Bovendien leest Dieter Mateschitz mee op Autoblog.nl.
Dat meldt Red Bull eindbaas Dieter Mateschitz aan SpeedWeek.com. Hoewel er een contract ligt dat loopt tot en met seizoen 2017, hoeft Max Verstappen niet te vrezen als hij komend seizoen al in een Ferrari of Mercedes stapt. Die twee teams worden genoemd als volgend station voor het Nederlandse talent, als opvolger van Kimi Raikkonen (Ferrari) of Nico Rosberg (Mercedes). De Oostenrijker zegt dat hij Verstappen niet tegen kan houden als deze écht wil vertrekken. Vorige week liet Verstappen overigens nog weten loyaal te zijn aan zijn sponsor.
Waar rook is, is echter vaak vuur. We kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat er al gesproken wordt over een transfer. Waarom zouden de mensen rond Verstappen of de teamleiding praten over dit soort situaties, als ze niet aan de orde zouden zijn? Wellicht krijgen we dus al vroeg dit seizoen te horen wat de toekomst gaat brengen voor Verstappen.
Mateschitz leest Autoblog.nl
Mateschitz onderstreept ook nogmaals dat hij stoppen met Formule 1 na seizoen 2016 niet uitsluit. Maar of dat ook echt nodig gaat zijn valt te bezien. Hij neemt echter het advies van MauritsH ter harte. Deze wees Mateschitz erop dat hij best eens wat aardiger kon zijn tegen de mensen van Renault Sport / TAG Heuer. En spontaan maakt Mateschitz complimenten aan de nieuwe mensen bij Renault Sport, die werken aan de Tag Heuer-gelabelde Renault krachtbron die komend seizoen achterin de Red Bulls komt te liggen. “De nieuwe mensen in het management bij Renault Sport vertonen een hoge mate van professionaliteit, passie en de wil om te slagen”, aldus Dieter.
Het ebook Autoblog People Management is binnenkort te bestellen in de webshop.
marc94 zegt
Erg veel kan je er niet mee, maar de deur naar meer staat dus open voor Max. Het moet nu wel raar lopen om niet meer te geloven dat hij erg ver gaat komen.
awesome zegt
@marc94: Max moet in 2017 gewoon blijven waar hij zit.
Allereerst een stukje loyaliteit, want er is echt veel geld in zijn carriere gepompt door RedBull.
Daarnaast gaat de regelgeving voor volgend seizoen flink op de schop! Ik zou echt een seizoen afwachten wat er komen gaat, wie er competitief zijn en waar de kansen op een kampioenschap het grootst zijn.
Maar goed, wie ben ik?
robinthecarguy zegt
@awesome: you are awesome
Barryyy zegt
Humor met hoofdletter H! Heerlijk zo op de vroege morgen heren!
sjeppie156 zegt
Rare kerel
martinus zegt
Als ik in Max positie kon kiezen tussen een Renault-motor achter/midden het veld, of een Mercedes motor om kampioen mee te worden… dan had ik het wel geweten.
Fuck loyaliteit, en gaan voor succes!
desjonnies zegt
@martinus:
Ik zou zeggen : Lees eens iets over Alesi, die ging naar Ferrari en liet Williams voor wat het was.
Vervolgens kreeg Williams het lek boven en won vier wereldkampioenschappen en deed Alesi (een talent als Verstappen nu is) voor spek en bonen mee
Formule 1 is (nog) geen exacte wetenschap, timing en geluk bij het maken van de juiste keuzes zijn essentieel voor een ieder.
Ook Jenson Button weet dit als geen ander !
pomoek zegt
@desjonnies: Als Jos verstappen By Tyrell was blijven racen was hij in 2009, 2014 en 2015 wereldkampioen geweest. Als hij bij Stewart was gebleven was hij in 2010, 2011, 2012 en 2013 wereldkmapioen geweest. Als ie bij Minardi was blijven racen was hij vorig jaar toch mooi 15e geworden (3 plaatsjes achter Max). As is verbrande turf.
harrie zegt
@desjonnies:
Het zijn wel andere tijden, met alle R&D en test restricties die er nu zijn zet je niet zomaar even een reuzenstap in je ontwikkeling. Maar een overstapt blijft een gok inderdaad.
thierryvth zegt
@desjonnies: Dat Alesi toen een talent was als verstappen nu heb ik nooit gelezen in de toen zeer beperkte hoeveelheid magazines
rikkon zegt
@thierryvth: Alesi was toen net zo’n talent als Max nu. Alesi Detroit 1990 is alles wat je weten moet.
thierryvth zegt
@rikkon: het zeggen veranderd niets, Formule1 kon je amper volgen in die tijd. De belg zond het uit vanwegen mijn naamgenoot maar het hele idee dat alesi toen het grootste talent was is simpelweg niet zo. Men refereert nu ook niet naar Alesi maar het kan zijn dat jij meer weet dan de mannen die al 30+ jaar meelopen in de paddock.
perter windsor om maar is wat te noemen heeft het nooit over Alesi.
En begrijp me niet verkeerd ik was een Alesi fan (vanwegen Ferrari, maakt mij niet uit wie er in zit)
ericc zegt
We gaan toch niet elke 5 minuten een blog krijgen ivm Max dit F1-jaar, hé?
Kan je beter AB omvormen tot MB… en bedoel ik niet Mercedes-Benz!
bartteeuwen zegt
@ericc: Dan lees je het niet. Bij header kun je al zien of het een F1 auto is of niet. Zo ja, in jou geval dus skippen. Dan lees ik het wel;)
bartteeuwen zegt
@bartteeuwen: F1 auto/F1 nieuws
Edge zegt
@ericc: Niemand dwingt je de Max Verstappen-artikelen te lezen. Je kunt ook gewoon verder scrollen en lezen wat je wel interesseert ;)
tcetje zegt
@ericc: het zijn nu eenmaal de o-Verstappen weken.
Rick-dos zegt
“Waarom zouden de mensen rond Verstappen of de teamleiding praten over dit soort situaties, als ze niet aan de orde zouden zijn?”
Uuuuuuhhh, omdat de interviewer in algemene zin, en niet specifiek naar Verstappen, vraagt naar de status van contracten?
“Hoch im Kurs stehen weiter die eigenen Fahrer – auch wegen der Loyalität nach der schwierigen Saison 2015. Die Perspektive, einen Daniel Ricciardo oder Max Verstappen an ein Werkteam zu verlieren, lässt Mateschitz offensichtlich kalt: «Ich kümmere mich nicht um die Dauer von Verträgen. Wenn einer unbedingt weg will, kann ich ihn ohnedies nicht aufhalten.»”
Denk dat het nog wel mee zal vallen met Verstappen. Als er al iemand vertrekt bij RB dan denk ik als eerst aan Ricciardo die mogelijk een stoeltje bij Ferrari inneemt. Denk dat Ferrari niet wil gokken op een coureur die nog geen 20 is. Dan is de vraag wie van de twee TR coureurs de plaats van Ricciardo inneemt.
clarkson zegt
@Rick-dos: Denk je? Ik denk dat een jongen als max marketing technisch veel beter is voor ferrari. Dat is ook wat waard he. En ze hebben seb natuurlijk.
Rick-dos zegt
@clarkson: Denk niet dat een team als Ferrari dat soort marketing nog nodig heeft. Ferrari heeft het altijd wel op safe gespeeld in z’n strategieën en daarom ook altijd de voorkeur heeft gegeven aan ervaren coureurs ipv rookies. Daarom denk ik dat Max wel op een lijstje staat bij Ferrari maar niet hoog. Een Rosberg en Ricciardo staan hoger is mijn inschatting. Ik denk dat als Max de komende 3 jaar nog steeds het niveau laat zien als vorig jaar dat hij dan ook voor Ferrari een serieuze optie is. Vraag is dan alleen of Max beschikbaar is.
clarkson zegt
@Rick-dos: Ik denk dat Max vrij hoog op het lijstje staat. En Ferrari kan hem zeker wel gebruiken. Maar we zullen het zien.
poes zegt
@Rick-dos:
Zolang Vettel bij Ferrari zit, lijkt mij een overstap van Ricciardo naar Ferrari uitgesloten. Die stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
Niet dat Verstappen het hem het makkelijker zal maken natuurlijk. Wat dat betreft heeft Vettel aan de bejaarde Kimi een fijne teamgenoot, die zal nooit meer aan het niveau van Vettel komen.
Edge zegt
@Rick-dos: Ik weet niet of Vettel op Ricciardo zit te wachten nadat Ricciardo hem in 2014 het snot voor de ogen reed. En geloof mij maar als ik zeg dat Vettel ook wel een vinger in de pap heeft als het aankomt op wie wel of niet in die tweede Ferrari mag rijden.
Daarnaast pleit dat Ferrari voor ervaring gaat in plaats van een rookie. Max heeft afgelopen jaar al bewezen een zeer volwassen coureur te zijn (nog meer als je zijn leeftijd in ogenschouw neemt) en heeft het afgelopen seizoen niet of nauwelijks fouten gemaakt. Als hij dat blijft volhouden in 2016, heeft hij echt wel genoeg ervaring om bij een top team in te stappen, mijns inziens.
Alfarobert zegt
Denk eerder een NARE kerel.Als hij niet kan winnen dreigen de stekker uit het project te halen.Veel mensen komen dan op straat te staan. Grote egoist dus.
Orichy zegt
@Alfarobert: Ja, maar het zijn wel zijn centen en die wil hij graag voor een groot gedeeldte terugverdiend zien, elk jaar weer. Dus ik kan mij dat ook wel voor stellen, als je er elk jaar zoveel geld in steekt, dat je van degene die je betaalt, mag verwachten dat zij ook leveren, het zij de juiste middelen, het zij arbeid, of diensten.
Blij dat deze man zo’n durf-al is, met al die sponsoring op vele gebieden.
thierryvth zegt
@Alfarobert: 1 je heb schijnbaar geen idee hoeveel sporters leven van RB geld, 2 terug trekken uit F1 betekend niet dat die mensen ontslagen worden (het team word dan verkocht bovendien kunnen ze veel meer dan race auto’s maken)
dan blijft nog over dat hij giga veel poen in de F1 heeft gestoken maar zij maken een smerig drankje en geen motoren dus als de F1 niet regeld dat je aan behoorlijke motoren kan komen dan moeten ze stoppen of vind jij dat hij voor honderden miljoenen een beetje veld vulling moet zijn ?
Maar wacht maar af, eind van het jaar komt het uit de hoge hoed, Audi en RB zijn nog niet klaar met elkaar
HZW zegt
@Alfarobert: Dieter Mateschitz heeft al eens aangegeven dat als hij de F1 verlaat er niemand op straat komt te staan, er is meer in de wereld dan F1.
cla220 zegt
Doe mij dat boek maar
jack_abarth zegt
Natuurlijk hoeft Max zijn tijd niet uit te zitten. Wanneer hij nog onder contract staat kan RBR/STR veel meer geld vragen dan wanneer hij “transfer vrij” is.
Dutchdriftking zegt
Haha mooi artikel. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Max geeft aan gewoon blij te zijn met zijn sponsor. De sponsor geeft aan blij te zijn met Max. En ze gunnen elkaar alles. Of tenminste dat geluid brengen ze in de media. Geen schokkend verhaal toch?
gerwin420 zegt
“Mateschitz onderstreept ook nogmaals dat hij stoppen met Formule 1 na seizoen 2016 niet uitsluit.”
Moet? Mag? Wil?
berlinetta zegt
@gerwin420: Als baas moet hij niks, mag hij alles en doet hij wat hij wil.
berlinetta zegt
Max naar Mercedes of Ferrari zie ik niet zo zitten eigenlijk. Ferrari maakt meestal alleen gebruik van ervaren coureurs en Mercedes kan eigenlijk alleen maar zakken qua prestaties. Hun hoogtepunt hebben ze al lang bereikt. De geschiedenis leert dat ze hierna terug vallen. Geen slimme zet dus om over te stappen naar Mercedes.
Ik verwacht eerder dat Max een plaatsje opschuift naar Red Bull. Ook geen slechte keus, maar het hangt ook allemaal af van de motoren waarmee Red Bull in de toekomst gaat racen.
Mijn persoonlijke favoriet?: Max naar Renault en daarmee kampioen worden. Het liefst met een flinke strijd met Red Bull. En dat zeg ik als Ferrari-fan.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Precies, dat is de beste weg die Max kan bewandelen. Hij kan in principe een voorbeeld nemen aan Sebastian Vettel. Hij zat op het beste moment bij Red Bull, won daar het wereldkampioenschap 4 keer en vertrok naar Ferrari. Ik denk dat Renault en daarmee dus ook Red Bull het lek wel boven komen. Over, pak ‘m beet, 6 jaar kan Max altijd nog naar een ander team, dan is ie 24. Prima leeftijd toch? Dan is Vettel ook wel over zijn hoogtepunt heen. En als Mercedes wel aan kop weet te blijven, kan Max daar over, pak ‘m weer even beet, 3 jaar heen. Dan is Lewis Hamilton 34 en al lang en breed over zijn hoogtepunt heen.
Oftewel: het komt wel goed met Max.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Zijn leeftijd is inderdaad erg positief. Hij zou in feite nog voor elk topteam kunnen rijden in zijn carrière, zo lang heeft hij nog te gaan.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: En juist daarom, als Max zich zo blijft ontwikkelen, hoeven wij ons geen zorgen te maken over die jongen. Dan is het niet een kwestie of hij wereldkampioen gaat worden, maar wanneer hij wereldkampioen gaat worden.
thierryvth zegt
@berlinetta: dat is helemaal niet zo, dat ze naast schummi oude rotten hebben gezet is wat anders dan dat ze nooit anders hebben gedaan, maar ferrari deed al aan f1 voor Olaf mol kwam kijken, wist je dat ?
Gulli zegt
Als Ferrari hem overneemt kunnen ze wellicht de boeken in met de titel “Jongste F1 wereldkampioen evah!!1” en die zal er dan nog wel een tijdje in blijven staan. Tot nu toe is dat Vettel en dat heeft hij niet bij Ferrari gedaan!
lincoln zegt
F1 is een afkorting van follow the money ..
Ga je toch geen woorden meer aan vuil maken ..
rikus zegt
Ze praten er niet “ineens” over.
Er word in interviews naar gevraagd.
En de media laat het vuurtje lopen en zo gaat het een eigen leven leiden.
reistje zegt
Hij is nog zo jong als hij nog 2/3 jaar ervaring op doet bij Toro Rosso is dat prima. Misschien is dat zelfs wel beter dan dat hij nu naar een top team zou gaan. Zou hij bijvoorbeeld naar Mercedes gaan word er verwacht dat hij 1ste/2de word. Terwijl dat bij Toro Rosso iedere bovengemiddelde prestatie een overwinning is.
Hij zal niet alleen veel race-ervaring maar ook levenservaring opdoen de komende jaren. Bovendien bouwt hij nu vertrouwen en een band met Red Bull op wat kan zorgen dat Red Bull ook trouw zal zijn aan Max.
poes zegt
@reistje:
Hij moet wel momentum houden. Nog drie jaar bij TR is echt te lang. Zul je net zien dat er een ander toptalent de F1 arena binnen komt wandelen en “zijn” plekje inneemt bij een topteam.
Twee jaar max (ha..ha..), daarna moet hij echt verkassen (al dan niet naar RB). Wat overigens ook heel normaal is, TR is tenslotte een opleidingsteam.
Edge zegt
@reistje: Nog drie jaar kun je vergeten. Het is een (ongeschreven) regel bij Red Bull dat je maximaal drie jaar krijgt om je te bewijzen bij Toro Rosso. Als je na drie jaar nog geen promotie hebt weten af te dwingen, mag je je spullen pakken en verkassen. Kijk maar naar jongens als Buemi, Vergne, Alguersuari.
thierryvth zegt
@reistje: wat een nonsense, wel is van Marc Marquez gehoord ?
thierryvth zegt
maar je ziet hier vooral wat een schade Olaf Mol heeft aangericht met zijn oeverloos dom gezwets, hele generatie opgevoed met F1 kul
tcetje zegt
Lees; “Als je maar genoeg geld mee neemt valt er wel te praten over o-Verstappen”