom het de ene keer een straf is, de andere keer niet, en de strafmaat ook elke keer anders is.
Zal wel aan mij liggen…
Richmond zegt
@MrHyde: eens de straf is vreemd en de beredenering ook
henkp1 zegt
Misschien hangt het er ook vanaf hoe je doet tijdens het gesprek; als je bijvoorbeeld maar vol blijft houden dat het de schuld van de ander is en daardoor blijkt geeft van te weinig inzicht in de regels, zou je een hogere straf kunnen/moeten krijgen dan wanneer je jouw fout toegeeft en laat zien dat je de regels wel kent en begrijpt.
rikkert zegt
@henkp1: Dan hadden ze bij mercedes 20 plekken gridstraf kunnen geven na silverstone
Nant zegt
Idd
flutterby zegt
@henkp1: zoals op Silverstone?😅
Johanneke zegt
Ik vind 3 gridplaatsen toch wel wat zwaarder dan 10 seconden. Alhoewel. 10 seconden op monza is veel zwaarder dan 10 seconden op vrijwel ieder ander circuit waar wel gaten vallen tussen coureurs. Stel verstappen had door kunnen rijden en Hamilton niet, hadden ze dan 10 seconden gedaan?
We weten nu dus ook dat wat Verstappen vandaag deed minder zwaar aangerekend wordt dan wat Bottas en Stroll deden in Hongarije. Waarom? Geen idee. Bottas en Stroll deden het nog per ongeluk, Verstappen probeerde er echt langs te komen. Dus expres iemand van de baan rijden is minder erg dan per ongeluk iemand van de baan rijden, check.
Richmond zegt
@Johanneke: ze zeggen dat doordat Verstappen niet voorbij Hamilton was (nooit voorbij het voorwiel) hij geen recht had op ruimte in de bocht. Dus hij claimde ruimte waar hij geen recht op had. Ze zeggen wel dat Hamilton meer ruimte had kunnen geven, maar niet in overtreding was
quincy zegt
Dat hij straf krijgt snap ik nog wel. Maar dan was Lewis zijn straf op Silverstone echt lachwekkend. Die strafpunten zijn begrijpelijk, maar 3 plaatsen grid straf ten opzichte van 10 seconden toen voor Lewis is gewoon raar. Dit incident is in mijn optiek qua schuld net zoals Silverstone. Het zijn toch dit soort dingen die je vraagtekens doen zetten bij de FIA.
En voor hen die beargumenteren dat Lewis hierdoor uitviel en gevaar liep. Dat was op Silverstone nog meer het geval voor Max (want Lewis kon wel doorrijden) en werd toen ook niet meegenomen in het besluit voor de straf.
87sandyd zegt
@quincy: 3 plaatsen gridstraf of 10 seconden tijdstraf, het zijn de standaard straffen voor hetzelfde vergijp.
De 10 seconden krijg je als je nog in de race zit. De gridstraf krijg je als je zelf uit de race bent
pomoek zegt
Vind het wel een zware straffen, leek mij toch meer op een race incident dan iets anders. Zeker heeft Verstappen meer schuld dan Hamilton, maar dit is wel overdreven.
harrie zegt
Motorwissel op Sochi dus.
duckmefaddy zegt
@harrie: precies dit. Hij ging vroeg of laat toch achteraan starten door een motorwissel. Nu is makkelijk kiezen wanneer dat gebeurt: op een circuit waar je matig gaat en toch al straf hebt. Dan is de straf zelf dus ook teniet gedaan. Snap daardoor niet waarom mensen zo lastig doen dat Hamilton maar 10 seconde kreeg in Engeland
Edge zegt
Jammer. Dit was toch vrij duidelijk een race-incident in mijn ogen. Verstappen had deze move niet hoeven maken, en had direct na de bocht met het bandenvoordeel zo voorbij Hamilton gekund. Hij nam onnodig veel risico.
Tegelijkertijd laat Hamilton Verstappen niet de ruimte die Verstappen nodig heeft en waar Verstappen recht op heeft. Hij duwt Verstappen vrij letterlijk de kerbs op, die daarna een passagier van zijn eigen auto wordt en Hamilton onmogelijk kan ontwijken. Als Hamilton netjes dezelfde lijn had gereden als in bocht 1 van ronde 1, was er niks aan de hand geweest.
brammetjedeb zegt
Hup. Motorwissel. Goed circuit om in te halen. Monza mogen ze schrappen wat mij betreft.
En was wel een beetje te verwachten deze straf. Vind hem nog meevallen eigenlijk. Gewoon op de grid zou dat een zesde plaats betekenen, dan is het toch te overzien allemaal?
realhustler zegt
Diverse media stellen dat 10 seconden straf tijdens de race gelijk is aan 3 plaatsen gridstraf. Daarbij kreeg Max de kans zich te verdedigen terwijl Ham gewoon 10 sec aan zijn broek kreeg. En Max mag ook nog in bezwaar. Ziggo commentaar in de studio was dat ‘ iedereen weet dat Max niet aan de kant gaat en wanneer je hem dus geen ruimte geeft ga je eraf. ‘ je reinste kolder. Ik denk was tactisch van Max. Meer punten uit het weekend en geen Ham die scoort.
Jozo zegt
Bij Ziggo aan tafel, waar alleen de gast, Coen Swijnenberg, nog objectief is.
harrie zegt
Waarom kijk je de Ziggo nabeschouwing?
Sadomasochisme?
Richmond zegt
geen enkele coureur gaat zo denken, als je zo denkt moet je thuis blijven. Het is heel simpel ze wisten allebei dat degene die voor de ander zou komen dat die de grootste kans op de winst had.
gtveej zegt
Mijn eerste reactie was God nondeju Max doe rustig aan… waarom waarom.
Maar na een paar keer terug kijken ben ik ook van mening dat HAM meer ruimte had moeten laten.
Ook het lijkt er op dat men alles eraan doet zodat HAM zijn 8e titel kan pakken.
dijan zegt
Gtveej.;Toch nog maar eens een keer kijken zonder maxbril. Als dit niet was gebeurt dan was Lewis 1ste geweest in de race en totaalstand .
pa045 zegt
@dijan: dus jouw argument is het gelijk? Als Lewie Max de ruimte had gegeven, had hij nog kunnen strijden voor P1. Gelijkwaardig argument. Vind je niet?
Nant zegt
Idd. Die ruimte laat hij bij andere wel
flutterby zegt
@Nant: die andere ziet Hamilton niet als concurrentie. Enkel Max kan hem uitdagen in het kampioenschap.
mpc007 zegt
Was wel te verwachten, had Max geen straf gehad was ‘ie goed weggekomen. Wat betekent 3 plaatsen gridstraf? Polepositie kwalificeren is starten op P4? Of werkt het anders?
harrie zegt
Helemaal achteraan starten omdat ie een motorwissel pakt.
Meteen een mooie middelvinger naar de FIA met hun onnavolgbare strafmaten.
Johanneke zegt
Ik dacht altijd dat motorwissel 10 plaatsen was, maar schijnbaar niet want bottas starte in de pit. Ik snap er niks meer van.
tampie zegt
@Johanneke: Bottas heeft ook meteen de turbo, MGU-H, MGU-K laten vervangen wat dus ook posities kost en meer dan 15 grid plaatsen straf is achteraan beginnen.
Gulli zegt
Kan me idd herinneren dat iemand een paar jaar geleden 65 gridplaatsen straf pakte omdat zo’n beetje zijn hele auto vernieuwd was. Als je het dan doet, kun je het maar meteen goed doen idd :P Ze gaan je toch niet 3 races lang meerder plaatsen straf geven tot alle straffen op zijn
christian85 zegt
@maarten_zoutendijk: hoe zou het anders moeten werken?
Brigadier Broekhoest zegt
Dan gelijk de grid straf voor het nieuwe torretje maar incasseren? Perez even Lewis er af beuken en Max staat nog bovenaan
Verhoeven zegt
Ben uiteraard ook Max fan. Maar ik wist dat ie voor deze een straf ging krijgen. Start ging niet lekker pitstop was ook slecht. Dus ik denk dat Max ook een klein beetje getergd was. Misschien heeft Toto een beetje gelijk met z’n tactische overtreding. Je moet af en toe een klootzak zijn anders wordt je geen wereldkampioen. Ik denk dat ze in Rusland de motorwissel doen. En dan proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Plek 6 zou Ham 13 punten voor staan. (1e plus snelste ronde)
Verhoeven zegt
Ben uiteraard ook Max fan. Maar ik wist dat ie voor deze een straf ging krijgen. Start ging niet lekker pitstop was ook slecht. Dus ik denk dat Max ook een klein beetje getergd was. Misschien heeft Toto een beetje gelijk met z’n tactische overtreding. Je moet af en toe een klo…zak zijn anders wordt je geen wereldkampioen. Ik denk dat ze in Rusland de motorwissel doen. En dan proberen zo hoog mogelijk te eindigen. Plek 6 zou Ham 13 punten voor staan. (1e plus snelste ronde)
por100 zegt
Vind in retroperspectief dat de 10 seconden van Ham te mild was.
Max heeft zichzelf wel in de vingers gesneden: hij had een zeer goede kans Ham bij de volgende chicane te kunnen pakken, aangezien Ham op koude banden stond. Dan had Max zeer waarschijnlijk vóór Ham geëindigd en dus verder uitgelopen.
harrie zegt
Welnee, Max was echt een sitting duck geweest op het rechte stuk.
quincy zegt
Kijkend naar Perez en Bottas (met Bottas op een zachtere compound) leek dat toch wel mee te vallen.
por100 zegt
Nee dat heb jij fout.
harrie zegt
Toch is Hamilton de morele verliezer dit weekend.
Zero points op een uitgesproken Mercedes baan waar ie de leiding in het kampioenschap wel even zou terugpakken.
Waar op Silverstone Max wellicht eieren voor z’n geld had moeten kiezen, had Lewis dat hier moeten doen. Met z’n Mercedes power en snelheid had ie hem de volgende ronde alsnog wel gepakt.
It’s a marathon, not a sprint, zei iemand ooit eens…
Richmond zegt
Ja eens, daarom snap ik de actie van Hamilton niet. Hij had Max de bocht kunnen geven en daarna met DRS op het rechte stuk kunnen pakken. Maar zo zijn deze gasten, die denken niet aan het grote plaatje. DIe leven alleen in het moment. En op dat moment ging het erom om niet van de ander te verliezen.
ghini zegt
Dat Max fout zat was wel duidelijk, iig na een paar keer alle hoeken te hebben bekeken. Toto zn tactische overtreding opmerking vond ik eigenlijk wel passend. De kans op succes was minimaal maar alles beter dan Lewis maar voor laten. Max was sowieso na die mislukte pits ouderwets niet te genieten en kon niet rustig worden. Altijd op die momenten doet hij iets raars. Daar moet hij echt aan werken om een echte kampioen te worden. Verder snap ik weinig van de straffen. 5 sec, 10 sec of opeens 3 grid plaatsen. Wel erg hard.
pa045 zegt
Tja. Vanaf nu alle blauwe vlaggen negeren. Zeggen toch niks.
tborre zegt
@pa045: lees even de regels en de betekenis van blauwe vlak aan pit exit..
pa045 zegt
@tborre: blauwe vlag betekend oppassen. Er komen snellere auto’s aan. Wat is je punt?
tborre zegt
@pa045: dat dat hem niet verplicht uit te Wickenburg. Dit gaat om positie. Maw. De gene achteraan moet zorgen dat hij er veilig voorbij komt. Zeker bij zulke trage bocht. Dit is een inschattingsfoutje van max. Grootste fout die hij maakt is niet onder zen auto gaan kijken. Verder ga ikmer geen worden aan vuil maken. Zal al voldoende gebeuren de volgende weken. Iedereen de fanbril afzetten en objectief kijken. Die blauwe vlaggen hebben niets maken met dit incident
pa045 zegt
@tborre: Lewie komt de pit uit en gaat met hand en tand zijn positie verdedigen. Die blauwe vlag is dan een waarschuwing voor hem.
VeniVidiVici zegt
@tborre: Leer eens typen chef.
bietje zegt
Kon mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er na de totaal verknoeide pitstop een vleugje frustratie bij Max zat, waardoor hij een ‘de dood of de gladiolen’-momentje creëerde. Dus tja, denk dat hij verantwoordelijk was… maar dan doet het zeer dat HAM op Silverstone 10sec krijgt die totaal geen effect hadden op zijn resultaat, terwijl Max nu relatief harder gepakt wordt… maar soit… beiden nul punten bij een race waarover geanticipeerd werd dat het er vooral om zou gaan om de schade in achterstand zoveel mogelijk te minimaliseren… HAM is in het kampioenschap iig niet langs Max gegaan haha…
Dutchdriftking zegt
Schril contrast met de milde straf welke Lewis kreeg op Silverstone… dan maar meteen nieuwe motor er in in Rusland.
SickDon zegt
Was te verwachten dat het weer de schuld van Max is. In mijn ogen zijn ze het beide schuld ze gaven elkaar geen ruimte. Krankzinnig dat de wedstrijd leiding deze beslissing neemt.
sportabgasanlage zegt
Als je kijkt naar de eerste ronde gaan Lewis en Lando ook gelijktijdig bocht 1 in, en daar liet Lewis wél voldoende ruimte aan Lando.
Autofanaat1990 zegt
Fia maakt de sport kapot. Zo doorzichtig MB moet en zal kampioen worden en alles moet daar voor wijken. Hoe vaak hebben we dit nu gedurende het seizoen gezien. Flexibele achtervleugel van RB gelijk een technical directive. Neusvleugel van MB knakt nog net niet doormidden zoveel spelling als daar op zit. Wordt niks aan gedaan. MB die de temperatuur van de intercooler beïnvloedt mag schijnbaar allemaal. Het is gewoon niet uit te leggen en niet te rechtvaardigen. Om over Silverstone nog maar te zwijgen. Wat een complete farce!
Bella Macchina zegt
Ja hoor, het is wel erg lastig dat de FIA weigert een oranje brilletje op te zetten.
dijan zegt
Autofanaat,tjonge , wat een kennis van zaken heb jij en allemaal inhet voordeel van Max .Wat toevallig. Man,man zet die roze bril af en kijk er eens onafhankelijk naar .
curbeater zegt
dijan; ben jij dan “onpartijdig”? Het is toch vrij duidelijk dat Lewis hier Max opzettelijk blokkeerde, of niet dan? Door welke bril bekijk jij dit incident dan? Als hij Lando hier plaats kan geven; waarom Max dan niet? Jij bent ook niet echt “onafhankelijk” denk ik.
kareljansen zegt
@Autofanaat1990: Ben wel oprecht benieuwd waarom Mercedes dan precies voorgetrokken zou moeten worden volgens je complottheorie? In het geval van Ferrari zou ik daar wellicht nog een klein beetje in mee kunnen gaan aangezien er zonder Ferrari geen formule 1 is, maar Mercedes?
m320d zegt
Maar als die toch een motor wissel moet doen. Kan die dat dan niet beter doen? Want achteraan starten moet die dan toch?
Richmond zegt
Je wilt de wissel doen waar het het minste pijn gaat doen. Dus zeker niet een baan zoals Singapore, maar die zit er dit jaar niet bij. Jeddah ken je niet, dus daar wil je het risico zeker niet lopen. Sochi is ook geen inhaal baan, misschien Turkije dan of Amerika. Mexico en Brazilie zijn meer Red Bull banen, dus daar wil je maximaal scoren.
MarcoM zegt
Eerlijk gezegd een domme actie van Max, achteraf praten is wel makkelijk, maar iemand met zo een ervaring had toch beter op moeten passen, je weet van Hamiltoen dat hij Max een hak wil zetten.
kroelkip zegt
Lewis is niet gewend om tegen anderen te racen. Hij is de wereldkampioen die won omdat hij een goede auto had. Racen is te zwaar voor hem. Max is een echte KAMP.
vaakbenjetebang zegt
Beetje flauw om hier een straf voor te geven. Race-incident, beide kemphanen hadden meer ruimte kunnen laten, deden dat niet en zijn allebei geëlimineerd en zitten nu met de pest in hun lijf tot de volgende race –> leermomentje, en weer door. Zowel Hamilton als Verstappen zijn dus bereid om elkaar niet te laten leven en wie kampioen wil worden zal daar het verstandigst mee om moeten gaan. Riskeer je een DNF door een crash, een straf uit de bingo-molen van de FIA door het er op de baan tot de laatste millimeter op aan te laten komen, of houd je liever zelf (enigszins) de regie over je lot en breng je die auto thuis?
Deze straf zal denk ik niet echt pijn doen, het lag al voor de hand om een nieuwe motor in te zetten bij de volgende race en nu wordt die keuze wat vergemakkelijkt. Verder achteraan dan P20 kun je niet starten en zoals Bottas heeft laten zien kun je dan nog altijd goede punten scoren op een hogesnleheidsbaan. En vergis je niet, ook die Honda loopt best hard.
harrie zegt
Die bingo-molen is nieuw voor mij.
Ik dacht dat ze een dart board gebruiken om de strafmaat te bepalen.
superfunky zegt
In één woord: belachelijk! Zowel de inconsequentie in de straf als het feit dat hij überhaupt als schuldige wordt aangewezen.
Maar die inconsequentie is wel fijn, want als hij voor de volgende race 10 sec straf had gekregen, kan dat nog wel eens flink negatief uitpakken en die 3 plekken heeft hij na een rondje alweer terug.
Dat het absurd is hem als schuldige wordt aangewezen is vrij simpel:
– Hamilton komt uit pits en krijgt aangegeven: let op, deelnemers met hogere snelheid in aantocht;
– Max zit op racelijn;
– Max heeft race speed;
– Ham heeft pit exit speed
– Bocht aan de buitenkant is helemaal leeg en Ham stuurt gewoon veel te ver naar de binnenkant
– Dat hij weet welke lijn hij had moeten rijden, hebben we gezien in ronde 1 toen hij Norris wel de ruimte liet, wat hij nu overduidelijk niet deed, hij probeerde gewoon een snellere deelnemer te blokken.
Maar goed, als al gezegd door anderen: EN DOOR!!
HUANG zegt
eindelijk ook iemand die zo ziet. niemand voor jou heeft dit gezegd, zegt veel over hun mening. op niets gebaseerd. als je invoegt moet je altijd aanpassen. en als je meegaat ga je niet midden in de bocht rijden en niet ruimte geven aan de anderen met hogere snelheid.
roadster1976 zegt
Ik trek deze beslissing erg slecht. Max was op volle snelheid, lewis komt net uit de pits, verdedigt de binnenkant vanwege minder snelheid, dan kun je verwachten dat iemand de buitenkant kiest. Waarom dan geen ruimte laten? Niemand had daar gewoon lekker achteraan gesloten. Straf is echt belachelijk. Sowieso vind ik de laatste jaren dat teveel in de wedstrijd bij de stewards komt. Kijk eens races van 10 jaar terug. Zag je het veel minder.
VeniVidiVici zegt
@roadster1976: Ik trek h’m ook slecht, maar ik heb h’m door… de FIA helpt Lewis overal waar mogelijk om die gast de 8ste WK titel te laten verkrijgen! Het geluk is Lewis net iets te veel aan zijn zijde. Onder andere Vettel te weinig brandstof dus gediskwalificeerd en zo Lewis net wat meer puntjes.
jpoers zegt
Ik vraag mij af als max m op t rechte stuk nu vol in de versnellingsbak van hamilton had gehangen omdat die m afkneep. Had die dan ook een straf gehad of hamilton?
VeniVidiVici zegt
Ik zeg er maar 1 ding over… Karma Silverstone Lewis! Super dat Max een dikke scheet liet en weg liep.
jcjc zegt
Wat mij al langer opvalt, is dat er een aantal mensen zijn die hekelen dat er door fans van MV door een roze bril gepraat en geoordeeld wordt. Prima! Echter, doen zij vervolgens vaak het tegenovergestelde, vreemde gewaarwording. OT: als HAM nou gewoon direct de bocht toegeëigend had, had Max het (bijna onmogelijke) gaatje niet kunnen pakken. Je nodigt ook niet iemand uit voor een kopje thee, om vervolgens de deur dicht te pleuren als de helft van ‘t lijf nog naar binnen moet.
yipikaye zegt
De topmensen van de FIFA zijn een aantal jaren geleden opgepakt en veroordeeld.
Nu de FIA nog.
stekel zegt
Het grootste euvel bij deze actie was volgens mij gewoon dat hoge kerbrandje waardoor max gelanceerd werd, was dit een gewone kerb geweest dan hadden ze een touche gehad en hadden ze allebei door kunnen rijden, er was weinig ruimte en door dat max iest moest uitwijken in die bocht raakt ie die rand en gaat de auto de lucht in.
curbeater zegt
Straf is volledig onterecht! Het is bleiter Lewis die bij het opkomen van de track naar links uitwijkt en Max opzettelijk in de weg rijdt. Ik weet niet waar de meesten van jullie naar gekeken hebben op zondag; maar hier is Lewis weer de boosdoener. Hoe ga je anders nog iemand voorbij als je niet mag inhalen? En by the way; Max zat op de ideale rijlijn toen Lewis “alweer” op hem instuurde! Max had gewoon geen plek meer om te ontwijken. Max wordt door Lewis achteraan geraakt door zijn achterwiel; hoe kan je dan maar halverwege Lewis zijn auto zitten? Hoe lang gaan ze deze bleiter nog beschermen? In Engeland was het ook Max zekers die in de fout ging? Mijn zin om nog naar het Mercedes/Lewis kampioenschap is bij deze wel gedaan! Ik hoop echt dat Max het gaat winnen dit jaar, maar dat zal niet gaan lukken zolang ze bleiters Mercedes/Lewis beschermen. Go Max go… ik gun het U amigo.
polleke71 zegt
Wat te denken van het feit dat Lewis tijdens uitstappen van Max druk gas geeft om alsnog weg te komen? Vind dat nog veel gevaarlijker!